Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 79560 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #840 Gepost op: 28-02-2022, 11:46:30 »
We hebben wel vaker gezien dat een finalist niet op de mol zit, Regina, Freek, Jochem, Olcay.  ;)

Wat dan weer vaak leuke tv oplevert. Vooral Regina blijft onbetaalbaar mooi hoe zij reageerde.  ::ok::

Deelnemers maken ook vaak de slotsom: ik heb groen dus ik zit goed. Nee het zegt alleen: je bent niet degene met de meeste fouten of het langzaamste.

Speaking of which: Kim Lian sloot als laatste de finale test af. Ze kwam als laatste aan bij Rik. En we zagen geen close up van de uitnodiging qua zegel. De mol hoeft zichzelf niet uit te nodigen en enkel het masker af te leggen. Daarom vond ik de close up naar de tarotkaart een case closed geval.

De hints naar goud, maskers komen samen in de set tarotkaarten die KL heeft. Dat ze klein bier achterover drukt en grote bedragen bijdraagt wanneer het niet hoeft blijft wel een dingetje. Maargoed bij het vakbondje heeft ze zich dan door Welmoed schaakmat laten zetten. En bij aflevering 9 wist ze dat bij de spionnen opdracht er mingeld te verdienen was.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #841 Gepost op: 28-02-2022, 14:29:38 »
Ik zou ook niet weten wat een wekpot is   ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #842 Gepost op: 28-02-2022, 14:42:36 »
Begin maar niet over spelfouten. Vooral de informatie uit het museum stikt ervan, al lijkt dat een rechtstreekse vertaling uit het Engels te zijn. Maar on-topic: toch apart dat Kim-Lian niet weet wat weckpotten zijn al kan het natuurlijk best en zou het een onnodige molactie zijn om te doen alsof.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #843 Gepost op: 28-02-2022, 14:47:52 »
Welke tarotkaarten hebben we dit seizoen verder in beeld gezien?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #844 Gepost op: 28-02-2022, 14:48:07 »
Begin maar niet over spelfouten.

Seizoen 13 zegt hallo. Ik weet nog dat we toen allemaal dachten dat daar een hint in zat. Iedereen al die letters maar blijven zoeken en toen bleek het niks te zijn. Overigens kwam ik vandaag op Instagram een post van Kim van vorig jaar tegen waar je het tarotkaartenpakje kan zien [linksonder]. Wellicht was dat de link die we al hadden moeten weten.


« Laatst bewerkt op: 28-02-2022, 14:53:32 door Sanmol »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #845 Gepost op: 28-02-2022, 14:55:24 »
Ik zou ook niet weten wat een wekpot is   ;)

Ai, pijnlijke fout.  :-X

Het punt met tarotkaarten is volgens mij ook dat je van alles erin kunt zien wat er niet altijd is. Dat heb ik een beetje met Kim-Lian.
Al zie ik zeker dingen bij haar die passend zijn voor een mol. Lastig is dat hetzelfde geldt voor alledrie.  ::rofl::

Als ze het is, dan heeft ze leuke acties gedaan als 'trolmol'.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #846 Gepost op: 28-02-2022, 15:00:29 »
Ik ben even oud als Kim en kan me werkelijk niet voorstellen dat zij niet weet wat een weckpot is. In de jaren 80 vlogen die dingen je om de oren.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #847 Gepost op: 28-02-2022, 15:10:34 »
Zelfs ik als 22-jarige weet wat een weckpot is :P
Kim heeft in aflevering 5 bij het zwanenmeer ook zo’n momentje gehad, ze zei tegen Sahil “Ik haat fietsen”. Terwijl ze voor haar verjaardag nog een mountainbike had gekregen ::hypocriet::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #848 Gepost op: 28-02-2022, 15:43:47 »
Ik ben wel wat ouder maar ik weet het wel, al noemden wij ze vroeger gewoon "inmaakpotten" (en misschien heetten ze toen wel zo.)
Kan ook zijn dat ze gewoon grapt omdat ze "wekpot" ziet staan. Ja dat zou ik ook niet weten  ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #849 Gepost op: 28-02-2022, 15:55:12 »
Ik zou ook niet weten wat een wekpot is   ;)
Dat is een wekker uit 1835. Een pot aan een touwtje die omvalt als het tijd is om wakker te worden :P

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #850 Gepost op: 28-02-2022, 17:37:28 »
Ik heb ook nog nooit van het woord weckpot gehoord tot afgelopen zaterdag. Nooit echt een naam aan die dingen gegeven zelf. Gewoon een glazen pot met luchtdichte deksel of iets dergelijks.  :-[

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #851 Gepost op: 28-02-2022, 19:06:33 »
toch apart dat Kim-Lian niet weet wat weckpotten zijn al kan het natuurlijk best en zou het een onnodige molactie zijn om te doen alsof.
Hoe bedoel je, Heinz? Ze is toch Trolmol? Weet je nog dat ze zei dat ze fietsen haatte? Blijkt hier dat ze zelfs getrouwd is op een fiets, zoveel houdt ze van fietsen. Zelfde laken een pak toch ::trots:: ::jaja::

Laetitia had pech dat Fresia een vrijstelling had. Toen was het Kim verdenkers tegen elkaar.

Laetitia had zoveel pech. Want ook Thomas verkreeg een vrijstelling. Kim verdenkers tegen elkaar? Echt niet. Ik denk dat Laetitia die test won van Thomas met zo ongeveer 18-2. Niet eens in het straatje. Maar ja, toen kwam dat vraagteken......


De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline A3aanMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #852 Gepost op: 1-03-2022, 00:30:24 »
Aflevering 9 heette ''bedrieger''. De derde oproep bij afrekenen zegt dat de mol een zakkenroller is. Kim heeft vaak geld achtergehouden om een dwaalspoor te creëren.

Om precies te zijn is de oproep: "Pas op. Er is een zakkenroller actief, genaamd de Mol.'

Precies terwijl dit wordt gezegd, zie je Kim twee zakken keukenrollen pakken en haar winkelwagen in gooien. Bij de tweede rol kan je even zien dat de keukenrollen in de winkelwagen rollen.

Kim is op dat moment dus letterlijk actief als een zakkenroller.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #853 Gepost op: 1-03-2022, 00:53:49 »
Om precies te zijn is de oproep: "Pas op. Er is een zakkenroller actief, genaamd de Mol.'

Precies terwijl dit wordt gezegd, zie je Kim twee zakken keukenrollen pakken en haar winkelwagen in gooien. Bij de tweede rol kan je even zien dat de keukenrollen in de winkelwagen rollen.

Kim is op dat moment dus letterlijk actief als een zakkenroller.

Ik vind dat zakkenroller toch meer slaan op Everon die de (vuilnis)zakken letterlijk over de band rolt.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline A3aanMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #854 Gepost op: 1-03-2022, 01:04:59 »
Ik vind dat zakkenroller toch meer slaan op Everon die de (vuilnis)zakken letterlijk over de band rolt.

Dat zou kunnen, maar het is wel heel toevallig dat het beeld van Kim die de zakken de wagen in gooit precies gelijk loopt met de omroep, zie https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/opdracht-2-afrekenen/ vanaf 6:40 tot 6:45.



Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #855 Gepost op: 1-03-2022, 09:02:32 »
Ik ben wel wat ouder maar ik weet het wel, al noemden wij ze vroeger gewoon "inmaakpotten" (en misschien heetten ze toen wel zo.)
Ik ken ze alleen als 'weckpot'. Mijn ouders hebben heel wat jaren zo voedsel ingemaakt! Overigens, weckpot is genoemd naar het Duitse bedrijf WECK...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #856 Gepost op: 1-03-2022, 09:14:54 »
Ik ben wel wat ouder maar ik weet het wel, al noemden wij ze vroeger gewoon "inmaakpotten" (en misschien heetten ze toen wel zo.)

Zo noemen wij ze hier ook!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #857 Gepost op: 1-03-2022, 09:56:43 »
Ik heb ook nog nooit van het woord weckpot gehoord tot afgelopen zaterdag. Nooit echt een naam aan die dingen gegeven zelf. Gewoon een glazen pot met luchtdichte deksel of iets dergelijks.  :-[


Grappig om te zien hoe snel zo'n woord kennelijk verouderd. Het is zelfs een werkwoord: https://woordenlijst.org/#/?q=wecken
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #858 Gepost op: 1-03-2022, 12:25:32 »
Het is weer helemaal terug onder de wokes die willen wecken, en ook de babyboomers die met hun tuintjes aan de slag willen. Raven heeft er zelfs een televisieprogramma over gemaakt. Zij weckt alles zelf. Die weckpotten gaan op de veiling nog heel veel geld opleveren, zeker nu we weten dat de mol graag weckt ::love:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #859 Gepost op: 1-03-2022, 17:02:08 »
Arno zat vol op Sahil (kijk niet de mol).

Sahil zat vol op Thomas (kijk niet de mol).

Laetitia had pech dat Fresia een vrijstelling had. Toen was het Kim verdenkers tegen elkaar.

Thomas kan perfect vol op Everon zijn gegaan. Het was duidelijk dat hij twijfelde.

Niet eens moeilijk uit te leggen of te verklaren..

Zo is het voor deze tunnel nog te verkopen ja. Al vergeet je de beste kandidaat van het hele spel te verklaren.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En dat terwijl Hila (Kim's bondje) haar toen zeer waarschijnlijk niet verdacht. Het is echt volslagen onlogisch dat Fresia Kim dan nu niet zou verdenken. Er valt ook geen parallel te trekken naar andere seizoenen waarin een finalist fout zat, want in al die seizoenen zaten de andere kandidaten net zo fout of kwam de verliezer in de finale vanwege een vrijstelling.