Auteur Topic: [Kandidaat] Laetitia Gerards  (gelezen 27611 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #80 Gepost op: 24-01-2022, 11:00:24 »
Ja, dat leek me ook het eerlijkste anders heeft de tweede die de kistjes moet vullen een voordeel. Heb ik vandaag elders (waarschijnlijk in het opdrachttopic) ook gepost.

Ik denk toch dat ze na elkaar zijn geweest (eerste groep, 2e groep met tussendoor kiezen wat de ander gaat doen). Als Thomas moet kiezen (2e groep) wat Laetitia gaat doen zegt hij namelijk ‘maar het is doodeng om jezelf ondersteboven te kantelen’. Dit lijkt erop dat hij verwijst naar hoe hij zichzelf voelde (hij benoemt dat ook als hij gaat afdalen).

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #81 Gepost op: 24-01-2022, 12:12:19 »
Ik denk ook dat dat wel het geval is. Het zou een heel andere opdracht zijn anders. Juist door eerst het afdalen van groep 1, al dan niet vertrouwen terugkrijgen van je duopartner en daarna pas afdalen van groep 2 en op basis van de eerder gemaakte keuze een verdeling maken in de bakjes, maakt deze opdracht potentieel interessant.

Vreemd is dat in principe iedereen elkaar jokers gunt. Dat zou je dus nooit moeten doen in mijn ogen. Wat heb je aan jokers als iedereen ze heeft. Als we ervanuit gaan dat je als kandidaat hier je best wil doen, kun je beter allemaal afspreken te gaan voor geld. Op die manier heeft immers net zozeer iedereen geen voordeel ten opzichte van elkaar..

De eerste groep verdelers kan meer sturen, zij bepalen niet alleen wat de duopartner mogelijk krijgt, maar bepalen hiermee ook mede de keuze die die partner later in het spel gaat maken (voelt die zich bedonderd of kreeg diegene jokers en gunt die dus ook aan jou - ergo: geen geld in de pot). Als mol zit je hier idealiter dus in de eerste groep verdelers en in de tweede groep afdalers. 

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #82 Gepost op: 24-01-2022, 21:14:36 »
Vreemd is dat in principe iedereen elkaar jokers gunt. Dat zou je dus nooit moeten doen in mijn ogen. Wat heb je aan jokers als iedereen ze heeft. Als we ervanuit gaan dat je als kandidaat hier je best wil doen, kun je beter allemaal afspreken te gaan voor geld. Op die manier heeft immers net zozeer iedereen geen voordeel ten opzichte van elkaar..
Het klinkt inderdaad niet rationeel dat de tweede "kistjesvuller" de eerste niet de jokers probeert te onthouden als deze pas na de eerste ronde afdalingen het kistje mag vullen. Dat geldt voor beiden als ze het kistje tegelijk voorafgaand aan de opdracht vullen.

Aan de andere kant zou je dan verwachten dat een afdaler omgekeerde psychologie zou proberen toe te passen en het tegenovergestelde proberen te doen. We zien niks van zo'n psychologische spelletjes binnen de duo's, dus er leken afspraken binnen de duo's gemaakt te zijn om voor jokers te gaan.

En dan is er nog het spel tussen de duo's. Je kunt als totale groep wel afspreken om voor geld te gaan, maar als het risico bestaat (prisoner's dillemma) dat andere duo's zich niet aan de afspraken houden, dan kies je als duo ook voor jokers om niet op achterstand te komen.

Dus allemaal voor jokers gaan is, zeker als je het voornamelijk als een spel tussen duo's ziet, geen gekke uitkomst. Het spel binnen de duo's is waarschijnlijk psychologisch niet zo interessant geworden als de makers verwacht hadden.

Kortom, weer een makkelijke opdracht voor de mol. Die kan gewoon de kandidaat spelen die voor jokers gaat en zo geld uit de pot houden.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #83 Gepost op: 24-01-2022, 22:03:04 »
Ik denk toch dat ze na elkaar zijn geweest (eerste groep, 2e groep met tussendoor kiezen wat de ander gaat doen). Als Thomas moet kiezen (2e groep) wat Laetitia gaat doen zegt hij namelijk ‘maar het is doodeng om jezelf ondersteboven te kantelen’. Dit lijkt erop dat hij verwijst naar hoe hij zichzelf voelde (hij benoemt dat ook als hij gaat afdalen).
Ja dat zal toch wel. Anders moeten ze opschrijven hoe iedereen de kistjes heeft gevuld en die later weer hiermee vullen als de betreffende kandidaat aan de beurt is.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #84 Gepost op: 25-01-2022, 10:04:44 »
Ja inderdaad Martin, goeie!

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #85 Gepost op: 25-01-2022, 10:35:55 »
Er viel me iets op bij de laatste executie. Direct nadat Arno een rood scherm kreeg, zag je Laetitia blij met haar voeten stampen en naar Rik kijken.

Schermprints plaatsen lukt niet (worden zwart) maar het is terug te zien op 59:25.

Daarna keek ze ineens heel geschrokken en serieus. Is het nu echt zo’n comediënne?

Het kan natuurlijk meerdere redenen hebben dat ze zo reageerde. Maar toch vond ik het behoorlijk verdacht. Was Arno ook niet degene die als enige heeft uitgesproken haar te verdenken? Hij had nu alles op 1 persoon gezet en is misschien toch afgeweken van Laetitia. Zij blij, en ze is meteen van hem af.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #86 Gepost op: 25-01-2022, 11:13:15 »
Er viel me iets op bij de laatste executie. Direct nadat Arno een rood scherm kreeg, zag je Laetitia blij met haar voeten stampen en naar Rik kijken.

Schermprints plaatsen lukt niet (worden zwart) maar het is terug te zien op 59:25.

Er is hier een mooi gifje van gemaakt. :)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #87 Gepost op: 25-01-2022, 18:25:14 »

Vreemd is dat in principe iedereen elkaar jokers gunt. Dat zou je dus nooit moeten doen in mijn ogen. Wat heb je aan jokers als iedereen ze heeft. Als we ervanuit gaan dat je als kandidaat hier je best wil doen, kun je beter allemaal afspreken te gaan voor geld. Op die manier heeft immers net zozeer iedereen geen voordeel ten opzichte van elkaar..

ware het niet dat er al een paar kandidaten zijn met een vrijstelling op zak. De kandidaten zonder zullen altijd voor de jokers willen gaan.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #88 Gepost op: 25-01-2022, 20:16:01 »
ware het niet dat er al een paar kandidaten zijn met een vrijstelling op zak. De kandidaten zonder zullen altijd voor de jokers willen gaan.

De meesten die elkaar jokers gunden hebben een bondje. In elk geval Kim/Hila en Everon/Fresia. En al is er niet zozeer een bondje, je wilt natuurlijk zo lang mogelijk in het programma zitten en dat gun je je favoriete medekandidaat ook. Ook uit eigenbelang, het is wel zo leuk om er zo lang mogelijk in te blijven samen met je buddy. Dat je iemand jokers gunt betekent niet dat je iederéen jokers gunt.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2022, 20:22:01 door Nemi »

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #89 Gepost op: 25-01-2022, 20:19:44 »
Er viel me iets op bij de laatste executie. Direct nadat Arno een rood scherm kreeg, zag je Laetitia blij met haar voeten stampen en naar Rik kijken.

Schermprints plaatsen lukt niet (worden zwart) maar het is terug te zien op 59:25.

Daarna keek ze ineens heel geschrokken en serieus. Is het nu echt zo’n comediënne?

Het kan natuurlijk meerdere redenen hebben dat ze zo reageerde. Maar toch vond ik het behoorlijk verdacht. Was Arno ook niet degene die als enige heeft uitgesproken haar te verdenken? Hij had nu alles op 1 persoon gezet en is misschien toch afgeweken van Laetitia. Zij blij, en ze is meteen van hem af.

Zo lijkt het inderdaad. Komt daarbovenop dat ze in de eerste proef Arno zelf gemold heeft en hij haar (goed voorbereide) uitleg blijkbaar geloofde. Molactie geslaagd bij ide enige kandidaat die haar verdacht, een mol zou voor minder een vreugdesprongetje maken.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2022, 20:27:51 door Molekule »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #90 Gepost op: 25-01-2022, 22:33:40 »
Mijn gedachten over hoe het komt dat Laetitia zo reageert bij het rode scherm van Arno
1) Ze is hypergespannen en er volgt een ontlading omdat haar mol niet afvalt maar iemand anders (dan is haar mol blijkbaar iemand die het scherm niet heeft gezien)
2) Ze is hypergespannen en er volgt een ontlading omdat haar mol wel afvalt en zij meteen beseft door het oog van de naald te zijn gekropen, blijdschap en schrik tegelijkertijd.

In Laetitia mol die zo raar reageert omdat degene die haar het meest zou verdenken afvalt geloof ik niet. Daarvoor was het te vreemd.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #91 Gepost op: 26-01-2022, 10:30:06 »
Eens met tureluurs. Ik verwacht dat je als mol zijnde niet wil opvallen en daar alles aan zult doen. Als mol reageer je daardoor eerder te weinig. Dit is een dusdanig vreemde reactie dat ik het alleen kan verklaren als kandidaat met opluchting.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #92 Gepost op: 26-01-2022, 13:15:28 »
Zit wat in hoor. Toch denk ik niet dat het punt dat je als 2) benoemt klopt. Daarvoor keek ze te blij. Punt 1) vind ik wel aannemelijk. En dan moet Everon haar mol zijn, want die had als enige nog geen scherm. Snap dus best dat ze hem dan kneep dat hij er misschien uit zou gaan.

Toch houd ik er ook echt rekening mee dat ze wel de mol is en blij was dat Arno er uit ging, als hij de enige (of 1 van de weinigen) was die haar verdacht. Dat zou voor mij de blije blik richting Rik meer verklaren. De ogen van de rest van de kandidaten gingen gelijk naar Arno dus de kans zit er dik in dat die dit helemaal niet gezien hebben. Of het een hele slimme actie was voor een mol.. niet echt. Maar ook de mol is gewoon een mens die niet altijd alles perfect uitvoert.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #93 Gepost op: 27-01-2022, 01:55:07 »
Gouden sleutel op de buis iemand uit die kamer gaat naar huis. (En verdwijnt dus van de buis / tv)

De gouden sleutel verdween van tv  kanidaat weg er mee / tabee.

En de ander is de mol, de winnaar of later de pineut. Denk Kim, maar als Laetitia vetrek dan wint Kim of ze vertrekt later. Laetitia zou dus ook nog gewoon kunnen winnen.

Gouden sleutel moet je zien als succes of hint, of antwoord op een vraag.

Als het een afvallers hint is, zie het als  voor soorteren: hier heb je al pas de sleutel van het afvallers hotel  ::rofl::

« Laatst bewerkt op: 27-01-2022, 02:08:05 door Pierce_Brosnan »

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #94 Gepost op: 27-01-2022, 07:12:11 »
Zit wat in hoor. Toch denk ik niet dat het punt dat je als 2) benoemt klopt. Daarvoor keek ze te blij. Punt 1) vind ik wel aannemelijk. En dan moet Everon haar mol zijn, want die had als enige nog geen scherm. Snap dus best dat ze hem dan kneep dat hij er misschien uit zou gaan.

Toch houd ik er ook echt rekening mee dat ze wel de mol is en blij was dat Arno er uit ging, als hij de enige (of 1 van de weinigen) was die haar verdacht. Dat zou voor mij de blije blik richting Rik meer verklaren. De ogen van de rest van de kandidaten gingen gelijk naar Arno dus de kans zit er dik in dat die dit helemaal niet gezien hebben. Of het een hele slimme actie was voor een mol.. niet echt. Maar ook de mol is gewoon een mens die niet altijd alles perfect uitvoert.

Het is ook zo dat Laetitia in aflevering 2 en 3 op Sahil als mol zat. Dat kan altijd veranderd zijn, maar toch.
Zag je trouwens het knipoogje van Laetitia na het groene scherm van Sahil (weliswaar niet rechtstreeks naar Rik)? Hoe zou jij dit interpreteren? Ik sluit niet helemaal uit dat het een signaal aan Rik zou kunnen zijn “doe maar” waarna Rik haar uitkiest. Rik keek al eerder in haar richting maar ging toen voor iemand anders (Thomas dacht ik).
« Laatst bewerkt op: 27-01-2022, 08:45:54 door Molekule »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #95 Gepost op: 27-01-2022, 10:45:53 »
Als ze de mol is kan ze wel informatie hebben dat de andere twee vrijstellingen ook niet werden ingezet. De kans dat niemand van de drie ze inzet is toch klein, maar de mol kan die kans vergroten. En ja, bij die drie is Laetitia voor mij nog de enige moloptie.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #96 Gepost op: 27-01-2022, 13:41:33 »
Zag je trouwens het knipoogje van Laetitia na het groene scherm van Sahil (weliswaar niet rechtstreeks naar Rik)? Hoe zou jij dit interpreteren? Ik sluit niet helemaal uit dat het een signaal aan Rik zou kunnen zijn “doe maar” waarna Rik haar uitkiest. Rik keek al eerder in haar richting maar ging toen voor iemand anders (Thomas dacht ik).

Zou goed kunnen. Toch kan ik me ook best voorstellen dat ze Sahils gedrag spiegelt. Want die knipoogt te pas en te onpas naar alles en iedereen.

Als ze de mol is kan ze wel informatie hebben dat de andere twee vrijstellingen ook niet werden ingezet. De kans dat niemand van de drie ze inzet is toch klein, maar de mol kan die kans vergroten. En ja, bij die drie is Laetitia voor mij nog de enige moloptie.

Die vrijstelling komt later in het seizoen natuurlijk goed van pas om ons als kijkers (en de mede kandidaten) te doen twijfelen: zit ze er nou nog in vanwege die vrijstelling, of is het misschien toch de mol? Dat geldt natuurlijk ook voor de andere kandidaten die nog vrijstellingen hebben. Geeft dan nog meer twijfels  ::rofl::

Na ja, laat het duidelijk zijn, Laetitia is mijn mol. Ik heb inmiddels een hele waslijst aanwijzingen daarvoor. Plus mijn intuitie. Misschien maak ik nog wel even een overzichtje van al die aanwijzinngen.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2022, 13:48:05 door Nemi »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #97 Gepost op: 27-01-2022, 14:09:42 »

Na ja, laat het duidelijk zijn, Laetitia is mijn mol. Ik heb inmiddels een hele waslijst aanwijzingen daarvoor. Plus mijn intuitie. Misschien maak ik nog wel even een overzichtje van al die aanwijzinngen.

Ik ben blij dat je deze tunnel levend houdt. Het is goed om helder te blijven. Laetitia blijft wel op mijn verdachtenlijst staan, maar ik heb voorlopig nog geen motivatie en overtuiging hier hard te gaan tunnelen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #98 Gepost op: 27-01-2022, 15:38:02 »
Als Laetitia de Mol is denk ik dat ze Arno voor opdracht 4.1 al had bewerkt. Ze stond al naast hem om een duo met hem te vormen. Is daar iets aan voorafgegaan? Hun lichaamstaal valt op. Zaten ze naast elkaar in de bus?

Ik vermoed dat Arno haar als enige nog verdacht. Zijn hoofdverdachte lag er net uit.

Dat "oewww, goed gespeeld molletje!" van Arno bij zijn exit zou heel goed naar Laetitia kunnen wijzen. Sowieso naar een specifiek persoon. Aandachtspuntje.

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #99 Gepost op: 27-01-2022, 16:18:57 »
Na ja, laat het duidelijk zijn, Laetitia is mijn mol. Ik heb inmiddels een hele waslijst aanwijzingen daarvoor. Plus mijn intuitie. Misschien maak ik nog wel even een overzichtje van al die aanwijzingen.

Same here. Benieuwd naar jouw lijstje.
Gedrag en lichaamstaal is daar een belangrijk aspect van, maar niet het enige.
Bij indeling in groepjes bij proeven wordt ze ook enkel actief als het er als mol toe doet, anders laat ze het steeds allemaal gebeuren. Als ze om te mollen op een bepaalde positie moet geraken kan je er gif op innemen dat ze haar hand opsteekt, anders niet. En in de proef Luid Sprekers heeft ze ook een uitgesproken mol-aanpak als gedreven kandidate (uitbeelden, zingen, .. van ... woorden) en gebruikt ze die vooraf geplande gedrevenheid (die ze al voor de proef aankondigt) om het niet kunnen onthouden van het getal te verklaren.
Ik heb haar ook nog op geen enkel moment op kandidatengedrag of gezichtsexpressies kunnen betrappen. Ze heeft wel wat weg van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2022, 16:38:21 door Heinz »