Auteur Topic: [Kandidaat] Laetitia Gerards  (gelezen 27897 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #120 Gepost op: 28-01-2022, 07:47:16 »
Thx voor de moeite Nemi, je houdt het goed bij!
Hier en daar kan ik nog wel verder aanvullen, zoals “stak haar hand op bij wie gouden ballonnen wil prikken” (molpositei). Ze hield ook een perfect en spontaan pleidooi (wat op voorbereid zijn kan duiden) en lijkt in de hele live stream het lieve onschuldige meisje, waar ik aanvankelijk ook helemaal intrapte. Pas na het herbekijken van aflevering 2 (meer specifiek de derde proef) begon het bij mij te dagen dat haar gedrag een goed gespeelde act is. Als het zo is, een knappe en zeer goed voorbereide mol alleszins, althans in mijn ogen. Ze kan dan zeer goed en snel inspelen op situaties, op een manier die haar (bijna) steeds kandidaat doet lijken, bijna tot in de perfectie. Voorbeeldje bij de verwisselde voorwerpen (kleerhangers), zegt ze “dit klopt …” (duwen richting fout) waarop (snel) aanvullend “niet” als blijkt dat KL een verschil correct heeft opgemerkt (zodat ze zich bliksemsnel terug als kandidaat profileert, na een poging tot mollen).
« Laatst bewerkt op: 28-01-2022, 08:07:20 door Molekule »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #121 Gepost op: 28-01-2022, 11:31:38 »
Haha ja, dat onschuldige meisje. In de eerste aflevering(en) legde ze daar ook erg de nadruk op in haar uitspraken. Ik vind haar juist helemaal niet onschuldig overkomen. Ze heeft een beetje een gewiekste uitstraling, vind ik  ::fluit::

Dat “dat klopt” bij de kapstok was me ook opgevallen ja. Dit soort dingen noteer ik maar niet, anders is het einde zoek en blíjf ik noteren  ::rofl::

En dat pleidooi.. dat leek inderdaad ingestudeerd. Dat kan natuurlijk best, ze kregen daar ook heel even de tijd voor toch? Toch vond ik het een beetje te perfect, hoe ze het er uit gooide.

Heel in het begin zat ik op Welmoed. Pas toen ik de aflevering nog een keer terug keek ben ik op hints en molacties gaan letten en inderdaad: aflevering 2 begon Laetitia op te vallen. Hoewel ik de hint naar The Phantom of the Opera in aflevering 1 ook gelijk al heel verdacht vond. Het begon eigenlijk bij dat masker in de videoclip van Tarja. Maar ik ben een beetje Tarja fan dus mogelijk was ik daar iets te gefocust op. Achteraf denk ik dat dat geen hint is, maar toeval.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2022, 11:36:44 door Nemi »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #122 Gepost op: 28-01-2022, 18:02:10 »
Haha ja, dat onschuldige meisje. In de eerste aflevering(en) legde ze daar ook erg de nadruk op in haar uitspraken. Ik vind haar juist helemaal niet onschuldig overkomen. Ze heeft een beetje een gewiekste uitstraling, vind ik  ::fluit::

Ja, dat heb ik ook al bij haar. Ook bij 'waar rook is...' benoemde ze dat mensen haar onschuldig vonden, maar dat ze dat niet altijd was (of zoiets). Ik tunnel (nog?  :) ) niet op haar, maar geloof er wel in dat ze echt niet zo onschuldig is zoals ze overkomt. Toch maar weer wat beter in de gaten houden...
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #123 Gepost op: 28-01-2022, 18:53:56 »
Opvallend voor Laetitia is dat zij door de regie erg uit de luwte wordt gehouden qua verdachte acties of verdachtmakingen van andere kandidaten. Dat kan natuurlijk omdat ze niet zo verdacht is, maar het kan ook zijn dat de regie zo de mol in de luwte probeert te houden. Andere kandidaten komen veel vaker verdacht naar voren in de montage.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #124 Gepost op: 28-01-2022, 22:18:00 »
Opvallend voor Laetitia is dat zij door de regie erg uit de luwte wordt gehouden qua verdachte acties of verdachtmakingen van andere kandidaten. Dat kan natuurlijk omdat ze niet zo verdacht is, maar het kan ook zijn dat de regie zo de mol in de luwte probeert te houden. Andere kandidaten komen veel vaker verdacht naar voren in de montage.

En juist dat vind ik verdacht. Zeker in combinatie met de hint naar de onmaskering/phantom die al gelijk aan het begin zat. Als ze na zo’n duidelijke hint gelijk al overduidelijk zou zijn gaan mollen, dan had mogelijk heel Nederland haar verdacht zoals ze Kim-Lian nu verdenken.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #125 Gepost op: 29-01-2022, 08:11:05 »
Ja maar een mol zou dit dus altijd doen. Je kan als mol niet niet naar de jokers vragen. Welmoed gristte ze allebei weg. Zou vreemd zijn om als mol dat te laten gaan. Valt nogal op.

Daarbovenop gebruikt ze die joker ook effectief als mol, door die later bij Rik als eerste naar boven te halen en de anderen zo te bewegen dat ook te doen. Zonder jokers geen geld uit de pot, belangrijk voor een mol dus.
Het is veel gewiekster dan het lijkt, en idd zeer naturel gespeeld. Maar dat kenmerkt net een goeie mol. Niets is wat het lijkt.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #126 Gepost op: 29-01-2022, 19:56:54 »

-Als Arno een rood scherm krijgt gaat ze even heel snel blij en haast kinderlijk stampvoeten en blij kijken naar Rik. Arno is de enige kandidaat die aangaf haar te verdenken. Hij zei dat hij na het zien van de mollicitatie weet dat ze 2 gezichten heeft. En hee: dat hij haar verdacht zei hij nadat hij op 11:22 van aflevering 1 het beeld binnen kwam wandelen. Komt “De tijd zal het leren” weer terug. Was dat blije stampvoeten en naar Rik kijken omdat de enige die haar verdacht er uit ging? (De enige andere verklaring die ik kan bedenken is dat ze niet de mol is en Everon verdenkt. Die had als enige nog geen scherm.)
Ze zat in elk geval op een tactisch plekje om ongezien te blijven: rechts achterin. Alle kandidaten keken gelijk naar Arno dus niemand heeft deze verdachte actie denk ik gezien.

Bedankt voor het overzicht, Nemi! Hila kreeg trouwens ook geen scherm te zien..

Ik kan Laetitia's reactie niet anders zien dan mols. Ze had al groen en was blij verrast toen Arno rood kreeg. Hoef je geen lichaamstaalexpert voor te zijn.

Toen Arno's hoofdverdachte Welmoed rood kreeg heeft Laetitia misschien toenadering gezocht. In het busje op weg naar opdr. 4.1 zaten ze al naast elkaar.


Opvallend: het viel de groep op dat Rik Arno na de executie 'zo mee wilde nemen zonder knuffel'  💥 (extra beeldmateriaal)

...omdat Rik bang was voor een gesprek tussen Arno & de Mol?  ...dat de kandidaten daar iets uit af zouden kunnen leiden? ('Oeh, goed gespeeld molletje!')

Laetitia valt in het extra beeldmateriaal als enige op. Ze reageert duidelijk anders dan de rest.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 20:21:16 door Amethyst »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #127 Gepost op: 29-01-2022, 22:14:09 »
Bedankt voor het overzicht, Nemi! Hila kreeg trouwens ook geen scherm te zien..

Ik kan Laetitia's reactie niet anders zien dan mols. Ze had al groen en was blij verrast toen Arno rood kreeg. Hoef je geen lichaamstaalexpert voor te zijn.

Toen Arno's hoofdverdachte Welmoed rood kreeg heeft Laetitia misschien toenadering gezocht. In het busje op weg naar opdr. 4.1 zaten ze al naast elkaar.


Opvallend: het viel de groep op dat Rik Arno na de executie 'zo mee wilde nemen zonder knuffel'  💥 (extra beeldmateriaal)

...omdat Rik bang was voor een gesprek tussen Arno & de Mol?  ...dat de kandidaten daar iets uit af zouden kunnen leiden? ('Oeh, goed gespeeld molletje!')

Laetitia valt in het extra beeldmateriaal als enige op. Ze reageert duidelijk anders dan de rest.

O ja, verrek, ook Hila had nog geen scherm. Nu ik mijn notities van wie wél een scherm kreeg er nog eens op na slamis ik inderdaad ook haar naam. Ik vergeet haar weleens vaker merk ik. Na ja, vanaf nu is dat niet erg meer  ::rofl::

Wel goede theorie, van de reden dat Rik Arno snel mee wilde nemen. En over dat toenadering zoeken.. Arno schreef in het dagboek van de afvaller wel dat hij met Laetitia zo lekker arm in arm kon lopen.

Na de 5e aflevering zit ik alleen maar verder in mijn tunnel en het wordt ook steeds meer een eenbaans-tunnel. Het begon natuurlijk al goed met die verdubbelaar die ze “vergat” en waar ze later ook niks meer over zei. Zelfs niet toen Thomas zei dat hij een verdubbelaar had.  Als je niet de mol bent kun je daar nog van profiteren door het later te zeggen en jezelf daar verdacht mee te maken. Het verzwijgen lijkt me alleen maar zinvol als je de mol bent. Want bijna niemand weet dat zij de verdubbelaar had. Behalve degene die m gooide.

En dan die kapotte porto.. in moltalk werd wel gesuggereerd dat Everon er aan had zitten prutsen toen zij in het water lag. Maar Laetitia had daar natuurlijk ook alle kans voor.

Morgen nog maar eens rustig terugkijken. Na de 1e keer kijken op zaterdag heb ik meestal nog weinig gezien. Ik kijk het altijd een tweede keer terug op mijn gemak, met een pauze- en terugspoelknop die ik veelvuldig gebruik  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 23:06:33 door Nemi »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #128 Gepost op: 29-01-2022, 23:09:48 »
Laetitia begint een goede schaduwmol te worden op mijn lijstje achter mijn hoofverdachte. Was meerdere keren verdacht bezig deze aflevering. De roze etui niet pakken, klooien met de porto (of was het toch Everon?). En ze is de afgelopen afleveringen amper verdacht in beeld gebracht. Ik had ook het idee dat ze veel tijd nam om de zwanen te pakken. Ze wou dan wel weer een zwaan pakken waar Everon aan voorbij wou gaan, dat was wel behoorlijk kandidaats.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #129 Gepost op: 30-01-2022, 09:03:24 »
Na de 5e aflevering zit ik alleen maar verder in mijn tunnel en het wordt ook steeds meer een eenbaans-tunnel. Het begon natuurlijk al goed met die verdubbelaar die ze “vergat” en waar ze later ook niks meer over zei. Zelfs niet toen Thomas zei dat hij een verdubbelaar had.  Als je niet de mol bent kun je daar nog van profiteren door het later te zeggen en jezelf daar verdacht mee te maken. Het verzwijgen lijkt me alleen maar zinvol als je de mol bent. Want bijna niemand weet dat zij de verdubbelaar had. Behalve degene die m gooide.

En dan die kapotte porto.. in moltalk werd wel gesuggereerd dat Everon er aan had zitten prutsen toen zij in het water lag. Maar Laetitia had daar natuurlijk ook alle kans voor.

Sluit ik me bij aan.
Bij de derde proef laat ze ook netjes gebeuren dat de fontein naar de verkeerde lokatie (basiliek) gaat terwijl ze zelf (alleen!) bij de pijnappel staat, het correcte beeld voor de basiliek.
Als Kim en Sahil even later met die pijnappel (die Laetitia liet staan) wel de juiste richting uitgaan, probeert ze hen ook af te leiden door hen eerst naar de sokkel van de pijnappel te sturen. Helaas voor Laetitia doet scherpziende Fresia de puzzelstukjes in elkaar vallen door te beseffen dat de fontein niet naar de basiliek moet (waarmee ze haar eigen eerdere foute suggestie herstelt).
« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 09:22:15 door Molekule »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #130 Gepost op: 30-01-2022, 09:28:20 »
Laetitia's biecht tijdens haar test in aflevering 5:

"Ik heb nog steeds een vrijstelling in m'n tas. Ik heb 'm niet ingezet.
We zitten nu in aflevering 5.
Ik kan 'm inzetten en dan ben ik door.
Dan zit ik in aflevering 6.
Maar als ik heel eerlijk ben, denk ik nog steeds dat ik 'm nodig ga hebben in de volgende aflevering of zelfs die daarna."

(legt joker met Mollogo naar boven op tafel).

Misschien toeval. Maar wel opvallend.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #131 Gepost op: 30-01-2022, 10:02:17 »
Een mooie Blip!
In theorie is de kans dat een kandidaat die toevallige combinatie maakt inderdaad bijzonder klein.
Moet ruwweg geschat in de buurt van 1 op 100.000 liggen.
Dus dit kan best wel eens een hint zijn :-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #132 Gepost op: 30-01-2022, 11:07:46 »
In theorie is de kans dat een kandidaat die toevallige combinatie maakt inderdaad bijzonder klein.
Moet ruwweg geschat in de buurt van 1 op 100.000 liggen.
Dus dit kan best wel eens een hint zijn :-)

Ik heb het al vaker voorbij zien komen als mogelijke hint. Ik herinner me nog Zarayda (WIDM 13) met uitroepen als "wat is dit magisch", al zit dat dan anders in elkaar dan eerste letters van zinnen. Hoe dan ook: weer een leuke vondst van Blip!

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #133 Gepost op: 30-01-2022, 12:22:41 »
Dat is zeker een mooie vondst, dat het toeval is kan bijna niet! Al stelt het me dan wel een beetje teleur dat het WIDM was en niet IBDM.

Ik vond haar biechten bij eerdere testen (en sommige andere biechten ook wel) ook al wat raar verwoord. Toch maar eens terugluisteren om te horen of daar nog iets uit te halen valt.

EDIT ik heb de biechten bij eerdere executies beluisterd en kon niets ontdekken. Tenminste, niets dat niet heeel vergezocht is. Behalve 1 ding: het viel me op dat ze in al die biechten haar eerste zin begon met “Ik”. Vaak zelfs 2x “Ik” achter elkaar.

Alleen de biecht in aflevering 2 leek verdacht te beginnen:
IK vind iedereen verdacht.
Maar ik denk dat ik de test ga inzetten op Sahil, Thomas, Kim.
Of het is Welmoed, en die zit mij gewoon helemaal om de tuin te leiden.

Zijn ze bij de montage haar laatste zin vergeten?  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 13:05:42 door Nemi »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #134 Gepost op: 30-01-2022, 13:09:20 »
Is Laetitia nou mols of niet bij de eerste opdracht van aflevering 5?

Het lijkt alsof het Thomas is die Laetitia via de porto oproept (maar het blijkt andersom te zijn). Thomas: "Hoor jij mij?" Laetitia: "Ja, ik hoor je Thomas, Laetitia hier." (...) Thomas: "Voor jou moet ik doorgeven richting blauw, vijf meter. Richting blauw, vijf- sorry, negen meter!" Laetitia: "Ik moet doorgeven: het geld ligt richting geel, vijf meter." Thomas neemt de aanwijzingen van Laetitia aan en zet vijf stappen van een meter. Laetitia zet negen stappen van een meter en komt in het water terecht en besluit er niet te gaan graven. Ze heeft hier gelijk in want ze vindt later op een andere plek (onduidelijk wie deze informatie doorgaf) geld. Kortom: de info van Thomas was niet voor Laetitia bedoeld, het was Lae die Thomas opriep.

De info van Laetitia was wél voor Thomas bedoeld want Thomas vindt op vijf meter graven zijn geld.

Hier is Lae dus twee keer prima bezig: Thomas vindt zijn geld en zij vindt haar geld, onduidelijk op aanwijzing van wie. De manier waarop ze haar eigen geld vindt is opmerkelijk: precies op het moment dat de boot aankomt en na amper graven. Toch neemt ze het geld mee en verdient ze zo 250 euro.

Mols is dat ze de verdubbelaar niet meeneemt en die had ze allang op kunnen pikken toen ze bevrijd was. (Komt nog bij dat het er op leek dat ze zelfs aan de ketting vast zittend bij de verdubbelaar leek te kunnen.) Of was ze (als kandidaat) gewoon niet meer bezig met die verdubbelaar sinds ze los was omdat ze dacht dat er een aanwijzing in zou zitten naar de sleutel die ze niet meer nodig had? Ik denk dat laatste.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #135 Gepost op: 30-01-2022, 13:33:28 »
Ik denk oprecht dat ze die gewoon vergat in t moment

Goed opgemerkt Heinz. Het feit dat de montage haar verdachter neerzet (ook nog ff inzoomen op de voetprint naast t roze zakje) dan ze is zegt genoeg denk.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #136 Gepost op: 30-01-2022, 13:39:45 »
Ja, lijkt mij ook dat ze het roze zakje associeerde met een extra aanwijzing en die verder heeft genegeerd omdat ze toch al los was. Of ze is het echt vergeten, maar dat vind ik iets minder waarschijnlijk.
Sowieso denk ik niet dat de kandidaten aan de grond wisten dat er twee verdubbelaars in het spel zaten. Thomas nam alleen het bordje met 'verdubbelaar' mee, niet het zakje. Dus Laetitia zal daar ook niet gedacht hebben van 'Oeps, die ben ik vergeten'.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #137 Gepost op: 30-01-2022, 13:51:02 »
Je zou je nog wel kunnen afvragen: waarom horen we niet van wie Laetitia de informatie krijgt waarmee ze haar geldzakje vindt? Om die persoon niet onnodig onverdacht te maken misschien. Het zou hier om Kim-Lian kunnen gaan want er is een moment dat we Kim-Lian door een porto van Laetitia horen. Kim-Lian: "Hallo, hoort iemand mij?" Laetitia: "Ja Kim, hier Laetitia". Kim-Lian hoort Laetitia niet. (Maar misschien hoorde Kim Lae wel en gaf ze de informatie door waarmee Lae haar geld vond.)

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #138 Gepost op: 30-01-2022, 13:57:31 »
Bij de opdracht in de ruďnes viel het me al op dat Laetitia het runeteken voor de S omschreef als “Het Harry Potter” teken. En wat hoor ik net? Aan het begin van de Zwanenmeer-opdracht, als Rik het spel begint uit te leggen: het Harry Potter muziekje.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 15:00:59 door Nemi »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #139 Gepost op: 30-01-2022, 14:26:38 »
Goed gevonden Heinz! Thomas verdacht hier dat hij de info aan de verkeerde kandidaat doorgeeft, al haalt ie zelf wel het nodige binnen.
En indd, Kim heeft contact met Lae dus moet haar wel de info hebben gegeven, even terug kijken want meen me te herinneren dat Kim aan iemand de info doorgeeft!