Auteur Topic: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma  (gelezen 11654 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Gepost op: 31-08-2021, 14:38:31 »
Welmoed


Praat mee over het doen en laten van Welmoed Sijtsma!
Lees hier de bio van Welmoed en een paar opvallende quotes van haar uit het programma.




« Laatst bewerkt op: 30-12-2021, 22:32:01 door Heinz »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #1 Gepost op: 6-09-2021, 20:44:36 »
Het pleidooi van Welmoed:

Citaat van: Welmoed
Hallo allemaal. Dan nu echt degene die echt, echt, echt niet de Mol is. Ik ben Welmoed, ik ben journalist en presentator van Op1, van Goedemorgen Nederland. En voor de jongere kijkers: vroeger van het Jeugdjournaal. Allemaal nieuwsprogramma's, allemaal programma's die gaan over wat er in de wereld gebeurt. Over de waarheid. En ja, dat past toch eigenlijk wel heel erg goed bij mij. Want ik hou niet van liegen. En niet zo van bedriegen. En toch die andere tien mensen die hier zitten, wij hebben een filmpje gezien over de mollicitatie, het sollicitatiegesprek voor de Mol. Alle tien de kandidaten die hier zitten, zeiden op de vraag wil jij de Mol zijn volmondig ja, ik wil. Behalve ik. Ik wil namelijk niet de Mol zijn. Ik zat een beetje zo eh, ja, eh, nee, ik wil de Mol niet zijn. Waarom niet? Omdat ik het gewoon niet kan, ik heb een veel te open gezicht. Iedereen leest alles aan mijn hoofd. Ik kan niet liegen. Wat Hila net zei over jokers die gepakt worden en weet ik veel wat; iedereen zag het aan mijn gezicht. Er zijn meerdere kandidaten al naar me toe gekomen die zeiden yo, Welmoed, super leuk maar jij bent sowieso niet de Mol. Ik heb even rondgevraagd, ik sta op niemands verdachtenlijstje voor zover ik weet. En eigenlijk baalde ik daarvan. Maar ja, nu probeer ik het maar te omarmen. En ja, het is eigenlijk heel simpel: ik ben dus niet de Mol omdat ik het niet wil zijn en omdat ik het ook niet kan zijn.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #2 Gepost op: 8-09-2021, 13:21:11 »
...Ze is "niet de mol om dat ze het niet wil zijn, en niet kan zijn", ... maar omdat ze het wèl wil zijn en wèl kan zijn!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #3 Gepost op: 10-09-2021, 15:04:59 »
Ze presenteert zowel Goedemorgen Nederland als Op1, toch?

GMNL was van 2 juli tot 6 september niet op televisie. Dus dat is een te grote periode om de opnameperiode van af te lezen.

Nu ben ík, en verreweg de meesten hier, er wel van overtuigd dat we de livestream écht te zien kregen op het moment dát die werd uitgezonden. Onder meer het vragenvuur ondersteunde dat.

Maar ik mis een écht (onweerlegbaar) ijkpunt. Ik kreeg onder meer op instagram een paar reacties, waarin men mij duidelijk probeerde te maken dat dat vragenuurtje in scene was gezet.

Ik geloof dat dus écht niet. Met name omdat ik een vraag voorbij zag komen met exáct de bewoordingen zoals ik die had geformuleerd. Er zullen er vast meer zijn geweest die die vraag hebben gesteld, overigens. Maar de formulering van de vraag was voor mij een indicatie.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #4 Gepost op: 10-09-2021, 18:49:02 »
Wat is het nut om dit te doen, als het allemaal nep en vooropgezet spel is?
Tot nu toe hebben de makers ons nog nooit hints gegeven die vals waren. Wij zagen zelf hints in dingen die dat helaas niet altijd bleken te zijn. Maar nog nooit waren dat zaken die de regie had aangebracht om ons op een verkeerd spoor te zetten.

Dus ik heb geen enkele  indicatie om te denken dat de live stream niet live zou zijn. Natuurlijk maakt het daardoor eenvoudiger om na te gaan welke kandidaten er eventueel op een te vroeg moment weer online zouden opduiken, maar ik hoop dat al 22 jaar ervaring er wel voor zorgt dat dat redelijk zal zijn afgedekt.

Verder om toch even on topic te blijven, voorlopig bij welmoed eerder eerste afvaller gevoel dan mol gevoel bij mij.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #5 Gepost op: 10-09-2021, 19:06:21 »
Elke kijker bekijkt het programma op zijn of haar eigen manier, en steekt er meer of minder energie in.

In het programma, maar ook in dít soort zaken. Dat hoort voor mij een beetje bij de speurtocht.

Inmiddels heb ik mijn antwoord, en ik heb daar niet eens zo heel ver voor hoeven te zoeken.

Kortgezegd: de aan-afwezigheid van Rik, en die van Hila in 1-vandaag.
« Laatst bewerkt op: 10-09-2021, 19:46:23 door Bodejos »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #6 Gepost op: 24-09-2021, 23:37:43 »
Ze zit de hele tijd al op Op1. Nu vanavond ook weer. Hoe kan dat nou?!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #7 Gepost op: 25-09-2021, 07:27:24 »
Omdat de groep al een week terug is.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #8 Gepost op: 28-12-2021, 20:33:33 »
Citaat van: Welmoed haar pleidooi
En toch die andere tien mensen die hier zitten, wij hebben een filmpje gezien over de mollicitatie, het sollicitatiegesprek voor de Mol.

Hopelijk gaan wij deze ook zien. Vind dat wel interessant. Wou ze echt niet een mol zijn of overdreef ze hier om stemmen te krijgen ::vergroot::.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #9 Gepost op: 30-12-2021, 18:22:11 »
Welmoed komt voor de val, maar ga toch weer voor de blonde dame gaan. ;)

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #10 Gepost op: 1-01-2022, 18:07:47 »
''Dan nu echt degene die echt, echt, echt niet de Mol is''

umm lol, wat doorzichtig dit weer


Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #11 Gepost op: 1-01-2022, 21:55:08 »
Heerlijk fanatiek,

Maar 2 jokers zelf houden als je met z'n 2en bij een kistje staat en er 2 jokers inzitten maak je geen vrienden mee.

Maar latitia leek het ook niet echt iets te kunnen schelen. Ook opvallend.
You'll never walk alone

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #12 Gepost op: 1-01-2022, 21:56:20 »
Hele leuke kandidate, fanatiek en hard! Eentje om in de gaten te houden. ::vergroot::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #13 Gepost op: 1-01-2022, 22:42:37 »
Favorietje ::bravo::. Niet perse molvibes maar wel zeer fanatieke kandidaat vibes ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #14 Gepost op: 1-01-2022, 22:53:50 »
Vond haar buitengewoon nerveus voor, tijdens en na het pleidooi

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #15 Gepost op: 1-01-2022, 22:56:58 »
Geen enorme molvibes bij haar nog, maar ze speelt het inderdaad hard en fanatiek!  ::ok:: Ik streep haar nog niet weg als mol, maar wie weet?

Opvallend vond ik dat ze in haar betoog enorm benadrukte dat ze niet van liegen houdt. Maar tegelijkertijd is ze dus niet vies van een jokertje (of twee) achterover drukken. Heerlijk.  ;D Als kandidaat dus erg fanatiek. Of misschien toch een dekmantel voor de mol?  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #16 Gepost op: 1-01-2022, 23:03:52 »
Potentiële winnares, ontzettend fanatiek en sluw. (maar misschien wel de ideale dekmantel).

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #17 Gepost op: 2-01-2022, 00:09:07 »
Op dit moment mijn favoriete kandidate  ::bravo::
Geen mol

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #18 Gepost op: 2-01-2022, 14:17:32 »
Ik vind haar juist wel mols. Ze is (vind ik) erg aan het acteren, stelt zich bij de executie een beetje buiten de groep op, is om onverklaarbare reden opgelucht dat Glen de vrijstelling heeft, zit met een waaier te wapperen waarvan ik denk dat er zomaar iets op kan staan, wil penningmeester worden en dan toch maar weer niet, jat jokers maar levert er ook wel weer genoeg in, moedigt anderen aan om het stiekem te doen, is de enige die bij de mollicitatie 'nee' zegt (en dus een ander gezicht laat zien), is o zo van de eerlijkheid en waarheid (en dan toch weer die jokers). Zoiets.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2022, 22:21:24 door D*N, Reden: Mogelijke spoiler »

Offline oudekrijger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Welmoed Sijtsma
« Reactie #19 Gepost op: 2-01-2022, 14:36:20 »
Apart dat ze bij de boomsstam opdracht "zegt er zitten drie jokers in dus dan hebben we er alledrie één" terwijl het kistje nog dicht is. 1:09:38