Auteur Topic: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren  (gelezen 25148 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #160 Gepost op: 15-02-2022, 14:27:52 »
Met de kennis van nu nogmaals naar het begin van deze aflevering gekeken:

De aflevering start met drie gemaskerde bezoekers van het bal.
De eerste gast zien we volledig van de auto naar Rik lopen, we zien ook de volledige loop op de trap en naar binnen. Bij de andere twee bezoekers zien we dit niet, hier is geknipt. De eerste gast is ongeveer even lang als Rik en lijkt me een vrouw te zien aan de hand en arm die de uitnodiging aan Rik geeft. Bij de twee andere gasten zien we een mannenbeen en schoenen, ze zijn ook langer dan Rik. Rik kijkt bij de tweede bezoeker omhoog als hij de uitnodiging teruggeeft. Aan de manier van voeten neerzetten lijkt mij dit Everon. Zijn dit de finalisten? Dat betekent dat er nog een vrouw moet afvallen.

Heel opvallend dat we bij de eerste bezoeker (de vrouw) als ze de trap oploopt het tikkende klokje horen die we ook horen als de afvallers de uitnodiging voor het bal openen bij hun exit. Is dit de mol?

Nog opvallender: Kim Lian komt bij Rik en als Rik vertelt dat ze onderweg de mollicitaties hebben gezien hoor je ook het tikkende klokje, bij de anderen niet. Is Kim-Lian de mol?

Als de kandidaten komen aanlopen bij Rik beeldt hij eerst 11 uit met zijn vingers.. later in het gesprekje switched hij naar 13. Dit gepaard gaande met dat hij zegt dat ze hun ogen en oren moeten openhouden.

Heb in de foto even Welmoed en Thomas als voorbeeld.

Behalve bij Kim Lian doet hij dit niet. Bij haar maar 1 vinger.



Dat Rik alleen bij Kim-Lian maar één vinger laat zien  kan ook een aanwijzing zijn naar Kim-Lian die als eerste in de leader staat, als eerste bij Rik aankomt en als Kim-Lian bij de executies haar scherm moet zien is dat altijd het eerste scherm. (uitzondering bij afl. 1 waar de meest verdachte kandidaat de eerste was)

Kim-Lian op1 ( alle dobbelstenen op 1)

Als het inderdaad de drie finalisten zijn die op het bal aankomen dan is iig de mol een vrouw.....

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #161 Gepost op: 15-02-2022, 14:38:55 »
Ik dacht dat het Sahil, Thomas en Suzanne waren.
De eerste te herkennen aan het loopje en iets kleiner dan Rik, de tweede heeft ongeveer dezelfde lengte als Rik, qua postuur zeg ik Thomas en de derde te herkennen aan haar knie/benen, duidelijk een (oudere?) vrouw.
En Thomas met die grote gouden neus.

« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 15:13:06 door foxhunter »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #162 Gepost op: 15-02-2022, 15:54:58 »
Kunnen we niet ondertussen de kleur van de uitnodiging in het voorstukje, en de kleur van de uitnodigingen van de afvallers met elkaar vergelijken?

Zover ik kan zien heeft het dezelfde als die van Suzanne. (of zijn ze allemaal dezelfde kleur?)
« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 16:03:28 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #163 Gepost op: 15-02-2022, 16:46:06 »
Ik vraag me af of de schot voor de boeg mol nog ergens iets te betekenen gaat krijgen

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #164 Gepost op: 15-02-2022, 16:58:49 »
Ik vraag me af of de schot voor de boeg mol nog ergens iets te betekenen gaat krijgen

Dacht dat dit een afleiding was voor hoe ze de vrijstelling zouden verdelen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #165 Gepost op: 15-02-2022, 17:03:37 »

Heel opvallend dat we bij de eerste bezoeker (de vrouw) als ze de trap oploopt het tikkende klokje horen die we ook horen als de afvallers de uitnodiging voor het bal openen bij hun exit. Is dit de mol?


Ik ben er altijd van uitgegaan dat iedereen die een uitnodiging inlevert bij Rik een kandidaat is.

De Mol hoeft zichzelf niet uit te nodigen. Ik ga ervan uit dat ze het simpel (uitlegbaar) houden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #166 Gepost op: 15-02-2022, 17:23:19 »
Dacht dat dit een afleiding was voor hoe ze de vrijstelling zouden verdelen.

Huh die snap ik niet

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #167 Gepost op: 15-02-2022, 17:40:00 »
Ik ben er altijd van uitgegaan dat iedereen die een uitnodiging inlevert bij Rik een kandidaat is.

De Mol hoeft zichzelf niet uit te nodigen. Ik ga ervan uit dat ze het simpel (uitlegbaar) houden.

Ik heb het teruggekeken en de uitnodiging die de 2e bezoeker van het bal laat zien komt niet overeen met de uitnodigingen van de afvallers tot nog toe.....Dat is te zien aan de zegel die verbroken is.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 17:42:39 door Moedermol »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #168 Gepost op: 15-02-2022, 17:51:58 »
Welke uitnodiging bedoel je. Ik zie namelijk nergens een uitnodiging bij een kandidaat die afwijkt. De enige uitnodiging die ik goed kan zien, is degene die los in beeld gebracht wordt en dus aan geen enkele kandidaat is te linken, maar die komt dan weer overeen met die van Fresia.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #169 Gepost op: 15-02-2022, 18:57:11 »
Het gaat om de start van aflevering 1, het gemaskerde bal. Er komen drie genodigden bij Rik die een uitnodiging laten zien en vervolgens naar binnen mogen. Alle afvallers krijgen een uitnodiging voor het bal van Rik bij hun exit gesprek. Deze is duidelijk te zien in de aflevering. Fresia heeft nog geen uitnodiging want ze zit nog in het spel.

De uitnodiging van de 2e bezoeker die bij Rik aankomt voor het bal is goed in beeld. De enveloppen van de uitnodiging zijn verzegeld. Het zegel wordt verbroken bij het openen van de enveloppe en dat gaat natuurlijk niet bij iedereen op dezelfde manier. Onderstaande afbeelding is van de 2e bezoeker. Ik heb deze vergeleken met alle enveloppen van de afvallers en er komt geen enkele overeen met deze.

Edit toegevoegd: Suzanne, Glen, Sahil, Laetitia.

Bij Welmoed, Hila en Arno is de zegel vrijwel onbeschadigd gebleven

Edit 2 Om het compleet te maken  de uitnodiging van Thomas toegevoegd. Deze matcht ook niet met de uitnodiging die Rik vastheeft.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 15:20:10 door Moedermol »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #170 Gepost op: 15-02-2022, 19:20:54 »
Het gaat om de start van aflevering 1, het gemaskerde bal. Er komen drie genodigden bij Rik die een uitnodiging laten zien en vervolgens naar binnen mogen. Alle afvallers krijgen een uitnodiging voor het bal van Rik bij hun exit gesprek. Deze is duidelijk te zien in de aflevering. Fresia heeft nog geen uitnodiging want ze zit nog in het spel.

De uitnodiging van de 2e bezoeker die bij Rik aankomt voor het bal is goed in beeld. De enveloppen van de uitnodiging zijn verzegeld. Het zegel wordt verbroken bij het openen van de enveloppe en dat gaat natuurlijk niet bij iedereen op dezelfde manier. Onderstaande afbeelding is van de 2e bezoeker. Ik heb deze vergeleken met alle enveloppen van de afvallers en er komt geen enkele overeen met deze.

Wacht zien we die persoon in beeld?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #171 Gepost op: 15-02-2022, 19:23:25 »
Ik heb het teruggekeken en de uitnodiging die de 2e bezoeker van het bal laat zien komt niet overeen met de uitnodigingen van de afvallers tot nog toe.....Dat is te zien aan de zegel die verbroken is.

Oh slim om dat zo te vergelijken!  Nooit aan gedacht.

Zou dat betekenen dat er nog iemand met het profiel van de tweede gast afvalt? Thomas?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #172 Gepost op: 15-02-2022, 19:31:49 »
Het gaat om de start van aflevering 1, het gemaskerde bal. Er komen drie genodigden bij Rik die een uitnodiging laten zien en vervolgens naar binnen mogen. Alle afvallers krijgen een uitnodiging voor het bal van Rik bij hun exit gesprek. Deze is duidelijk te zien in de aflevering. Fresia heeft nog geen uitnodiging want ze zit nog in het spel.

De uitnodiging van de 2e bezoeker die bij Rik aankomt voor het bal is goed in beeld. De enveloppen van de uitnodiging zijn verzegeld. Het zegel wordt verbroken bij het openen van de enveloppe en dat gaat natuurlijk niet bij iedereen op dezelfde manier. Onderstaande afbeelding is van de 2e bezoeker. Ik heb deze vergeleken met alle enveloppen van de afvallers en er komt geen enkele overeen met deze.

Interessant. Zouden de gouden verzegelde enveloppen met bijbehorende kandidaten de finalisten zijn die als laatste aankomen? Zien we twee of drie mensen aankomen met de auto?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #173 Gepost op: 15-02-2022, 19:39:11 »
Interessant. Zouden de gouden verzegelde enveloppen met bijbehorende kandidaten de finalisten zijn die als laatste aankomen? Zien we twee of drie mensen aankomen met de auto?



Ik denk dat dit Fresia of Kim-Lian is gezien de lengte van deze persoon. De enige concrete clou die we hebben is dat de schoen iets oranjes/rood op de achterkant heeft.




Ik blijf erbij dat Everon onder het tweede (mol)masker zit. Alsof hij de verliezer/winnaar is zullen we in de finale nog wel eens zien ::vergroot::.

En ik bump dit nog maar een keer. Everon is waarschijnlijk de winnaar ::vergroot::.


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #174 Gepost op: 15-02-2022, 19:40:06 »
Interessant. Zouden de gouden verzegelde enveloppen met bijbehorende kandidaten de finalisten zijn die als laatste aankomen? Zien we twee of drie mensen aankomen met de auto?

Dat vermoed ik ja, zie ook mijn post verder hierboven #160  waarin ik ook vermeld dat we bij de eerste gast hetzelfde klikkende klokje horen die we horen als de afvallers iedere uitnodiging aan het eind van de aflevering open maken. Is dit de mol?
« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 19:47:08 door Moedermol »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #175 Gepost op: 15-02-2022, 19:50:40 »
Dat vermoed ik ja, zie ook mijn post verder hierboven #160  waarin ik ook vermeld dat we bij de eerste gast hetzelfde klikkende klokje horen die we horen als de afvallers iedere uitnodiging aan het eind van de aflevering open maken. Is dit de mol?

Scherp gezien Moedermol! De eerste die aan komt lopen is volgens mij Everon. Je kan ook het gouden masker zien die hij draagt ::vergroot::. De schoenen komen ook overeen met die van hem.

« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 20:02:12 door Sanmol »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #176 Gepost op: 15-02-2022, 20:14:00 »
De 1e gast draag witte sneakers en  we zien hem/haar alleen van de achterkant, we zien ook geen masker. Ik vermoed dat dat een vrouw is te zien aan haar hand en uitgestoken arm als ze de uitnodiging aan Rik geeft.

De 2e gast draagt een nette pantalon en nette herenschoenen, bij hem ( ik ga er vanuit dat het een man is zien we de uitnodiging duidelijk in beeld en een masker. Dat masker komt niet overeen met het gouden masker van de mol.

Van de derde gast zien we maar weinig maar is volgens mij wel een man.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #177 Gepost op: 15-02-2022, 20:43:28 »
Iemand had toch gezegd in n interview ergens dat dit allemaal figuranten zijn?
Vergeten wie

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #178 Gepost op: 15-02-2022, 21:02:30 »
klopt, Suzanne volgens mij in een reactie  op social media maar dat ging volgens mij erom dat er veel meer dan 11 gemaskerde gasten zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat de gasten die we bij Rik zien aankomen ook figuranten zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #179 Gepost op: 15-02-2022, 21:48:12 »
Oh ik kan me dat best voorstellen want t is tv en minder romantisch dan we denken

Maar t kunnen ook de kandidaten zijn hoor.. geen idee  :)