Auteur Topic: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren  (gelezen 25110 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #20 Gepost op: 1-01-2022, 22:13:56 »
In de vooruitblik (er is nog geen topic voor, dus als het er is, verplaats deze post maar), zag ik daar nou een soort remake van de circus opdracht uit seizoen 18?

Hiervoor is het topic "Extra beeldmateriaal + promo's en leader". :)

Online mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #21 Gepost op: 1-01-2022, 22:19:25 »
Ik heb net als de rest echt weer een ouderwets goed widm opener zitten kijken. ze hebben echt geluisterd naar de kritieken van ons die we al lang hebben. en soms ook erg tegen widm belgie aan.

De opening is echt de beste sinds 2018 met kiev. en echt widm belgie vibes.
kamperen ::bravo::
geen voorstelrondje
infographigs!
een thema

De groep is echt onwijs scherp, fanatiek en op elkaar gericht. dit gaat een goed seizoen worden ik voel het ::bravo:: ::bravo::
chipsverslaafde <3

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #22 Gepost op: 1-01-2022, 22:25:27 »
Eens met al het bovengenoemde, wat een goede opening  ::bravo:: Heerlijk dat kamperen, de inkijkjes in de groepssfeer en natuurlijk de mysterieuze start  ::love::

En wat gemopper in spoilertags om de sfeer niet te bedrukken...
Spoiler: geen spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #23 Gepost op: 1-01-2022, 22:37:50 »
Heerlijke opening, eerst nog gedacht/gehoopt dat we weer terug zouden gaan naar het bal en dat we dan het masker van Suzanne zouden zien vallen, maar dat zou net iets teveel afbreuk hebben gedaan aan het afscheid.

Opdracht 1 lichtelijk ongeamuseerd zitten kijken, voorspelbaarheid was redelijk hoog, was blij verrast en voelde echt als de mol van vroeger, toen bleek dat Letitia en Welmoed wat jokers achterover hadden gedrukt.

Toen ik het kamperen hoorde, was ik wel een tikkie teleurgesteld dat het van die huurtentjes waren en dat ze lekker eten geserveerd kregen, maar goed. Expiditie Robinson had er dit jaar ook een handje van dus deze zie ik nog wel door de ogen.

De zandloper opdracht was ook lichtelijk onplezierig om naar te kijken, dit kwam door een combinatie van te snel wisselen tussen de groepen, het mengen van de groepen en het wat gelimiteerde licht, en dus donkere beelden tijdens de opdracht. De tactiek en de manier waarop het gespeeld werd daarentegen liet weinig over om goed te mollen. Deze kandidaten hebben zoals in het begin gezien kon worden met Welmoed, al goed gekeken naar hoe in vorige seizoenen de mol buitenspel gezet had kan worden.
(Misschien ook omdat er al weggegeven is dat er 1500,- verdiend was en het wel hiervandaan moest komen natuurlijk)

De test en executie met bijbehorende livestream beelden, maakte de cirkel rond natuurlijk. Een half jaar uitkijken naar een nieuw seizoen. 11 Namen hebben en niet weten wat er verder is gebeurd, behalve een korte samenvatting. Nu we de hele context hebben worden de beelden van de 11 pleidooien natuurlijk in een ander daglicht geplaatst. Mooi hoe ze dit in beeld hebben weten te brengen en hoe het samen is gekomen. Het idee had natuurlijk finaal mis kunnen gaan, maar dit verdient zeker een hulde.

Dan Suzanne. Desondanks dat ik haar in eerste instantie nog zag als potentieel mol, werd dat naarmate er mondjesmatig meer beeld naar buiten kwam, steeds minder. Ik had zelf haar wel een aflevering 2 zien halen, maar alles daarbij zou een bonus zijn. Desondanks blij dat ze als eerste is afgevallen, niet alleen voor mijn punten in de app, maar ook voor het feit dat ze teveel bij mij zou blijven knagen als mogelijke mol.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - ???
« Reactie #24 Gepost op: 1-01-2022, 22:39:53 »
Ik dacht nog even dat Suzanne in een auto met een verfbom werd gezet. Dat had het helemaal afgemaakt :P
  ::rofl:: ::ok::

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #25 Gepost op: 1-01-2022, 22:46:00 »
Wat een fijne aflevering!!
 
Misschien niet de allerbeste opdrachten die eerste 2, maar de entourage, het op spanning zetten van de kandidaten met de mollicitaties, de vooruitblik naar de onthulling, de twist met de live-stream etc maakte dit voor mij ruimschoots goed.

Echte ouderwetse molvibes! Hopelijk is dit een voorbode voor de rest van dit seizoen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #26 Gepost op: 1-01-2022, 22:47:31 »
Deed Rick nu BE na, beginnen met de ontmaskering en dan '3 weken eerder' ? Komt goed  ::tandpastasmiley::

Mooie beelden, goed ge-edit.
Iemand super HD+ inzoombeelden van het eerstverdiende geld?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #27 Gepost op: 1-01-2022, 22:49:36 »
Geweldig begin, smaakt naar meer! ::rofl:: Rik en Rick ::bravo::

Offline rkmccullough

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #28 Gepost op: 1-01-2022, 23:04:41 »
Geweldig begin, smaakt naar meer! ::rofl:: Rik en Rick ::bravo::
Ok, fijn om te horen. Volgende week zaterdag dan?  ::schaam::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #29 Gepost op: 1-01-2022, 23:07:00 »
Doe maar een dagje later. Zaterdag komt me net niet helemaal lekker uit dit keer.  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #30 Gepost op: 1-01-2022, 23:07:22 »
Ok, fijn om te horen. Volgende week zaterdag dan?  ::schaam::

Kun je anders even een datumprikker aanmaken om de tweede aflevering te plannen?  ;D

Offline rkmccullough

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #31 Gepost op: 1-01-2022, 23:09:58 »
Deed Rick nu BE na, beginnen met de ontmaskering en dan '3 weken eerder' ?
Nee, deed ik ook 8 jaar geleden, zie Wie is de Mol? seizoen 14.

Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #32 Gepost op: 1-01-2022, 23:11:49 »
Wat een mooi begin, zit er weer meteen in  ::bravo::
Leuk dat we de livestream beelden nog eens ( >:D ) mochten bekijken en bij sommige kandidaten geeft dat gelijk een andere toon gezien de beelden van de rest van de aflevering tov toen we het in augustus zagen  ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #33 Gepost op: 1-01-2022, 23:13:03 »
Nee, deed ik ook 8 jaar geleden, zie Wie is de Mol? seizoen 14.

Helemáál top!  ::bravo::

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #34 Gepost op: 1-01-2022, 23:32:46 »
De tijd zal het leren

Opdracht Avondklok

De tijd moest stil gezet worden op 11.22 uur.
Het was avond dus vreemd dat het geen 23.22 uur moest zijn.

De tijd was dus 11.22 - - - AA BB

ABBA
Zweedse popband

Kim - Liam woont in Zweden.

De eerste grote hint naar de Mol?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #35 Gepost op: 1-01-2022, 23:38:06 »
Ik denk dat we iets dieper moeten dan 11:22 = abba. Ik weet het ook nog niet, maar zoiets als: de tijd dat de tablets achter een masker verdwenen  (107min.)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #36 Gepost op: 1-01-2022, 23:48:32 »
Aabb kan ook een rijmschema zijn.  Liedjesschrijver.  Glen , thomas

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #37 Gepost op: 1-01-2022, 23:56:11 »
even terugkijken op welk tijdstip Rik de tablets sloot, dat is misschien niet een random tijd.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #38 Gepost op: 2-01-2022, 00:00:17 »
Aflevering zat mooi in elkaar, maar wat een waardeloze opdrachten qua speurwerk.

Opdracht 1; Mol hoefde weinig te doen. De Mol kan gewoon de fanatieke kandidaat spelen en geld binnenhalen, want het geld gaat er toch wel weer uit. De Mol kan ook in het troeven-team zitten en jokers verdienen, meer jokers betekent tenslotte meer geld dat uit de pot kan.

Opdracht 2; Juist weer te moeilijk om opvallend te mollen. Best saaie opdracht ook eigenlijk. Voor de kandidaten wel prima kans om de pot te spekken, na de onmogelijke opdracht 1 ( we wisten allemaal dat dat geld nooit in de pot zou blijven)

Opdracht 3; Leuk, maar hier kunnen we niets mee omdat de Mol en de kandidaten hetzelfde doel hadden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #39 Gepost op: 2-01-2022, 00:11:10 »
even terugkijken op welk tijdstip Rik de tablets sloot, dat is misschien niet een random tijd.
Dat was om 9.35 uur, dacht ik.
9 = I, 3 = C, 5 = E.
ICE
Sahil Amar Aïssa? Niet mijn Mol, overigens :).