Auteur Topic: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren  (gelezen 25174 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #80 Gepost op: 3-01-2022, 12:28:44 »
Volgens mij waren de pleidooien uitgebreider in de live en zouden de teksten hier uitgeschreven wel op het forum staan. Ik weet dat Sam bij widm tv wel een link had naar de livestream maar of die er nog is ? 

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #81 Gepost op: 3-01-2022, 12:36:17 »
Gewoon even "wie mol livestream" op YouTube intypen en je krijgt dit: https://www.youtube.com/watch?v=ypHEiE2Zla0 (Zonder een vlogger erbij is er niet.) Edit: De pleidooien staan ook los op wieisdemol.nl en in de openingsposts van de kandidatentopics
Pleidooien staan uitgeschreven op de kandidatenpagina's (zie menubalk bovenin) en op de eerste pagina's van de kandidatentopics.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 12:40:31 door Heinz »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #82 Gepost op: 3-01-2022, 12:52:31 »
Ik vind de livestream een van de meest gewaagde dingen die ze tot nu toe gedaan hebben. Voor de mol loeispannend. Maar bovenal, een kandidaat staat daar héél anders is en de tekst van de mol zal nogal kunnen afwijken in de zin van minder spontaniteit! En dat denk ik al gezien te hebben m.b.t. mijn mol.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 12:54:36 door Run »

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #83 Gepost op: 3-01-2022, 14:55:54 »
Echt een heel leuke aflevering weer! Ik zat er veel sneller 'in' dan normaal, en het voorstellen van de kandidaten is wat mij betreft goed gedaan op deze manier. Normaal duurt het wel 2 of 3 afleveringen voordat ik iedereen echt goed in beeld heb.

Ik zie de opdrachten ook wel een beetje als inkomen eigenlijk. Qua molspeuren lijkt er nog weinig in te zitten, maar dergelijke opdrachten heb ik dan liever gelijk aan de start dan in aflevering 5 of 6. Nu konden we iedereen even leren kennen, en wellicht juist een voordeel om eerst de groepsdynamiek te zien wanneer kandidaten en mol hetzelfde doel hebben in een opdracht. Dat helpt ons misschien in analyses van volgende opdrachten wanneer dat doel tegengesteld is.

Geen idee, misschien ook niet  ::trots:: Maar ik vind het zo leuk dat het seizoen weer is begonnen, dat ik graag deze relativering gebruik om mijn frustratie meteen de kop in te drukken over nog weinig speur-potentie!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #84 Gepost op: 3-01-2022, 17:12:49 »
11:22 uur. Kort-kort: lang-lang.  I M   ???
I.M. is een boek van Connie Palmen en staat voor Ischa Meijer. Kim-Lian van der Meij  ::rofl::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #85 Gepost op: 3-01-2022, 17:15:02 »
Ik vind het ook interessant om te kijken naar hoe de afleveringen gemonteerd worden: wie komen er het meest in beeld en over welke kandidaten worden de (on)verdachte acties genoemd door andere kandidaten?

Wat mij opviel:
- Suzanne had verreweg de minste biechten met 2, terwijl ik bij de rest 6 tot 13 biechten telde.
- Sahil had de meeste biechten gevolgd door Arno, Hila en Welmoed.
- Naar mijn mening werden Arno, Thomas, Sahil en Laetitia het meest verdacht gemaakt door de montage. Dan is het de vraag: zijn deze vier de bliksemafleiders van de echte mol, die het zelf nog rustig aan deed/op de achtergrond bleef? De mol op de achtergrond zou bijvoorbeeld Everon kunnen zijn.

De drie groene schermen die werden getoond waren van Arno, Sahil en Kim-Lian. De twee kandidaten met de meeste biechten en de bekendste Nederlander (vind ik). Ik ben benieuwd of er een patroon te vinden gaat zijn in de aankomende afleveringen. Misschien krijgen de kandidaten die het meest zichtbaar zijn in de afleveringen vaker hun scherm getoond.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #86 Gepost op: 4-01-2022, 07:23:13 »
Er zat deze keer een langere pauze tussen “trust” en “nobody” in het stukje na/van de leader.
Er is mij altijd sinds de livestream van augustus bijgebleven dat Thomas “trust me” in zijn pleidooi zei. Ik dacht toen nog ‘ja haha grappig trust me, trust nobody’. Maar misschien is de aangepaste trust nobody wel een aanwijzing richting de trust me van Thomas?
Ik weet overigens niet of dit stukje van zijn pleidooi ook in de aflevering zat, ik heb het wel snel geprobeerd te zoeken maar ik kon het in iedergeval zo snel niet vinden.

Ik ben ook wat aan het knippen en plakken geweest, en de pauze duurde voorheen (heb een willekeurige afl. van vorig jaar gepakt) 0,4 seconden, en dit jaar duurde hij 1,2 (als mijn knip en plak werk precies klopt).
1,2? 0,4? Bekende getallen uit deze aflevering ;)
Wie zaten er in het groepje met de 0,4 seconden extra op de klok? Is dat te achterhalen? Ik weet dat Glen zei dat dat zijn team was maar is dat ook zeker?
De tijd zal het leren? :)

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #87 Gepost op: 4-01-2022, 13:41:21 »
Mollien, die Trust Nobody met lange pauze vond ik ook echt opvallend. Zeker in combinatie met de afleveringstitel ja! Misschien dat 12 april nog iets kan zijn, of inderdaad het tijdsverschil in de tablet-klokken  ::vergroot:: wat mij betreft zeker iets om nader te onderzoeken.

Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #88 Gepost op: 4-01-2022, 14:00:32 »
Als de tijd het ons zal leren dan moeten we van 11:22 -> 23.22 maken en kijken wat er op dat moment in beeld te zien is.
In dit geval leverde dat uitermate comprimerende beelden op  ::oink:: (zie foto)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #89 Gepost op: 4-01-2022, 14:00:54 »
Trust Nobody is trouwens vervangen door Trust No One, (edit nee toch niet het is wel nobody na luisteren met koptelefoon) dus waarschijnlijk ook een andere stem.
Trust Me van Thomas uit de internetuitzending is er uit geknipt. De zin erna zit er wel weer in.

O en 23:22 is niet geheel eenduidig voor 1 persoon; in totaal zijn er vijf verschillende in beeld. De 2e helft van de seconde zijn inderdaad voor Kim Lian en Glen.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2022, 19:21:25 door foxhunter »

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #90 Gepost op: 4-01-2022, 14:52:32 »
Trust Nobody is trouwens vervangen door Trust No One, dus waarschijnlijk ook een andere stem.

Ik hoor toch echt de Trust Nobody van Horace! Maar dan dus met langere pauze.

Ik heb even geluisterd of er in de 'pauze' iets te horen is met het volume heel hoog, maar ook dat niet. Er móet iets zijn  ::tandpastasmiley::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #91 Gepost op: 4-01-2022, 15:02:49 »
Ik hoor toch echt de Trust Nobody van Horace! Maar dan dus met langere pauze.

Ik heb even geluisterd of er in de 'pauze' iets te horen is met het volume heel hoog, maar ook dat niet. Er móet iets zijn  ::tandpastasmiley::

Ik hoor eerder Truust Nobody.

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #92 Gepost op: 4-01-2022, 15:15:11 »

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #93 Gepost op: 4-01-2022, 15:33:08 »
Trust Nobody is trouwens vervangen door Trust No One, dus waarschijnlijk ook een andere stem.

Gelukkig! Dan ben ik niet de enige. Ik hoorde (live) ook Trust No One en zei direct “huh”? Maar mijn medekijker zei meteen: nee joh, Trust Nobody.
Toch eens terugluisteren.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #94 Gepost op: 4-01-2022, 16:35:44 »
Jongelui,

Aangezien deze dino niet heel handig is met foto/video bewerken en zo...

Kan er iemand een video-still plaatsen van het moment dat Suzanne en Rik afscheid nemen bij de uitgang?
Het gaat mij namelijk om die twee schilderijtjes die aan weerszijden hangen... vooral de linker viel me erg op, die leek mij een stuk nieuwer dan de rechter.

Het hoeft niks te zijn, maar ik moest denken aan een opdracht op Sri Lanka waar heel veel foto's te zien waren, inclusief een jeugdfoto van Mol Margreet...

 ??? ??? ??? ???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #95 Gepost op: 4-01-2022, 16:43:32 »
Kan er iemand een video-still plaatsen van het moment dat Suzanne en Rik afscheid nemen bij de uitgang?

Voila: https://i.imgur.com/jnIa6fK.png

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #96 Gepost op: 4-01-2022, 20:45:55 »
In de eerste minuten van de aflevering hoor je soms een soort zucht/roep.
Als je meteen daarna het beeld op pauze zet, zie je een masker. (1.32, 1.58)
Op 1.41 zijn heel opvallend twee maskers te zien als je het beeld stilzet. Kan dit een hint zijn? Als je de aflevering gewoon kijkt, zie je de maskers niet.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2022, 20:53:08 door Memmymol »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #97 Gepost op: 4-01-2022, 21:08:30 »
De persoon in het rode gewaad lijkt me niet al te groot.
Een link naar vergelijkingsmateriaal. De man ( Crown Prince Leka II is zeker 2.05m lang) staat op hetzelfde niveau als onze mol, alleen staat de mol dan iets naar achteren.
https://www.shutterstock.com/nl/editorial/image-editorial/crown-prince-leka-ii-princess-elia-6235837y

Er zijn meer foto's van mensen bovenaan deze trap via meer bekijken, bijvoorbeeld:
https://www.shutterstock.com/nl/editorial/image-editorial/crown-prince-leka-ii-princess-elia-6235837e
« Laatst bewerkt op: 5-01-2022, 11:36:27 door foxhunter »

Offline WieisdeMol_Gido

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die molloot met die youtubefilmpies.
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #98 Gepost op: 4-01-2022, 21:28:23 »
Het follow the money schema voor aflevering 1:

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #99 Gepost op: 5-01-2022, 10:07:07 »
De persoon in het rode gewaad lijkt me niet al te groot.

Kim-Lian en Fresia zijn vrij klein.