Auteur Topic: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren  (gelezen 25119 keer)

Offline Desimol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 2e WIDM-poule 2022
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #60 Gepost op: 2-01-2022, 15:25:54 »
11:22 uur. Kort-kort: lang-lang.  I M   ???
Dan doen ze het maar zonder molloot!

(Dat voel ik echt in mijn molboekje. Je moet niet piepelen met ongeschreven regels.)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #61 Gepost op: 2-01-2022, 15:58:49 »
Wat een prachtige aflevering  ::bravo:: Een van de beste openingsafleveringen ooit  ::bravo::

Offline tsnelting

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #62 Gepost op: 2-01-2022, 16:03:20 »
Als ik het goed gezien heb vertelt Rik aan iedereen in welk team ze zijn ingedeeld door de Mol.

De enige waar hij het niet tegen zegt én waarbij we de persoon ook niet een bepaalde kant op zien lopen (links voor troeven en rechts voor aftroeven) is Everon.

Is dit omdat Everon als Mol niet is ingedeeld? De mol maakt enkel de indeling?

Viel me meteen op. Everon staat iig op mijn lijstje

In dit kader viel mij op dat Glen 'zichzelf' indeelt. Hij is de enige waar niet Rik het zegt (in beeld), maar alleen Glen zelf.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #63 Gepost op: 2-01-2022, 18:04:26 »
In het begin bij het binnenkomen van het kasteel zien we Thomas en Welmoed bezig met de omgeving te onderzoeken. Hila had een camouflage shirt aan. Ik kreeg een beetje een idee dat de mol zich binnen schootsveld van Rik bevond, bijvoorbeeld in de ramen/inhammen van de muur (grijs). Misschien zelfs aanwijzingen gaf, welke kant deze kandidaat ingedeeld moest gaan worden bij Troeven of Aftroeven. Dat betekent dat alle kandidaten boven ook weer apart zijn opgevangen en geïsoleerd zijn gehouden. Ik las ook iets over Rik met vingers op zijn broekzak, dat zou er ook mee te maken kunnen hebben. (Of het allemaal nog niet erg genoeg is met risico nemen bij WIDM.).

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #64 Gepost op: 2-01-2022, 19:37:18 »
Nee, deed ik ook 8 jaar geleden, zie Wie is de Mol? seizoen 14.
En natuurlijk het allereerste seizoen, met Angela op de Sydney Harbour Bridge :D Leuk dat je hier reageert, Rick!
...óf niet!

Offline molloot2000

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #65 Gepost op: 2-01-2022, 22:20:17 »
Is het nog bij meer van jullie opgevallen dat er een hele lange pauze van wel bijna 3 seconden zit tussen de 'Trust' en 'Nobody' door Horace, aan het einde van de leader? Dit was nog nooit eerder zo, wat kunnen we hiermee?

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #66 Gepost op: 2-01-2022, 22:26:26 »
Ik heb een flink aantal jaar onder de grond gezeten en kom nu voor het eerst weer eens boven. Maar wauw, wat veel negatief sentiment met betrekking tot de opdrachten. Dit overigens in schril contrast tot de gehele openingsaflevering.

Het lijkt wel of de azijnzeikers van sites als nu.nl (of waar dan ook) nu ook hun opwachting hebben gemaakt op fora als deze. We zijn net een aflevering onderweg en de eerste 3 opdrachten blijken te simpel, de mol-onwaardig en de Nederlandse crew snapt er niets van.

Bedenk dat een formule als Wie is de Mol niet zozeer specifiek voor de molloot is geschreven, maar voor de ruim 3 miljoen kijkers die gekeken hebben. Dat is een weg die al jaren geleden duidelijk is ingeslagen.

Natuurlijk is nieuwjaarsavond een ideale avond om zoveel mogelijk nieuwe kijkers te trekken. En dan probeer je zo'n eerste aflevering spectaculair te maken (het live-stream-deel), maar tegelijkertijd ook laagdrempelig. Je wilt je kijkers immers zo lang mogelijk aan je binden.

En denk je nu echt dat het grootste deel van die 3 miljoen mensen wakker ligt van het feit dat er een opdracht is overgenomen uit een seizoen van 20 jaar geleden?
« Laatst bewerkt op: 2-01-2022, 22:30:30 door Traveljunkie »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #67 Gepost op: 2-01-2022, 23:10:10 »
Is het nog bij meer van jullie opgevallen dat er een hele lange pauze van wel bijna 3 seconden zit tussen de 'Trust' en 'Nobody' door Horace, aan het einde van de leader? Dit was nog nooit eerder zo, wat kunnen we hiermee?

Ik vond het inderdaad ook al apart klinken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #68 Gepost op: 2-01-2022, 23:14:00 »
Ik vond het inderdaad ook al apart klinken.
Was me ook al opgevallen en toen ben ik daar vertraagd gaan kijken en toen zag ik het rare shot er net voor. Waarbij het lijkt of we aan de andere kant van se camera staan en kijken naar de groep met zelfs een fotoklik geluid

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #69 Gepost op: 2-01-2022, 23:26:01 »
Het zal later wel terugkomen, omdat Rik ook een aantal keren zegt: "Staat genoteerd".

Zekers! Iets als: aflevering 4, iedereen van wie de mol die hij/zij/hen noemde in aflevering 1 nu nog in het spel zit krijgt een ontmoeting met de mol. Mag ook aflevering 5 of 6 zijn.

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #70 Gepost op: 2-01-2022, 23:54:47 »
Wat een sfeervolle openingsaflevering  ::bravo:: ::bravo::
Het gemaskerde bal en de camping op de ruine zijn klasse! De inspiratie lijkt weer terug te zijn, en meteen top! Leuke groep. Ik verwacht een verrassende mol met gewiekste streken.  >:D En nu lekker speurem

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #71 Gepost op: 3-01-2022, 00:09:55 »
Prachtige beelden, maar wat was het nut om direct al de kandidaten naar hun schot-voor-de-boeg-Mol te vragen? Misschien ontgaat mij een bepaalde bedoeling ervan  ::schaam::
Ik neem aan dat dit voornamelijk was bedoeld als afleiding.
Hij zegt ook "Houd je ogen en oren open".
Het lijkt er op , door de onnatuurlijke houding van zijn linkerhand, dat Rik iets probeert te seinen met zijn handen/vingers.

Als eerste komt Kim-Lian aan de beurt en zij krijgt de getallen 1 en 3.
Daarna volgen de anderen en zij krijgen de getallen 11 en 13. Oftewel K en M (Kim-lian Mol) ?

Offline jackyX

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #72 Gepost op: 3-01-2022, 00:13:59 »
Ik denk dat ik al weet wie de mol is. Ik wil niks zeggen want dan is het niet leuk meer. Ik kan alleen maar zeggen: Goed opletten.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #73 Gepost op: 3-01-2022, 00:15:09 »
Ik denk dat ik al weet wie de mol is. Ik wil niks zeggen want dan is het niet leuk meer. Ik kan alleen maar zeggen: Goed opletten.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #74 Gepost op: 3-01-2022, 00:31:39 »
Ik heb genoten van deze opening! Het heeft mijn enthousiasme voor het programma weer een beetje aangewakkerd. ::joehoe::

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #75 Gepost op: 3-01-2022, 07:29:04 »
11:22 uur. Kort-kort: lang-lang.  I M   ???
Of E W
Of U T

Maar dan weten we nog niks  ;D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #76 Gepost op: 3-01-2022, 10:21:07 »
Ik denk dat ik al weet wie de mol is. Ik wil niks zeggen want dan is het niet leuk meer. Ik kan alleen maar zeggen: Goed opletten.
Dat iemand denkt te weten wie de Mol is, is voor zover ik weet nog nooit een beletsel geweest om hier niets te posten. En dan is er altijd nog het spoiler topic...

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #77 Gepost op: 3-01-2022, 10:42:07 »
Ik kan oprecht niet meer met een open blik naar dit seizoen kijken, daarvoor kijk ik de Mol al veel te lang en heb ik te weinig andere verklaringen voor de maskerhint. Wat enorm zonde is, want vond dit oprecht een heel sterke eerste aflevering, met een leuke groep.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #78 Gepost op: 3-01-2022, 11:58:43 »
En die pleidooien hadden we al gezien.
Als je afgaat op het aantal stemmers hebben zo'n 25.000 mensen het gezien... (plus degenen die het later hadden bekeken, maar dat zijn er zeker niet zo veel) Dat betekent dat dus meer dan 3.000.000 mensen (waaronder ikzelf) ze nog niet hadden gezien. Dan is het niet meer dan logisch ze vrij uitgebreid te tonen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #79 Gepost op: 3-01-2022, 11:59:18 »
Ik kan oprecht niet meer met een open blik naar dit seizoen kijken, daarvoor kijk ik de Mol al veel te lang en heb ik te weinig andere verklaringen voor de maskerhint. Wat enorm zonde is, want vond dit oprecht een heel sterke eerste aflevering, met een leuke groep.
Nou als je de Mol al heel lang kijkt weet je dat het geen hint is.
Ik vond het een mooie aflevering, was van plan er dit seizoen niet te veel in te duiken maar ik ben nu al weer verslaafd. Wat een beelden! Wat een spellen, wat veel te zien en uit te vinden.
Ik had de pleidooien ook nog niet gezien, is de streaming uitgebreider en zo ja waar te zien? Iemand een link?
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 12:02:33 door Run »