Auteur Topic: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren  (gelezen 24864 keer)

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #40 Gepost op: 2-01-2022, 00:24:33 »
Als ik het goed gezien heb vertelt Rik aan iedereen in welk team ze zijn ingedeeld door de Mol.

De enige waar hij het niet tegen zegt én waarbij we de persoon ook niet een bepaalde kant op zien lopen (links voor troeven en rechts voor aftroeven) is Everon.

Is dit omdat Everon als Mol niet is ingedeeld? De mol maakt enkel de indeling?

Viel me meteen op. Everon staat iig op mijn lijstje

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #41 Gepost op: 2-01-2022, 00:26:26 »
Dat was om 9.35 uur, dacht ik.
9 = I, 3 = C, 5 = E.
ICE
Sahil Amar Aïssa? Niet mijn Mol, overigens :).

Dank! Nu nog even precies weten welke tijd de zandlopers vertegenwoordigden, en hoe vaak ze moesten worden omgedraaid om precies op 9:35 > 11:22 (= 120min-13min) =107min te komen, misschien leert de tijd ons dan wat.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2022, 13:55:51 door Mollem »

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #42 Gepost op: 2-01-2022, 08:27:29 »
De getallen 9,3 en 5 zien we ook in opdracht 1 bij de som. Eerst de 3 en 5
en de oplossing is 9. Weet alleen niet, wat we hier mee kunnen, behalve dat het wel opvalt, dat het dezelfde cijfers zijn.

Je kan er inderdaad ice van maken. Nu bestaat er bergkristal ice, wat wel lijkt op de steen die Kim- Lian neerlegde, bij het maken van de test. Hint naar Kim-Lian?
« Laatst bewerkt op: 2-01-2022, 08:39:34 door Memmymol »

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #43 Gepost op: 2-01-2022, 09:14:29 »
Er werd veel spanning gecreëerd door de bijzondere executie met livestream, maar wat waren die opdrachten ongelooflijk slecht zeg. Bij de eerste opdracht had ik geen idee waar ze allemaal mee bezig waren. Opeens begon de opdracht en lichtten de kandidaten die in de biecht een beetje toe. Verder was er veel geren en chaos. Uiteindelijk gaat het verdiende geld natuurlijk meteen weer uit de pot. Ik vind dat altijd zo zuur, want je weet ook wel van tevoren dat dat gaat gebeuren. Bij opdracht 2 hadden ze een veel te grote marge: 10 minuten terwijl de slechtste groep er maar 17 seconden naast zat! Wat een fout van de productie! Ook was er vrijwel niet te mollen. De opdracht was zo slecht gemonteerd dat ik niet eens door had dat er 3 groepjes waren en niet 2. Verder was het nogal raar dat ze in principe gewoon konden samenwerken en communiceren over de eindtijd. Je kunt van deze opdracht natuurlijk veel beter een wedstrijdje maken tussen verschillende groepjes, bijvoorbeeld om een vrijstelling, want dan wordt het veel leuker. Of kies voor 1 groep en bedenk de regel dat er in totaal maximaal 1 persoon tegelijk bij de zandlopers/iPad mag zijn.

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #44 Gepost op: 2-01-2022, 10:22:51 »
De getallen 9,3 en 5 zien we ook in opdracht 1 bij de som. Eerst de 3 en 5
en de oplossing is 9. Weet alleen niet, wat we hier mee kunnen, behalve dat het wel opvalt, dat het dezelfde cijfers zijn.

Je kan er inderdaad ice van maken. Nu bestaat er bergkristal ice, wat wel lijkt op de steen die Kim- Lian neerlegde, bij het maken van de test. Hint naar Kim-Lian?

Moest gelijk denken aan het liedje "Break the ice" van Kim-Lian toen ik dit las

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #45 Gepost op: 2-01-2022, 10:58:48 »
De tijd van 11:22 staat natuurlijk gewoon voor 11 kandidaten, seizoen 22. Lijkt me verddr niks bijzonders.

Verder echt een geweldige opening! Ik hou van die vibe van het gemaskerde bal!

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #46 Gepost op: 2-01-2022, 11:03:04 »
Aflevering zat mooi in elkaar, maar wat een waardeloze opdrachten qua speurwerk.

Opdracht 1; Mol hoefde weinig te doen. De Mol kan gewoon de fanatieke kandidaat spelen en geld binnenhalen, (Knip)

Opdracht 2; Juist weer te moeilijk om opvallend te mollen. (Knip)

Opdracht 3; Leuk, maar hier kunnen we niets mee omdat de Mol en de kandidaten hetzelfde doel hadden.
Je denkt echt dat je bij de eerste opdrachten op basis van mollenstreken al kunt ontdekken wie de mol is? Dream on.
Je kunt beter op een andere manier naar de uitzending kijken. Wie past welke techniek en tactiek toe om zich verdacht of juist onverdacht te maken (laatste opdracht!)? Wie haalt veel geld binnen, wie is spelfanatiek, wie is gefocust op jokers. Hoe gaan ze buiten de spellen met elkaar om? Wordt er al iemand buitengesloten? Zo krijg je veel informatie over alle kandidaten die je later helpt de mol te bepalen.


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #47 Gepost op: 2-01-2022, 11:40:53 »
Er moet toch wel een serieuze kans zijn om geld te verdienen (kandidaten) of geld te laten liggen (Mol). In beide gevallen stond de uitkomst eigenlijk al vast.

Bij opdracht 1 hebben kandidaten en Mol (indien aftroevers) hetzelfde belang. Als kandidaat wil je door en geven jokers een ander een voordeel. Dan maar geld opofferen. In de andere groep geldt eigenlijk hetzelfde. Er moeten geld en jokers binnenkomen om een soort van dilemma te creëren.

Opdracht 2 was zo makkelijk, dat het niet mis kon gaan.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #48 Gepost op: 2-01-2022, 12:09:49 »
Wat een heerlijke en mooie eerste aflevering! Complimenten voor de makers! En zo op het eerste gezicht ook een leuke groep kandidaten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MolHunter81

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #49 Gepost op: 2-01-2022, 12:44:07 »
Wat een heerlijk begin van het nieuwe seizoen. Hopen op een goede mol!

Wat ik vooral erg leuk vond om te zien was het shot van Rik tijdens de livestream. Je ziet hem zitten op z’n stoel bij de laptop en je ziet hem denken: ‘jongens, dit werkt! Dit is top!’

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #50 Gepost op: 2-01-2022, 12:55:00 »
Haha, ja, en vooral heel veel spanning zag ik. ::zweet::

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #51 Gepost op: 2-01-2022, 13:38:57 »
Prachtige beelden, maar wat was het nut om direct al de kandidaten naar hun schot-voor-de-boeg-Mol te vragen? Misschien ontgaat mij een bepaalde bedoeling ervan  ::schaam::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #52 Gepost op: 2-01-2022, 13:44:42 »
Ik vond het persoonlijk een mindere aflevering. Dat een voor een bij Rik komend is tijdrovend en geen meerwaarde. Opdracht 2 voorspelbaar, maar met de leuke twist van achtergehouden jokers en de hint op het molgeld. En opdracht 3 toch vrij gemakkelijk door hoe hij kon gespeeld worden. En die pleidooien hadden we al gezien. Al bij al toch nog oké, het zal aan de kater hebben gelegen :-D

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #53 Gepost op: 2-01-2022, 13:58:11 »
Citaat
Prachtige beelden, maar wat was het nut om direct al de kandidaten naar hun schot-voor-de-boeg-Mol te vragen? Misschien ontgaat mij een bepaalde bedoeling ervan

Het zal later wel terugkomen, omdat Rik ook een aantal keren zegt: "Staat genoteerd".

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #54 Gepost op: 2-01-2022, 14:02:40 »
De tijd zal het leren. Als het dit jaar een afvallersverwijzing is zou het het volgende kunnen zijn. Uitleg van Rik voor de zandlopers: "over 35 minuten gaan de tablets dicht"... Laetitia: "we hebben nog 35 minuten"... De enige twee keer in de uitzending dat 35 genoemd is. Suzanne zegt in haat pleidooi "ik zit 35 jaar in Lois Lane" -ik weet het is dunnetjes.

De getallen 9,3 en 5 zien we ook in opdracht 1 bij de som. Eerst de 3 en 5
en de oplossing is 9. Weet alleen niet, wat we hier mee kunnen, behalve dat het wel opvalt, dat het dezelfde cijfers zijn.

Misschien heeft het met deze 35 te maken

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #55 Gepost op: 2-01-2022, 14:36:53 »
Leuke eerste uitzending. Mooie sfeer en zo op het eerste gezicht een leuke fanatieke groep kandidaten. De opdachten waren misschien wat voorspelbaar qua uitkomst, maar ik vond het niet storend. Ik heb gewoon gelet op hoe iedereen zich gedraagt en wat hun mogelijke taktiek zou kunnen zijn.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #56 Gepost op: 2-01-2022, 15:02:20 »
De opdracht avondklok doet me denken aan het 2e seizoen met mol Nico, daar was ook zo'n opdracht waar met tijd gemanipuleerd moest worden. Dat mislukte toen omdat Nico niet op een hoorn durfde te blazen, maar wat ik me herinner was dat de opdracht zo'n beetje de hele nacht besloeg en dat er veel minder marge was. Bij deze opdracht is de marge van 10 minuten natuurlijk veel te groot, dat is vast met een reden. Misschien dat het de bedoeling was dat de mol 's nachts nog even op de knoppen ging drukken.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #57 Gepost op: 2-01-2022, 15:04:30 »
De opdracht avondklok doet me denken aan het 2e seizoen met mol Nico, daar was ook zo'n opdracht waar met tijd gemanipuleerd moest worden. Dat mislukte toen omdat Nico niet op een hoorn durfde te blazen

Haha, hier laat je geheugen je wat in de steek (is ook niet gek want is zo'n 20 jaar geleden), maar Nico molde door Dan af te leiden zodat ie geen vinkje zette na het omdraaien van de zandloper. ;D

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #58 Gepost op: 2-01-2022, 15:13:43 »
Haha, hier laat je geheugen je wat in de steek (is ook niet gek want is zo'n 20 jaar geleden), maar Nico molde door Dan af te leiden zodat ie geen vinkje zette na het omdraaien van de zandloper. ;D

 ;D
Ik ben ook al een oude man Heinz.

Maar er was iets met een trompet die hij niet durfde te gebruiken. Of heb ik dat ook gehallucineerd?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #59 Gepost op: 2-01-2022, 15:16:00 »
Eh ik denk dat laatste, of mijn geheugen laat me in de steek. ;)