Auteur Topic: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren  (gelezen 25165 keer)

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #200 Gepost op: 21-02-2022, 23:32:14 »
De mollicitaties van Welmoed en Suzanne zijn ook niet in beeld geweest.

Mogelijk interessanter is het feit dat Everon voorafgaande aan (Af)troeven als enige niet in beeld te horen krijgt in welk team hij door de mol is ingedeeld.

Dat geldt ook voor Fresia.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #201 Gepost op: 21-02-2022, 23:39:20 »
Nee het geldt niet voor Fresia.. tegen haar zegt Rik ook dat ze ingedeeld is.

Alleen tegen Everon wordt dit niet gezegd

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #202 Gepost op: 21-02-2022, 23:45:58 »
Nee, hij lijkt het tegen Fresia te zeggen, maar hij zegt het tegen Glenn. Kijk maar in het shot erna dat Glenn hierop reageert.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #203 Gepost op: 21-02-2022, 23:48:45 »
Nee dat gaat bij meerderen zo. Omdat t tv is en aan tijdslimiet zitten.

Everon is de enige die het niet hoort of niet zelf over biecht.

Dit heb ik trouwens toen al gepost en uitgezocht

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #204 Gepost op: 22-02-2022, 00:03:00 »
Nee dat gaat bij meerderen zo. Omdat t tv is en aan tijdslimiet zitten.

Everon is de enige die het niet hoort of niet zelf over biecht.

Dit heb ik trouwens toen al gepost en uitgezocht

Ik zie het toch echt als een montagetrucje. But let's agree to disagree.  ::zwaai::
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #205 Gepost op: 22-02-2022, 11:21:01 »
Nee, hij lijkt het tegen Fresia te zeggen, maar hij zegt het tegen Glenn. Kijk maar in het shot erna dat Glenn hierop reageert.
Het gaat als volgt.
Rik zegt: "Voor deze opdracht..." Everon staat in beeld.
"...heeft de mol jou ingedeeld in het team Aftroeven." Fresia staat in beeld.
Direct daarna komt Glen in beeld, die herhaalt "Aftroeven".
Everon is ook de enige die niet in beeld is als Rik zegt "je mag die kant op, succes."
Uiteraard is het een montagetruc, maar het zou me niet verbazen als het een betekenis heeft.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #206 Gepost op: 22-02-2022, 15:50:46 »
Ik wil nog iets anders op het forum gooien.

Opdracht aftroeven
Sahil/Everton/Fresia bij som.
S legt paal 1 die 3 naar 9 brengt. Ev legt paal 2 op 5. Groepje rent weg. Ev keert terug. S roept 'wat doe je' en volgt Ev. Volgende shot zien we F geld uit kistje graaien en wegrennen. Ev vraagt 'hoeveel?' Antwoord '300'.
Wil de mol dat het geld gevonden wordt (Ev) of net niet (F)?

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #207 Gepost op: 22-02-2022, 17:16:20 »
Ik wil nog iets anders op het forum gooien.

Opdracht aftroeven
Sahil/Everton/Fresia bij som.
S legt paal 1 die 3 naar 9 brengt. Ev legt paal 2 op 5. Groepje rent weg. Ev keert terug. S roept 'wat doe je' en volgt Ev. Volgende shot zien we F geld uit kistje graaien en wegrennen. Ev vraagt 'hoeveel?' Antwoord '300'.
Wil de mol dat het geld gevonden wordt (Ev) of net niet (F)?
Dat was de puzzel, waarbij een biljet van 250 in het kastje lag, dat Fresia in het bijzijn van Everon en Sahil pakte. De 300 lag in het kistje bij de boomstam.

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #208 Gepost op: 22-02-2022, 19:52:26 »
Ik wil nog iets anders op het forum gooien.

Opdracht aftroeven
Sahil/Everton/Fresia bij som.
S legt paal 1 die 3 naar 9 brengt. Ev legt paal 2 op 5. Groepje rent weg. Ev keert terug. S roept 'wat doe je' en volgt Ev. Volgende shot zien we F geld uit kistje graaien en wegrennen. Ev vraagt 'hoeveel?' Antwoord '300'.
Wil de mol dat het geld gevonden wordt (Ev) of net niet (F)?

Ja, dat zag ik ook. Als Fresia zo gefocust was op het zelf in handen krijgen van het geld, is het eigenlijk onlogisch dat ze wegrende zonder naar het kistje te gaan. Hier is Everon duidelijk verdachter, vind ik.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #209 Gepost op: 22-02-2022, 20:12:02 »
Met de kennis van nu kan je ook zeggen dat Everon al aan het acteren was met zijn baaaah uitroep, wegrennen en daarna wawawawacht even.
Je moet ook niet te rustig naar dat bakje toelopen, terwijl de rest stijf van de adrenaline weg rent, dan ren je ook eerst even weg.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #210 Gepost op: 22-02-2022, 20:46:49 »
Ja, dat zag ik ook. Als Fresia zo gefocust was op het zelf in handen krijgen van het geld, is het eigenlijk onlogisch dat ze wegrende zonder naar het kistje te gaan. Hier is Everon duidelijk verdachter, vind ik.

Eens, is inderdaad opvallend dat ze er niet gelijk naartoe rent.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #211 Gepost op: 22-02-2022, 21:52:33 »
Sowieso vreemd dat ze vergeten om de cijfercode te gebruiken. Dat stond toch duidelijk in de instructie. Lastig om te zeggen wie van de twee hier verdachter is.

Everon lijkt wel het initiatief te nemen, pakt de twee witte stokken, maar wacht totdat Sahil de eerste "9" heeft gelegd, waarna Everon met de tweede stok de andere "9" legt.

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #212 Gepost op: 22-02-2022, 23:09:52 »
Dit is de aflevering waarvan nog steeds een honderdje is verdwenen. Het meest logisch is dat Fresia dat heeft verduisterd aangezien Everon geen geld pakt, Kim Lian 250 samen met Sahil vindt en een onbekend bedrag samen met Glenn bij het touwparcours. Fresia grist in eerste instantie 300 weg (twee-driehonderd zegt ze als Everon ernaar vraagt) en ze graait een aantal briefjes van 100 voor Glenn z'n neus weg.

Of Kim Lian heeft een Fresiaatje gedaan toen ze samen met Glen het touwparcours had opgelost, dat is niet in beeld.

De gevonden briefjes van 250 hebben niet het gouden dingetje in het midden wat op een later briefje van 250 wel zit. En wat Kim Lian eruit heeft gescheurd voordat ze het briefje voor haar oog houdt. Of het gouden dingetje moet op de achterkant van de getoonde briefgeld hebben gezeten, dat is niet te zien.

Maar die 100 euro zit me nog steeds niet lekker. Er zit een aanwijzing op het geld zegt Rik als hij het gewonnen geld voor zich houdt, met een briefje van 100 voorop. Als de aanwijzing op het 250biljet had gezeten, waarom is er dan 100 euro achterover gedrukt? Het honderdje heeft een wit masker met een bloemenhoed. Een wit masker wat verdomd makkelijk is na te maken met facepaint. Paar glittersteentjes geplakt en voila. Heeft er 1 briefje tussen gezeten met een beschilderd gezicht van de mol?

En waarom komt dit honderdje nooit meer ter sprake, na alleen die ene keer dat Fresia er zomaar om vroeg?


Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #213 Gepost op: 23-02-2022, 00:08:13 »
Ja, dat vraag ik me ook steeds af.

Waarom beschuldigde Fresia na de laseropdracht Kim hiervan? Je zou haast denken dat ze weet hoe het zit met dat briefje van 100 en dat ze als mol de verdenking op Kim wilde hebben. Als kandidaat lijkt me dit geen slimme actie, tenzij ze Kim niet verdacht en de anderen op een dwaalspoor probeerde te brengen.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #214 Gepost op: 23-02-2022, 00:13:57 »
Nee dat gaat bij meerderen zo. Omdat t tv is en aan tijdslimiet zitten.

Everon is de enige die het niet hoort of niet zelf over biecht.

Dit heb ik trouwens toen al gepost en uitgezocht

Klopt en Everon is ook de enige die geen succes gewenst van Rik krijgt na het indelen. Dat maakt voor mij de hint toch wel iets sterker.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #215 Gepost op: 23-02-2022, 14:03:38 »
Ja, dat vraag ik me ook steeds af.

Waarom beschuldigde Fresia na de laseropdracht Kim hiervan? Je zou haast denken dat ze weet hoe het zit met dat briefje van 100 en dat ze als mol de verdenking op Kim wilde hebben. Als kandidaat lijkt me dit geen slimme actie, tenzij ze Kim niet verdacht en de anderen op een dwaalspoor probeerde te brengen.

Everon en fresia hebben samen het geld geteld, Everon tikt op de schouder van Fresia en zegt ‘ja zeg dan’ (als Rik om het geld vraagt). Hebben zij samen het briefje achtergehouden, en zo ja, op wiens initiatief? Everon, en verdenkt fresia hem daarom? Of fresia, met een of ander goed excuus richting Everon (want het lijkt niet of Everon haar verdenkt)?
Vanuit de fresia tunnel wil ik het liever niet zien, maar omdat fresia okk verkeerd weg rent (achter sahil aan zoals hierboven genoemd) begin ik toch een tikkie aan fresia te twijfelen.. Wat een jaar!

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #216 Gepost op: 23-02-2022, 17:56:59 »
Ik ben er eigenlijk wel zeker van dat er een grote betekenis achter deze titel zit, de titels van de andere afleveringen zijn allemaal 1 woord.

Maar wat  ::vergroot:: iets met de tijd-klokjes die in beeld komen misschien? Of moeten we het niet te letterlijk nemen maar anders zien..

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #217 Gepost op: 23-02-2022, 18:02:27 »
Ik ben er eigenlijk wel zeker van dat er een grote betekenis achter deze titel zit, de titels van de andere afleveringen zijn allemaal 1 woord.

Maar wat  ::vergroot:: iets met de tijd-klokjes die in beeld komen misschien? Of moeten we het niet te letterlijk nemen maar anders zien..

Ik blijf aan de klokken denken die in de leader te zien zijn. 1 voordat Everon in beeld komt en 1 erna. Hij is omringd door de tijd.

Ik zit eigenlijk op Fresia maar ik blijf Everon ook verdenken.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #218 Gepost op: 23-02-2022, 18:08:19 »
Ik blijf aan de klokken denken die in de leader te zien zijn. 1 voordat Everon in beeld komt en 1 erna. Hij is omringd door de tijd.

Ik zit eigenlijk op Fresia maar ik blijf Everon ook verdenken.

En dit zijn toevallig ook nog de start en eind tijd van gtst ::tandpastasmiley::

Al denk ik wel dat het iets groters is dan dat.. dat misschien de titels van de afleveringen eigenlijk over een andere aflevering gaan ofzo

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #219 Gepost op: 23-02-2022, 18:52:17 »
Wellicht verwijst de tijd zal het leren toch naar die verdwenen €100 uit aflevering 1. Het viel me dankzij Heinz' overzicht op dat de 3 finalisten in één team zaten bij de lasergame opdracht. Dat kan toeval zijn, óf daar is iets gebeurd, waardoor 2 kandidaten ineens wisten wie de mol was. Na die opdracht komt de vermiste €100 ineens ter sprake. Wellicht hadden we hier de 3 finalisten al kunnen weten en valt uit de laseropdracht meer te halen?