Auteur Topic: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven  (gelezen 27912 keer)

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #140 Gepost op: 7-01-2022, 21:32:14 »
Het overleg tussen de aftroevers uitgeschreven:

Fresia doet haar hand omhoog om het woord te nemen.
Kim-Lian: 7 jokers en 1400 euro.
Everon: Hoeveel is één joker?
Kim-Lian: We kunnen alle jokers in principe opkopen.
Everon: 200 euro per joker?
Fresia: 200 euro per joker.
Kim-Lian: Ja, dus 7 jokers, 1400 euro.
Sahil: Ik zeg dat we dat moeten doen, tenzij we allemaal een joker konden krijgen, maar die kunnen we niet krijgen.
Everon: Het is gewoon niet eerlijk.
Kim-Lian: Nee, en alle jokers …
Fresia: Ja maar, jongens, dit is toch niet zo simpel als dat het lijkt.
Kim-Lian: Ja, juist wel.
------gedeelte van gesprek ontbreekt door montage------
Fresia: Oké, jullie zeggen …
Sahil: Oké, democratisch, we gaan democratisch …
Fresia: Ja, democratisch, jullie met z’n vieren, geef het geld maar aan Rik.
Fresia geeft het geld aan Kim-Lian.
------het gesprek lijkt op dit punt gemonteerd te zijn------
Kim-Lian: Dus we kopen alles op?
Everon: We kopen alles.
Glen: Fresia, ben jij het er niet mee eens?


Wat valt op?

Kim-Lian: Haar stem lijkt harder gemaakt in de montage. Kim-Lian is snel en helder, maar neemt geen beslissing. Ze vraagt bevestiging bij de anderen om alle jokers op te kopen. Als mol kan ze zo de verantwoordelijkheid voor het geldverlies bij de ander neerleggen.
Fresia: Ze geeft haar standpunt op door democratisch te stemmen en het geld aan Kim-Lian te geven. Ook Fresia kan zo als mol de verantwoordelijkheid bij de anderen neerleggen.
Glen: Uit de woorden van Fresia blijkt Glen samen met Kim-Lian, Sahil en Everon voor het opkopen van de troeven te stemmen. We horen hem echter niet in de montage. Wanneer de knoop al is doorgehakt, vraagt hij Fresia naar haar mening. Hiermee kan hij als mol achteraf doen alsof hij open staat voor het behouden van het geld.
Sahil: Hij oppert als eerste het opkopen van troeven, maar overheerst het gesprek niet. Door de anderen aan te sporen om een democratisch besluit te nemen, kan hij als mol zorgen dat anderen zich niet meer bedenken.
Everon: Hij vertraagt het gesprek door vragen te stellen en zijn verontwaardiging te uiten. Hiermee kan hij als mol de anderen de discussie laten voeren en bij de meerderheid aan te sluiten.


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #141 Gepost op: 7-01-2022, 23:11:42 »
Ik vond het groepje dat de beslissing moet nemen al het meest verdacht, maar als er inderdaad €100 verdwenen is (€1500 volgend de de website) dan komt daar nog een flinke schep bovenop. Fresia, Kim-Lian en Glen zijn dan het eest verdacht, omdat zij geld pakken. Hoewel, bij de andere groep hebben we gezien dat het ook mogelijk iets uit het kistje te halen als het slot nog niet open is. Dus het kan in principe al eerder weggepakt zijn.

Ik kan mij herinneren dat wel eens verteld is door een mol of programmamaker dat de mol geadviseerd wordt te mollen om te ervaren dat je best veel kan maken (richting de medekandidaten). Op die manier kan je de spanning er een beetje af halen. Ik hecht er daarom niet zo 'n waarde aan dat het maar om €100 zou gaan. Wat natuurlijk in het niets valt bij de €1400 die ze vervolgens wegspelen. Sowieso zijn er vaker mollen die mollen om het mollen en zich minder bezig houden met het bedrag.

Fresia vond ik in eerste instantie niet veracht, maar heeft toch een sprongetje gemaakt op mijn verdachten lijstje. Glen ga ik ook beter op letten, Kim-Lian stond al hoog op mijn lijstje.

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #142 Gepost op: 8-01-2022, 00:02:38 »
Wijst Kim op deze foto de kandidaten op de mol-aanwijzingen op het geld, waarover Rik naderhand sprak?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #143 Gepost op: 8-01-2022, 17:26:07 »
Weet niet of dit al eerder is opgemerkt, heb niet alles gelezen, Sahil vraagt aan Rik waar de jokers naar toe gaan die afgekocht worden voor geld. Rik zegt;"naar mij"
Als Sahil de MOL is zou hij dit niet vragen denk ik.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #144 Gepost op: 9-01-2022, 11:13:58 »
Mee eens, viel op.
Plus dat beeld waar Glen het kistje vast heeft is geknipt.

Glen heeft dat geld niet gehouden. Lijkt me logischer dat Fresia het heeft gekregen van hem.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #145 Gepost op: 9-01-2022, 11:35:14 »
Bij deze opdracht mist er nog steeds €100,- toch? Glen is er uit dus hij heeft het waarschijnlijk niet achtergehouden.

We zien Sahil & Kim-Lian bij een opdracht €250,- uit een kistje halen.

Bij de opdracht met het kistje en de touwen zien we niet hoeveel eruit wordt gehaald, maar de suggestie wordt gewekt dat Kim en Everon de opdracht afronden (en beiden weten dan ook het bedrag lijkt me?). Mocht dat 100 zijn, en Kim of Everon levert die niet in, dan weet de andere dit natuurlijk. Lijkt me dan ook niet dat de mol dit zal doen.

Het overige geld wordt steeds gepakt door Fresia. We zien niet wat er op staat qua bedragen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #146 Gepost op: 10-01-2022, 22:47:03 »
Rik heeft het over biljetten met aanwijzingen naar de mol en zegt: "Maar die heb ik nu". Kijk naar de reactie van Laetitia, die is opgelucht.

Laetitia leverde ook als eerste een joker in en de rest volgde.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #147 Gepost op: 11-01-2022, 01:14:39 »
Bij deze opdracht mist er nog steeds €100,- toch? Glen is er uit dus hij heeft het waarschijnlijk niet achtergehouden.

We zien Sahil & Kim-Lian bij een opdracht €250,- uit een kistje halen.

Bij de opdracht met het kistje en de touwen zien we niet hoeveel eruit wordt gehaald, maar de suggestie wordt gewekt dat Kim en Everon de opdracht afronden (en beiden weten dan ook het bedrag lijkt me?). Mocht dat 100 zijn, en Kim of Everon levert die niet in, dan weet de andere dit natuurlijk. Lijkt me dan ook niet dat de mol dit zal doen.

Het overige geld wordt steeds gepakt door Fresia. We zien niet wat er op staat qua bedragen.
Ik ben alles ook eens gecheckt. De jokers worden vooral opgehaald door Laetitia en Welmoed. Het geld zien we bij Kim en Sahil (250,-) en bij Laetatia, Everon en Glen als groepje (300,-) en Glen Laetatia (geen geld te zien). We missen dan nog geld en we weten niet wie dat heeft gepakt. Hieruit concluderend is dat Fresia veel bij het geld betrokken is en zij heeft ook het geld in handen als ze voor Rik staan. Als ze het geld willen inleveren overhandigd ze het aan Kim.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #148 Gepost op: 11-01-2022, 07:10:18 »
Everon en Fresia zijn vanaf het begin maatjes. Everon port Fresia in haar rug en zegt: "zeg het". Fresia zegt 1400 euro.
Ik denk dat die twee samen bekonkeld hebben om geld achter te houden. Zeker gezien de latere reactie van Fresia, maar dat is toch te makkelijk.
Meteen samen slapen in de tent en s nachts het geld bestuderen.
Maar zoals ik hier boven al zei, Rik heeft de mol al ingeseind dat al het geld - met de mol kenmerken - is ingeleverd.
En de mol haalde opgelucht adem. Zie vorige post.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2022, 07:12:01 door foxhunter »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #149 Gepost op: 11-01-2022, 12:03:09 »
Laetitia reageert ook als enige opvallend verbaasd op het moment dat Fresia 1400 zegt. Als ze de Mol is weet ze dat er 1500 in die kistjes zat en dat er 100 is achtergehouden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #150 Gepost op: 13-01-2022, 22:52:12 »
Als Arno zijn joker uit zijn broek haalt, zie je:

Laetitia: 'Oh lekker dan'
Kim-Lian: 'Daar zat ie'

En hoor je Kim-Lian: 'Die mag je zelf houden'.

Ze waren jokers aan het tellen, maar Rik had nog niets gezegd over jokers afstaan of afkopen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #151 Gepost op: 14-01-2022, 01:25:39 »
Dat zei ze volgens mij omdat die joker uit de onderbroek kwam en niet omdat ze wist wat er met de jokers ging gebeuren.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #152 Gepost op: 15-01-2022, 12:22:35 »
Everon en Fresia zijn vanaf het begin maatjes. Everon port Fresia in haar rug en zegt: "zeg het". Fresia zegt 1400 euro.
Ik denk dat die twee samen bekonkeld hebben om geld achter te houden. Zeker gezien de latere reactie van Fresia, maar dat is toch te makkelijk.

Goeie, hier had ik nog niet bij stilgestaan. Kan inderdaad een gezamenlijke nepmolactie zijn. Wat ik dan wel apart vind, is dat Fresia bij het tweede kistje dat ze openen (de boomstam) meteen het geld weggrist, dubbelvouwt en zich omdraait. Zowel Everon als Glen zien niet hoeveel geld ze pakt. Everon moet haar bijna bij de arm grissen voordat ze zegt hoeveel geld het is.

Bij het eerste kistje (de som) staat ze doelloos met een stok in haar hand voordat Everon die eruit grist en de som oplost. Fresia rent vervolgens direct weg, waardoor ze vergeten om het kistje te openen. Everon bedenkt zich op tijd en rent terug om de kist te openen, gevolgd door Sahil en dan pas Fresia. Bij het derde kistje dat ze openen (magneetdoolhof) grist ze het geld bijna uit Glens handen vandaan. Everon staat dan al bij een andere opdracht, het touwendoolhof. Zodra ze het geld heeft, rent Fresia keihard weg bij Glen en frommelt al rennend het geld in haar kontzak als ze een eindje van hem vandaan is.

Bij de tweede opdracht halen Kim-Lian en Sahil een briefje van 250 euro uit het kistje. Dit geld kan dus niet kwijt zijn geraakt. We zien niet hoeveel Kim-Lian en Everon verdienen bij het touwendoolhof. Van het geld dat hier verdiend is, zou 100 euro verduisterd kunnen zijn. N.m.m. niet heel waarschijnlijk, aangezien Kim-Lian haar eerste kistje met Sahil op het gemak opende. Daar had ze niet veel haast. Dan lijkt het me nog waarschijnliker dat Everon 100 euro gepikt heeft. Maar zou Kim-Lian dan niet hebben willen weten hoeveel erin zat? Lijkt me van wel.

Ik vind het niet waarschijnlijk dat het duo Everon/Fresia hier heeft lopen nepmollen om een van beiden expres verdacht te maken. Beiden worden niet (Fresia) of nauwelijks (Everon) genoemd als verdachten. In aflevering twee zie ik ook helemaal geen pogingen bij een van de twee om zichzelf of elkaar verdacht te maken. Er lijkt niet veel coördinatie tussen de twee en het resultaat is ook nog eens nul. Fresia sputtert zelfs als enige tegen bij het afkopen van de jokers. Waarom zou je dat doen als je opzettelijk 100 euro hebt verduisterd om jezelf verdacht te maken?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 12:35:06 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #153 Gepost op: 15-01-2022, 13:53:34 »
Hierboven staat een foto dat ze met zijn vijven het geld hebben bekeken Zie hier. link
Dat opent weer allerlei mogelijkheden. Het was maar een ideetje he. En je weet ik zit vol verhaaltjes.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 14:06:18 door foxhunter »

Offline Drgonnofski

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #154 Gepost op: 16-01-2022, 00:41:01 »
Fresia dropt even een bom in afl 3 dat kim nog geld zou hebben. Krijgen we hier te maken met een jeroentje🤔 glen konden we natuurlijk al afschrijven voor obvious reasons bij de touw opdracht. Nu is alleen de vraag in hoevere is het een mol actie van Kim of is het een kandidaten "mol" actie om zelf een stapje vooruit te kunnen zetten??

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #155 Gepost op: 31-01-2022, 01:10:43 »
Zat deze opdracht nogmaals te kijken en opeens valt me iets geks op.

Rik vraagt de troevengroep wat hun opbrengst is. 1 voor 1 halen ze jokers tevoorschijn. Op t moment dat Arno m uit zn broek/onderbroek vist lacht iedereen en roept Kim Lian: “lekker dan.. die mag je zelf houden”

Waarom zou een niets wetende kandidaat roepen “die mag je zelf houden”? Jokers mag je doorgaans altijd zelf houden.
Het was helemaal nog niet duidelijk dat ze ze weg konden kopen.

Gevalletje oepsmomentje/voorkennis Kim

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #156 Gepost op: 31-01-2022, 06:11:15 »
Tsja, de naam van de opdracht / het team waar ze in zat was wel 'aftroeven' dus je kunt wel bedenken dat er misschien jokers van eigenaar gaan wisselen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #157 Gepost op: 6-02-2022, 16:28:12 »
Weet niet of het al genoemd was..

Rik zegt tegen alle kandidaten “de mol heeft jou ingedeeld in…” of je hoort de kandidaten het zelf zeggen

Behalve bij Everon. Bij Everon wordt niks gezegd over in welk groepje de mol hem ingedeeld heeft.
Is dit omdat hij zelf de mol is?

Ik vind dit echt zo’n typische widm aanwijzing

Offline Molletje71

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #158 Gepost op: 7-02-2022, 12:51:02 »
Weet niet of het al genoemd was..

Rik zegt tegen alle kandidaten “de mol heeft jou ingedeeld in…” of je hoort de kandidaten het zelf zeggen

Behalve bij Everon. Bij Everon wordt niks gezegd over in welk groepje de mol hem ingedeeld heeft.
Is dit omdat hij zelf de mol is?

Ik vind dit echt zo’n typische widm aanwijzing

Was mij ook al opgevallen en wat het voor mij nog sterker maakt: De som 3-0 = 5 : Everon is geboren op 30-05!  :o Vind ik toch wel heel toevallig. Deze 2 dingen bij elkaar.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #159 Gepost op: 7-02-2022, 13:04:10 »
Weet niet of het al genoemd was..

Rik zegt tegen alle kandidaten “de mol heeft jou ingedeeld in…” of je hoort de kandidaten het zelf zeggen

Behalve bij Everon. Bij Everon wordt niks gezegd over in welk groepje de mol hem ingedeeld heeft.
Is dit omdat hij zelf de mol is?

Ik vind dit echt zo’n typische widm aanwijzing


Was hij echt de enige waarbij het team niet genoemd werd? In mijn herinnering kwamen meer kandidaten maar heeel kort in beeld en werd dat niet genoemd.

Wat denken jullie ervan dat je Rik iedereen succes hoort wensen, behalve Laetitia?