Auteur Topic: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven  (gelezen 27557 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Gepost op: 1-01-2022, 11:31:22 »


Bespreek hier de 1e opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2022, 13:57:56 door Heinz »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: ???
« Reactie #1 Gepost op: 1-01-2022, 21:04:30 »
Ik verwacht de mol in het team aftroeven

Beste wensen voor iedereen trouwens 🥂

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: ???
« Reactie #2 Gepost op: 1-01-2022, 21:11:34 »
Ik denk juist dat de mol in troeven gaat zitten.

Hoe meer troeven hoe meer geld uit de pot.

Vooral in de eerste aflevering gaan kandidaten eerder voor de troef dan voor geld. Dus spelen ze de pot toch wel leeg als ze zien dat er veel jokers verdiend zijn.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: ???
« Reactie #3 Gepost op: 1-01-2022, 21:12:30 »
Ik verwacht de mol in het team aftroeven

Beste wensen voor iedereen trouwens 🥂
Daar zou ik niet gaan zitten als mol; ik wil bij troeven.
Je kunt ook denken: je hebt geld nodig om jokers af te kopen, maar eigenlijk zal het je als mol worst wezen als er (veel) jokers in het spel zitten. Sterker nog: jokers zijn gunstig voor de mol want dan blijven "slechtere" kandidaten in het spel.

Ook van mij de beste wensen.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: ???
« Reactie #4 Gepost op: 1-01-2022, 21:18:51 »
Waar is die laatste 100 euro gebleven?
Ze konden 1500 verdienen... Hadden denk ik alles gehaald en er is maar 1400?
Wit is ook een kleur!

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: ???
« Reactie #5 Gepost op: 1-01-2022, 21:42:00 »
Ik denk dat de mol in het team met de minste kandidaten zat...minder mensen om hem te kunnen ontmaskeren.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: ???
« Reactie #6 Gepost op: 1-01-2022, 21:42:27 »
Verdwenen door de mol?  ::vergroot:: ik denk dat de mol in aftroeven zat. Lekker je best doen en dan de pot plunderen.

Zouden ze ook in de min kunnen? Dan is het onmols dat Laetitia en Welmoed joker achterhielden. Zo niet, vergeet deze opmerking.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: ???
« Reactie #7 Gepost op: 1-01-2022, 21:43:00 »
Waar is die laatste 100 euro gebleven?
Ze konden 1500 verdienen... Hadden denk ik alles gehaald en er is maar 1400?

Ze knippen het laatste stukje waarbij Glenn het kistje vastheeft er voor een reden af  ::ok:: Dit zien we terug in aflevering 10

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: ???
« Reactie #8 Gepost op: 1-01-2022, 21:43:19 »
7 jokers ingeleverd; 3 niet.

Zou er dan ook 2000 euro (10 x 200 euro) te verdienen zijn geweest?

Wel toevallig dat er eerst 7 jokers getoond werden en er in het andere team precies 1400 euro verdiend werd om deze jokers weg te spelen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: ???
« Reactie #9 Gepost op: 1-01-2022, 21:49:45 »
Mol zit bij aftroeven. Zo kan de mol sturen om toch nog geld uit de pot te houden.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #10 Gepost op: 1-01-2022, 21:54:07 »
Er schiet mij iets te binnen. Als Mol wil je er ook voor zorgen dat niemand kan bekijken wat er op het geld staat en zo misschien per ongeluk een belangrijke aanwijzing staat. (Op het moment dat ik dit typ zeggen ze dit in Moltalk).

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #11 Gepost op: 1-01-2022, 21:58:37 »
Ik heb Glen en Fresia regelmatig érg snel geld weg zien pakken uit de kistjes. Logisch natuurlijk als een van hen de Mol is, die probeert te voorkomen dat de hint op de biljetten gezien wordt.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #12 Gepost op: 1-01-2022, 21:59:34 »
Er schiet mij iets te binnen. Als Mol wil je er ook voor zorgen dat niemand kan bekijken wat er op het geld staat en zo misschien per ongeluk een belangrijke aanwijzing staat. (Op het moment dat ik dit typ zeggen ze dit in Moltalk).
If so, wie had het geld in handen?
Tell me what your telescope says

Offline MolHunter81

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #13 Gepost op: 1-01-2022, 22:00:56 »
Ik denk dat de mol bij troeven zit. Des te meer er in het spel komen, des te groter is de kans dat het aftroef team al het verdiende geld inlevert om alles weer gelijk te krijgen. Dat Laetitia en Welmoed dan jokers achterhouden is heel slim, naar elkaar toe, want dan wordt je minder verdacht omdat je dan de indruk wekt die joker nodig te zijn.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #14 Gepost op: 1-01-2022, 22:19:35 »
Het enige wat ik voor nu kan zeggen over deze opdracht is dat de kandidaten die bij de groep troeven slecht presteren zeer onverdacht zijn. Als je als mol van jezelf weet dat je niet goed gaat zijn in deze opdrachten ga je jezelf niet bij de groep troeven indelen. Slecht presteren bij de groep troeven zorgt dat er minder geld uit de pot kan en je ziet toch vaak dat de kandidaten in zo'n situatie een slechte prestatie verdacht vinden, dus ook die reden is hier voor de mol niet sterk aanwezig. Vooral valt mij hier Thomas op die het stok leg raadsel volledig verpest, zelfs zodanig dat ook niemand anders hem meer op kan lossen.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #15 Gepost op: 1-01-2022, 22:22:45 »
Ik vond Kim Lian het meest pushen om de jokers weg te kopen.
You'll never walk alone

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #16 Gepost op: 1-01-2022, 22:31:47 »
De opdracht voor zowel mol als kandidaten in de "Troeven" groep is gelijk: zo veel mogelijk jokers verzamelen. De opdracht bij de groep "Aftroeven" is wat lastiger voor de mol. Je moet zorgen dat er niet meer geld verdiend wordt dan er jokers gekocht kunnen worden. Dat alle jokers afgetroefd gaan worden mag je wel van uit gaan denk ik. Geld snel laten verdwijnen is dan verdacht, ook omdat er aanwijzingen zitten en je dus niet wilt dat er geld over blijft.

Het blijft opvallend dat de groep met jokers eerst gevraagd wordt hoeveeel jokers er verdiend zijn en er dan precies genoeg geld verdiend blijkt te zijn bij de andere groep.

Aan de ene kant verwacht je de mol in de "Troeven" groep omdat hij makkelijk in de groep op kan gaan omdat kandidaten en de mol hetzelfde doel hebben. Als hij voor genoeg jokers zorgt, betekent dat (hoogstwaarschijnlijk) geen geld in de pot. Aan de andere kant heeft de mol mogelijk controle over het geld in de "Aftroeven" groep, al is het heel wat minder makkelijk om in de groep op te gaan en hij moet zorgen dat hij geld achter kan houden als het nodig is.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #17 Gepost op: 1-01-2022, 22:32:42 »
even hier: 'iemand' heeft "afl.1' op slot gezet, per ongeluk denk ik?

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: ???
« Reactie #18 Gepost op: 1-01-2022, 22:37:53 »
Ik verwacht de mol in het team aftroeven

Beste wensen voor iedereen trouwens 🥂

Ik ook. En dan het geld in de hand houden en snel afgeven.
Graven, graven, graven...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1: (Af)troeven
« Reactie #19 Gepost op: 1-01-2022, 22:40:33 »
Fresia deed een Merel Westrikje. Zoals in aflevering 1. Als de keuze al gemaakt is nog even kandidaats overkomen door de troeven niet af te willen kopen.