Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 40258 keer)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #440 Gepost op: 5-03-2022, 01:32:44 »
Het is al vaker bewezen dat bij de onknoping gezegd is dat die ene kandidaat wie zei dat die voorbeeld op die kandidaat zit wat niet klopte. Zoals ik dacht dat vorig jaar Marije op Renee zat, maar die had blijkbaar haar laatste test verknald en alles op Charlotte gedaan. Ik herinner wel meer van deze dingen. Ook dat ik dacht dat Marc Marie hele seizoen op Lottie zat ook in de finale en dat hij eigenlijk steeds op Yvon Jaspers zat. dus ook in de finale

Ik heb geen moment gedacht dat Marije op Renée zat, maar misschien was dat ook omdat ik vanaf aflevering 1 op Renée zat (net zoals ik Everon dit jaar vanaf aflevering 1 verdenk en daarna ook een beetje Fresia). Uit de biecht is iets te halen, maar niet alles. Maar dat we dit jaar 2 kandidaten hebben die de test op Everon hebben ingevuld lijkt mij wel duidelijk.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #441 Gepost op: 5-03-2022, 02:16:11 »
Ik heb geen moment gedacht dat Marije op Renée zat, maar misschien was dat ook omdat ik vanaf aflevering 1 op Renée zat (net zoals ik Everon dit jaar vanaf aflevering 1 verdenk en daarna ook een beetje Fresia). Uit de biecht is iets te halen, maar niet alles. Maar dat we dit jaar 2 kandidaten hebben die de test op Everon hebben ingevuld lijkt mij wel duidelijk.
Het kan inderdaad zijn dat Everon het is.Mijn eerste gedachte bij hem was (bij bekendmaking) want ken hem redelijk goed door gtst, maar ook daar buiten redelijk, hij komt niet ver en is zeker niet de mol, want hij kwam heel erg over hoe ik ken in mijn ogen. Zelfs tijdens de aflevering en met reacties op Bing zijn rol in gtst 😅 heb sinds Laetitia eruit is dat ik denk van wie weet. Maar ik hoef het niet perse goed te hebben, maar als wel is leuk meegenomen. Zoals dat ik  met Klaas sinds het eerste moment verdacht vond. Of Thomas in 2017 al sinds aflevering 3.

Maar mijn wens blijft nog steeds Fresia, ten eerste ze was mijn eerste gevoelsmol en ten tweede hoe tof zou het zijn als de mol (misschien) niet geraden is door de finalisten en naast dat de makers dit misschien niet willen en subtiele hints gegeven zijn aan de kandidaten, dat ze de mol niet raden. Dan moet je als makers ook het loslaten als subtiele hints ook niet helpen.
Want kom op eerlijk is eerlijk dit gaat een keer gebeuren in de toekomst, want het is al eerder geweest dat de mol pas op gestemd is in de finale. Waarom dit dan niet! Alleen, omdat de makers het niet willen is geen reden vind ik, zeker als de subtiele hints ook niet geraden worden!

En vind dat er bij haar te veel dingen fout zijn gegaan als zij word beschreven als fanatieke kandidaat in mijn ogen. En best wat verborgen aanwijzingen wijzen naar voetbal. En in niet de mol wat meerdere al aangeven lijkt het veel op dat zij het is, ook als je na de andere finalisten kijkt,  door lichaamstaal, gezicht en woorden.
Ik weet dat die twee acteurs zijn en het kan zijn dat dit expres is gedaan, omdat Fresia toch al meest verdacht in de molapp. Maar toch vind ik vooral dat het lichaamstaal en zeker het gezicht veel verraad in mijn ogen.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2022, 02:34:13 door Mol1991 »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #442 Gepost op: 5-03-2022, 02:44:59 »
Het kan inderdaad zijn dat Everon het is.Mijn eerste gedachte bij hem was (bij bekendmaking) want ken hem redelijk goed door gtst, maar ook daar buiten redelijk, hij komt niet ver en is zeker niet de mol, want hij kwam heel erg over hoe ik ken in mijn ogen. Zelfs tijdens de aflevering en met reacties op Bing zijn rol in gtst 😅 heb sinds Laetitia eruit is dat ik denk van wie weet. Maar ik hoef het niet perse goed te hebben, maar als wel is leuk meegenomen. Zoals dat ik  met Klaas sinds het eerste moment verdacht vond. Of Thomas in 2017 al sinds aflevering 3.

Maar mijn wens blijft nog steeds Fresia, ten eerste ze was mijn eerste gevoelsmol en ten tweede hoe tof zou het zijn als de mol (misschien) niet geraden is door de finalisten en naast dat de makers dit misschien niet willen en subtiele hints gegeven zijn aan de kandidaten dat ze de mol niet raden. Dan moet je als makers ook het loslaten als subtiele hints ook niet helpen.
Want kom op eerlijk is eerlijk dit gaat een keer gebeuren in de toekomst, want het is al eerder geweest dat de mol pas op gestemd is in de finale. Waarom dit dan niet! Alleen, omdat de makers het niet willen is geen reden vind ik, zeker als de subtiele hints ook niet geraden worden!

Ik snap dat het leuk is als Fresia de mol zou zijn. In het seizoen van Rob hoopte ik er ook op, totdat Leonie eruit vloog en Rob wel heel opzichtig ging mollen in de laatste aflevering (had van mij niet gehoeven). Maar voor mij zijn de molacties van Everon er gewoon meer dan die van Fresia en de anti-molacties van haar net veelvuldiger dan bij Everon. Het zou leuk zijn als ik er naast zit, maar ik denk/vrees van niet.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #443 Gepost op: 5-03-2022, 03:11:14 »
Ik snap dat het leuk is als Fresia de mol zou zijn. In het seizoen van Rob hoopte ik er ook op, totdat Leonie eruit vloog en Rob wel heel opzichtig ging mollen in de laatste aflevering (had van mij niet gehoeven). Maar voor mij zijn de molacties van Everon er gewoon meer dan die van Fresia en de anti-molacties van haar net veelvuldiger dan bij Everon. Het zou leuk zijn als ik er naast zit, maar ik denk/vrees van niet.
Ja om nog te verzorgen dat de finalisten op hem stemmen is idd overdreven, maar ik weet wel uit ervaring dat vaak de mol in de laatste aflevering duidelijk in beeld gebracht wordt ook al hebben de finalisten het goed. En ik kijk al 17 jaar.

Dat zou kunnen, maar toch vind ik als hij de mol is zijn reacties niet logisch en ook dat hij in sommige gevallen niet eens zelf kiest waar hij zit, maar dat andere het zeggen. Zoals met jetski opdracht en hij kreeg toen de sleutelpositie, waar hij goed zou kunnen mollen en de leiding nemen, maar geen enkele kandidaat luisterde echt naar hem. En namen hun eigen initiatief. Dan heb je eindelijk de sleutelpositie doe je er niks mee en luisteren ze niet eens naar je.. Waarom doe je dit als mol? Dan vind ik Fresia reacties vreemde, omdat ze zelf zegt dat ze druk is, keek ze soms zwijgend mee. En bij vakbondje verwacht ik nog steeds dat de mol een vrijstelling heeft gewonnen of geld, maar dan onbewust, omdat ze geen keus had, want Welmoed gooide het eerste. En waarom zou je in hemelsnaam zeggen ik vertrouw je niet voor dit begint, ja hij heeft geen troeven nodig, maar toch je weet dan dat je genaaid word en hij heeft nog mazzel dat het geen geld is geworden.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2022, 03:19:00 door Mol1991 »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #444 Gepost op: 5-03-2022, 03:54:25 »
Zou Fresia de mol zijn, kon Kim-Lian best makkelijk in de finale komen denk ik en kan makkelijk winnen ook al zit ze niet op haar. Omdat Everon en Fresia hebben veel bij elkaar op de kamer geslapen en veel opdrachten samen gedaan, dus als je die vragen op Everon zit je bij Fresia ook grootste deel goed. Alleen het verkeerde geslacht en mol gekozen.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #445 Gepost op: 5-03-2022, 07:39:32 »
Het kwam op mij over als een geforceerde molbiecht zodat Fresia nog niet massaal afgestreept wordt door de kijkers.
Immers, als er in de laatste aflevering geen woord gezegd wordt over het potentiële molschap van een bepaalde kandidaat, ben je toch geneigd om diegene af te strepen. En de makers lijken dit seizoen zo gemonteerd te hebben dat ze het alle 3 nog kunnen zijn.
Verder zegt ze helemaal niets meer over Fresia tijdens haar finaletest en vind ik het heel bijzonder dat je in aflevering 9 opeens gaat twijfelen, terwijl ze al die tijd op Everon door is gekomen.
Dat zou een goede verklaring kunnen zijn. Wellicht past de scène waarin Fresia door Kim en Everon wordt verweten zo weinig geld te verdienen (begin afl. 9 en herhaald in Niet de Mol) hier ook in?

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #446 Gepost op: 5-03-2022, 08:10:36 »
Dat zou een goede verklaring kunnen zijn. Wellicht past de scène waarin Fresia door Kim en Everon wordt verweten zo weinig geld te verdienen (begin afl. 9 en herhaald in Niet de Mol) hier ook in?
Ja dit zou zeker kunnen. We gaan het zien vanavond. Ik wens jullie allemaal veel plezier met kijken alvast. Ik kom vandaag niet meer op het forum, want heb andere dingen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #447 Gepost op: 5-03-2022, 10:02:06 »
Ik snap dat het leuk is als Fresia de mol zou zijn. In het seizoen van Rob hoopte ik er ook op, totdat Leonie eruit vloog en Rob wel heel opzichtig ging mollen in de laatste aflevering (had van mij niet gehoeven). Maar voor mij zijn de molacties van Everon er gewoon meer dan die van Fresia en de anti-molacties van haar net veelvuldiger dan bij Everon. Het zou leuk zijn als ik er naast zit, maar ik denk/vrees van niet.

Het is maar hoe je het bekijkt , ik zie bij Fresia juist heel weinig anti-molacties, en bij Everon veel meer kandidaatse dingen. Idem dito bij Kim-Lian.En nogmaals gezegd denk ik niet dat ze Everon als mol hebben gekozen omdat zijn watervrees hem teveel zou beperken als mol. En hij nam veel te weinig iniatief en was niet zo daadkrachtig. En bracht redelijk wat geld binnen. Die 5000 euro blijft gewoon in de pot.

Fresia weet ook haar molacties vaak goed te verbergen of door haar verbale slimheid
het zo te draaien dat ze niet verdacht wordt. Of met Sahil en Kim wat opdrachten te doen , gewoon slim. Kijk daarbij hoe weinig geld ze binnen heeft gebracht dan is er maar één mol mogelijk.


Gelukkig weten we het vanavond ;D

Ik hoop dat Kim-Lian gaat winnen. Maar in feite zijn er geen winnaars.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2022, 10:04:26 door Lonneke*L »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #448 Gepost op: 5-03-2022, 11:23:18 »
Ik ben het met je eens, Lonneke. En als je goed kijkt naar 'Niet de Mol', dan zie je dat Splinter Fresia apart behandelt. Vooral in zijn vraagstelling "En hoe was dat voor jou, Fresia?"

Off topic, maar ik wil toch even melden dat ik Splinter een enorme aanwinst vind voor de Mol-scene. Erg leuk programma en hij doet de interviews heel goed.






Edit: tikfout hersteld
« Laatst bewerkt op: 5-03-2022, 13:10:53 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #449 Gepost op: 5-03-2022, 13:01:09 »
Het is maar hoe je het bekijkt , ik zie bij Fresia juist heel weinig anti-molacties, en bij Everon veel meer kandidaatse dingen. Idem dito bij Kim-Lian.En nogmaals gezegd denk ik niet dat ze Everon als mol hebben gekozen omdat zijn watervrees hem teveel zou beperken als mol. En hij nam veel te weinig iniatief en was niet zo daadkrachtig. En bracht redelijk wat geld binnen. Die 5000 euro blijft gewoon in de pot.

Fresia weet ook haar molacties vaak goed te verbergen of door haar verbale slimheid
het zo te draaien dat ze niet verdacht wordt. Of met Sahil en Kim wat opdrachten te doen , gewoon slim. Kijk daarbij hoe weinig geld ze binnen heeft gebracht dan is er maar één mol mogelijk.

Gelukkig weten we het vanavond ;D

Ik hoop dat Kim-Lian gaat winnen. Maar in feite zijn er geen winnaars.

Mocht het Fresia zijn, dan ben ik ook niet heel erg verbaasd, want ik heb haar wel mollig zien reageren, maar ik zie bij haar in mijn ogen meer kandidaatacties dan bij Everon. Als het echter Kim is, ldan val ik wel van mijn stoel van verbazing en dan aat ik me vanavond verrassen door haar acties.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #450 Gepost op: 5-03-2022, 13:06:58 »
Opnieuw eens.  ::ok::
Vol in de Everon-tunnel, maar met uitzicht op Fresia.  ::rofl::

Kim-Lian blijft voor mij iemand die vooral verdacht wordt neergezet (al zie ik bij haar - net als bij Everon en Fresia- ook wel vreemde acties), maar geen probleem als ze toch de mol is: ik laat mij ook graag verrassen.

Maar vooralsnog denk ik dat er vanavond 5000 uit de pot gaat.  >:D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #451 Gepost op: 6-03-2022, 02:05:07 »
Ik ben alle weken terug gaan kijken en hier zijn we wel genept. Haast wordt Everon niet genoemd. Halverwege beginnen Fresia en Kim-Lian dan. Maar naar nu blijkt was het al vanaf Hila en Sahil zo, en Laetitia wil ik dan nog opgehelderd zien, dat heb ik in het Vragenvuur gezet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #452 Gepost op: 6-03-2022, 18:27:27 »
Ik wilde juist zeggen dat de verdenkingen weer fijn transparant waren. Thomas zei bij de ontknoping dat hij heeft gespreid tussen Everon en Kim, precies zoals we hoorden in de uitzending. Iedereen daarvoor zat gewoon niet op Everon. Wat ik wel begrijp is dat Thomas alsnog langer op hem heeft gespreid, maar waarschijnlijk heel weinig.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #453 Gepost op: 7-03-2022, 12:16:19 »
Nee joh, iedereen na Welmoed zat al op Everon. Zijn toch de mist ingegaan, van het padje gegaan, zoals Hila en Sahil. Maar hij was wel veel meer verdacht dan hier uit de Wie verdenkt wies bleek, dat zegt hij zelf nog het hardst, en hij kan het weten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #454 Gepost op: 7-03-2022, 13:13:58 »
Maar zei Everon niet dat hij dácht zeker te weten en aan te voelen dat Sahil heel erg op hem zat, en dat hij daarom zo verbaasd was dat hij eruit ging? En dat dat dus niet zo bleek te zijn

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #455 Gepost op: 7-03-2022, 14:46:18 »
Ik wilde juist zeggen dat de verdenkingen weer fijn transparant waren. Thomas zei bij de ontknoping dat hij heeft gespreid tussen Everon en Kim, precies zoals we hoorden in de uitzending. Iedereen daarvoor zat gewoon niet op Everon. Wat ik wel begrijp is dat Thomas alsnog langer op hem heeft gespreid, maar waarschijnlijk heel weinig.
Hier ben ik het mee eens. Zowel Kims verdenking (vanaf aflevering 1) en die van Fresia (vanaf aflevering 5) zijn vrij goed in beeld geweest. Hieruit was uiteindelijk af te leiden dat Everon de mol wel moest zijn.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #456 Gepost op: 7-03-2022, 15:19:35 »
Nee joh, iedereen na Welmoed zat al op Everon. Zijn toch de mist ingegaan, van het padje gegaan, zoals Hila en Sahil. Maar hij was wel veel meer verdacht dan hier uit de Wie verdenkt wies bleek, dat zegt hij zelf nog het hardst, en hij kan het weten.

Het gaat toch om de laatste keuze en hoofdverdachte(n)? Dunya heeft Dennis ook wel eens verdacht. Stine en Simone hebben ook wel eens Jan genoemd bij een test. Die verdenkingen worden nooit meegewogen. Everon was enkel bij twee kandidaten hoofdverdachte en wist ook zelfs Kim-Lian tijdelijk van zich af te duwen.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2022, 20:40:51 door Chardo »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #457 Gepost op: 7-03-2022, 19:50:08 »
Nee joh, iedereen na Welmoed zat al op Everon. Zijn toch de mist ingegaan, van het padje gegaan, zoals Hila en Sahil. Maar hij was wel veel meer verdacht dan hier uit de Wie verdenkt wies bleek, dat zegt hij zelf nog het hardst, en hij kan het weten.
Jij trekt echt totaal andere conclusies dan ik uit de uitzending haalde:
- Sahil zat juist niet op Everon. Hij verdacht hem voor de opnames en toen hij eruit lag wist hij dat hij het moest zijn. Maar hij is er op anderen uitgevlogen (Kim-Lian en/of Thomas?)
- Hila vond Everon verdacht maar was van hem afgestapt, daarom maakte ze hem ook penningmeester.
- Thomas heeft nooit volop op Everon ingezet.

De enige verdenking die niet klopte was Everon op Kim-Lian ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #458 Gepost op: 9-03-2022, 11:37:53 »
Toch grappig inderdaad dat de verdenkingen dit seizoen weer redelijk transparant waren en wel lijken te kloppen. Super fijn ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #459 Gepost op: 10-03-2022, 10:06:39 »
Waar ik het over heb is de overzichten van Rinusoide, kijk die eens na, dan zie je dat er helaas niets van klopte dit seizoen, en dat is dan ook wel mede de reden geweest dat het forum er zo naast zat dit jaar. Ik had Everon als enige van de andere 10 als molkandidaat...... als eerlijker was getoond hoe hij daadwerkelijk wel massaal verdacht werd dan had zelfs de Maskerhint niet geholpen. Dit is net zo'n seizoen als Anne-Marie waarbij ook pas achteraf bleek hoezeer zij verdacht was geweest. Ik heb haar toen als mol alleen weten te vinden door wat tussen de bedrijven door speelde, dus NIET deze testbiechten die we hier bespreken.

Jij trekt echt totaal andere conclusies dan ik uit de uitzending haalde:
- Sahil zat juist niet op Everon

Het gaat toch om de laatste keuze en hoofdverdachte(n)? Dunya heeft Dennis ook wel eens verdacht. Stine en Simone hebben ook wel eens Jan genoemd bij een test. Die verdenkingen worden nooit meegewogen. Everon was enkel bij twee kandidaten hoofdverdachte

Het gaat dus zeker niet om de laatste keuze en hoofdverdachte(n). Everon had van de crew doorgegeven dat Sahil op hem ging. Blijkbaar deed hij dat ook de aflevering(en) ervoor, maar koos in de bewuste aflevering dat hij eruit vloog opeens wispelturig voor een ander plan. Verder vergeten jullie Laetitia, die zat vol op Everon, maar werd alleen gered door Thomas die maar een halve test goed had, maar wel het vraagteken.

Stine en Simone hebben ook wel eens Jan genoemd bij een test, dat is mijn hele punt. Hier heeft bijna niemand Everon wel eens genoemd bij een test. Terwijl ze weldegelijk dik op hem zaten. Er is dus wat al te dol omgesprongen met wat men wel en wat men niet heeft laten zien in de uiteindelijke testbiechten.

Daarom konden we dit jaar ook zo weinig met dit topic helaas. Maar blijft een favoriet voor mij, zeker als je dus meeneemt wat er ook tussendoor aan gedrag en biechten getoond wordt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)