Auteur Topic: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal  (gelezen 13410 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #40 Gepost op: 26-01-2022, 20:33:41 »
Ik zag dat hij bij afl 1 ook z’n ogen dicht doet..
Dat het zo opvallend in beeld is gebracht kan ik niet zo goed duiden, je zou denken dat ze hem, a la Charlotte, wat verdachter neer willen zetten?
Tja weer zoiets waar je eigenlijk niets mee kunt  ::tandpastasmiley::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #41 Gepost op: 27-01-2022, 15:38:12 »
Ik vond dit momentje ook opvallend qua lichaamstaal.
Het moment dat ze naar t geld gaan kijken voor hints.
KL erg ongemakkelijk

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #42 Gepost op: 27-01-2022, 20:46:55 »
Is dit een zenuwtrekje bij haar mond? Lijkt me best moeilijk te acteren... En een lachje lijkt me not done als Mol op dit moment.

Vlak voor het groene scherm van Fresia. (Was net niet te zien op het gifje op de vorige pagina).

De stand van haar hand op haar gezicht verspringt ook, dus ik vroeg me af waarom we perse dit stukje met die trekkende mond moeten zien. :-\\

« Laatst bewerkt op: 27-01-2022, 20:52:33 door Molest »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #43 Gepost op: 27-01-2022, 21:00:27 »
Fresia heeft heel vaak subtiele trekjes in haar gezicht, ook bij de spanning van de livestream al. (Ik zal eens zoeken of ik wat leuke voorbeelden kan vinden.)



Edit: Hier bijvoorbeeld als ze de kijkersvraag wie ze denkt dat de Mol is niet beantwoordt. Nadat ze "sorry Daley" gezegd heeft gaan haar wenkbrauwen nog omhoog en omlaag en verder gebeurt er van alles in haar gezicht. Het zegt niet meteen heel veel maar een pokerface kan ik het ook niet noemen.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2022, 21:11:17 door Heinz »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #44 Gepost op: 29-01-2022, 23:37:04 »
Als iemand op n later moment dit moment kan plaatsen met betere kwaliteit .. opvallende reactie Sahil op het moment dat ze horen dat de opdracht geslaagd is.


Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #45 Gepost op: 30-01-2022, 20:07:05 »
Ik heb nog geen betere kwaliteit maar de reactie van Kim vind ik vooral heel nep overkomen. (Ja, ja, tunnelvisie.)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #46 Gepost op: 30-01-2022, 21:19:37 »
Ik heb nog geen betere kwaliteit maar de reactie van Kim vind ik vooral heel nep overkomen. (Ja, ja, tunnelvisie.)
Haar diabolische gekrijs daarna, is dat als kandidaats uit te leggen? Het klinkt een tikje gefrustreerd  :P

Ik heb het net op 1/4 van de snelheid teruggekeken met het geluid kaolo hard aan. Niet per se een aanrader.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #47 Gepost op: 30-01-2022, 21:21:09 »
Als iemand op n later moment dit moment kan plaatsen met betere kwaliteit .. opvallende reactie Sahil op het moment dat ze horen dat de opdracht geslaagd is.
Ik vermoed hier een bondje tussen Sahil en Fresia. Zie ook hierboven bij de knipoog van Sahil richting Fresia.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #48 Gepost op: 30-01-2022, 21:23:26 »
Als iemand op n later moment dit moment kan plaatsen met betere kwaliteit .. opvallende reactie Sahil op het moment dat ze horen dat de opdracht geslaagd is.

Godin Dea een chickie noemen en een groene vrijstelling een babie, too much voor mij, ik begin m steeds meer te negeren.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #49 Gepost op: 30-01-2022, 21:27:02 »
Haar diabolische gekrijs daarna, is dat als kandidaats uit te leggen? Het klinkt een tikje gefrustreerd  :P

Ik heb het net op 1/4 van de snelheid teruggekeken met het geluid kaolo hard aan. Niet per se een aanrader.

Haha! Ja, dat, heel niet-spontaan (gespeeld dus) in tegenstelling tot andere reacties.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #50 Gepost op: 30-01-2022, 22:07:41 »
Ja, ze reageerde heel snel en overdreven ...vond ik ook verdacht. Maar ik vroeg me af of het harde gekrijs op het laatst bij dit moment paste. En of dat paste bij de rest van haar (geacteerde?) reactie.

Krijsen kun je doen om stress kwijt te raken. Je frustraties eruit gillen is eigenlijk heel normaal (maar niet echt geaccepteerd).

Als ze de Mol is had ze net +2000 in de pot gespeeld en ze was al niet zo heel goed bezig. Daarbij vind ik zo'n reactie passen.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #51 Gepost op: 31-01-2022, 00:46:06 »
Een andere verklaring is dat Kim-Lian een kandidaat is die een grote verdachte van haar (Everon) goed in de gaten houdt. Ik heb het idee dat ze eerst contact zoekt met Fresia, dan naar Everon kijkt en feestviert met Fresia, om vervolgens uitdagend te krijsen naar Everon, zo van: we zijn je te slim af geweest als je de Mol bent. Bij de katapultopdracht zat ze Everon al dicht op de huid, letterlijk en figuurlijk, om hem het mollen moeilijk te maken. Misschien een gekleurde interpretatie van mijn kant, hoor  ::regenboog::

Everon zit nu op Kim-Lian als verdachte. Als hij een kandidaat is, gaat hij juist gelijk mee met zijn potentiële Mol op het moment dat Kim-Lian volop risico wil nemen en opdracht 3 (Tijdsbeeld) vlekkeloos moet verlopen om geld te verdienen. Everon kiest als kandidaat dus een compleet andere aanpak: laat haar maar mollen. Of hij is een sneaky Mol en gaat gauw mee met de risico’s die Kim-Lian wil nemen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #52 Gepost op: 31-01-2022, 11:43:29 »
Een andere verklaring is dat Kim-Lian een kandidaat is die een grote verdachte van haar (Everon) goed in de gaten houdt. Ik heb het idee dat ze eerst contact zoekt met Fresia, dan naar Everon kijkt en feestviert met Fresia, om vervolgens uitdagend te krijsen naar Everon, zo van: we zijn je te slim af geweest als je de Mol bent. Bij de katapultopdracht zat ze Everon al dicht op de huid, letterlijk en figuurlijk, om hem het mollen moeilijk te maken. Misschien een gekleurde interpretatie van mijn kant, hoor  ::regenboog::

Goed gezien ...dit was geen frustratie. Maar het was ook niet alleen euforie, dat geloof ik ook niet ...dan past dit heel mooi.

Ik heb het net op een beter scherm gezien en Kim-Lian maakt zo'n knauw die je ook bij mensapen ziet. Teken van dominantie, maar gemixt met euforie? Ze kijkt als ze het uitkrijst inderdaad naar haar Mol. Kitty has claws 🐱 ::zweep::



^ als iemand hier een mooier gifje van kan maken, dan graag. Het moment van dit seizoen tot nu toe, qua opvallende lichaamstaal.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 12:08:33 door Amethyst »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #53 Gepost op: 31-01-2022, 12:21:21 »
Mooi!  ::ok::

Wat ik ook opvallend vind, Everon (sorry, die tunnel wordt bij mij steeds dieper  ;D) applaudisseert voor de rest. Lijkt iets minder uitbundig. Juicht verder niet, geen uitbundige lach. Ja, toch wel weer mols voor mij.
Sahil: niet echt een uitgesproken reactie (misschien moeheid?), wel oprecht blij, denk ik
Laetitia: wat staat ze hier te doen? Niet echt te pijlen, ik geloof dat ze blij is (maar bij Laetitia vind ik sowieso wat minder goed te 'lezen')
Thomas: lijkt mij oprecht blij (mocht dat niet kloppen: dan mag hij in meer films gaan spelen  ;) )
Verder lijkt het ook dat Kim-Lian en Fresia wat meer naar elkaar toetrekken? Hebben zij misschien een bondje, wat nog niet echt in beeld is geweest? Kim-Lian blijft verdacht, ook in deze opdracht, maar krijg toch bij haar het idee dat ze zo doet omdat ze de mol op het spoor is. Inderdaad: Kitty has claws.

Ik houd trouwens nog wel rekening met een voortijdige Kim Lian-exit, omdat Everon volgens mij ook door anderen meer wordt verdacht. Ze legt nu heel erg de nadruk op zichzelf verdacht maken (als ze toch de mol is, oei oei  ::rofl:: ) en daardoor wat minder gefocused dan bijvoorbeeld Fresia. Dit kan nog wel spannend worden.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #54 Gepost op: 31-01-2022, 12:38:30 »
^ als iemand hier een mooier gifje van kan maken, dan graag. Het moment van dit seizoen tot nu toe, qua opvallende lichaamstaal.

Wat groter:


Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #55 Gepost op: 31-01-2022, 12:51:17 »
De reacties op de groene schermen in aflevering 5:

Everon



Fresia



Thomas


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #56 Gepost op: 31-01-2022, 12:55:32 »
Bedankt Heinz!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #57 Gepost op: 31-01-2022, 14:15:11 »
Die Thomas, hij bestierf het! Zijn opluchting is oprecht. Anders een briljant acteur zoals ik ze nog niet gezien heb ;-)

Bij Fresia knikt ‘Kim Lian’, het lijkt inderdaad dat Kim en fresia overtuigd zijn van Everon als mol. Everon reageert ook wat gespannen (zie handen en wat geforceerd lachje) als fresia groen scherm krijgt. Daar speelt iets tussen die twee, ze zijn geen echt bff’s meer lijkt het..

Everon; ik weet het niet, als hij zijn groene scherm krijgt lijkt hij ergens oprecht (door de zucht erna). Fresia knikt, wil aan haar arm krabben maar klapt dan toch maar vriendelijk mee. Wist ze het al of denkt ze ‘ja uiteraard want hij is de mol’.

Zo leuk om dit te bekijken, dank weer Heinz!
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 14:45:24 door Rozz75 »

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #58 Gepost op: 31-01-2022, 14:38:46 »
Ik vind de reactie van Everon overdreven en gespeeld. Ook maar voor de zekerheid het gezicht bedekken zodat je niet kunt weggeven dat je helemaal niet zo verbaasd bent. Is hij misschien een acteur  :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #59 Gepost op: 31-01-2022, 15:16:58 »
Eens MartinJ: de reactie van Everon vind ik ook gespeeld overkomen.

Ook valt het mij bij Rik op dat hij een heel strak gezicht trekt, strakker dan bij Thomas en Fresia (bij Thomas zelfs een subtiel lachje). Alsof hij het zelf ook spannend(er) vindt om het scherm van Everon te tonen?

(al kan het natuurlijk ook zijn dat ik dit alles zo bekijk, als gevolg van tunnelvisie  ;D)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)