Auteur Topic: Lettertypes Seizoen 2022  (gelezen 1901 keer)

Offline Mol-NL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Lettertypes Seizoen 2022
« Gepost op: 16-01-2022, 21:16:12 »
Hallo allemaal,

Zoals sommige ook al is opgevallen is het lettertype aangepast bij de WIDM programma’s:

- Lettertype tijdens de test
- Lettertype namen in leader en titel van de aflevering en opdrachten

Anderzijds:
Het lettertype met de namen van de presentatoren van Moltalk is ook heel anders en niet gelijk met WIDM?

Bewust?

Wie kan me helpen met de lettertypes ?! ::vergroot::

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Lettertypes Seizoen 2022
« Reactie #1 Gepost op: 16-01-2022, 21:35:44 »
Er zijn wel websites die je kunnen helpen met het herkennen van lettertypes, zoals WhatTheFont en Identifont, zo even uit mijn hoofd...
È stata opera della TALPA!

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: Lettertypes Seizoen 2022
« Reactie #2 Gepost op: 16-01-2022, 21:58:57 »
Zie mijn eerdere post over de testvragen.

Het meest waarschijnlijk vind ik vooralsnog Eloquia Text Regular. Dit lettertype lijkt op het eerste oog identiek, zelfs het vraagteken.

https://www.myfonts.com/fonts/typekiln/eloquia/text-regular/


Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lettertypes Seizoen 2022
« Reactie #3 Gepost op: 17-01-2022, 20:42:23 »
Het lettertype met de namen van de presentatoren van Moltalk is ook heel anders en niet gelijk met WIDM?

Het lettertype dat tijdens Moltalk wordt gebruikt is het algemene AVROTROS-lettertype volgens mij. Daar zou ik niet te veel achter zoeken.

Dat tijdens de test een ander lettertype wordt gebruikt dan tijdens de leader en titel van de aflevering en opdrachten vind ik wel bijzonder. En feitelijk is er nog een lettertype in gebruik, want als de tijd rechtsonderin bij een opdracht komt te staan, is dat nog het lettertype dat tussen 2011 en 2014 standaard was. En ik hoop dat ze dat ook zo houden!

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Lettertypes Seizoen 2022
« Reactie #4 Gepost op: 30-01-2022, 18:28:31 »
Beter dan seizoen 8 met Comic Sans  :P
È stata opera della TALPA!

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lettertypes Seizoen 2022
« Reactie #5 Gepost op: 30-01-2022, 18:32:32 »
En feitelijk is er nog een lettertype in gebruik, want als de tijd rechtsonderin bij een opdracht komt te staan, is dat nog het lettertype dat tussen 2011 en 2014 standaard was. En ik hoop dat ze dat ook zo houden!

Dit lettertype is OCR A Extended. De andere lettertypes weet ik zo niet precies.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Lettertypes Seizoen 2022
« Reactie #6 Gepost op: 1-02-2022, 15:57:26 »
Als ik WhatTheFont loslaat op het tekst "De pijnappel staat symbool voor..." die in opdracht 5.3 zat dan krijg ik als beste match Eloquia Display Semi Bold Italic. Dit laatste omdat de tekst een klein beetje schuin staat vanwege het perspectief. Als ik de (volgens de beschrijving) diverse varianten van het Eloquia font download en dit importeer in Gimp, dan krijg ik maar 2 lettertypes. Eentje die heel dun is en eentje die heel erg dik is. De meeste fonts zijn gratis te downloaden o.a. via Envato. Maar deze site is echt ruk. Als je naar de pagina gaat waar je fonts kunt downloaden, krijg je de eerste pagina van een lijst van ongeveer 3000 (!) fonts. De lijst is gesorteerd op meest populair en er is geen mogelijkheid om deze alfabetisch te krijgen. Ook een zoekfunctie ontbreekt. Ik heb geen zin op die lijst pagina voor pagina (pakweg 20 fonts) te doorzoeken. Iemand een idee waar ik dit font kan vinden?

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lettertypes Seizoen 2022
« Reactie #7 Gepost op: 1-02-2022, 17:37:28 »
Iemand een idee waar ik dit font kan vinden?
Zo te zien is de rest (alleen) tegen betaling verkrijgbaar: https://www.myfonts.com/fonts/typekiln/eloquia/