Auteur Topic: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje  (gelezen 14877 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #120 Gepost op: 22-01-2022, 15:01:04 »
Ik vind het ook zeer onmols wat Kim Lian hier doet. Het knikje naar Welmoed, niet voor de vrijstellingen pleiten, geen zakje op de jokers gooien, nog terugkomen op dat er door Welmoed geld verdiend is, dat niet een beetje aan zichzelf of hen als duo toeschrijven.

Maar er is in het overleg geknipt. Zou het nog kunnen dat KL wel iets meer geprobeerd heeft bij het geld weg te sturen (richting vrijstellingen) in het gesprek vooraf, maar dat dat niet gelukt is, en dat de regie dit weglaat omdat KL anders te mols overkomt?

Aan de andere kant, waarom verdenkt Welmoed KL? Dat kan betekenen dat KL idd iets heeft gezegd in dat overleg dat we niet gezien hebben, maar als KL dan dus de mol is, zou Welmoed er niet uitgaan.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #121 Gepost op: 22-01-2022, 17:34:54 »
Ik begin steeds meer te denken dat het inderdaad Kim-Lian is geweest die als eerste haar zakje liet vallen en niet Welmoed.


Ziet er ook best logisch uit:  :)





Blijft natuurlijk wel dat er b.v. een afspraak tussen hun beiden gemaakt moet zijn dat ze 't geld zullen toeschrijven aan degene die afvalt (mocht er 1 van hun 2 afvallen) o.i.d.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #122 Gepost op: 22-01-2022, 18:36:03 »
Het is best mogelijk, maar ik zou het wel teleurstellend vinden als ze zo klooien met de montage. Dingen weglaten is logisch, maar dingen laten zien die niet gebeurd zijn? Mwah.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #123 Gepost op: 22-01-2022, 19:21:47 »
Maar dat niet alleen. Er zijn twee dingen die daar tegen spreken.
a) Het (overdreven) gebaar van Welmoed als ze de zak laat vallen, in de trant van "daar gaat ie dan".
b) Het knikje van Kim-Lian dat ik interpreteer als "ga je gang"

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #124 Gepost op: 22-01-2022, 19:24:50 »
Ik ga er wel vanuit dat het op initiatief was van Welmoed en ze ook daadwerkelijk als eerste haar zakje losliet. Maar ik denk dat er wel een reden is dat we niet het hele gesprek hebben gezien tussen Welmoed en KL.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #125 Gepost op: 22-01-2022, 19:39:11 »
Wat mij weer doet twijfelen, een kandidaat gaat niet voor geld als er een groene vrijstelling voor het oprapen ligt.

Tenzij
-de kandidaat echt niet heeft begrepen hoe het zit met vrijstellingen inzetten en niet kan overleggen
-de kandidaat denkt de mol tegenover zich te hebben en een mooie schaakmat zet, ten koste van een GV.

Bij de eerste hebben we Welmoed haar naïeve argumenten gehoord, maar onbegrijpelijk dat ze met z'n tweeën tot die conclusie gekomen zijn, ik schat Welmoed erg intelligent maar misschien soms naïef in, maar ze zou dan toch gecorrigeerd zijn door Kim-Lian? Onbegrijpelijk blijft dat, onuitlegbaar voor twee kandidaten, onnatuurlijk.

De tweede reden hebben we niet gehoord, en gezien het vreemde van het eerste argument, lijkt me dat toch echt de reden van Welmoed: Kim-Lian testen, temeer we van Kim-Lian niets wijzer worden.
 
Twee kandidaten zullen elkaar diep in de ogen kijken en de ander er van willen overtuigen tot het eind te gaan. Kennelijk vertrouwt Wemoed Kim-Lian niet. Als Welmoed haar wel vertrouwt, was ze waarschijnlijk wel voor de GV gegaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #126 Gepost op: 22-01-2022, 19:51:48 »
Het lijkt er inderdaad op dat Welmoed haar Mol Kim-Lian uittestte. Dat Kim-Lian niet hapte (door haar zakje op jokers te gooien) heeft Welmoed mogelijk de kop gekost.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #127 Gepost op: 22-01-2022, 20:02:34 »
Ziet er ook best logisch uit:  :)

mooi ge edit trouwens  ::ok:: verfrissend om het zo te kunnen zien. Feit dat Welmoed na haar actie meteen naar Rik kijkt komt mij ook over als 'zo Rik, we hebben het gedaan' na eerst het contact met Kim-Lian.
Eigenlijk maakt het niet zoveel uit, het is een gezamenlijke afspraak aar ze zich solidair aan hebben gehouden -wie het eerst gooit maakt niet uit, misschien hebben ze tegelijkertijd kunnen gooien, was helemaal mooie geweest.
Wat we zien is dat twee kandidaten zich aan de afspraak hebben gehouden, (of Kim mol is of niet)...

Het lijkt er inderdaad op dat Welmoed haar Mol Kim-Lian uittestte. Dat Kim-Lian niet hapte (door haar zakje op jokers te gooien) heeft Welmoed mogelijk de kop gekost.

Als in, Welmoed is van haar afgestapt en heeft te weinig op haar ingezet bij de test, toch?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #128 Gepost op: 22-01-2022, 20:20:25 »
Lijkt mij dat Kim-Lian heel makkelijk had kunnen sturen richting vrijstellingen voor hen beiden. Iets in de trant van 'ik wil supergraag verder komen, laten we voor een vrijstelling gaan, hopen dat we vandaag zonder kleerscheuren doorkomen en de vrijstelling meenemen naar de volgende aflevering'. Ik krijg hoe dan ook niet de indruk dat Kim-Lian haar best heeft gedaan om Welmoed richting vrijstellingen te manoeuvreren. En ze had als alternatief prima voor de twee jokers kunnen gaan onder het mom van 'ik wist niet wat je zou doen en wil mijn kans om verder te komen zo groot mogelijk maken'. Geen geld in de pot en je komt kandidaats over. Als Kim-Lian de Mol is, blijf ik dit een teleurstellend optreden vinden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #129 Gepost op: 22-01-2022, 20:26:55 »
Haar enige escape is dat Hila er 1500 uit heeft gehaald. Niet fraai gespeeld maar wel schade beperkt.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #130 Gepost op: 4-02-2022, 15:42:22 »
Weet iemand van jullie hoe de duo's waren samengesteld? Dat hebben we niet gezien op beeld. Ik heb ook niet gehoord of de mol een aandeel had in het samenstellen daarvan.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #131 Gepost op: 4-02-2022, 19:56:52 »
Weet iemand van jullie hoe de duo's waren samengesteld? Dat hebben we niet gezien op beeld. Ik heb ook niet gehoord of de mol een aandeel had in het samenstellen daarvan.
Nee.  Gedurende de zwarte vrijstelling bespreking met Rik en Hila stonden de kandidaten daar naar te kijken. Ook zijn er duos gemaakt die in het begin niet naast elkaar stonden.
Ook al hiernaar gezocht want het is natuurlijk een zeer interessant moment, maar helaas, de regie heeft bepaald dat we het met minder informatie moeten doen. Kan me zelfs goed voorstellen dat je als mol probeert Welmoed te overtuigen om niet voor het geld te gaan, maar eerlijk gezegd, kon je voor de opdracht voorzien dat Welmoed voor het geld zou gaan, als enige nog wel? Als mol kies je hier iemand die je denkt te kunnen overtuigen om voor de gezamenlijke vrijstelling te gaan. Hetzelfde belang hebben wekt vertrouwen. Tactiek van Everon is riskant qua geld verdienen. Thomas had ook voor geld kunnen kiezen.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #132 Gepost op: 5-02-2022, 16:48:01 »
Ik denk dat ik op dat moment ook niet had verwacht dat Welmoed voor geld zou zijn gegaan. Zie ook de jokers die ze in de eerste aflevering ten koste van alles wilde hebben.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #133 Gepost op: 16-02-2022, 13:44:19 »
Thomas & Everon  ::pinokkio:: --->vakbondje (fuckbondje)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #134 Gepost op: 16-02-2022, 13:57:47 »
(fuckbondje)

Pardon? ::rofl:: Everon heeft een vriend..

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #135 Gepost op: 25-02-2022, 09:28:48 »
Vond het al zo vreemd dat Welmoed, de felle kandidaat niet voor een vrijstelling ging.
Maar natuurlijk ging Welmoed voor een vrijstelling! Dat hebben we in aflevering één gezien hoe ze de jokers weggriste voor de ogen van Laetitia. Hoe kunnen we twijfelen aan de interesse van Welmoed voor de vrijstelling?

Kim-Lian was alleen al zeker van haar mol - dit is haar 'vrijstelling' - en ging voor geld en motiveerde Welmoed met je hebt er toch niks aan want er is een zwarte vrijstelling.
In het slechtste geval had iedereen een vrijstelling behalve Kim en Welmoed. Dan was Welmoed afgevallen. Niks aan het handje dus.
Maar natuurlijk kan ze haar zakje niet als eerste laten vallen. Dat zal 's morgens er wel ingepeperd zijn bij de besprekingen waar Arno het over had. Natuurlijk moest niet-de-mol worden bijgepraat over het spelverloop.
En dan bij de executie nog een keer melden "dank zij Welmoed hebben jullie 1500 euro verdiend", zij wil zelf verdacht blijven als kandidaat.
Vond Kim ook vrij sip kijken, anders dan ze normaal te zien is, bij Vakbondje en bij de executie. Eerste gedachte was dat Kim baalde van die 1500 euro als mol, maar nu is het vooral dat de ene kandidaat baalt dat mede door haar toedoen de andere kandidaat moet vertrekken.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2022, 10:00:34 door foxhunter »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #136 Gepost op: 25-02-2022, 11:54:34 »
Het lijkt er inderdaad op dat Welmoed haar Mol Kim-Lian uittestte. Dat Kim-Lian niet hapte (door haar zakje op jokers te gooien) heeft Welmoed mogelijk de kop gekost.
Ik denk niet dat ze de mol  bij iemand zetten die hem of haar verdenkt. Oftewel: ik denk dat de mol bij iemand staat, die hem of haar niet verdenkt.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #137 Gepost op: 26-02-2022, 16:33:42 »
Ik blijf het lastig vinden waarom een kandidaat zich hier zoals Everon zou gedragen. Als kandidaat wil je voor een vrijstelling gaan en vertrouwen winnen. En zelfs als je van plan bent om iemand te "verraden" door het zakje op de drie jokers te laten vallen wil je betrouwbaar overkomen om ervoor te zorgen dat degene tegenover je niet eerder z'n zakje laat vallen.

Bijgevolg wil je als mol echter ook betrouwbaar overkomen en er zo voor zorgen dat er vrijstellingen worden verdiend en er dus geen geld in de pot komt. Wist de mol dat de zwarte vrijstelling zeker of met 50% kans (als de penningmeester twee enveloppen wegspeelt voor 1500 euro) in het spel komt? Overschat hij door deze voorkennis de kans dat kandidaten voor het geld gaan spelen, omdat de mol denkt dat kandidaten net zo redeneren, terwijl kandidaten niet weten wat de kans is dat de zwarte vrijstelling in het spel komt? Is dit een verklaring waarom mol Everon Thomas wil verleiden om voor zichzelf te kiezen?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #138 Gepost op: 26-02-2022, 20:03:17 »
Ik denk dat hij een toneelstukje had gepland. Boosheid spelen en daarna in de bus de ideale kandidaat spelen met "hij liet hem zo maar vallen" en doen alsof ie genaaid is door Thomas.

Everon zei het al "De mol vind je buiten het spel om". Daar speelt Everon zijn spelletje.

Als hij en Thomas helemaal naar het midden waren gegaan viel er geen toneelstukje te doen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #139 Gepost op: 6-03-2022, 09:01:37 »
Ik neem aan dat Kim-Lian en Welmoed hier dan toch hebben afgesproken om voor het geld te gaan en dat, zoals ik vermoedde, dit buiten beeld is gehouden omdat het Kim-Lian onverdacht zou maken.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)