Auteur Topic: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje  (gelezen 15113 keer)

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #80 Gepost op: 17-01-2022, 09:41:16 »
Mijn theorie is dat er twee enveloppen met een zwarte vrijstelling waren. Als Hila dan niet voor volledige zekerheid had gekozen, dan was er nog het scenario dat ze daar spijt van zou krijgen. Dat is beter te accepteren (en spectaculairder) dan het scenario waarin ze het maximale bedrag uit de pot haalt maar door stomme pech alsnog op een achterstand komt.

Rik zegt dat er maar 1 zwarte vrijstelling in de enveloppen zit. Daarna haalt hij "twee lege enveloppen" weg. Het kan zijn dat hij eventueel een aanwijzing geeft over de juiste envelop.

Maar het is opmerkelijk dat de penningmeester hier in het nadeel is /kan zijn. Meestal is ie in het voordeel. De kandidaten daarentegen kunnen altijd iets winnen. Er valt voor hen niets te verliezen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #81 Gepost op: 17-01-2022, 10:13:46 »
Dus als iedereen voor de dubbele vrijstelling was gegaan én 'm had ingezet én Hila had geen zwarte vrijstelling, had Hila naar huis gemoeten. Zou de productie zo'n scenario willen riskeren?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #82 Gepost op: 17-01-2022, 10:43:32 »
Dus als iedereen voor de dubbele vrijstelling was gegaan én 'm had ingezet én Hila had geen zwarte vrijstelling, had Hila naar huis gemoeten. Zou de productie zo'n scenario willen riskeren?

Dan was het hok te kein geweest denk ik... Zouden ze niet Hilaten gebeuren. Je hebt gelijk, in beide enveloppes zat gewoon een zwarte vrijstelling.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #83 Gepost op: 17-01-2022, 11:23:34 »
Dus als iedereen voor de dubbele vrijstelling was gegaan én 'm had ingezet én Hila had geen zwarte vrijstelling, had Hila naar huis gemoeten. Zou de productie zo'n scenario willen riskeren?
In 2018 hebben ze het risico genomen dat Jean-Marc als enige met de Mol de test zou moeten maken, dus ik an sich zou het kunnen. Vorig jaar ging Joshua eruit terwijl hij mogelijk de test als één-na-beste gemaakt had. Ik weet niet of eerlijkheid van het spel heel hoog op het lijstje van de makers staat. Maar misschien hadden ze ook wel een back-up scenario achter de hand?
...óf niet!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #84 Gepost op: 17-01-2022, 11:56:58 »
Dan was het hok te kein geweest denk ik... Zouden ze niet Hilaten gebeuren. Je hebt gelijk, in beide enveloppes zat gewoon een zwarte vrijstelling.

Als Hila de test niet als slechtste zou maken, zou ze alsnog doorgaan. Degene die de test het slechtst maakt maar een vrijstelling heeft, gaat alsnog door.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #85 Gepost op: 17-01-2022, 12:08:24 »
Als Hila de test niet als slechtste zou maken, zou ze alsnog doorgaan. Degene die de test het slechtst maakt maar een vrijstelling heeft, gaat alsnog door.
Dat is een interpretatie. We hebben ook seizoenen gehad waar de deelnemer(s) met vrijstelling(en) aan de kant zat(en) en dat het ging om de slechtste van de rest. Hoe dat hier gegaan zou zijn, weten we niet.
Overigens verwacht ik dat de Mol wel een seintje heeft gekregen of Hila de ZV had en zijn/haar gedrag daarop kon aanpassen. Zou Hila geen ZV gehad hebben, dan was de Mol waarschijnlijk voor 3 jokers gegaan, waardoor er per definitie 3 hun scherm zouden zien.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #86 Gepost op: 17-01-2022, 12:15:02 »
Dat is een interpretatie. We hebben ook seizoenen gehad waar de deelnemer(s) met vrijstelling(en) aan de kant zat(en) en dat het ging om de slechtste van de rest. Hoe dat hier gegaan zou zijn, weten we niet.
Overigens verwacht ik dat de Mol wel een seintje heeft gekregen of Hila de ZV had en zijn/haar gedrag daarop kon aanpassen. Zou Hila geen ZV gehad hebben, dan was de Mol waarschijnlijk voor 3 jokers gegaan, waardoor er per definitie 3 hun scherm zouden zien.

Bij welk seizoen was dat? Dan is het inderdaad mijn interpretatie en denk ik dat er inderdaad sowieso een zwarte vrijstelling in de envelop zat.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #87 Gepost op: 17-01-2022, 12:35:11 »
Bij welk seizoen was dat? Dan is het inderdaad mijn interpretatie en denk ik dat er inderdaad sowieso een zwarte vrijstelling in de envelop zat.

Vorig jaar toch? De mol moest toen de test maken, samen met twee kandidaten die de mol al in het vizier hadden.
In het groepje van de vrijstellingen zat niet iedereen op de juiste mol.

Vond ik toen oneerlijk, in dit geval voor Joshua. Want hij had ongetwijfeld de test beter gemaakt dan de mensen die de vrijstelling hadden. En een kans van 50% om af te vallen.  ::niet-ok::
Zou ook niet oké zijn denk ik, als Hila als enige geen kans had gehad op een vrijstelling. Maar misschien is het inderdaad zo dat het spel niet altijd eerlijk is.  ???
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #88 Gepost op: 17-01-2022, 12:43:59 »
Dus als iedereen voor de dubbele vrijstelling was gegaan én 'm had ingezet én Hila had geen zwarte vrijstelling, had Hila naar huis gemoeten. Zou de productie zo'n scenario willen riskeren?

Volgens mij niet. Alleen als Hila de test als slechtste had gemaakt,  zou ze naar huis gaan. Als Welmoed dus wel voor de vrijstelling was gegaan, was er niemand naar huis gegaan.  Dit was namelijk geen vrijstelling zonder test te maken.  Dus er kan iemand afvallen, maar het hoeft niet.
Dus het had gewoon gekund zonder zwarte vrijstelling.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #89 Gepost op: 17-01-2022, 14:08:49 »
Vorig jaar toch? De mol moest toen de test maken, samen met twee kandidaten die de mol al in het vizier hadden.
In het groepje van de vrijstellingen zat niet iedereen op de juiste mol.

Vond ik toen oneerlijk, in dit geval voor Joshua. Want hij had ongetwijfeld de test beter gemaakt dan de mensen die de vrijstelling hadden. En een kans van 50% om af te vallen.  ::niet-ok::
Zou ook niet oké zijn denk ik, als Hila als enige geen kans had gehad op een vrijstelling. Maar misschien is het inderdaad zo dat het spel niet altijd eerlijk is.  ???

Ja daar heb je gelijk in. Ik kan me ook vaag een seizoen herinneren waar niemand naar huis ging omdat degene zonder vrijstelling niet als slechtste eindigde. Maar vorig jaar voelde inderdaad niet oké.

Maargoed, het is nu ook niet van toepassing ;-)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #90 Gepost op: 17-01-2022, 14:15:30 »
€1500 vind ik echt veel te veel voor een mol om zomaar in de pot te spelen hoor. (al zegt dat niks over of deze mol dat zou doen of niet)
Inderdaad. Zelfs al had ze geweten dat de ZV was gepakt, dan nog is het voor een mol niet te verantwoorden. Dan had je beter de opdracht ervoor wat geld kunnen binnen halen. Bovendien heeft ze ook nog eens bijgedragen aan de (uiteindelijk niet verdiende) 250 Euro in opdracht 1. Nee, zou Kim Lian de mol zijn heeft ze deze aflevering echt een slechte beurt gemaakt.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Qlivian

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #91 Gepost op: 17-01-2022, 14:25:42 »
Volgens de regels geeft een vrijstelling een groen scherm en ben je door. de rest krijgen dan hun scherm te zien.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #92 Gepost op: 17-01-2022, 16:04:58 »
Als mol kun je natuurlijk altijd voor 1 vrijstelling gaan, om als fanatieke kandidaat door te gaan.
Als fanatieke kandidaat trouwens ook.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #93 Gepost op: 17-01-2022, 18:02:26 »
Ik denk dat het risico voor Hila gewoon all in the game is. Je kunt voordeel hebben van het penningmeesterschap, maar het kan ook anders uitpakken. Dat is wie is de mol.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #94 Gepost op: 17-01-2022, 18:15:30 »
Het ene jaar levert penningmeesterschap erg veel voordeel op. Het andere jaar niet. Die willekeur vindt ik prima. Dit jaar stond er een belangrijke aanwijzing naar de mol op het geld in de eerste opdracht, dus ik snap wel dat het lang in bezit zijn van het geld dit seizoen extra gevaarlijk is.

Staat los van de 'principiele' discussie of een gemaakte test - met - inzet - van GV - ook tels als 'slechtst geaakt' of niet als test meetelt.
Mijn idee is dat dat dan expliciet gezegd wordt vooraf: test niet maken / sowieso een groen scherm / hoeft scherm niet te zien gaat door. We hebben alle kandidaten de test zien maken dus neem ik aan dat Hila best een groen scherm kon krijgen, anders had Rik kunnen zeggen "als de acht kandidaten allemaal voor de GV kiezen, en jij niet de ZV hebt ga je naar huis." Lijkt mij.

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #95 Gepost op: 17-01-2022, 20:12:45 »
Iedereen moest de test maken, omdat niet duidelijk was of er een ZV was en of deze ingezet zou worden.
Dus ook al zouden er 8 vrijstellingen verdiend worden, dan werden er misschien maar 4 ingezet omdat de kandidaten niet wisten of de ZV ingezet zou worden.
Dan had Hila alsnog kans om door te gaan.

Als je een GV hebt en je hebt de test het slechtst gemaakt, dan gaat er iemand naar huis die test na jou het slechtste heeft gemaakt.

Alleen bij opdrachten waarbij mensen kans maken om hun scherm niet te zien, is het mogelijk dat er niemand naar huis gaat. Bij een groene vrijstelling gaat er altijd iemand naar huis.
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #96 Gepost op: 17-01-2022, 20:38:01 »

Voor de volledigheid heb ik de beelden in chronologische volgorde gezet  ::tandpastasmiley::



De volgorde op TV was:      De chronologische volgorde volgens de schaduw was:
1. Laetitea & Fresia1. Sahil & Arno
2. Everon & Thomas2. Everon & Thomas
3. Welmoed & Kim-Lian3. Laetitea & Fresia
4. Sahil & Arno4. Welmoed & Kim-Lian

Ik betwijfel of je dit goed hebt gedaan. Als je naar de plaat rechts op de muur kijkt, zie je een duidelijke lijn in de punt van de plaat. Ook het tafeltje in een markering.
Dan moet je nog bepalen of de zon óp of ónder gaat. Op Sahils telefoon staat dat het 10.51 uur in de ochtend is. Volgens mij zijn Welmoed en Kim Lian daarom als eerste en niet als laatste, toch?

Dus volgens mij is het:
1. Welmoed en Kim Lian
2. Fresia en Laetitia
3. Everon en Thomas
4. Sahil en Arno

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #97 Gepost op: 17-01-2022, 20:45:21 »
oh nee, als we maar nier weer schaduwen moeten gaan vergelijken voor de chornologie  ::zweet::

aaaagh, toch...  :\'(

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #98 Gepost op: 17-01-2022, 23:10:55 »
Ik betwijfel of je dit goed hebt gedaan. Als je naar de plaat rechts op de muur kijkt, zie je een duidelijke lijn in de punt van de plaat. Ook het tafeltje in een markering.
Dan moet je nog bepalen of de zon óp of ónder gaat. Op Sahils telefoon staat dat het 10.51 uur in de ochtend is. Volgens mij zijn Welmoed en Kim Lian daarom als eerste en niet als laatste, toch?

Dus volgens mij is het:
1. Welmoed en Kim Lian
2. Fresia en Laetitia
3. Everon en Thomas
4. Sahil en Arno
Het maakt niet uit voor de richting van de schaduwen of de zon op of ondergaat. T is niet zo dat de zon om 12u rechtsomkeert maakt en de andere kant op gaat.
Of hebben we het niet over de richting maar over de lengte? Iig ,de richting is ook te zien, dus dan maakt het tijdstip niet uit.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 3: Vakbondje
« Reactie #99 Gepost op: 17-01-2022, 23:52:32 »

Bedenk dat de mol met samen de kandidaten op een afstandje heeft staan toekijken hoe Hila de enveloppen aangeboden kreeg. De mol kan dus van te voren al zien hoeveel geld er uit de pot gaat.

Zonder voorkennis zou het wel van belang zijn voor de mol om als een van de laatsten te gaan en zo ingeseind te worden over de eerdere resultaten. Zo hebben we hier al vaker mollen gevangen.

Maar dit is anders dan anders. De mol zou nu best eens als eerste duo kunnen gaan. Gewoon om ons op het verkeerde been te zetten.