Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen  (gelezen 22045 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Gepost op: 22-01-2022, 18:09:56 »


Bespreek hier de 2e opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2022, 23:00:44 door Heinz »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #1 Gepost op: 22-01-2022, 20:53:09 »
Ik krijg echt geen hoogte meer van de biechten van Fresia. Nu verdenkt ze Everon weer

Offline kpt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #2 Gepost op: 22-01-2022, 20:56:16 »
Als mol wil je denk ik naar beneden (of niet), a la Kees.

edit: tenzij de mol dit nog kan aanpassen na het naar beneden gaan.

edit2: oke laat maar
« Laatst bewerkt op: 22-01-2022, 21:03:51 door kpt »

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #3 Gepost op: 22-01-2022, 21:01:44 »
We are the world zingen terwijl je naar beneden gaat hahaha.. wat een vent

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #4 Gepost op: 22-01-2022, 21:47:27 »
"Ik heb er een hekel aan maar het zingt wel lekker"  ::rofl:: ik hoop zo dat hij gaat winnen / lang blijft.

edit: quote verbeterd
« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 18:03:56 door Mollem »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #5 Gepost op: 22-01-2022, 22:12:51 »
Je partner "jokers gunnen" is natuurlijk lekker mols in deze opdracht. Het ziet er op tv zo lekker kandidaats uit, zoals bij Laetitia.

Wie stopte er 250 euro in het "niet afdalen" kistje?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #6 Gepost op: 22-01-2022, 22:14:13 »
Sahil?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #7 Gepost op: 22-01-2022, 22:18:47 »
"Hoog spel spelen" is ook wel wat Kim-Lian als Mol zou doen met dat geld achterhouden.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #8 Gepost op: 22-01-2022, 22:23:40 »
Het afdalen duurde wel erg lang. Ik snap dat het voor de kandidaten doodeng was, maar ik vond het tv-technisch nogal saai.

Alleen Sahil was trouwens gek qua inschatting, de rest was redelijk correct.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #9 Gepost op: 22-01-2022, 22:24:50 »
In de leader zit een shot van deze opdracht, van bovenaf gefilmd waar je dus iemand ziet hangen en in de cirkel van de toren zit het gouden masker van de mol gemonteerd.
Ik ben eerlijk gezegd te lui om nu na te gaan kijken of precies dit shot ook in de aflevering te zien is. De persoon in kwestie heeft zijn/haar armen op zij, en weet wel dat Everon en Hila dit ook deden. Is er iemand anders die zin heeft dit uit te zoeken?
Siem bespreekt deze mogelijke hint ook in een van zijn YouTube videos, het masker zit nml vaker in de leader verstopt.

edit: Siem heeft dit van dit forum afgelezen, DRenziBoy had dit al geplaatst voordat Siem zijn YouTube video uit was!
« Laatst bewerkt op: 22-01-2022, 23:12:14 door mollien »

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2022, 22:25:38 »
Het afdalen duurde wel erg lang. Ik snap dat het voor de kandidaten doodeng was, maar ik vond het tv-technisch nogal saai.

Alleen Sahil was trouwens gek qua inschatting, de rest was redelijk correct.

Vond voornamelijk dat het stukje van Everon wel heel lang duurde. Volgens mij hebben ze bij hem bijna elk shot gebruikt dat ze hadden.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #11 Gepost op: 22-01-2022, 22:27:16 »
In de leader zit een shot van deze opdracht, van bovenaf gefilmd waar je dus iemand ziet hangen en in de cirkel van de toren zit het gouden masker van de mol gemonteerd.
Ik ben eerlijk gezegd te lui om nu na te gaan kijken of precies dit shot ook in de aflevering te zien is. De persoon in kwestie heeft zijn/haar armen op zij, en weet wel dat Everon en Hila dit ook deden. Is er iemand anders die zin heeft dit uit te zoeken?
Siem bespreekt deze mogelijke hint ook in een van zijn YouTube videos, het masker zit nml vaker in de leader verstopt.

Volgens mij Kim Lian. Je zou r bijna gaan verdenken, ik wil er gewoon niet aan want het ligt er zo dik bovenop..

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #12 Gepost op: 22-01-2022, 22:27:34 »
Vond dit trouwens een beetje een gekke opdracht.
Iedereen was zo blij dat de ander de jokers kreeg? Waarschijnlijk hadden ze onderling al afgesproken om ze te delen.

En zou deze opdracht eerst gedaan zijn en daarna die 1e opdracht, in de silo? Het was de zelfde locatie maar voordat ze aan deze opdracht begonnen werden ze gebeld terwijl ze in de stad zaten. Lijkt me niet dat ze op en neer rijden als ze toch op dezelfde locatie gaan filmen.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #13 Gepost op: 22-01-2022, 22:29:10 »
Volgens mij Kim Lian. Je zou r bijna gaan verdenken, ik wil er gewoon niet aan want het ligt er zo dik bovenop..

Ik wil er ook echt niet aan geloven.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 22-01-2022, 22:32:35 door Heinz »

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #14 Gepost op: 22-01-2022, 22:33:01 »
Ik denk dat deze opdracht best interessant had kunnen zijn als de kandidaten niet elkaar allemaal de jokers hadden gegund. Op deze manier was het inderdaad vreemd om te zien.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #15 Gepost op: 22-01-2022, 22:38:27 »

En zou deze opdracht eerst gedaan zijn en daarna die 1e opdracht, in de silo? Het was de zelfde locatie maar voordat ze aan deze opdracht begonnen werden ze gebeld terwijl ze in de stad zaten. Lijkt me niet dat ze op en neer rijden als ze toch op dezelfde locatie gaan filmen.

Dat vroeg ik me ook al af. Of de stad en de locatie liggen niet ver uit elkaar. Dat kan ook.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #16 Gepost op: 22-01-2022, 22:39:05 »
Ja en bijvoorbeeld Sahil - Arno combi: Arno voelt zich genaaid en gunt Sahil wel wat. Was gewoon overduidelijk vooraf afgesproken om te delen.. dat verpeste de opdracht (en raar in een groep met zo weinig vertrouwen)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #17 Gepost op: 22-01-2022, 22:41:24 »
Het kan ze niet zoveel schelen, ze gaan voor hun eigen kick. Waardevolle troeven, geld, .... BN'ers!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #18 Gepost op: 22-01-2022, 22:45:03 »
Je kan het de kandidaten echt niet kwalijk nemen vind ik. Kiezen voor jezelf wordt ze gewoon veel te makkelijk gemaakt. De Mol wordt het daarmee enerzijds ook makkelijk gemaakt, maar anderzijds ook juist moeilijk: z'n rol is bijna uitgespeeld.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #19 Gepost op: 22-01-2022, 22:45:39 »
In de leader zit een shot van deze opdracht, van bovenaf gefilmd waar je dus iemand ziet hangen en in de cirkel van de toren zit het gouden masker van de mol gemonteerd.
Ik ben eerlijk gezegd te lui om nu na te gaan kijken of precies dit shot ook in de aflevering te zien is. De persoon in kwestie heeft zijn/haar armen op zij, en weet wel dat Everon en Hila dit ook deden. Is er iemand anders die zin heeft dit uit te zoeken?
Siem bespreekt deze mogelijke hint ook in een van zijn YouTube videos, het masker zit nml vaker in de leader verstopt.

Was dit niet Laetitia?