Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen  (gelezen 22228 keer)

Offline Kessebes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #20 Gepost op: 22-01-2022, 22:58:25 »
Opvallend: waarom zei Hila niks toen er werd gevraagd waar die laatste 250 euro gebleven was? Zij weet toch dat het Kim-Lian was aangezien ze met haar een duo vormde... Hila heeft volgens mij een bondje met Kim-Lian, maar wat hebben ze er aan om geld achter te houden.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2022, 23:00:09 door Kessebes »

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #21 Gepost op: 22-01-2022, 23:00:21 »
Of ze hebben afgesproken het achter te houden en te kijken wie er over zou beginnen.  Ik dacht dat kim lian ook zoiets zei

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #22 Gepost op: 22-01-2022, 23:06:57 »
Of ze hebben afgesproken het achter te houden en te kijken wie er over zou beginnen.  Ik dacht dat kim lian ook zoiets zei
dat was ook mijn eerste gedachte, dat ze dit zo samen hadden bedacht

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #23 Gepost op: 22-01-2022, 23:22:51 »
Mooie tribute aan het bungeejumpen in Zuid-Afrika. Dat zou ik nog gemakkelijk afslaan, maar in slowmotion head first naar beneden gedropt worden voelt meer als een Mission Impossible scene aan.

Dus ik zou niet ala Thomas we are the world gaan zingen maar het deuntje van mission impossible meepakken. Gemiste kans. Het pakken van troeven wordt de kandidaten inderdaad gemakkelijk gemaakt. En de mol (ik zeg het vaker) heeft bij troeven dezelfde motivatie als de kandidaten. Maar om een andere reden. Niet om zijn hachje te redden / rood scherm niet te zien maar omdat zoals zo vaak: het troeven of geld is. En de mol wil geen geld.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #24 Gepost op: 22-01-2022, 23:44:56 »
Na afloop: niemand behalve Fresia lijkt zich zo kandidaats te willen opstellen om de 250 boven water te krijgen. Jammer.

Doei 250.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #25 Gepost op: 22-01-2022, 23:45:40 »
Inderaad, jokers/vrijstellingen óf geld maakt het voor de mol te gemakkelijk om de kandidaat uit te hangen. En vervolgens een lege pot op het konto van de mol schrijven...  ::)
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #26 Gepost op: 22-01-2022, 23:54:20 »
Dit zal niet veel mensen iets zeggen, maar ik stond te juichen!

Er waren FPV drone shots gemaakt rond die toren!  ::bravo::  ::bravo:: Niet van die (GPS-)gestabiliseerde drones, maar manueel bestuurde first-person-view quadcopers. Tof! Het is een kleine community die zo vliegt, voor de hobby en zeker commercieel, maar langzaam maakt het in de film en tv wereld z'n opmars!

Voor de geïnteresseerden: van 20:00 tot 20:10

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #27 Gepost op: 22-01-2022, 23:59:50 »
Ik ken de techniek niet maar ik zag wel meteen dat dit erg mooie beelden waren. Wat dat betreft is WIDM nog steeds het neusje van de zalm. (Nu de opdrachten een niveautje hoger en het is weer het beste amusementsprogramma dat je je kunt wensen.)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #28 Gepost op: 23-01-2022, 00:03:28 »
Bij de daling van Kim zien we een wazig figuur met wat lijkt op n rode cape onderaan

🤷🏼‍♀️

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #29 Gepost op: 23-01-2022, 01:43:36 »
Bij de daling van Kim is het shot te zien wat ook in de leader te zien is met vaag het gouden masker er door heen. Doordat je Kim nog hoort roepen denk je automatisch dat het Kim is die je ziet.  Gelijk na dat shot komt Fresia naar beneden die ook met gespreide armen naar beneden ging.

Het lang niet geziene briefje van €250 is duidelijk een aantal keer goed in beeld.

Thomas start met een opmerking over het missende geld, Hila beaamt dit maar het is Fresia die met de eer strijkt zo alert te zijn.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 02:07:39 door molLin »

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #30 Gepost op: 23-01-2022, 02:40:59 »
Fresia is opmerkelijk alert op dit soort momenten. (komt door haar werk gok ik.) Gooit heel hard beschuldigingen, maar blijft zelf buiten schot.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #31 Gepost op: 23-01-2022, 04:30:34 »
"Hoog spel spelen" is ook wel wat Kim-Lian als Mol zou doen met dat geld achterhouden.
Ze wilde met name kijken wie het felst zou reageren. Dat zou het een kandidatenactie maken.

Offline bananana

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #32 Gepost op: 23-01-2022, 08:39:23 »
Ze wilde met name kijken wie het felst zou reageren. Dat zou het een kandidatenactie maken.

Ik zie het gebeuren dat Fresia juist zo fel reageert als mol om de fanatieke kandidaat te spelen en de aandacht af te leiden. En dat kimlian haar nu onterecht afschrijft als mol.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #33 Gepost op: 23-01-2022, 11:48:38 »
Dat vroeg ik me ook al af. Of de stad en de locatie liggen niet ver uit elkaar. Dat kan ook.

Op nog geen kilometer ligt Obiliq, dus daar lunchen kan makkelijk, al lijkt het erop dat ze naar
pristina zijn geweest, maar ook dat is iets van 5 km.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 11:52:06 door Niké Spits »
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #34 Gepost op: 23-01-2022, 13:23:05 »
Wat we horen van de discussie als er geld achtergehouden blijkt:

Thomas: Hé eh dit is nu 250 hè
Hila: Ja, ik mis nog
Thomas: Er moest nog 500 bijkomen
Arno: 500? Dat is 500
Fresia: Dit is 500 / Hila: Dit is toch geld?
Laetitia: Van wie?
Everon: Wat is dit dan (pakt het geld van Hila af), hoeveel is dit dan?
[Everon biecht dat er 500 ipv 750 tevoorschijn komt]
Fresia: Wie speelt dit spelletje jongens?
Thomas: OK, eh, jokers laten zien? Alle jokers uit de broek?
Fresia: Ja we moeten nu kiezen. Of de troeven moeten worden laten zien-
Thomas: Ja
Fresia: of het geld komt terug in de pot
Thomas: Eens
[Kim-Lian biecht dat Laetitia 250 liet zien, Hila ook en dat haar 250 euro in haar zak brandt]
Fresia (tegen Sahil en Arno): Geef maar terug die 250 euro
Arno: Waarom zou ik? Waarom zouden wij die-
Sahil: Je bent tegen de verkeerde boom aan het aanblaffen
Fresia: Nee niet jij (Arno) of jij (Sahil)
Arno: Waarom zouden wij die moeten hebben dan?
Fresia: Is het dit (Sahil) boompje?
Sahil: Het is niet dit boompje
Arno: Nee, inderdaad
[Kim-Lian biecht: totale verwarring in de groep, frustratie, boosheid]
Fresia (tegen Arno): O jullie hadden niet verwacht dat Rik zou zeggen hoeveel geld er was?
Laetitia (en anderen): Aaaah... - Laetitia: Jij bent alert
Fresia: Ik ben altijd alert jongens
[Kim-Lian biecht: laat maar even gebeuren, voor mij was dan meteen duidelijk: OK, Fresia, jij bent het niet, in mijn ogen]
Sahil: I guess we'll never know (...)
[fade uit, discussie gaat ondanks dat er geprobeerd wordt een punt achter te zetten nog verder]

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #35 Gepost op: 23-01-2022, 13:27:51 »
Ik hoop echt dat we hier meer van zullen zien in extra beelden aankomende week. Ik vind ook dat het merendeel niet tot nauwelijks reageert op dat er geld verdwenen is. Allemaal wat koeltjes, behalve Fresia.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #36 Gepost op: 23-01-2022, 14:17:13 »
Ik kreeg het idee dat ze het geld (met medeweten van Hila dan uiteraard) achterhield om het op aanwijzingen te inspecteren. Het thema (af)troeven kwam net als bij de eerste opdracht weer terug.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #37 Gepost op: 23-01-2022, 14:30:20 »
Ik kreeg het idee dat ze het geld (met medeweten van Hila dan uiteraard) achterhield om het op aanwijzingen te inspecteren. Het thema (af)troeven kwam net als bij de eerste opdracht weer terug.

Beetje rare gedachtengang dan vind ik. Als Kim en Hila dat afgesproken hebben en Hila heeft de pot, dan is er toch geen enkele reden om zo moeilijk te doen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #38 Gepost op: 23-01-2022, 14:46:05 »
Beetje rare gedachtengang dan vind ik. Als Kim en Hila dat afgesproken hebben en Hila heeft de pot, dan is er toch geen enkele reden om zo moeilijk te doen.
Ja... ook vreemd dat Hila de pot nog steeds in beheer heeft met het oog op mogelijke aanwijzingen op het geld.

Het moet haast wel een afspraak zijn tussen Hila en Kim-Lian. Ze zal als mol het risico niet willen lopen. Uittesten van de anderen dan? De mol zal zich niet zo makkelijk uit de tent laten lokken. Ik denk dat de mol onder degene zit die zich een beetje afzijdig houden.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #39 Gepost op: 23-01-2022, 15:03:50 »
Thomas zingt bij t naarbeneden gaan
de zin: When the world must come together as one

maar hij maakt er “when the world must come together as Mol” van