Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen  (gelezen 22051 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #60 Gepost op: 24-01-2022, 17:07:39 »
Dit zou geen geschikte opdracht voor mij geweest zijn, maar dat terzijde...

Wat ik me afvraag: wat zou je als mol hier het beste kunnen doen/waar zou je het beste kunnen mollen? Zelf ben ik er niet uit... Het hangt er denk ik ook af wat de mol (bij het abseilen) al weet... Is hem doorgegeven waar bijv. het geld ligt? Of weet hij niks? Zou hij wel hebben doorgekregen waar het geld lag, zouden degenen die geld hebben gepakt wat uit te leggen hebben mocht een van de 3 de mol zijn (Kim-Lian reken ik ook daarbij even mee). Of zou je als mol (wetende wat de opdracht was) altijd voor de kick zijn gegaan?

De mol zit denk ik bij voorkeur in de laatste groep om af te wachten wat de rest gedaan heeft. Iedereen ging echter met het hoofd naar beneden waardoor de mol denk ik niets anders kon doen om ook met het hoofd naar beneden te gaan ook als dat geld zou opleveren helaas. Het zou anders teveel opvallen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #61 Gepost op: 24-01-2022, 17:11:00 »
Je zou dat dan juist ook tegenovergesteld kunnen zeggen. De mol zit dan in de eerste groep en gaat juist door eventueel anders te gaan verwarring zaaien bij de anderen. Al kan ik het me heel goed inbeelden dat de mol, ondanks dat er eventueel geld in het bakje zat, hij gewoon altijd met het hoofd naar beneden naar beneden zou gaan, alleen al voor de kick... (tenminste, als je erom zou geven)
Overigens, wisten ze tijdens de opdracht al hoe de anderen naar beneden zijn gegaan, of pas na afloop? Dat zou ook best wel kunnen uitmaken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #62 Gepost op: 24-01-2022, 19:44:27 »
Wat een bizarre opdracht. Ze gingen bijna allemaal op dezelfde manier naar beneden. Er leek me weinig aan te mollen. Beetje een gok ook.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #63 Gepost op: 24-01-2022, 21:04:08 »
Thomas zegt iets als "toen ik wegliep dacht ik al..." waarmee hij lijkt te zeggen dat hij, nadat hij zijn keuze gemaakt had wegliep en zijn keuze wilde aanpassen. Daarom denk ik dat ze eerst alle shots van het 'in de kistjes leggen' hebben gemaakt. En daarna per afdaler het eindshot.
Als dat zo is (komen we niet achter, geen schaduwshots) dan is er genoeg tijd om iets aan de mol door te geven. Het zou ook betekenen dat niemand zijn of haar ervaring mee kan nemen in de afweging wat de de ander gaat doen.
Wat scherp! Niet aan gedacht, maar ik geloof het helemaal. Ik had al zo een raar gevoel bij het feit dat niemand refereerde aan de voorganger en dus ook de ervaring niet mee nam in zijn/haar keuze, (bijv "... hij overwon z'n hoogtevrees, dus dan moet ik ook op de kop kunnen gaan", of bijv "...jij gunde mij 2 jokers, dus ik jou ook").

Dit zal niks betekenen voor het speurwerk, máár, altijd fijn als een puzzelstukje op z'n plek valt in mijn hoofd! Thanks.  : )
« Laatst bewerkt op: 24-01-2022, 21:06:15 door daniwidm »

Offline Moldam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #64 Gepost op: 24-01-2022, 23:22:48 »
Erg scherp! Misschien even schaduwen checken? Niet vergeten dat het ook bewolkt kan zijn 😇 op het eerste gezicht lijken de laatste vier wel degelijk na de eerste vier te zijn.

Maar goed, er valt sowieso weinig uit te halen

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #65 Gepost op: 25-01-2022, 01:33:36 »
Erg scherp! Misschien even schaduwen checken? Niet vergeten dat het ook bewolkt kan zijn 😇 op het eerste gezicht lijken de laatste vier wel degelijk na de eerste vier te zijn.

Maar goed, er valt sowieso weinig uit te halen

Schaduw gaat met de klok mee. Dus het openen van de kistjes door de afdalende kandidaat is: Hila, Everon, Arno, Thomas (zeker) en dan Kim Lian, Fresia, Sahil, Laetitia (minder zeker). Wat m0ll0m opmerkte over het vullen van de kistjes dat dat niet te bepalen is, deel ik niet. De schaduwen zeggen wel degelijk iets over het vullen. Dit is waarschijnlijk allemaal achter elkaar opgenomen voor groep 1. Van de tweede groep is er alleen bij Arno niet te bepalen hoe de zon stond, maar aangezien hij afgevallen is, lijkt me dat geen probleem. We kunnen in ieder geval stellen dat de volgorde van tonen niet de volgorde van afdalen is.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #66 Gepost op: 25-01-2022, 07:52:43 »
Is er al iemand die het blad met woorden, die Fresia voor zich houdt, heeft weten te achterhalen middels hd-beeld? Ik ben zo benieuwd welke woorden daar op staan. Hier moet een aanwijzing naar de mol staan, anders zet je dit shot niet in de montage.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #67 Gepost op: 25-01-2022, 08:32:59 »
Is er al iemand die het blad met woorden, die Fresia voor zich houdt, heeft weten te achterhalen middels hd-beeld? Ik ben zo benieuwd welke woorden daar op staan. Hier moet een aanwijzing naar de mol staan, anders zet je dit shot niet in de montage.
Jazeker, in het topic van die opdracht :-)
https://www.wieisdemol.com/forum/2022/?topic=71731.msg2443965#msg2443965

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #68 Gepost op: 25-01-2022, 11:32:43 »
Denkt nu niemand dat de mol op de hoogte wordt gesteld van wat zijn partner doet? In die hypothese toch heel onmols voor Kim-Lian.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #69 Gepost op: 25-01-2022, 15:48:15 »
Denkt nu niemand dat de mol op de hoogte wordt gesteld van wat zijn partner doet? In die hypothese toch heel onmols voor Kim-Lian.
Ja, ik als complotgekkie natuurlijk wel. De productie had de Mol daarnaast op de hoogte kunnen stellen van wat hun partner koos. 2 keuzemomenten ...bij de kistjes en boven bij de touwen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #70 Gepost op: 25-01-2022, 16:38:35 »
Ja, ik als complotgekkie natuurlijk wel. De productie had de Mol daarnaast op de hoogte kunnen stellen van wat hun partner koos. 2 keuzemomenten ...bij de kistjes en boven bij de touwen.

Zelfs al was het een van de twee keer, compleet onlogisch toch dan dat Kim-Lian 500 euro ophaalt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #71 Gepost op: 25-01-2022, 17:06:17 »
Is er dit jaar eigenlijk geen 'Follow the Money'-draadje?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #72 Gepost op: 25-01-2022, 17:35:41 »
Het FTM-overzicht wordt keurig bijgehouden door Pac. Zie de menubalk -> overzichten -> FTM

Een topic is er volgens mij nog niet voor maar open het gerust als je er wat over kwijt wil.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #73 Gepost op: 25-01-2022, 22:44:51 »
Het FTM-overzicht wordt keurig bijgehouden door Pac. Zie de menubalk -> overzichten -> FTM

Een topic is er volgens mij nog niet voor maar open het gerust als je er wat over kwijt wil.

Alle respect voor Pac, maar KL 0 euro bij deze opdracht aanrekenen slaat nergens op.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #74 Gepost op: 25-01-2022, 23:07:17 »
Voordat hoog spel begint en Rik het eerste groepje heeft toegesproken, volgen er wat shots. Tussen die shots zie je steeds het beeld uitrekken en vervolgens in een flits een kort balkje in beeld.
Die balkjes bij elkaar vormen wellicht een aanwijzing/foto van de mol. Ik heb geen goede spullen om die shots goed te vangen en er foto’s van te maken/bewerken. Iemand die dit kan/wil doen? Ik heb 2 shots, er volgen er nog 1 of 2 en 1 ervoor bij Rik meen ik.

Iemand?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #75 Gepost op: 25-01-2022, 23:31:52 »
De balkjes zijn in 4 opeenvolgende frames te zien. Ik heb ze bij elkaar gezet in onderstaande foto.
De laatste 2 blokjes lijken een deel van een mannen gezicht.
Edit: Oeps dit zijn de balkjes die te zien zijn voor de opdracht. Maar het zijn soortgelijke balkjes.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2022, 23:39:56 door MartinJ »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #76 Gepost op: 26-01-2022, 07:20:17 »
Voor deze opdracht,  op het terras, horen we Hila zeggen, we gaan voor het geld spelen. Je hoort een "ideale kandidaat", waarna Sahil meteen begint over "weer een opdracht met troeven, wat zou je dan doen?" en de rest van de groep de discussie overneemt. Everon zijn "troevengeilheid" is ook opvallend. Ik verbaas me hier het meest over Hila. Rob was ook een ideale kandidaat, maar ik herinner me niet dit toen ook zo in beeld gezien te hebben. Hila die in aflevering vier zegt openlijk voor het geld te willen gaan, dan komt die mol vanzelf boven. Natuurlijk. Ik denk dat Hila een andere rol heeft dan kandidaat.

Offline Proudtobeanurse

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #77 Gepost op: 26-01-2022, 08:14:18 »
De balkjes zijn in 4 opeenvolgende frames te zien. Ik heb ze bij elkaar gezet in onderstaande foto.
De laatste 2 blokjes lijken een deel van een mannen gezicht.
Edit: Oeps dit zijn de balkjes die te zien zijn voor de opdracht. Maar het zijn soortgelijke balkjes.

Goed gevonden!
Ik zie in het tweede balkje als je deze kantelt een oog. Lijkt een mannen oog. Thomas?

Offline Proudtobeanurse

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #78 Gepost op: 26-01-2022, 08:17:33 »
De balkjes zijn in 4 opeenvolgende frames te zien. Ik heb ze bij elkaar gezet in onderstaande foto.
De laatste 2 blokjes lijken een deel van een mannen gezicht.
Edit: Oeps dit zijn de balkjes die te zien zijn voor de opdracht. Maar het zijn soortgelijke balkjes.

4de balkje als je deze kantelt, lijkt Thoma te staan op blote voeten.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #79 Gepost op: 26-01-2022, 08:46:13 »
Voor deze opdracht,  op het terras, horen we Hila zeggen, we gaan voor het geld spelen.
Een mol zegt dat altijd wel ergens. Ideaal om de aandacht van jezelf af te leiden. Na 20 seizoenen werkt het nog altijd.  :)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2022, 08:51:50 door Run »