Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen  (gelezen 22366 keer)

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #80 Gepost op: 26-01-2022, 10:39:31 »
4de balkje als je deze kantelt, lijkt Thoma te staan op blote voeten.

Ik zie hier dus echt niets in haha.  Zou je misschien met een pijltje oid het willen aanwijzen? Het oog heb ik kunnen ontcijferen

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #81 Gepost op: 26-01-2022, 10:41:47 »
De balkjes zijn in 4 opeenvolgende frames te zien. Ik heb ze bij elkaar gezet in onderstaande foto.
De laatste 2 blokjes lijken een deel van een mannen gezicht.
Edit: Oeps dit zijn de balkjes die te zien zijn voor de opdracht. Maar het zijn soortgelijke balkjes.

Ah super zeg, dankjewel voor het uitzoeken! Ik zie er nog niet zoveel in maar ga het even bestuderen haha.

Aanvulling: wat bedoel je met ‘oeps, die te zien zijn voor de opdracht’? Ik bedoelde deze ook, zijn ze nog elders getoond ook dan?
« Laatst bewerkt op: 26-01-2022, 11:10:01 door Rozz75 »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #82 Gepost op: 26-01-2022, 11:42:41 »
Dit zijn niet de balkjes die jij rapporteerde. Dat was na de toespraak van Rik met de dreigende muziek terwijl we de toren in beeld krijgen. Mijn balkjes zitten in de frames hier nog een flink stuk ervoor. Pal aan het begin van de opdracht, nadat de naam AZOTIKU in beeld is. Daar kwam ik later pas achter, vandaar de oeps. Ik heb die balkjes die in de frames van jouw foto ook bekeken maar dat zijn voornamelijk gele balkjes waar soms een stukje toren doorheen komt.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #83 Gepost op: 26-01-2022, 11:46:23 »
Ah oke, thanks!
In de vervormde beelden die net voor de balkjes komen zitten misschien ook aanwijzingen?
Hebben we ook balkjes in andere afleveringen gezien dat je weet?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #84 Gepost op: 26-01-2022, 12:02:05 »
Die frames voor de balkjes heb ik ook bekeken. Daar zie ik niets in. Het zijn rechthoekige stukken beelden aan elkaar. Of twee stukken frames onder elkaar met strepen.
Ik heb niet gelet op mogelijke balkjes in andere afleveringen. Tussenbeelden met storingen of een paar willekeurige compleet andere frames zijn in het verleden vaker voorgekomen. Zo herinner ik me nog een frame van Kim Young Un ergens tussendoor. Ik had hier wel een hint bij maar dat bleek niets te zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #85 Gepost op: 26-01-2022, 12:53:09 »
Zo herinner ik me nog een frame van Kim Young Un ergens tussendoor.

Dit doet mij denken aan Kim-Lian

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #86 Gepost op: 26-01-2022, 13:34:19 »
Dit doet mij denken aan Kim-Lian

Ik geloof niet dat zulle hints echt op de mol zouden slaan. Molloten zien sinds echt te veel hints of beter gezegd: zijn graag op zoek naar nephints. De officiele hints zijn vrijwel altijd zaken die goed in beeld zijn, maar waarmee gepuzzeld moet worden. Oftewel, wij zien iets waarschijnlijk vreselijk over het hoofd. Daarom hou ik het nog even bij de Zagreb die ik in de afleveringen duidelijk kan zien.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #87 Gepost op: 26-01-2022, 16:07:33 »
Die frames voor de balkjes heb ik ook bekeken. Daar zie ik niets in. Het zijn rechthoekige stukken beelden aan elkaar. Of twee stukken frames onder elkaar met strepen.
Ik heb niet gelet op mogelijke balkjes in andere afleveringen. Tussenbeelden met storingen of een paar willekeurige compleet andere frames zijn in het verleden vaker voorgekomen. Zo herinner ik me nog een frame van Kim Young Un ergens tussendoor. Ik had hier wel een hint bij maar dat bleek niets te zijn.

Jammer dat er niets uit te halen is, maar was weer leuk geprobeerd  ::tandpastasmiley::

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #88 Gepost op: 26-01-2022, 20:03:14 »
Die frames voor de balkjes heb ik ook bekeken. Daar zie ik niets in.
Inderdaad zijn "gewoon" vlakjes waarvan de verzadiging flink opgeschroefd is.





En dat kun je ook weer terugdraaien...

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #89 Gepost op: 27-01-2022, 12:39:52 »
Oja die kistjes....
Het viel me op dat de makers tijd hebben besteed aan het maken/ontwerpen van die kistjes. Allemaal hadden ze een eigen logo.
Bij de 3e staat er een kruis op, maar het zou me niks verbazen als dit, net als de zin Kennis Is Macht uit opdr.1, ook weer een verwijzing zou zijn naar seizoen 10 met KIM Pieters als mol. (X=10)  ::vergroot::


Ik dacht is dit een hint dat de mol geen man is. Niet vanwege het symbool x= vrouw maar er lijkt over nagedacht dat kruis precies over het mannelijke kruis te laten lopen…Ik hoop het niet want ik denk dat de mol een man is🤪.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #90 Gepost op: 27-01-2022, 12:42:40 »
Goed gevonden! Dit vind ik een heel simpel uitlegbare hint. ::ok::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #91 Gepost op: 27-01-2022, 12:45:06 »
Wauw slimme hint Lonneke.. that narrows it down 😁

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #92 Gepost op: 27-01-2022, 14:40:03 »
Ik dacht is dit een hint dat de mol geen man is. Niet vanwege het symbool x= vrouw maar er lijkt over nagedacht dat kruis precies over het mannelijke kruis te laten lopen…Ik hoop het niet want ik denk dat de mol een man is🤪.

Of het is gewoon het midden van de tekening.  ;)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #93 Gepost op: 27-01-2022, 15:16:45 »
Ja, dat zou goed kunnen ja. Thanks, past beter in mijn straatje als het geen hint is🤪.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #94 Gepost op: 27-01-2022, 15:42:27 »
Ik zie er geen hint in,  maar het zou er wel een kunnen zijn. Alleen vind ik hem dan wel erg vaag. Meestal slaat en hint op een of hooguit twee mollen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #95 Gepost op: 27-01-2022, 17:36:30 »
Ik heb nog niet het hele topic gelezen, maar het belangrijkste lijkt me hier of de mol even kon kijken hoe de duopartner naar beneden ging, zodat de mol in dat bakje de jokers kon doen en het geld in een ander bakje. Zo ja, dan zijn Kim Lian, Thomas en Hila hier onmols en de rest mols.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #96 Gepost op: 27-01-2022, 17:40:34 »
Getsie

Doet me denken aan t oortje in het hoftihuis. Zo flauw
Hoop t niet

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #97 Gepost op: 27-01-2022, 18:08:05 »
Ik heb nog niet het hele topic gelezen, maar het belangrijkste lijkt me hier of de mol even kon kijken hoe de duopartner naar beneden ging, zodat de mol in dat bakje de jokers kon doen en het geld in een ander bakje. Zo ja, dan zijn Kim Lian, Thomas en Hila hier onmols en de rest mols.

Ik hoop het niet. Zou dat wel jammer vinden. Er zijn genoeg andere manieren om hier te mollen.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #98 Gepost op: 27-01-2022, 19:57:10 »
Getsie

Doet me denken aan t oortje in het hoftihuis. Zo flauw
Hoop t niet
Precies. En de extra sleutel onder de kist bovenop de rots.
Ik hoop niet dat er zo gemold is.

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hoog spel spelen
« Reactie #99 Gepost op: 27-01-2022, 23:22:05 »
Ik denk (hoop) niet dat er op zo'n flauwe makkelijke manier gemold is. Ik denk dat de enige andere manier om hier te mollen is er heel zeker van te zijn wat je maatje gaat doen en zo dus geen geld te verdienen. We zien helaas niet hoe de duo's gevormd zijn maar er worden wel een paar opvallende dingen gezegd bij het maken van de keuzes wat er in welk bakje gaat. Laetitia gunt Thomas 2 jokers 'want hij is wel zo gek om dat te doen'. Het maakt Fresia niet uit dat Everon 2 jokers krijgt 'want hij blijft hier toch'. Van Everon horen we alleen 'ze doet het sowieso'. 

Laetitia en Fresia zijn wat mij betreft hier het meest mols. Thomas is zekerweten gek genoeg en Everon is absoluut geen pussy.