Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden  (gelezen 10416 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #80 Gepost op: 28-01-2022, 18:21:42 »
Overigens is de losse opdracht op de site nu weer in lijn met de aflevering. Dus gewoon de kerstboom in plaats van de schilderijen.
Echt? Dat is echt raar. Dat moet er bijna wel op wijzen dat dit toch een dingetje van de productie was, en geen actie van een mol die de verwisselde schilderijen weer in de oorspronkelijke positie heeft gehangen.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #81 Gepost op: 28-01-2022, 21:08:14 »
Echt? Dat is echt raar. Dat moet er bijna wel op wijzen dat dit toch een dingetje van de productie was, en geen actie van een mol die de verwisselde schilderijen weer in de oorspronkelijke positie heeft gehangen.

Daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik hield Hila een Everon al in de gaten en dat blijf ik nog wel even doen ook. Net als Fresia die zich weer lekker mols gedroeg tijdens deze opdracht door - zoals vaker - direct naar een ander te wijzen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #82 Gepost op: 28-01-2022, 21:33:45 »
Ik denk dat de schilderijen wissel niet voor de kandidaten was, maar om ons naar de kerstboom te hinten. Die kerstboom wijst dan naar het tv-programma 5 Days of Christmas van Kim-Lian. Die 5 wollen kerstmannetjes zijn een mooi detail.

Wacht je bent iets op het spoor denk ik ::vergroot::..

Gouden sleutel = Fort Boyard ::vergroot:: dit moet toch wel een hint zijn?
Porselein kopjes en de vazen = Stelletje Pottenbakkers!
Religieuze muur = The Passion
TV = Call TV
Parkieten = RIO, Kim-Lian heeft de stemmen erin gesproken
Bloemen = Nummer van Kim-Lian heet garden of love

« Laatst bewerkt op: 28-01-2022, 21:43:20 door Sanmol »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #83 Gepost op: 28-01-2022, 23:24:01 »
Oef ik wil Kim niet verdenken , heb haar beetje geblokt omdat ze zo veel verdacht wordt, maar dit is wel een hele mooie serie hints..nu maar hopen dat het pure misleiding is 😅 Ik wil er nog niet aan  ::schaam::
Er zijn overigens wel enorm veel van dit soort hints, zouden ze dat wel doen?
« Laatst bewerkt op: 28-01-2022, 23:31:37 door Rozz75 »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #84 Gepost op: 28-01-2022, 23:38:21 »
Wellicht lijken er ook veel meer hints dan normaal te zijn, omdat zovelen op dit forum vanaf het begin zo gefocust zijn op Kim Lian. Als je iets wil zien, zie je het ook. En hints vinden vanuit een tunnel blijkt elk jaar een succes  >:D Niet dat dat iets afdoet aan de bovenstaande hints, ze klinken zeker plausibel. Hints zijn echter heel moeilijk te ontdekken, de mooiste hints blijken er vaak geen te zijn.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #85 Gepost op: 29-01-2022, 09:57:59 »
Ja dat is helemaal waar, het lijkt mij te mooi om waar te zijn.
Als we kijken naar het gedrag vallen mij bij deze opdracht alleen fresia, Sahil en Everon op. Everon doet het uiteindelijk goed (zowel doorgeven als raden) dus valt af. Sahil legt het er te dik bovenop en denk ook dat hij iemand is die makkelijker af te leiden is. Fresia legt de schuld volledig bij sahil, noemt KLEINE bruine kussens in het midden (ze zijn allemaal even groot), bukt in de hoek (wat is daar te vinden) en lijkt een schilderij wat omslachtig te benoemen en maar aan 1 kant van de spiegel. En noemt rode dingetjes op de tafel.
Als ik de hints naar Kim even vergeet, zij deed het verder prima qua raden, dat is Fresia het meest verdacht.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #86 Gepost op: 31-01-2022, 14:18:20 »
Arno en Everon waren allebei verbaasd over het feit dat hun antwoord "een rode bank " fout werd gerekend. Aan de andere kant van de porto stonden Hila (exit) en Thomas. Thomas heeft dan een rode bank doorgegeven. Of Arno en Everon waren aan het nepmollen, maar dat zie ik Arno dan niet zo gauw doen.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #87 Gepost op: 1-02-2022, 14:13:18 »
Arno en Everon waren allebei verbaasd over het feit dat hun antwoord "een rode bank " fout werd gerekend. Aan de andere kant van de porto stonden Hila (exit) en Thomas. Thomas heeft dan een rode bank doorgegeven. Of Arno en Everon waren aan het nepmollen, maar dat zie ik Arno dan niet zo gauw doen.

Everon had toch ook kunnen (nep)mollen? Hij had de rode bank toch kunnen verzinnen en dat er bij Arno voorzichtig inwrijven? Dat het Arno was lijkt me inderdaad sterk, maar van Everon weet ik dat niet. Zeker niet in combinatie met die biecht waar hij moeite lijkt te hebben om zijn lach te verdoezelen. Ik vermoed echt dat het Everon was die met de rode bank kwam en niet Thomas. Als het Thomas was, zou ik het raar vinden als Hila daar niet op gereageerd zou hebben.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #88 Gepost op: 16-02-2022, 00:23:15 »
Ja dat is helemaal waar, het lijkt mij te mooi om waar te zijn.
Als we kijken naar het gedrag vallen mij bij deze opdracht alleen fresia, Sahil en Everon op. Everon doet het uiteindelijk goed (zowel doorgeven als raden) dus valt af. Sahil legt het er te dik bovenop en denk ook dat hij iemand is die makkelijker af te leiden is. Fresia legt de schuld volledig bij sahil, noemt KLEINE bruine kussens in het midden (ze zijn allemaal even groot), bukt in de hoek (wat is daar te vinden) en lijkt een schilderij wat omslachtig te benoemen en maar aan 1 kant van de spiegel. En noemt rode dingetjes op de tafel.
Als ik de hints naar Kim even vergeet, zij deed het verder prima qua raden, dat is Fresia het meest verdacht.

Ik keek dit net even terug, omdat ik Fresia het meest verdenkt momenteel en Everon nog niet helemaal uitsluit. Maar ik vind Fresia hier ook het meest verdacht, zeker nu Sahil naar huis is. Everon doet te veel goed lijkt me.

En de opdracht heet: Huis(ont)houden. Waarom staan "ont" tussen haakjes, vroeg ik me af. Als je "(ont)" weghaalt hou je "huishouden" over.
Houdt de mol (Fresia) hier huis door juist niks te ONThouden?  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 16-02-2022, 00:30:10 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #89 Gepost op: 16-02-2022, 08:51:26 »
Omdat ze het huishouden moeten onthouden?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #90 Gepost op: 16-02-2022, 09:11:38 »
Omdat de opdrachttitels altijd cringe zijn.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #91 Gepost op: 16-02-2022, 10:47:32 »
En de opdracht heet: Huis(ont)houden. Waarom staan "ont" tussen haakjes, vroeg ik me af. Als je "(ont)" weghaalt hou je "huishouden" over.
Houdt de mol (Fresia) hier huis door juist niks te ONThouden?  ::vergroot::
In principe zijn opdrachttitels altijd van tevoren bedacht. Je ziet ze vaak ook in de test terugkomen. Dat hier een hint in zit naar specifieke acties van kandidaten lijkt mij dus erg sterk ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #92 Gepost op: 16-02-2022, 13:04:46 »
Citaat
Dat hier een hint in zit naar specifieke acties van kandidaten lijkt mij dus erg sterk ;).
Jammer, ik dacht net wie doen hier wel en niet aan onthouding ::rofl::

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #93 Gepost op: 16-02-2022, 13:06:24 »
Inderdaad, hier zitten eigenlijk nooit hints in, maar fanatieke molloten bedenken hier zelf hints. Alles om je tunnel te stutten natuurlijk.
Ik heb zelfs moeite om de afleveringstitels te duiden als ik nog niet weet wie de mol is. Bij deze opdracht zal het niet anders zijn. Gene hint in de titel. Beter de acties bekijken uit de aflevering en dan niet de acties die duidelijk in beeld gebracht worden. De rode bank vind ik dan ook een verdachtmaking richting Everon, hoewel hij wel mijn nummer één mol is. Vooral zijn biecht daarover vind ik raar overkomen (net als zijn biecht bij het zwanenmeer over de porto), maar niemand die erop reageert. Kennelijk is het niet verdacht. Hila en Arno zijn niet meer in het spel en Thomas die er wel bij was, zit maar deels op Everon. Toch blijven die schilderijen me ook niet lekker zitten. Gevalletje foute hint? Onbedoelde verdachtimaking? Al lijkt me dat sterk met een Everon en Thomas die niet erg verdacht worden in Nederland.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #94 Gepost op: 16-02-2022, 13:30:34 »
Die schilderijen zitten mij ook nog dwars. Dat ze een zwarte en rode lijst hebben vind ik ook wel erg toevallig.

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #95 Gepost op: 26-02-2022, 16:17:56 »
Mij ook. Ik ben deze 'montagefout' niet vergeten. Was er destijds heilig van overtuigd dat Hila de wissel had toegepast, maar nu kan het alleen nog Everon zijn. In combinatie met de niet bestaande 'rode bank' moeten dit toch bewuste molacties zijn geweest? Oh ja, en Everon maar heeeeel zorvuldig per uur (referentie naar thema tijd) doorgeven welke spulletjes er allemaal in huis stonden. Ook een bewuste molactie in mijn optiek (verzuipen in informatie).
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!