Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden  (gelezen 10419 keer)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #20 Gepost op: 23-01-2022, 14:37:15 »
Het was een leuke opdracht geweest als de 5 verschillen waren geweest dat de locals in de tweede ronde ook drinken kwamen brengen, maar dan in een beker i.p.v. in een glas en dat dat ook een verschil was.

Ook leuk. Ik had verwacht dat de locals aan huizenruil zouden doen. En niemand had dus die mensen beschreven.  ::rofl::

anoniem 17618

  • Gast
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #21 Gepost op: 23-01-2022, 16:07:01 »
Was er niet ooit een Mol die met een kinderfoto aan de muur hing?

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #22 Gepost op: 23-01-2022, 17:49:14 »
Ik vind het interessant aan dit soort opdrachten dat je echt een inkijkje krijgt in hoe de mensen daar wonen.
Kleine woonkamers, oude meuk met ook enkele zeer nieuwe dingen.
De tv's waren wel echt oude bakbeesten. Maar die kerstboom was dan weer zeer modern.
leuk maar eenvoudig spel dat je op een kinderpartijtje ook kunt spelen. maar voor WidM zeer geschikt.
Fresia is veel te fanatiek.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #23 Gepost op: 23-01-2022, 20:26:01 »
Dubbele post, want zeer opmerkelijk ::vergroot::(en niet iedereen leest elk kandidaat topic :P):

Op de website staat de opdracht apart met hierin een verschil (opzettelijk?) ten opzichte van de reguliere uitzending. Er wordt namelijk verteld dat de schilderijen verwisseld zijn:

Linkje naar opdracht apart: https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/opdracht-3-huisonthouden/

verschil volgens de makers:



Echter heeft er nooit een wissel plaatsgevonden, want ze zijn bij Arno en Everon nog steeds op dezelfde volgorde te vinden wanneer ze binnenstappen.

Hila en Thomas:

Everon en Arno:




met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #24 Gepost op: 23-01-2022, 20:36:14 »
Maar productie deed de verwisslingen.
Twee scenario's.
1) Hila of Thomas: Een raar gevalletje dubbel-wisselen: vlak nadat ze deze kamer verlieten kwam de mol om de schilderijen te verwisselen, zodat de wisselploeg van de productie -die op het lijstje had staan 'schilderijen boven de tafel verwisselen" ze verwisselden -en dus weer goed hingen waardoor het verschil door Arno en Everon niet werden opgemerkt
2) Everon of Arne: vlak voordat Arne de kamer betreedt -ze zijn eerst in de andere ruimte geweest is terug om nog iets te checken / het drinken van de gastbewoners te pakken, whatever. Everon ziet kans om de schilderijen weer goed te hangen.

Het terughangen van twee schilderijen is nogal omslachtig en vergt tijd. Een klein detail veraderen (EIffeltorentje verplaatsen, kussens verplaatsen, e.d. zou veel makkelijker zijn geweest dus ik denk wel het is vergezocht. Maar dat de fout expliciet op de avrotors site is saillant

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #25 Gepost op: 23-01-2022, 20:53:06 »
Ik snap het niet helemaal. De video van de losse opdracht is anders dan de gehele aflevering in dat de makers iets in het een wel verwisseld hebben en in het ander niet? Hoezo is dat dan een molactie van een kandidaat? En hoe kan die ooit ongezien 2 schilderijen hebben omgewisseld?

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #26 Gepost op: 23-01-2022, 21:01:39 »
Ik snap het niet helemaal. De video van de losse opdracht is anders dan de gehele aflevering in dat de makers iets in het een wel verwisseld hebben en in het ander niet? Hoezo is dat dan een molactie van een kandidaat? En hoe kan die ooit ongezien 2 schilderijen hebben omgewisseld?
Bewoners vragen het om te wisselen? Versnaperingen zijn bij Hila en Thomas niet in beeld geweest, 1 van de 2 die de kans schoon zag? Het blijft raar wat mij betreft. Ook omdat dit een totaal andere uitkomst heeft dan de masker hint  :D
« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 21:06:24 door Vonne1968 »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #27 Gepost op: 23-01-2022, 21:12:04 »
Bewoners vragen het om te wisselen? Versnaperingen zijn bij Hila en Thomas niet in beeld geweest, 1 van de 2 die de kans schoon zag? Het blijft raar wat mij betreft. Ook omdat dit een totaal andere uitkomst heeft dan de masker hint  :D

Dit kan inderdaad een gevalletje 'raamkozijnen van Jeroen' zijn geweest. ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #28 Gepost op: 23-01-2022, 21:19:48 »
Ik vond Thomas zo goed bezig met de kopjes in de kast. Dit was een detail dat écht niet beschreven had hoeven te worden. Als er gemold is moet dat bijna wel door Hila gedaan zijn, omdat de schilderijen nog/weer op hun oorspronkelijke plek hangen op het moment dat Arno en Everon binnenkomen. Ik vind de suggestie dat er aan de bewoners is gevraagd om de schilderijen om te wisselen geen gekke.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #29 Gepost op: 23-01-2022, 21:34:37 »
Bewoners vragen het om te wisselen? Versnaperingen zijn bij Hila en Thomas niet in beeld geweest, 1 van de 2 die de kans schoon zag? Het blijft raar wat mij betreft. Ook omdat dit een totaal andere uitkomst heeft dan de masker hint  :D
dat zou kunnen, maar dit was dus iets dat uiteindelijk geld gekost heeft? Was het een sabotage?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 21:45:12 door Theovv »

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #30 Gepost op: 23-01-2022, 21:41:53 »
Het zit alleszins niet in de volledige aflevering. Daar zit op die plaats de kerstboom. Het zou kunnen dat het aan de bewoners is gevraagd, we krijgen deze niet te zien. Ik vind ook het interieur bij Hila en Thomas afwijkend van de andere. Toch moderner ingericht, de bewoners die we zagen bij de andere kandidaten waren allemaal oudere mensen die waarschijnlijk alleen hun eigen taal spreken. Waren het bij Hila en Thomas jongere mensen die wel Engels verstaan?

Bij Everon en Arno was het Arno die de details aangaf. Bij de kast met kopjes beschreef Everon dat onderaan glazen en bovenaan kopjes zaten, Arno verbeterde dat ze omgekeerd stonden. Bij het bed was het Arno die de sprei beschreef. Had Everon niet de kans om te mollen, en heeft misschien hij aan de bewoners van het huis gevraagd om eerst de schilderijen te wisselen voor ze binnen gingen?

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #31 Gepost op: 23-01-2022, 21:55:29 »
Ik vraag me nog steeds af waar die rode bank vandaan kwam? Heeft Everon het zelf verzonnen of heeft Hila dat gezegd? We horen haar wel beige bank zeggen, maar zegt ze ook ergens een rode bank (en is dat eruit geknipt)?
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #32 Gepost op: 23-01-2022, 21:56:07 »
Het zou ook nog kunnen dat het verwisselen van de schilderijen geen mol-actie was maar een ouderwetse hint. Wie is er van omgeving of land gewisseld? ;D  Vind hem het best bij Kim Lian passen. Hila misschien een goede tweede.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #33 Gepost op: 23-01-2022, 22:11:39 »
Het zou ook nog kunnen dat het verwisselen van de schilderijen geen mol-actie was maar een ouderwetse hint. Wie is er van omgeving of land gewisseld? ;D  Vind hem het best bij Kim Lian passen. Hila misschien een goede tweede.
Maar waarom dan niet in de uitzending. Is dit wel een bewuste hint van de makers of iets wat er voor de uitzending uit is gehaald omdat het te duidelijk een molactie aanwees, maar op een of andere manier in het afzonderlijke filmpje is blijven zitten?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #34 Gepost op: 23-01-2022, 22:37:01 »
Ik heb even de aflevering zelf, en het losse opdrachtfilmpje teruggekeken en het is inderdaad vreemd.

Zowel dat de schilderijwissel wel in het opdrachtfilmpje te zien is en in de aflevering voor de kerstboom is gekozen. Als dat de schilderijen bij groepje 1 en groepje hetzelfde hangen.

Of er moet iets fout zijn gegaan met de regie, dat het uiteindelijk helemaal geen verschil was waar geld mee verdiend kon worden, en dat het wisselmoment per ongeluk in het opdrachtfilmpje terecht is gekomen.

Of het moet een molactie zijn geweest, maar wel een hele lastige. Het gaat om grote objecten en je moet bij je teamgenoot zien weg te raken.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #35 Gepost op: 23-01-2022, 23:00:49 »
Was er niet ooit een Mol die met een kinderfoto aan de muur hing?
Ja in Sri Lanka, ben even de naam van de MOL kwijt, sorry.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #36 Gepost op: 23-01-2022, 23:07:16 »
Ik heb ook even de opdracht teruggekeken en Everon valt voor mij wel af als mol. Ik vind zijn idee om met de klokwijzers te werken slim!

Verder viel het me op dat Thomas vrij weinig doet. Je ziet Hila schrijven en met de portofoon. Zal Thomas tijd hebben gehad om de locals te instrueren over het schilderij? Verder noemt Hila twee goede voorwerpen en Thomas een.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #37 Gepost op: 24-01-2022, 00:07:56 »
Ja in Sri Lanka, ben even de naam van de MOL kwijt, sorry.
Margriet van der Linden bedoel je?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #38 Gepost op: 24-01-2022, 00:41:58 »
Ik heb ook even de opdracht teruggekeken en Everon valt voor mij wel af als mol. Ik vind zijn idee om met de klokwijzers te werken slim!
dit kostte wel de helft van de tijd voor maar 1 van de 4 te beschrijven kamers. Kan dus ook mols zijn.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #39 Gepost op: 24-01-2022, 01:12:15 »
Over dat jaar dat er een foto van de Mol aan de wand hing.
In 2015 aflevering 4 opdracht 3 (Tapobrane eiland) moesten ze op een feestje de namen van gasten te weten komen en proberen te onthouden. In het begin van de opdracht zag je foto's aan de muur hangen. Art vertelde na afloop dat er een familiefoto van de Mol bij zat (van Margriet dus). Kennelijk een foto uit 1990. Ik weet niet of die foto ook in de uitzending zat.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2022, 01:44:49 door MartinJ »