Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden  (gelezen 10374 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Gepost op: 22-01-2022, 18:10:45 »
Bespreek hier de 3e opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2022, 21:09:32 door Nieky »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #1 Gepost op: 22-01-2022, 21:14:02 »
Wat een leuke opdracht met de locals!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #2 Gepost op: 22-01-2022, 21:19:54 »
Zeg Fresia je kan zelf ook wat doen :P

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #3 Gepost op: 22-01-2022, 21:43:22 »
Wat een leuke opdracht met de locals!
Vond je?

De opdracht was basically "negeer de locals". Dat noem ik niet een "leuke opdracht met de locals". Een leuke opdracht met de locals is om te beginnen een opdracht met de locals, niet een opdracht waar ze in de weg lopen.

Het was een leuke opdracht geweest als de 5 verschillen waren geweest dat de locals in de tweede ronde ook drinken kwamen brengen, maar dan in een beker i.p.v. in een glas en dat dat ook een verschil was. Dat was een "twist" geweest die je als kandidaat in de mol kan verwachten, maar waar niemand aan dacht. Dat dit ook niet gebeurde, vond ik echt een gemiste kans.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #4 Gepost op: 22-01-2022, 21:45:42 »
Het deed me een beetje denken aan het spelletje "zoek de verschillen".

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #5 Gepost op: 22-01-2022, 21:46:30 »
Ik vermoed dat de gasten van te voren heel goed waren geinstrueerd (anders kun je nooit zoveel aan al die huisraad zitten  :) )
en sterker nog, de opdracht hebben gekregen flink de boel af te leiden met een 'gastvrijheid-toneelstukje', lekker de boel afleiden, en ik vond dat wel geinig.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #6 Gepost op: 22-01-2022, 21:47:19 »
Vond je?

De opdracht was basically "negeer de locals". Dat noem ik niet een "leuke opdracht met de locals". Een leuke opdracht met de locals is om te beginnen een opdracht met de locals, niet een opdracht waar ze in de weg lopen.

Het was een leuke opdracht geweest als de 5 verschillen waren geweest dat de locals in de tweede ronde ook drinken kwamen brengen, maar dan in een beker i.p.v. in een glas en dat dat ook een verschil was. Dat was een "twist" geweest die je als kandidaat in de mol kan verwachten, maar waar niemand aan dacht. Dat dit ook niet gebeurde, vond ik echt een gemiste kans.

Oke, dan had ik het beter anders kunnen verwoorden. Het was idd niet echt een opdracht met de locals. Desalniettemin vond ik het nog steeds een leuke opdracht.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #7 Gepost op: 22-01-2022, 22:39:22 »
Ik vermoed dat de gasten van te voren heel goed waren geinstrueerd (anders kun je nooit zoveel aan al die huisraad zitten  :) )
en sterker nog, de opdracht hebben gekregen flink de boel af te leiden met een 'gastvrijheid-toneelstukje', lekker de boel afleiden, en ik vond dat wel geinig.

Dan heeft de gastheer van Sahil en Fresia goed zijn  best gedaan ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #8 Gepost op: 22-01-2022, 22:43:00 »
Het leek mij dat het de bedoeling was dat de locals voor afleiding zouden zorgen. Helemaal nadat in Moltalk was te horen wat er bv door een bewoner was gezegd over een familiefoto. Wat zullen de bewoners gelachen hebben.
Wij hier thuis op de bank vonden het een leuke opdracht.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #9 Gepost op: 22-01-2022, 22:44:30 »
Ook hier zien we minder dan hoe het in werkelijkheid is gebeurd. Arno zegt in Niet de mol dat ze nog zo'n uur bij die man zijn geweest en alle fotoalbums hebben bekeken.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2022, 22:45:32 »
Het leek mij dat het de bedoeling was dat de locals voor afleiding zouden zorgen. Helemaal nadat in Moltalk was te horen wat er bv door een bewoner was gezegd over een familiefoto. Wat zullen de bewoners gelachen hebben.
Wij hier thuis op de bank vonden het een leuke opdracht.

die vertalingen in Moltalk waren 1 grote grap.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #11 Gepost op: 22-01-2022, 22:46:12 »
Zou dit de opdracht zijn waar Arno zijn mol ontmaskerde, toen Everon bijna de hele 15min in beslag nam om de inboedel te omschrijven?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #12 Gepost op: 22-01-2022, 23:25:05 »
Als dat zo was zou hij toch niet afvallen?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #13 Gepost op: 22-01-2022, 23:33:38 »
Als in, Everon is niet mijn mol, Arno is er in getuind.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #14 Gepost op: 23-01-2022, 00:12:27 »
Erg leuke, originele opdracht  ::bravo::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #15 Gepost op: 23-01-2022, 00:51:38 »
Opdracht an sich best leuk, maar zo matig in beeld gezet.  Wel opvallend dat dat “dekbed” toch duidelijk in de montage wordt gemeld en opvallend anders is en desondanks niet geraden wordt. 

Tevens zijn sommige foto’s wat raar, er lijken wel papiertjes op geplakt of zo. Hier zou je als makers makkelijk weg kunnen komen om daar een hint In te stoppen

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #16 Gepost op: 23-01-2022, 02:04:42 »
Vond je?

De opdracht was basically "negeer de locals". Dat noem ik niet een "leuke opdracht met de locals". Een leuke opdracht met de locals is om te beginnen een opdracht met de locals, niet een opdracht waar ze in de weg lopen.

Het was een leuke opdracht geweest als de 5 verschillen waren geweest dat de locals in de tweede ronde ook drinken kwamen brengen, maar dan in een beker i.p.v. in een glas en dat dat ook een verschil was. Dat was een "twist" geweest die je als kandidaat in de mol kan verwachten, maar waar niemand aan dacht. Dat dit ook niet gebeurde, vond ik echt een gemiste kans.

Wij waren tijdens het kijken ook echt aan het wachten tot die twist eraan zat te komen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #17 Gepost op: 23-01-2022, 10:53:44 »
Er hangen twee fotolijsten in de kamer van Fresia en Sahil, zowel links als rechts van de spiegel. Met in allebei foto's van twee volwassenen en drie kinderen. De linker lijst heeft daarnaast nog een religieuze afbeelding. Fresia beschrijft (in beeld) alleen de rechter fotolijst. Rechts van de spiegel een lijst met hele mooie mensen, en drie kindjes.

Misschien heeft Fresia de linker lijst ook beschreven, maar dan is het wel nalatig dat ze bij de rechter niet zegt "met ook twee mensen, en weer drie kindjes" o.i.d. Het klinkt meer alsof ze die linker lijst helemaal niet heeft genoemd, en ze die hele mooie mensen en drie kindjes voor het eerst ziet en beschrijft.
 
Kim wijst later de linker lijst aan, want die had volgens haar rechts van de spiegel moeten hangen, Laetitia stemt er mee in. Ze kijken niet eens meer naar de andere lijst. Dat duidt er volgens mij op dat Fresia ze niet allebei heeft beschreven. Maar zelfs als ze dat wel had gedaan, had ze erbij moeten zeggen dat er bij de linker ook een religieuze afbeelding zat, dan was het verschil duidelijk.

Ik vond dit eerst verdacht van Kim, maar na nog eens kijken vind ik Fresia eigenlijk een stuk verdachter hier.

Edit: de fotolijst rechts van de spiegel is verhuisd naar de muur met religieuze taferelen. Op het moment dat Kim de linker lijst aanwijst, hangt er rechts blijkbaar iets anders.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 11:37:32 door Molest »

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #18 Gepost op: 23-01-2022, 11:36:05 »
Je kunt hier mollen door:

tijdens het beschrijven:
- zaken verkeerd noemen of niet noemen (= redelijk moeilijk vanwege de kandidaat naast je)
- de porto claimen en jullie beschrijvingen slecht verwoorden (= redelijk makkelijk)
- het notieblok claimen en verkeerde/slechte aantekeningen maken (= erg makkelijk)
- tijd te rekken / af laten leiden (= redelijk makkelijk)

tijdens het zoeken:
- sturen op het niet studeren van de notities (= moeilijk bij meeste kandidaten)
- verkeerde verschillen noemen of juiste verschillen niet noemen (= redelijk makkelijk)
- tijd rekken / af laten leiden (= redelijk moeilijk)

- Je kan ook op elk moment een object snel ongezien van plek veranderen, bijvoorbeeld net voordat jouw duo de kamer verlaat, na het beschrijven ervan.


Persoonlijk zou ik als mol de porto claimen tijdens het beschrijven en aan de andere kant het notitieblok claimen. Dan tijdens het zoeken proberen 'samen' langs een correct verschil te lopen en ook een fout verschil (aandringend) aanwijzen.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Huis(ont)houden
« Reactie #19 Gepost op: 23-01-2022, 13:02:20 »
Zag ik elders voorbij komen (was zelf niet zo scherp). Bij Hila en Thomas hangen de schilderijen vanaf het begin al fout. Als je de 3e opdracht terugkijkt, zie je op 7:19 wat het had moeten zijn bij dit stel. Maar ze hangen daar dus al fout.

Hila of Thomas de mol? Of heeft de mol de mogelijkheid gehad om al eerder in de kamers te komen?