Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 89459 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1040 Gepost op: 11-03-2022, 14:45:59 »

Nou ja, ik zat zelf wel in een foute tunnel, en al vanaf augustus zei ik dat het wel een lui seizoen zou worden. Ik heb me hetzelfde als Heinz voorgenomen. Ik keek al helemaal nooit naar hints, daar vind ik gewoon niks aan. Maar wel naar zogenaamde spoilers en voorkennis. En deze spoiler was een nepspoiler. Het was een Maskerspoiler. De hint heeft me niet genekt maar de spoiler wel, en die hebben we zelf gecreeerd.

Ik ben het met je eens dat Everon blijkbaar dacht "ik maak de pot al zo klein als nooit tevoren straks met die -5000, daarom mag ik best eens hier 400, daar 300 etc. voor de pot binnenbrengen" en dat we daarom hem moeilijker konden vinden.

Maar blijf analyseren, Belgian Mol ::jaja:: ::joehoe::

Ik kijk ook niet naar hints en ook niet naar het spoiler topic. Everon heeft gewoon te veel kandidaatse dingen gedaan en was net als Renée de een grootverdiener. Veel show, weinig mollen. Verontrustend dat sommige hem bij hun topmollen plaatsen, oké, smaak verschilt, maar denk toch dat dat eerder juiste tunnelglorie is.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1041 Gepost op: 11-03-2022, 15:22:55 »
Ik vind het zelf niet zo, maar ik denk dat het ook voor een groot gedeelte komt hoe we tegen bepaalde acties aankijken.

Half geld pakken en de andere helft verduisteren vind ik persoonlijk een uitstekende molactie. Ja, je verdient wat minder dan als je de opdracht compleet laat mislukken. Maar simpelweg niets doen vind ik dan weer een saaie molactie. Het gaat mij niet zo zeer om de hoogte van de pot, maar dat er effectief gemold wordt zonder dat anderen dat door hebben en dat heb ik bij Everon toch best vaak gezien.

Verder had hij bij net of net niet gewoon veel pech dat de bal er met een stuiter in ging. Al zijn pogingen kwamen bij lange na niet ver genoeg en het was gewoon een onmogelijke opdracht. Dit was gewoon echt domme pech als mol.

En bij de jetski's had hij vooraf niet kunnen weten dat hij eigenlijk buitenspel stond.

De enige keer dat hij het naar mijn mening echt onnodig goed deed was bij de gouden ballonnen.

Ik zou hem zelfs niet eens een grootverdiener willen noemen. Het was vooral Fresia die als kandidaat belachelijk weinig verdiende, daar heb ik persoonlijk dan weer meer moeite mee. Tijdens het seizoen stond Everon meer in de middenmoot.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1042 Gepost op: 11-03-2022, 17:27:32 »
Klopt, hij had Fresia en hij had ook die -5000 als klapper eraan komen. Dat heeft hij goed gespeeld daar bij de tentjes, het krediet opwekken. Maar ja om dan de hele serie daar op te teren is ook wat. Tevens was hij al na Welmoed bekend als mol dus onverdacht is hij niet gebleven.

Dat ik hem toch een treetje hoger op de Beste Mollen Aller Tijden ranglijst heb staan is omdat hij voor mij het spel gewonnen heeft. Voor mij is het spel: ben je de penningmeester tot en met de finale, dan heb jij gewonnen als mol. Schiet er maar gaten in, ik snap ook wel dat je zelfs geen mingeld mag verbranden, dus die penningmeesterrol is ook maar half wat. Maar toch, het is een principe, en hij heeft dus weldegelijk goed geacteerd.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1043 Gepost op: 12-03-2022, 17:45:24 »
Voor mij is het spel: ben je de penningmeester tot en met de finale, dan heb jij gewonnen als mol.

Goed dat het seizoen gedaan is, want dit valt niet meer te analyseren. Als je België weer skipt, tot volgend jaar Lo ;D ::vergroot::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1044 Gepost op: 13-03-2022, 16:40:57 »
Jij stopt met mij te analyseren?  ::oink::

Hoe moet ik nu verder trolmollen dan ???

Heinz, ben jij beschikbaar?  ::jaja:: ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1045 Gepost op: 14-03-2022, 08:47:02 »
Dit jaar kon ik wegens persoonlijke omstandigheden het niet echt volgen. Ik geloofde best in de nep spoiler, dus verwachtte een vrij saai seizoen.

Maar ik heb alle afleveringen afgelopen week gebingewatched.
Ik heb geprobeerd mijn mol te kiezen zonder de nepspoiler, maar ik kwam alsnog op Kim-Lian uit. (Aan het begin vond ik Everon wel verdacht, maar na de ballonactie zakte hij weg en hij is daar nooit van hersteld.) Dus ik had het fout tot op het eind (voor het eerst in 10 jaar). Ik weet niet of ik zonder nepspoiler en met meer intensief kijken het beter had gedaan, maar ik denk het eigenlijk niet.

Everon deed het best goed, het beste onder omstandigheden (alleen die ballonactie was onnodig geld). Een van de betere mollen van de laatste jaren, maar overall vrij in de middenmoot (dus het zegt meer over de mollen van de laatste jaren). De opdrachten waren goed, dus het stemt me hoopvol voor de komende jaren.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1046 Gepost op: 14-03-2022, 10:42:50 »
Jij stopt met mij te analyseren?  ::oink::

Hoe moet ik nu verder trolmollen dan ???

Heinz, ben jij beschikbaar?  ::jaja:: ::trots::

Voor seizoen 2022 in Nederland stop ik ja, voor andere seizoenen ga ik je weer even hard moeten analyseren. #neverforgetdekooi  ;) ;D

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1047 Gepost op: 28-05-2022, 23:27:45 »
Ik ben blij dat ik het weer eens goed had. Nu in 10 seizoenen op rij in de finale nooit fout gezeten.  ::zweet::
En in 8 van de gevallen zat ik vanaf aflevering 3 op de juiste mol. (vaak eerder en soms met een kort uitstapje)

Mooi overzicht!  ::ok::
Als ik zo nadenk over WIDM valt het mij vaak op dat de mol in afl. 1 iets afwijkends doet. Bijvoorbeeld als een van de weinigen een hele andere beslissing nemen of juist in een andere positie terechtkomt dan de meerderheid van de groep. En daarbij soms ook dingen doet om het spel in gang te zetten.

Everon en Glen vielen mij op door de vrijstelling (en kans op -5000).

Andere voorbeelden
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het is niet helemaal waterdicht om op die manier de mol te ontmaskeren (ik zit er zelf echt weleens naast), maar opvallend vind ik het wel.

En misschien nog een aanvulling: het is ook interessant om de poll 'Wie is niet de mol' te volgen. Ik heb de statistieken niet bijgehouden, maar ik krijg het idee dat het best vaak voorkomt dat de daadwerkelijke mol hierop weinig stemmen krijgt. Dat kan een aanwijzing zijn.  :D
« Laatst bewerkt op: 2-06-2022, 18:07:00 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1048 Gepost op: 4-08-2022, 11:26:51 »
Mooi overzicht!  ::ok::
Als ik zo nadenk over WIDM valt het mij vaak op dat de mol in afl. 1 iets afwijkends doet. Bijvoorbeeld als een van de weinigen een hele andere beslissing nemen of juist in een andere positie terechtkomt dan de meerderheid van de groep. En daarbij soms ook dingen doet om het spel in gang te zetten.

Everon en Glen vielen mij op door de vrijstelling (en kans op -5000).

Andere voorbeelden
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het is niet helemaal waterdicht om op die manier de mol te ontmaskeren (ik zit er zelf echt weleens naast), maar opvallend vind ik het wel.

En misschien nog een aanvulling: het is ook interessant om de poll 'Wie is niet de mol' te volgen. Ik heb de statistieken niet bijgehouden, maar ik krijg het idee dat het best vaak voorkomt dat de daadwerkelijke mol hierop weinig stemmen krijgt. Dat kan een aanwijzing zijn.  :D

Je hebt zeker gelijk over die opmerkelijke acties in aflevering 1. Denk maar aan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1049 Gepost op: 8-09-2022, 23:44:23 »
Je hebt zeker gelijk over die opmerkelijke acties in aflevering 1. Denk maar aan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)