Auteur Topic: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen  (gelezen 13207 keer)

Offline kpt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #120 Gepost op: 2-02-2022, 11:01:42 »
Laetitia staat nog een tijd aan de ketting terwijl ze al een zakje van Fresia heeft gehad. Laetitia ontving van Fresia een zwart en een rood zakje en een zwart zakje van Sahil. Stond Laetitia lang aan de ketting omdat het eerste zakje dat Fresia wierp leeg was. En leverde ze de verdubbelaar niet in omdat het rode zakje ook leeg was? Dat zou het hele gedoe bij Laetitia wel verklaren. Dan is Laetitia vrij gekomen door het zwarte zakje van Sahil, wat ze zogenaamd niet kon vinden.
Dat is wel heel erg vergezocht en informatie invullen die er niet is. Volgens mij zit jij in een tunnel naar Fresia  ;)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #121 Gepost op: 2-02-2022, 11:07:48 »
Laetitia staat nog een tijd aan de ketting terwijl ze al een zakje van Fresia heeft gehad. Laetitia ontving van Fresia een zwart en een rood zakje en een zwart zakje van Sahil. Stond Laetitia lang aan de ketting omdat het eerste zakje dat Fresia wierp leeg was. En leverde ze de verdubbelaar niet in omdat het rode zakje ook leeg was? Dat zou het hele gedoe bij Laetitia wel verklaren. Dan is Laetitia vrij gekomen door het zwarte zakje van Sahil, wat ze zogenaamd niet kon vinden.

Zou een rare actie zijn om zakjes leeg te maken en redelijk goed te gooien. Als je mol wil je liever op de grond blijven en  graven en zo te zorgen dat ketting wordt gebroken.

Wat ik wel bijzonder vind van Fresia is dat ze nooit verdacht wil zijn.   

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #122 Gepost op: 2-02-2022, 12:26:57 »
In een utopische wereld. In realiteit wordt het Kim bij het modderbad.

Die hebben we dan al gezien. Kim is verder erg verdacht neergezet in deze opdracht. Het lijkt erop alsof ze tijd rekt door een modderbad te nemen, terwijl ze dat modderbad eigenlijk neemt in de tijd dat ze los is en geen informatie heeft (chronologisch klopt het niet helemaal). De montage wil te graag dat wij KL verdenken. Ik denk omdat ze als kandidaat de finale gaat halen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #123 Gepost op: 2-02-2022, 12:37:57 »
Je zou het haast denken inderdaad. Toch maken de programmamakers vaker rare keuzes. Rocky is nooit verdacht neergezet volgens mij, Charlotte wel. Toch kozen ze ervoor een ontknoping met alleen Rocky en Renée te doen.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #124 Gepost op: 2-02-2022, 13:59:41 »
Je zou het haast denken inderdaad. Toch maken de programmamakers vaker rare keuzes. Rocky is nooit verdacht neergezet volgens mij, Charlotte wel. Toch kozen ze ervoor een ontknoping met alleen Rocky en Renée te doen.

Dat vond ik inderdaad jammer. Ik hoop dan ook dat dit jaar Everon en Kim beiden in de finale staan. Mocht onverhoopt een van beiden afvallen dan is iemand anders de mol en zat ik ernaast.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #125 Gepost op: 2-02-2022, 14:02:51 »
Je zou het haast denken inderdaad. Toch maken de programmamakers vaker rare keuzes. Rocky is nooit verdacht neergezet volgens mij, Charlotte wel. Toch kozen ze ervoor een ontknoping met alleen Rocky en Renée te doen.
Jawel, bij de ontsnapping uit de gevangenis. Rocky die de boel opjaagt door te roepen naar buiten om zo snel mogelijk buiten te zijn (zonder Marije). Hoe die actie bij de deur in beeld kwam, volle focus op Rocky.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #126 Gepost op: 3-02-2022, 11:05:55 »
Die pelikanen verwijzen volgens mij naar Everon. Hij komt uit Curacao en daar vind je veel pelikanen.
Bovendien is hij gelovig.

De titel van de opdracht luidt "uit de lucht gegrepen". Dit betekent ook wel "verzonnen".

En dat met die 4 windrichtingen vind ik goed gevonden. En waarom hadden Sahil en Fresia elk 6 zakjes als er 5 kandidaten zijn. Voor ieder 1 plus 1 reserve?

Thomas loopt trouwens ook best te mollen hier. Hij gebruikt volgens mij de hele tijd de verkeerde porto (wat je niet kunt zien omdat hij ze beide vasthoudt). En geeft info door aan Laetitia die voor Everon is bedoeld.
Daarbij verspreekt hij zich ook nog eens (zegt 5 ipv 9) maar dit is waarschijnlijk per ongeluk.
En hij zegt dingen dubbel. Eerst in de ene, dan in de andere porto.

En nog even een leuk plaatje van Thomas. Zou toch leuk zijn als tijdens de nabespreken zou blijken dat hier in het zand, geschreven met grassprieten "ik ben de mol" blijkt te staan  :)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2022, 11:21:43 door molletje1985 »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #127 Gepost op: 3-02-2022, 20:44:57 »
Citaat
De prestatie in de lucht vind ik ook acceptabel.

In welk opzicht? Als in goed? Dat moest ook goed. Zonder goede worpen geen spel. Ik kan daar niet veel mee. Of... Zonder Fresia was er niet eens iets gespeeld.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #128 Gepost op: 4-02-2022, 19:20:28 »
Ik heb de locatie van de kandidaten en Rik ingevoerd in Google Earth (met dank aan Sjurk van het widm.nl forum) en hiervan een plaatje gemaakt. De locatie van Kim-Lian is niet zeker. Van de anderen heb ik ook een close-up toegevoegd, die gematcht kan worden met overzichtsbeelden uit de uitzending. Zo kun je de locatie van Rik herkennen aan de aanlegsteiger. Ook heb ik de afstanden gemeten met Google Earth en ingetekend. Voor degenen die dit wil controleren de coördinaten van Laetitia zijn bijvoorbeeld 40.974651° N,  19.486894° E.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2022, 19:25:47 door MartinJ »

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #129 Gepost op: 4-02-2022, 20:09:39 »
Nice @MartinJ !

Dit kan wel verklaren waarom Sahil juist Everon en Hila niet heeft gezien. Zijn glider zal wel voornamelijk aan lage kant van dit plaatje zijn gebleven (lijkt wel een kanaal, langs de lagune).
« Laatst bewerkt op: 4-02-2022, 20:23:23 door daniwidm »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #130 Gepost op: 4-02-2022, 20:35:29 »
Hier een screenshot waar je, boven het kistje, nog de roze etui bij het water ziet liggen  ;D

Toch kan ze het in de haast vergeten zijn. Ze noemde eerder ook dat ze nog een extra aanwijzing hoopte te krijgen om los te komen. Nu was ze al los en dacht ze misschien deze niet meer nodig te hebben. Of ze is het echt vergeten. We hebben ook wel eens 2 kandidaten recht langs de eindstreep zien varen om vervolgens een hele tijd in een moeras te gaan zoeken  ;D

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #131 Gepost op: 4-02-2022, 20:47:14 »
We zien overigens wel degelijk Everon zwaaien met een glider in beeld (Sahil).


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #132 Gepost op: 4-02-2022, 22:24:27 »
Hier een screenshot waar je, boven het kistje, nog de roze etui bij het water ziet liggen  ;D

Toch kan ze het in de haast vergeten zijn. Ze noemde eerder ook dat ze nog een extra aanwijzing hoopte te krijgen om los te komen. Nu was ze al los en dacht ze misschien deze niet meer nodig te hebben. Of ze is het echt vergeten. We hebben ook wel eens 2 kandidaten recht langs de eindstreep zien varen om vervolgens een hele tijd in een moeras te gaan zoeken  ;D

Ik herinner me nog de duidelijk zichtbare envelop die Chris en Rik (was het toch?) niet zagen terwijl ze er pal langs liepen.  Zéér mols was dat ::rofl::

Het kan best zijn dat Laetitia pas net op tijd haar instructies kreeg en het geld vond. Dan denk je niet meer aan iets anders maar ga je zo snel mogelijk in de eerste de beste boot. De adrenaline van het spel en de tijdsdruk zorgt ervoor dat je zo snel mogelijk steeds de volgende stap in gaat en je mogelijk niet meer bezig bent met wat al is geweest (maar nog niet bekeken).

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #133 Gepost op: 4-02-2022, 23:28:39 »
Beiden hebben,
Ik herinner me nog de duidelijk zichtbare envelop die Chris en Rik (was het toch?) niet zagen terwijl ze er pal langs liepen.  Zéér mols was dat ::rofl::

Het kan best zijn dat Laetitia pas net op tijd haar instructies kreeg en het geld vond. Dan denk je niet meer aan iets anders maar ga je zo snel mogelijk in de eerste de beste boot. De adrenaline van het spel en de tijdsdruk zorgt ervoor dat je zo snel mogelijk steeds de volgende stap in gaat en je mogelijk niet meer bezig bent met wat al is geweest (maar nog niet bekeken).
met de hand op het hart, verklaard dat ze die enveloppe echt niet gezien hadden.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #134 Gepost op: 5-02-2022, 01:11:10 »
Ja, maar wat Kim-Lian hier doet is ook heel vreemd. Op het moment dat ze het  kistje opent heeft ze nog schone armen. Daarna zitten haar armen onder de modder en  krijgt ze  geen contact via de porto's. Denkt dat de aanwijzing in het kistje voor haarzelf bestemd is en gaat bij iedere pijl 3 meter graven.

Vervolgens hoort ze Hila op afstand door de porto.Geeft de informatie die voor Laetitia bestemd is door aan Hila (terwijl ze even daarvoor aan Hila vraagt hoe Hila weet dat de info voor haar is.) Hila legt vervolgens uit dat er een porto verzenden en een porto ontvangen is) Ze zou dus moeten weten dat ze informatie voor iemand anders moet doorgeven via "verzenden"

Kim doet niets met de info die ze van Hila heeft gekregen maar gaat zich verder insmeren met modder, ondertussen Hila door de porto negerend. Hila vraagt om nog een keer de informatie.

Onduidelijk is of laetitia uiteindelijk wel info heeft gekregen van Kim, Laetitia meldt zich via de porto maar er is geen zichtbaar contact. Laetitia heeft  haar geld wel gevonden.

Heel vreemd gedrag voor een kandidaat en ook heel ander gedrag dan Thomas, Laetitia en Hila die wel serieus bezig waren met de opdracht.
Laetitia kan nooit haar geldbedrag hebben gevonden zonder de info van Kim Lian, die dat dus onmols heeft doorgegeven.

Het maximale verdienmodel was 4x250 + 1x2x2x250 samen 2000 euro. Fresia&Sahil zitten in de positie waar bepaald wordt wie de rode zakjes krijgt toegeworpen. Als het ene rode zakje bij de ene kandidaat wordt geworpen en de andere zak bij een andere kandidaat is er al 250 euro niet meer te verdienen. Als je vervolgens bij 1 kandidaat geen zwarte zak dropt speel je weer 500 euro weg. De ketting is doorbrokenen dat betekent dat weer twee kandidaten geen 250 kunnen verdienen.
Er wordt nogal gefocused op Everon, we zien niet waar het zakje wordt gedropt, maar dat geldt net zo hard voor Fresia, we zien ook niet waar zij dropt bij Everon.
Fresia zei dat ze Sahil nog geroepen had in de lucht, maar het kan ook zo maar zijn dat dat niet gebeurd is. Of dat als hang glider 1 steeds boven de kandidaten circelt, dat nr 2 dan niet in de buurt mag komen in verband met de veiligheid.
In de lucht kun je dus 750 euro wegspelen.
Bovendien werd het tweede rode zakje gedropt bij iemand die nog aan de ketting zat. Als deze persoon niet los komt dan is er weer 250 niet meer te verdienen aan dat rode zakje.  De handelingen van Fresia kosten de pot al 1000 euro.
Stel Everon kon wel bij het zwarte zakje, dan speelt hij 500 euro weg. En als hij er een rood zakje bij had gekregen nog eens 250 euro. Als degene na Everon ook een rood zakje toegeworpen kreeg en geen aanwijzing kreeg is er weer 250 euro weg.  Dus Everon kon door een zwart zakje niet te vinden veel geld weg spelen. Zelf 1250 als Hila twee rode zakjes had gekregen, nml. 250 euro van Everon en 1000 euro max voor Hila.
Mooie analyse! Zo zie je hoe Fresia weer fanatiek over komt maar toch geld wegspeelt

Je zou het haast denken inderdaad. Toch maken de programmamakers vaker rare keuzes. Rocky is nooit verdacht neergezet volgens mij, Charlotte wel. Toch kozen ze ervoor een ontknoping met alleen Rocky en Renée te doen.
Rocky werd heel verdacht neergezet. Zij was de enige die medekandidaat (Remco) kon hebben neergeschoten.

Ik herinner me nog de duidelijk zichtbare envelop die Chris en Rik (was het toch?) niet zagen terwijl ze er pal langs liepen.  Zéér mols was dat ::rofl::

Haha, inderdaad ja

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #135 Gepost op: 5-02-2022, 11:27:14 »
We zien overigens wel degelijk Everon zwaaien met een glider in beeld (Sahil).



Als Everon voor het oog van Sahil een even klein stipje is als Sahil dat is in deze shot voor ons, dan zou het erg knap zijn als hij dit gezwaai had gezien! Toch?
Dit shot voegt alleen toe aan mijn opmerking dat de glider van Sahil waarschijnlijk voornamelijk over de begroeide (bossige) kant is gevlogen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #136 Gepost op: 5-02-2022, 12:00:22 »
Als Everon voor het oog van Sahil een even klein stipje is als Sahil dat is in deze shot voor ons, dan zou het erg knap zijn als hij dit gezwaai had gezien! Toch?
Dit shot voegt alleen toe aan mijn opmerking dat de glider van Sahil waarschijnlijk voornamelijk over de begroeide (bossige) kant is gevlogen.
Het gaat erom dat niet als een mol alleen maar zwaait als er niemand is, maar wel degelijk zijn best doet om aandacht te trekken. Die glider vliegt nou eenmaal ver weg, maar hij doet zijn best om gezien te worden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #137 Gepost op: 5-02-2022, 13:21:36 »
Gezien de bomen vliegt de glider op het moment dat Everon zwaait over de reeks eilanden die in een rechte lijn liggen. Op deze lijn bevindt zich ook het moeras waar Kim-Lian zit. Uit de foto die ik van de eilanden heb geplaatst kun je ook opmaken dat de glider op dat moment ongeveer boven Kim-Lian vliegt als deze tenminste op die lijn zit. Dat is hemelsbreed ongeveer 300 m van Everon af.
Dit verklaart het kleine stipje. Overigens bevindt Everon zich op een witte zanderige ondergrond. Hij heeft een wit T-shirt aan en valt hierdoor dus minder snel op.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #138 Gepost op: 5-02-2022, 14:05:55 »
Maar het gaat niet om de positie van Sahil, maar om of Everon mols is zoals werd gesuggereerd, dat hij alleen staat te zwaaien zonder glider in beeld. Hier zie je toch dat hij zijn best doet om ontdekt te worden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] opdracht 1 - Uit de lucht gegrepen
« Reactie #139 Gepost op: 5-02-2022, 18:11:46 »
Er zijn beelden van Everon die zwaait naar een glider, met reactie vanuit de glider, het kan zijn het moment nadat het eerste zakje is gegooid, en Fresia doorvliegt.
Er zijn echter ook beelden van Everon die zwaait, roept, terwijl er geen glider in de buurt is, en dàt is raar.
Beelden vergelijken: kandidaat Kim-Lian die niet haar best doet, maar de opdracht deels goed doet versus een kandidaat die erg zijn best lijkt te doen maar de opdracht niet niet van de grond krijgt. Als beeldanalyse van de lokaties klopt zit Everon in de beste uithoek om niet gezien te worden.