Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer  (gelezen 14006 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #100 Gepost op: 4-02-2022, 19:55:01 »
Fresia was wel een uitblinker samen met Hila deze opdracht. Zes zwanen waarvan minstens drie weetjes die op Fresia sloegen is een mooie score. En Fresia lette er ook goed op dat er goed gecommuniceerd werd.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #101 Gepost op: 4-02-2022, 20:01:23 »
Je kunt het ook zo bekijken. Het alternatief op dat moment is zitten niks doen, terwijl je maatje aan het klussen is, half in het water half op de plank, om een zwaan te pakken en vast te koppelen. Als je een beetje fanatiek bent, is in het water springen om alvast de volgende zwaan (dichterbij) te brengen een logische gedachte. En waarschijnlijk zelfs effectief i.p.v. nadelig, want dat koppelen ging de kandidaten niet zo makkelijk af zag ik..

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #102 Gepost op: 4-02-2022, 20:12:48 »
Fresia was wel een uitblinker samen met Hila deze opdracht. Zes zwanen waarvan minstens drie weetjes die op Fresia sloegen is een mooie score. En Fresia lette er ook goed op dat er goed gecommuniceerd werd.
Ze kwam over als uitblinker, zoals altijd. Maar ze probeert flink te verstoren, rekt tijd, praat veel in de porto, benoemt de minst sportieve als geldhaler, gaat ver zwemmen. Je kan hier denk ik niet mollen door niks te zeggen als er een zwaan met jouw eigenschap langskomt, veel te riskant en zoveel scheelt het niet qua geld.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2022, 20:21:04 door Theovv »

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #103 Gepost op: 4-02-2022, 20:12:55 »
Fresia springt hier het water in om een zwaan te halen die Thomas veel verderop gevonden heeft. Je ziet ook dat er geen zwaan bij haar in de buurt is. Zo ver zwemmen om 1 zwaan te halen lijkt me nogal tijd rekken en ook erg vermoeiend.



Ik denk dat de montage Fresia hier verdacht heeft gemaakt. Een shot eerder (wanneer Thomas roept wat er op het weetje staat en lijkt te seinen/zwaaien), zie je rechtsboven van waar Thomas zit, een duo niet zo heel ver bij hem vandaan. Lastig te zeggen wie het precies zijn hoor, maar het zou Fresia kunnen zijn

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #104 Gepost op: 4-02-2022, 20:16:40 »
Ik denk dat de montage Fresia hier verdacht heeft gemaakt. Een shot eerder (wanneer Thomas roept wat er op het weetje staat en lijkt te seinen/zwaaien), zie je rechtsboven van waar Thomas zit, een duo niet zo heel ver bij hem vandaan. Lastig te zeggen wie het precies zijn hoor, maar het zou Fresia kunnen zijn
Het kan zijn dat dit zwemmoment niet echt gekoppeld is aan het moment dat Thomas roept dat hij een zwaan van Fresia heeft. Maar feit blijft dat je hier kan zien dat Fresia in het water springt terwijl er geen zwaan in de buurt is. Dat is dus tijd rekken.

Kim Lian doet dit trouwens op het eind ook, als ze tijdens de eindsprint nog zwanen gaan pakken. Dan zie je haar terug komen zwemmen van een zwaan die ze niet meeneemt. Waarom ze daar dan uberhaupt zwemt is raar als ze daar al langs waren gekomen met de fiets.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #105 Gepost op: 5-02-2022, 11:30:24 »
Hier zwemt Fresia met de zwaan vóór zich en op de kop naar de achterste waterfiets, daar zwemt Hila. Bij de voorste zie je Sahil. Alle tijd voor Fresia om onder water een eurobord te laten verdwijnen. Het zat eenvoudig vast met klemmetjes.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #106 Gepost op: 5-02-2022, 11:58:21 »
Hier zwemt Fresia met de zwaan vóór zich en op de kop naar de achterste waterfiets, daar zwemt Hila. Bij de voorste zie je Sahil. Alle tijd voor Fresia om onder water een eurobord te laten verdwijnen. Het zat eenvoudig vast met klemmetjes.
Pfoe, en wat een afstand om te zwemmen! Dat kost een hoop tijd en kracht. Terwijl ze die ook met de fiets op de route terug hadden kunnen pakken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #107 Gepost op: 8-02-2022, 17:08:55 »
Fresia was wel een uitblinker samen met Hila deze opdracht. Zes zwanen waarvan minstens drie weetjes die op Fresia sloegen is een mooie score. En Fresia lette er ook goed op dat er goed gecommuniceerd werd.

Bedenk me opeens .. en zie nu.. dat Fresia door de porto boos wordt op de groep over helder doorgeven.. maarrr we zien niet of ze het portoknopje wel indrukt. We zien ook niemand erop reageren

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #108 Gepost op: 8-02-2022, 17:09:40 »
Fresia had die porto niet nodig hoor, die gilde gewoon tegen iedereen dat ze beter moesten communiceren. ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #109 Gepost op: 8-02-2022, 17:11:28 »
Ze was wel luid ja  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #110 Gepost op: 8-02-2022, 17:13:24 »
Grappig dat ze nog zo verdacht wordt. Ze zal wel net als Nathan achteraf verklaren dat ze nog geen moment gemold heet.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #111 Gepost op: 8-02-2022, 17:16:23 »
 ::rofl:: Ja dat verwacht ik ook

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #112 Gepost op: 9-02-2022, 00:41:04 »
Grappig dat ze nog zo verdacht wordt. Ze zal wel net als Nathan achteraf verklaren dat ze nog geen moment gemold heet.

Eerder grappig dat Kim nog zo verdacht wordt, terwijl ze deze opdracht alle kans had om te mollen door te laat binnen te komen en dat had gemakkelijk gekund met sidekickmol Sahil en toch deed ze het niet en dan toch Kim blijven verdenken  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #113 Gepost op: 9-02-2022, 08:08:04 »
Grappig dat ze nog zo verdacht wordt. Ze zal wel net als Nathan achteraf verklaren dat ze nog geen moment gemold heet.

Ik vind dat Fresia juist niet verdacht wordt gemaakt door de makers. Everon maar vooral Kim worden verdacht gemaakt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #114 Gepost op: 9-02-2022, 13:28:49 »
Grappig dat ze nog zo verdacht wordt. Ze zal wel net als Nathan achteraf verklaren dat ze nog geen moment gemold heet.
Fresia was hier superfanatiek. Geklooi met de porto? Afstraffen. Geklooi met woorden opnoemen door Laetitia? Afstraffen. Dat is een indicatie dat er iets niet klopt.
Zes zwanen voor Fresia en Hila en de andere twee boten vier zwanen. Dat zou 2 x 57 euro extra opbrengen. Dus een fanatieke kandidaat imago kost 114 euro. Alle pogingen om haar te testen mislukken.

Maar ik zie Fresia wel 50 meter zwemmen langs de sup van Kim en Sahil met voor zich een zwaan op de kop. Stel dat was een zwaan met een leuk geld bedrag, dan kunnen we nu alleen nog maar raden dat het bordje verwisseld is, want dat laten ze natuurlijk nu niet zien. De foto had ik eerder gepost. En dan gaat er 14x dat verduisterde geld niet in de pot.

En zeg nou zelf, wie is de leukste mol voor het grote publiek om straks uit te leggen wat er allemaal gemold is?
Dat is toch actiehero Fresia?

Grappig, dat ze nog weinig verdacht wordt.  ;)


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #115 Gepost op: 9-02-2022, 13:41:34 »
En zeg nou zelf, wie is de leukste mol voor het grote publiek om straks uit te leggen wat er allemaal gemold is?
Dat is toch actiehero Fresia?

Jazeker zou dat leuk zijn! Alleen is de vraag niet wie de leukste Mol zou zijn, maar wie is de enige echte Mol. Zo zag ik het ook heel lang in die fanatieke Nathan dus ik begrijp je best.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #116 Gepost op: 9-02-2022, 15:06:18 »
Ja dat zag ik ook heel lang in Nathan! Trap ik er dan weer met open ogen in..? Ik kan r echt nog niet loslaten, zo fanatiek, altijd bepalend en dan bijna geen geld binnen halen.. pfff wat een jaar weer!

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #117 Gepost op: 16-02-2022, 13:41:48 »
Na het terug kijken van alle afleveringen. Is het vooral bij deze opdracht duidelijk Wie de Mol is  ::vergroot::

Bij 9 vd 10 vragen beantwoord hij met : 'Dat ben ik niet'

De porto staat opeens op een andere frequentie.
Maar dat kwam in eerste instantie omdat Laetitia natte handen had van het zwemmen????

Blijkt dat de porto dus op een andere frequentie is gezet.
Everon  ;D
« Laatst bewerkt op: 16-02-2022, 16:27:55 door Thiago »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #118 Gepost op: 16-02-2022, 17:35:16 »
Ik vind dat Fresia juist niet verdacht wordt gemaakt door de makers.

Naast FTM een van de grootste argumenten pro Fresia

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #119 Gepost op: 16-02-2022, 20:28:25 »
Ik vind dat Fresia juist niet verdacht wordt gemaakt door de makers. Everon maar vooral Kim worden verdacht gemaakt.

In het begin helemaal niet, maar sinds aflevering 6 heb ik het idee dat ze haar in de montage verdacht neerzetten en dat ze ook voor de andere kandidaten opzichtiger is gaan mollen. Past voor mij wel in het straatje van de makers die  hebben gezegd dat ze willen dat de mol uiteindelijk ontdekt wordt, dat er tenminste een andere kandidaat is die haar verdenkt.

Maar om on topic te blijven.. in de zwanenmeer opdracht was Everon natuurlijk super verdacht.