Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer  (gelezen 13389 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Gepost op: 29-01-2022, 16:15:14 »


Bespreek hier de 2e opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 21:40:18 door Heinz »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #1 Gepost op: 29-01-2022, 21:44:51 »
Laetitia die de portofoon even uitzet, perfecte actie.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #2 Gepost op: 29-01-2022, 21:45:20 »
Mooie opdracht weer! Thomas overduidelijk kandidaats, geld verzamelen en de rest opjutten om op tijd terug te zijn.

Opvallend: de porto van Laetitia en Everon die opeens op het verkeerde kanaal staat. Sahil en Kim Lian die veel risico nemen en bijna te laat binnenkomen. Fresia lijkt weer alles goed te doen.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #3 Gepost op: 29-01-2022, 21:46:25 »
Kim-Lian die in de laatste minuut per se nog even die laatste enveloppen/zwanen wil bekijken en het water in gaat. In de hoop nét te laat te komen maar door enorm door te fietsen toch als een soort 'held' te worden gezien?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #4 Gepost op: 29-01-2022, 21:57:30 »
Uiteindelijk doet iedereen deze opdracht behoorlijk goed. Veel zwanen, veel geld per zwaan. Sahil en KL komen echt leterlijk in de laatste seconde aan, daar had je als mol makkelijk te laat binnen kunnen komen met heel subtiel tijdrekken.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #5 Gepost op: 29-01-2022, 22:08:22 »
Onmols van Kim Lian om nog even door de porto te vragen of iemand bij de quote hoort die Sahil aan zichzelf linkt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #6 Gepost op: 29-01-2022, 22:08:55 »
Uiteindelijk doet iedereen deze opdracht behoorlijk goed. Veel zwanen, veel geld per zwaan. Sahil en KL komen echt leterlijk in de laatste seconde aan, daar had je als mol makkelijk te laat binnen kunnen komen met heel subtiel tijdrekken.

Je kan ook zeggen: dat tijdrekken is precies wat ze deden. Pech voor de Mol dat het net niet genoeg was.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #7 Gepost op: 29-01-2022, 22:10:42 »
Onmols van Kim Lian om nog even door de porto te vragen of iemand bij de quote hoort die Sahil aan zichzelf linkt.
Zo onmols vind ik dat niet. Ze zouden info delen. het kost tijd en misschien roept iemand dat ben ik misschien oid.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #8 Gepost op: 29-01-2022, 22:43:14 »
Hier viel Everon wel op met zo min mogelijk inspanning leveren. Heeft zo goed als zeker de porto uitgezet of de frequentie verandert.

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #9 Gepost op: 29-01-2022, 22:43:39 »
Volgens mij was er 3000 euro te verdienen, dus dan vind ik 800 niet echt heel veel. Kleine analyse.

Waarschijnlijk was het:
6 kandidaten × 5 zwanen x 100 euro
OF
6 kandidaten x 4 zwanen x 125 euro

Dat betekent dat:
- ze lang niet alle zwanen hebben
- Thomas ongeveer de helft van het mogelijke geld niet heeft gepakt

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #10 Gepost op: 29-01-2022, 22:46:02 »
Rik zei toch ook dat ze lang niet alle zwanen met teksten hadden .  Hier had veel meer geld gewonnen kunnen worden .


Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #11 Gepost op: 29-01-2022, 22:53:32 »
In totaal waren er ongeveer 60 zwanen geloof ik.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #12 Gepost op: 29-01-2022, 22:53:59 »
Zou de mol grote geldbedragen hebben gewisseld met kleine bedragen of met opdrachtkaartjes?  Bijvoorbeeld Kim die continu in het water lag en pas op het allerlaatst binnenkwam, daar heeft niemand kunnen controleren wat er aan hun zwanen hing, wellicht zijn daar wat geldbedragen aangehaakt, tja dan kan Thomas die natuurlijk niet meer vinden. Immers, er was ook een keer 18 euro doorgegeven aan hem door Sahil, maar hij vond toen alleen 1 euro.

Ze konden per persoon 3 zwanen vinden zei Rik aan het begin. Het is niet alleen bij Everon en Laetitia niet goed gegaan.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #13 Gepost op: 29-01-2022, 23:03:33 »
Fresia zit er bovenop zodra ze hoort van de porto van Laetitia+Everon die het niet doet en vraagt na of die wel op "kanaal 16" staat, waardoor de fout direct is gevonden en opgelost. Fresia nu zeker niet de mol, voor mij. Maar zo ver was ik eigenlijk toch al.

Oh: en de podloodstreep door Thomas, nu ook maar definitief maken met inkt..

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #14 Gepost op: 29-01-2022, 23:04:38 »
Hoe zie je dat wisselen voor je ?  Moet je dan zelf kaartjes bij je hebben?  Dat zou toch opvallen, ook kaartjes weghalen is geen doen, want een zwaan zonder kaartje valt hard op.

Nee de mol kan hier alleen mollen door grote bedragen niet te vinden, of door bij quotes die op de mol slaan niet thuis te geven .( iets wat gebeurd met dat dammen, spelen )

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #15 Gepost op: 29-01-2022, 23:09:04 »
Tja als je merkt dat je niet echt gecontroleerd wordt kan je ook gewoon een geldzwaan aan je fiets hangen natuurlijk.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #16 Gepost op: 29-01-2022, 23:42:55 »
Hmm als mol heb je een kandidaat naast je op zo’n fiets zitten en dan zou je een geldzwaan aan je fiets gaan hangen?  Dat lijkt me een erg obvious mol actie   ::rofl::

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #17 Gepost op: 29-01-2022, 23:44:42 »
Fresia zit er bovenop zodra ze hoort van de porto van Laetitia+Everon die het niet doet en vraagt na of die wel op "kanaal 16" staat, waardoor de fout direct is gevonden en opgelost. Fresia nu zeker niet de mol, voor mij. Maar zo ver was ik eigenlijk toch al.

Oh: en de podloodstreep door Thomas, nu ook maar definitief maken met inkt..

Waarom een inktstreep door Thomas? Hij heeft maar een klein aandeel in het opgehaalde bedrag in deze opdracht. Daarnaast geloof ik niet zo dat ze nog maar 1sec over hadden. Misschien waren het nog 5 minuten

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #18 Gepost op: 29-01-2022, 23:47:06 »
Je kan ook zeggen: dat tijdrekken is precies wat ze deden. Pech voor de Mol dat het net niet genoeg was.
Je kan die ene seconde toch wel tijdrekken op het eind? Dat is geen pech maar gewoon niet mols. Zeker Sahil en KL, die constant opzichtig (nep)mollen voor 100 euro, zouden dit dan nu ineens niet doen? Gaat er bij mij niet in.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #19 Gepost op: 29-01-2022, 23:48:54 »
Waarom een inktstreep door Thomas? Hij heeft maar een klein aandeel in het opgehaalde bedrag in deze opdracht. Daarnaast geloof ik niet zo dat ze nog maar 1sec over hadden. Misschien waren het nog 5 minuten

Volgens mij roept de productie om als er nog een bepaalde tijd over is. Gezien de aanmoedigingen ligt het voor de hand dat er is aangegeven dat er nog 1 of 2 minuten over was. De timer die aftelt naar vrijwel nul lijkt me geënsceneerd.