Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer  (gelezen 13312 keer)

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #20 Gepost op: 29-01-2022, 23:50:19 »
Volgens mij roept de productie om als er nog een bepaalde tijd over is. Gezien de aanmoedigingen ligt het voor de hand dat er is aangegeven dat er nog 1 of 2 minuten over was. De timer die aftelt naar vrijwel nul lijkt me geënsceneerd.

Ah oke. Zou best logisch zijn!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #21 Gepost op: 29-01-2022, 23:59:20 »
Volgens mij roept de productie om als er nog een bepaalde tijd over is. Gezien de aanmoedigingen ligt het voor de hand dat er is aangegeven dat er nog 1 of 2 minuten over was. De timer die aftelt naar vrijwel nul lijkt me geënsceneerd.

Waarom zou de timer geensceneerd zijn, daar is geen aanwijzing voor. Ze geven zelf ook aan dat het op de seconde aankomt. Sowieso zijn ze steeds erg op de hoogte van de tijd, dus er zullen gewoon timers voor hun te zien zijn die aflopen, bij de crew.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #22 Gepost op: 30-01-2022, 00:01:52 »
Waarom zou de timer geensceneerd zijn, daar is geen aanwijzing voor. Ze geven zelf ook aan dat het op de seconde aankomt. Sowieso zijn ze steeds erg op de hoogte van de tijd, dus er zullen gewoon timers voor hun te zien zijn die aflopen, bij de crew.

Dat kan natuurlijk ook zo zijn, maar het lijkt me té toevallig bij twee opdrachten.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #23 Gepost op: 30-01-2022, 00:05:26 »
Dat kan natuurlijk ook zo zijn, maar het lijkt me té toevallig bij twee opdrachten.
Ja, wel apart. maar kan wel. Het gebeurt vaker dat 2 opdrachten niet op het nippertje binnen zijn, dus statistisch klopt het ::rofl:: Maar serieus, zou het wel echt stom vinden als de regie hier ook mee knoeit, net als met de volgorde van beelden in opdrachten, wie wie verdenkt en het klikken op antwoorden bij de test. Dan is de regie gewoon de grootste mol ;)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #24 Gepost op: 30-01-2022, 00:06:41 »
Volgens mij was er 3000 euro te verdienen, dus dan vind ik 800 niet echt heel veel. [...] Dat betekent dat:
- ze lang niet alle zwanen hebben
- Thomas ongeveer de helft van het mogelijke geld niet heeft gepakt
Als je ongeveer 50% van alles pakt (dus 50% van de uitspraken en 50% van het geld) dan heb je uiteindelijk 50% van 50%, dus 25% van het eindbedrag. Vind ik best acceptabel. (En eigenlijk vind ik op deze manier "progressief geld verdienen" wel een leuke manier van belonen. Elke volgende zwaan die je meeneemt wordt meer waard, maar dat is ook eerlijk, want het wordt steeds moeilijker.)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #25 Gepost op: 30-01-2022, 00:10:12 »
Ik vraag me af wie op het slimme idee kwam om die zwanen op de sup te leggen ipv in het water te houden .

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #26 Gepost op: 30-01-2022, 02:11:16 »
Misschien is het toeval en kunnen we er niks mee, maar wat mij opviel was dat Thomas, Kim-Lian en Sahil op een zwarte fiets zaten en de anderen op een witte.
Ging het bij het oude Zwanenmeer-verhaal ook niet over een witte en zwarte zwaan?!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #27 Gepost op: 30-01-2022, 06:43:12 »
Denk toch dat Kim de meest molse was. Niet alleen in het water duiken maar stukjes zwemmen, op het surfbord hangen voor een gezellig gesprekje, de uitspraak bij Sahil in twijfel trekken, om laten roepen en dan uiteindelijk pas verder gaan, op iedereen letten en naar iedereen roepen. Beetje pech dat ze onder 7 paar ogen wel fanatiek moet fietsen om op tijd binnen te komen.

Everon ook verdacht dat geen uitspraak bij hem hoort en daar de porto mis gaat. Maar ik verdenk hem gewoonweg toch niet. Er zijn zoveel zwanen niet bereikt, er zal er altijd een zijn die weinig van zichzelf vindt. Voor een kandidaat ook handig dat mensne geen info over hem krijgen zo.

Thomas heeft volgens mij enorm zijn best gedaan. Dat fietsen is in je eentje al zwaarder, de meer zwanen de zwaarder het bovendien wordt.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #28 Gepost op: 30-01-2022, 11:30:42 »
In totaal waren er ongeveer 60 zwanen geloof ik.
hebben ze bij bol.com vast kwantumkorting op gekregen.

Ik ben benieuwd hoeveel er daarvan in de veiling belanden. En of de rest bij de Albanese jeugd terechtgekomen is....

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #29 Gepost op: 30-01-2022, 11:57:49 »
Everon ook verdacht dat geen uitspraak bij hem hoort en daar de porto mis gaat. Maar ik verdenk hem gewoonweg toch niet. Er zijn zoveel zwanen niet bereikt, er zal er altijd een zijn die weinig van zichzelf vindt. Voor een kandidaat ook handig dat mensne geen info over hem krijgen zo.

Gevaarlijk hoor zo'n tunnel en zeker gevaarijk om degenen met die molse actie zomaar als niet mol af te schrijven. Alleen om het feit dat diegenen niet jouw mol zijn. Dit zou best een molactie kunnen zijn van Everon/Laetitia die we in de laatste aflevereing terug kunnen gaan zien.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #30 Gepost op: 30-01-2022, 12:06:02 »
Misschien is het toeval en kunnen we er niks mee, maar wat mij opviel was dat Thomas, Kim-Lian en Sahil op een zwarte fiets zaten en de anderen op een witte.
Ging het bij het oude Zwanenmeer-verhaal ook niet over een witte en zwarte zwaan?!

Zwanenmeer gaat over een prins en over betoverde witte zwanen die vrouwen blijken te zijn. De prins wordt verliefd op 1 van de witte zwanen (odette?) en wil met haar trouwen. Geen zwarte zwanen in het verhaal.
Misschien is de hint dat de mol een vrouw is, met huisonthouden ligt de focus ook steeds op foto’s met kleindochters en eventueel het kistje bij hoogspel met het kruis erdoor. Tis maar een idee..

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #31 Gepost op: 30-01-2022, 15:43:26 »
Alle weetjes die waren meegenomen waren juist.
Er was 1 iemand die geen een weetje over zichzelf gevonden heeft (of zei dat die niet bij hem hoorde)…
Ik ga weer terug richting mn oude tunneltje ::zwaai::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #32 Gepost op: 30-01-2022, 15:45:34 »
Dat niemand op het idee kwam om het ventiel van die zwanen los te trekken waardoor die makkelijker op de sup kan.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #33 Gepost op: 30-01-2022, 15:47:08 »
Dat niemand op het idee kwam om het ventiel van die zwanen los te trekken waardoor die makkelijker op de sup kan.
Was inderdaad slimmer geweest

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #34 Gepost op: 30-01-2022, 15:50:03 »
Haha, ja maar ongetwijfeld niet toegestaan.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #35 Gepost op: 30-01-2022, 15:52:12 »
Als ze zo'n prachtig beeld mogen mollen...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #36 Gepost op: 30-01-2022, 15:55:50 »
Ze moesten die zwanen meenemen , er was ook niks gezegd  over dat ze niet op de sup mochten belanden , dus misschien zouden leeggelopen zwanen ook meegeteld worden . 

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #37 Gepost op: 30-01-2022, 15:56:38 »
Ze krijgen altijd extra uitleg, ook met wat wel en niet mag. Het had er toch voor tv niet uitgezien als ze met halflege zwanen gefietst hadden? ;D

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #38 Gepost op: 30-01-2022, 16:02:29 »
Weet ik niet. Ik vind het ook een esthetischer gezicht als de zwanen netjes achter de fiets hingen , dan dat ze op de sup vervoerd werden, maar dat werd wel goedgekeurd.

Ik vond het een slimme vondst dat de zwanen misschien ook leeg hadden Vervoerd kunnen worden . En helaas weten we niet of dat mocht of niet .

Offline SlimmerAlsJij

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Zwanenmeer
« Reactie #39 Gepost op: 30-01-2022, 17:27:31 »
Tijdens deze opdracht werd er de nadruk gelegd op het woord "poetsmiep". Nu dit woord dusdanig ongewoon is, toch maar even naar een exacte definitie gezocht. Kon dit niet vinden. Hierna gepuzzeld of het een anagram was. Geen namen in dit woord verstopt, maar het enige 8 letterwoord dat te maken is, is "piepstem". Dat lijkt wel erg op een hint.