Auteur Topic: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet  (gelezen 17501 keer)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #120 Gepost op: 7-02-2022, 21:01:14 »
Als Kim-Lian munten in het water had laten vallen was ze zelf gigantisch door de mand gevallen want na afloop zegt  Rik het volgende:

"Dankzij het voorbereidend werk van Laetitia, Fresia en Everon hadden jullie met deze opdracht
maximaal 2450 euro kunnen verdienen. Het is jullie gelukt om vijf kistjes uit de duikbootbasis te krijgen.Vier daarvan hebben jullie kunnen openen. Als het goed is, is dat 1400 euro voor de pot".

Als die 1400 euro niet in de kistjes zat had Kim-Lian heel wat uit te leggen.  ::jaja::

Rik weet wie de mol is. Als er geld ontvreemd zou zijn had hij hele andere zin gezegd.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #121 Gepost op: 7-02-2022, 22:44:55 »
Als Kim-Lian munten in het water had laten vallen was ze zelf gigantisch door de mand gevallen want na afloop zegt  Rik het volgende:

"Dankzij het voorbereidend werk van Laetitia, Fresia en Everon hadden jullie met deze opdracht
maximaal 2450 euro kunnen verdienen. Het is jullie gelukt om vijf kistjes uit de duikbootbasis te krijgen.Vier daarvan hebben jullie kunnen openen. Als het goed is, is dat 1400 euro voor de pot".

Als die 1400 euro niet in de kistjes zat had Kim-Lian heel wat uit te leggen.  ::jaja::
Maar Kim Lian staat al te kijk als degene die geld achterhoudt, die liegt over de gsm die plots in haar tas zou zitten. En dat allemaal in het bijzijn van andere kandidaten. Vreemd dat ze dat dan niet doet als de anderen het niet zien.
Ze is het toch al gewend om 'betrapt' te worden op mols gedrag en bijna iedereen neemt haar mee als verdachte, wat zou het haar kunnen schelen?

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #122 Gepost op: 7-02-2022, 22:52:12 »
Vier daarvan hebben jullie kunnen openen. Als het goed is, is dat 1400 euro voor de pot".

Als die 1400 euro niet in de kistjes zat had Kim-Lian heel wat uit te leggen.  ::jaja::
Het is dat Sahil erbovenop springt en meteen het verschil tussen 1400 Rik en 1100 KL ter sprake brengt. Bedenk eens wat er was gebeurd als hij het niet had opgemerkt, of de kennis later had willen gebruiken? Dan was de 300 bij KL gebleven. Thomas had het dan ook geweten en het maakt haar verdacht, maar dat is hoe ze het speelt (als ze de mol is, wat ik verder niet denk). Maar wat ze hier doet is niet per se alleen maar kandidaats.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #123 Gepost op: 7-02-2022, 23:11:21 »
Everon hier m.i. het minst mols. Vindt de derde sleutel, met het risico dat Laetitia of Fresia in korte tijd de set compleet maakt.
Ik meen dat hier al gezegd is dat hij die sleutel plotseling "vindt" omdat hij anders betrapt zou worden op het niet vinden hiervan. Moet dit nog op mijn gemak terugkijken.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #124 Gepost op: 7-02-2022, 23:18:31 »
quote author=Jooffab link=topic=71786.msg2448157#msg2448157 date=1644235071]
Heb volgens mij iets geks ontdekt bij de pot. Na aflevering 5 stond de pot op € 9.450. In afl 6 is voor opdracht 1 € 1400 en voor opdracht 2 € 1310 verdiend. Bij elkaar opgeteld kom ik op € 12.160. Maar in beeld en op de site staat € 12.060. Waar is die € 100 gebleven?
[/quote]

Uit een ander topic. Maar de bedragen kloppen volgens mij. En mist na opdracht 1 € 100 in de pot.
Dat bedrag raakt ergens vermist na het tellen van Kim-Lian en Thomas.

Thomas had rare dingen deze opdracht. Viel van de boot en zijn lampje kapot. Was als eerste binnen om op zoek te gaan naar de kistjes. Pakt niet het eerste lampje, maar gaat juist verder, op zoek naar een kistje waar ze de code niet van hebben?

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #125 Gepost op: 8-02-2022, 10:18:02 »
De groep in het fort heeft erg efficiënt gewerkt, zijn het fort binnengekomen, fakkels gevonden, 3/4 van de sleutels gevonden en 7 pijlen nabij de boei geschoten (de mol had de eerste pijl grandioos gemist of ver naast de anderen geschoten, denk ik). Dat alles in 22 minuten, terwijl bekend was dat er tijdsdruk is omdat de tweede groep met de codes op de pijlen aan de gang moet. Hiervoor geeft Rik aan dat ze 30 minuten nodig hebben, ze krijgen 38 minuten.
Als de mol toch in deze groep zou zitten, dan is de mol wel in deze positie gezet door de andere groep, die hadden immers al bepaald wat zij met hun 3-en gingen doen. Een mol zou in ieder geval graag bij de opdracht met de kistjes zitten.

Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #126 Gepost op: 8-02-2022, 11:53:25 »
De groep in het fort heeft erg efficiënt gewerkt, zijn het fort binnengekomen, fakkels gevonden, 3/4 van de sleutels gevonden en 7 pijlen nabij de boei geschoten (de mol had de eerste pijl grandioos gemist of ver naast de anderen geschoten, denk ik). Dat alles in 22 minuten, terwijl bekend was dat er tijdsdruk is omdat de tweede groep met de codes op de pijlen aan de gang moet. Hiervoor geeft Rik aan dat ze 30 minuten nodig hebben, ze krijgen 38 minuten.
Als de mol toch in deze groep zou zitten, dan is de mol wel in deze positie gezet door de andere groep, die hadden immers al bepaald wat zij met hun 3-en gingen doen. Een mol zou in ieder geval graag bij de opdracht met de kistjes zitten.

Čn de Mol zou denk ik in discussie zijn gegaan, "Sahil, Thomas, of Kim Lian verdenkend", dat ze die keuze van dat verdacht trio niet moeten vertrouwen en dat er gestemd moet worden of zoiets, alles om ervoor te zorgen dat de mol in donker en water groep terecht komt. Feit dat er nul weerstand is, lijkt mij kandidaats. Thomas is de enige die stuurt op de voorstel van Sahil.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #127 Gepost op: 8-02-2022, 12:07:40 »
Met het afvallen van Sahil is €100 definitief uit de pot verdwenen.

Volgens mij is die 100 van de Sahil na de laseropdracht al meteen niet meegeteld. Dus deze 100 heeft waarschijnlijk toch een andere oorzaak... 

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #128 Gepost op: 8-02-2022, 12:10:25 »
Als de mol toch in deze groep zou zitten, dan is de mol wel in deze positie gezet door de andere groep, die hadden immers al bepaald wat zij met hun 3-en gingen doen. Een mol zou in ieder geval graag bij de opdracht met de kistjes zitten.

Gezien het feit dat er in de tweede groep totaal niet gemold is, lijkt dit me een logische conclusie. De Mol zat in de eerste groep, want had geen invloed op de groepsindeling door de actie van Sahil.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #129 Gepost op: 8-02-2022, 12:29:58 »
In de tweede groep is wel degelijk gemold. Kim-Lian is alweer snel naar buiten gegaan en kon mogelijk ongecontroleerd iets met de codes/kistjes doen, Thomas heeft naar een ijzeren 'stuur van een duikboot' gevist ipv kistjes. Maar Sahil heeft als wannabemol bijna al het werk voor de mol gedaan. Als mol wil je denk ik het liefst bij zo'n kandidaat zitten.
€1.400 is 40% van het max te behalen bedrag, mind you. (en iets meer dan de helft van wat groep 1 heeft gevonden)
De eerste groep heeft 70% van het max te behalen bedrag gehaald, dat is toch een veel betere score.

En als groep 1 het voor groep twee had verprutst, door veel te lang te blijven zoeken, of pijlen niet goed te schieten, of geen sleutels vinden hoefde je als mol in de tweede groep helemaal niets meer te doen čn de schuld in andere schoenen schuiven.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #130 Gepost op: 8-02-2022, 12:55:27 »
Jammer dat we niet gezien hebben hoe de groepsindeling van de busjes is ontstaan

Kan me voorstellen dat de mol misschien bij Sahil/tel wilde zijn

In dat geval zijn er maar 2 molopties en eigenlijk maar 1.. Kim

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #131 Gepost op: 8-02-2022, 14:23:46 »
Ik denk dat t al in de groepsdynamica zat, dat Everon en Fresia met Sahil bij elkaar zijn, bondje vormen, dus niet gek dat Kim-Lian, Laetitia en Thomas bij een van hen terecht komen...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #132 Gepost op: 8-02-2022, 16:17:02 »
Zag deze voorbij komen op twitter van mollenjagers

Edit: Thomas geeft 1-6-3 door wat de J zou moeten zijn dus ik denk zelf dat t niks is

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #133 Gepost op: 8-02-2022, 16:53:40 »
Ik lees dat ze ook die volgorde in beeld kwamen. Dat maakt het iets sterker.

Offline Its Me 2000

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #134 Gepost op: 8-02-2022, 16:55:01 »
En ook nog de code met 1 -6 - 3  A - F -C alias Fresia

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #135 Gepost op: 8-02-2022, 17:24:35 »
Bij de kistjes denk ik dat de code net een "tandje" daaronder eigenlijk de juiste orientate is. Dus 216; 193; 149. Verder kunnen de codes op de dichte kistjes uiteindelijk wel weer verdraaid zijn. Who knows...

Dit is mijn lijstje:

276 (kim - zichtbaar op de pijl)
. . 3 (kim - alleen hoorbaar uitgesproken)
163 (thomas- alleen hoorbaar uitgesproken)
327 (te zien op een dicht kistje) > 216
204 (te zien op een dicht kistje) > 193
250 ((te zien op een dicht kistje) > 149
193 (te zien in Mollenstreken, let op! kan ook een met stift aangepaste 103 zijn)
De code die Sahil schijnbaar noemt heb ik niet gehoord. - waar dan?

Anyway.. ik kan niets zinnigs uit dit rijtje halen.

Ik blijf erbij dat Kim Lian met die 103 pijl heeft staan rommelen.
 ;D

« Laatst bewerkt op: 8-02-2022, 18:01:40 door annebeestje »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #136 Gepost op: 8-02-2022, 19:03:30 »
Het gaat erom hoe het in beeld komt en dan klopt het wel. Het zijn dus niet de codes van de kluisjes die in beeld komen, maar de genoemde getallen komen wel in beeld. Dus op zich klopt het, maar als hint, het kan ook toeval zijn.

En de pijlen 163 en 193 passen ook bij elkaar. AFC M.

Badmeesters from hell. He nog twee mollende sportinstructeurs.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2022, 19:49:06 door foxhunter »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #137 Gepost op: 8-02-2022, 21:35:46 »
Anyway.. ik kan niets zinnigs uit dit rijtje halen.
 ;D
Middelste cijfer is uniek. Missen nog 1, 3, 4 en 8. Vermoed dat het middelste cijfer aan de vindplaats van de kistjes is gelinkt.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #138 Gepost op: 8-02-2022, 22:37:48 »
Ah gevonden... Sahil zegt  "op je 3 en je 9". Alsin waar de badmeesters staan, in kickboks termen. Dus niet 319. 
Die theorie van mollenjagers hierboven kunnen we wat mij betreft afschrijven.

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #139 Gepost op: 8-02-2022, 23:47:53 »
Ik blijf een beetje met James bond zitten.
Thomas maakt hier een referentie aan als hij de basis in supt.
Nu is “for your eyes only” gedeeltelijk in albanie gefilmd.
Hint dat naar F die in afl 3 haar groene vrijstelling voor de ogen houdt?
En een sleutel niet lijkt te zien?
En Everon naar t middem stuurt? Is dat omdat er in F haar tunnel 1 op hoogte ligt? (Aka hij kan erbij zij niet, eef kom hier)

Of toch naar Thomas zelf, die zoals Sahil ook opmerkt blind vaart. Lampje gaat stuk.
En als je s als rommelig ziet en van KL vindt dat ze geld achterhioudt is t laidback mollen. Zou ik ook niet protesteren met verdeling.

Maar L die wat terug lijkt te stoppen. En de “lock without a key” openmaakt streep ik ook niet af.
En die streep en rondje op die zwaarden, lijkt dat niet op het “molteken” uit de muzieknotatie?