Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette  (gelezen 14253 keer)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #20 Gepost op: 12-02-2022, 23:07:18 »
Een typische Robinson-opdracht in WIDM.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #21 Gepost op: 12-02-2022, 23:22:01 »
Vanuit de redenatie "de mol als productieassistent" vond ik Everon juust niet verdacht. In die rol had hij namelijk 1 zakje gepakt en was daarmee gelijk door gegaan, zodat het spel meer zou gaan rollen.
Wat me sowieso wel verbaasde was dat er niemand van de 4 meteen in het zakje ging kijken wat erin zat!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #22 Gepost op: 12-02-2022, 23:23:54 »
Dit verklaart voor mij wel waarom Fresia zulke rammelende argumentatie gebruikte om haar vrijstelling zolang te bewaren: als Mol wil je hier liever niet aan meedoen om het speelveld gelijk te houden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #23 Gepost op: 12-02-2022, 23:30:34 »
Sahil bewaarde hem net zo lang (althans, dat probeerde hij!).

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #24 Gepost op: 12-02-2022, 23:42:00 »
Sterker nog ik denk dat de mol niet eens mee wil doen om het spel zo eerlijk mogelijk te maken.

Hier ben ik het mee eens, niet met de rest van je post.

Wat doe je als je niet aan een opdracht mee wilt doen? Je zou je vrijstelling vier afleveringen kunnen bewaren.

Is de afgelopen jaren wel vaker gebeurd dat iets wat erg toevallig leek dat eigenlijk niet was.

(edit: zie dat Blip dit ook al had bedacht)
« Laatst bewerkt op: 12-02-2022, 23:43:48 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #25 Gepost op: 13-02-2022, 01:28:19 »
Dit verklaart voor mij wel waarom Fresia zulke rammelende argumentatie gebruikte om haar vrijstelling zolang te bewaren: als Mol wil je hier liever niet aan meedoen om het speelveld gelijk te houden.
Ik denk dat het speelveld juist gelijk is als de Mol meedoet. Want als de Mol wint en het vraagteken kiest valt altijd degene af die de test het slechts heeft gemaakt, ongeacht wie de Mol zou aanwijzen. Als een kandidaat het wint, dan is het niet eerlijk omdat degene die de test het slechtste heeft gemaakt toch door kan zijn.
Een andere punt is dat het voor de Mol niet interessant is om te winnen. Maar voor een eventuele twist (te bespreken tijdens de reunie) is het wel interessanter is als een kandidaat wint.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 01:31:40 door MartinJ »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #26 Gepost op: 13-02-2022, 02:44:10 »
Ik snap eerlijk gezegd niet wat het nut van deze actie of dit spel is, anders dan verbloemen wie de test ècht het slechtste maakt. Met drie kandidaten op Kim is alles nu nog mogelijk. Was het de tijd? Zat ze verkeerd? Dat is zo niet uit te vinden.

Het enige wat ik ervan kan maken is dat Laetitia verliest van Everon (dezelfde mol) en van Kim (andere mol gekozen). Dat ze van Everon en Thomas verliest, is gezien het tijdsnadeel logisch. Als ze allemaal goed zitten, verliest ze waarschijnlijk. Je kunt er niet uithalen of ze goed of verkeerd zitten. Ze verliest het ook van Kim, die Everon als mol heeft.

En ook als Kim het goed heeft, zal Laetitia vanwege het tijdsnadeel verliezen. Dan is ze van de drie verkeerde keuzes de langzaamste.

Sneue manier om er uit te raken. Met een balletjes schieten en even puzzelen.

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #27 Gepost op: 13-02-2022, 09:54:38 »
Ik juist bij Everon. Veruit als eerste aan het schieten, ook snel de eerste raak, en dan ineens alles mis schieten. Terwijl hij de juiste strategie had, gelijk veel zakjes meenemen. Zodat je niet steeds heen en weer hoeft te gaan.

En vervolgens wel als snelste de puzzel af. Nadat Thomas er klaar mee was die eerder was begonnen. En die puzzel is als mol vrij simpel natuurlijk. Maar goed, daar wint de mol op zich ook niks mee. Maar wel hoe ik het als mol zou spelen. Iemand anders voor laten gaan om het vraagteken te gunnen. Daarna kun je gewoon prima als tweede heel fanatiek over de streep komen.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #28 Gepost op: 13-02-2022, 10:09:48 »
 ze zouden dit zo gedaan kunnen hebben omdat iedereen fout zit.
Thomas de mol? Zou wel leuk zijn. Dan blijft de executie ook eerlijk omdat Lae er dan sowieso uitgevlogen was.
Ze had trouwens ook al aan de groep verteld dat ze wist dat de test heel slecht gegaan was. Is dus niet gek dat Thomas haar koos

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #29 Gepost op: 13-02-2022, 10:30:05 »
"Eerlijk" maakt de makers niks uit gezien eerdere testtwists. Het lijkt te doen te zijn om te verrassen en ook wel om extra schimmigheid te creëren omtrent wie wel of niet op het goede spoor zit.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #30 Gepost op: 13-02-2022, 14:34:22 »
Deze opdracht deed me denken aan aflevering 5 van seizoen 2020 van de Belgische Mol, maar kan hier niet aan tippen. Voor degenen die dat niet hebben gezien zal ik het hier even uitleggen. En misschien ook een reden voor degenen die nog nooit naar de Belgische Mol hebben gekeken, dit toch eens te doen.

De 6 kandidaten maken een test van slechts 15 vragen en krijgen vervolgens in het geniep één voor één hun scherm te zien. Daarna mogen ze 3 van 6 pijlen afschieten. Er is één pijl voor elke kandidaat en als deze kandidaat een groen scherm had, dan geeft de pijl een groen lichtspoor. Voor de kandidaat die het rode scherm had geeft de pijl een rood lichtspoor. Als ze met zijn allen de rode pijl weten af te schieten, dan gaat degene met het rode scherm onmiddellijk naar huis. Zijn alle 3 de pijlen die ze afschieten echter groen, dan moet elke kandidaat vervolgens de 5 resterende testvragen maken en wordt opnieuw een rangschikking gemaakt. De kandidaat met de minste goede antwoorden van de 20 vragen krijgt dan het definitieve rode scherm. En dan maar kijken wie er zenuwachtig is omdat hij zojuist het rode scherm zag. Per pijl hebben ze een beperkte tijd om die gezamenlijk te kiezen. In de praktijd waren de 3 afgeschoten pijlen groen en moesten er dus nog 5 vragen worden gemaakt. De grote vraag was dan natuurlijk of degene die uiteindelijk het rode scherm had ook in het begin het rode scherm had. Want die had via het eerste rode scherm wellicht voorkennis gekregen dat hij verkeerd zat en daardoor de laatste 5 vragen ingevuld op een andere mol. Kortom, erg veel om over te discussiëren.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #31 Gepost op: 13-02-2022, 19:20:50 »
Ja, dat was magnifiek. Die gelaagdheid bij de Vlaamse Mol is geweldig!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #32 Gepost op: 14-02-2022, 09:15:15 »
Het idee van de opdracht was goed, maar de uitvoering... Precies expeditie robinson. En dat vraagteken is wederom een vrijstelling... Doe dan dat je bijvoorbeeld een kandidaat kan kiezen die een goede vraag fout gerekend krijgt. Ik ben er niet zo zeker van dat Thomas niet meer een beetje gespreid heeft, dus met enkele vragen op Everon had hij er uitgelegen.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #33 Gepost op: 14-02-2022, 09:36:22 »
Ik juist bij Everon. Veruit als eerste aan het schieten, ook snel de eerste raak, en dan ineens alles mis schieten. Terwijl hij de juiste strategie had, gelijk veel zakjes meenemen. Zodat je niet steeds heen en weer hoeft te gaan.

Dat idee had ik ook. Razendsnel van start, snel 2 (3?) zakjes pakken en door. Daar relaxed de flessen proberen kapot te schieten, waar we hem vaker (ook bij de schapen) in paniek opdrachten hebben zien doen. Hij hield ook de anderen goed in de gaten, hij wist precies wie wat deed.

Op de bank zei ik nog hardop dat de Mol heeft kunnen oefenen, ook op de puzzel. Dus diegene die als laatste aankomt en toch als (een van de) eerste klaar is met de puzzel heeft een grote kans om de Mol te zijn. Everon komt als 4e aan en is als 2e klaar. Aan het vraagteken heeft hij niets, dus heeft hij Thomas laten winnen (om niet alle ogen op zichzelf te gericht te krijgen bij de schermen) of was Thomas hem te snel af?
In ieder geval is de +0 strafminuten een goede dekmantel voor de Mol.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #34 Gepost op: 14-02-2022, 16:57:15 »
Eerder gezegd, maar omdat geen geld in het spel zat kan de mol superkandidaats gaan doen, dus fanatiek spelen.

Wat zou "testafette" geweldig zijn geweest als er gelaagdheid in zat. Als kandidaten op weg naar de test al deelvragen over de mol zouden moeten oplossen, of opdrachten waarin hints naar de mol zaten, dan zouden ze beloond worden voor hun juiste oplossingen. Uit de zakjes vissen, flessen katapulteren, en rode kubus bouwen kan ik iig geen hints halen of het moest terugslaan op uit de lucht vallen, net of net niet, en ...?

Het vraagteken was een kunstmatige laag aanbrengen om het zogenaamd nog een spannende twist te geven, maar als de mol het vraagteken pakt -goed te doen omdat je lang hebt kunnen oefenen op de opdrachten-, heb je 1) een onverdachte doorgang naar de semi-finale èn vooral 2) gelijk speelveld voor de kandidaten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #35 Gepost op: 14-02-2022, 17:15:09 »
Wat zou "testafette" geweldig zijn geweest als er gelaagdheid in zat. Als kandidaten op weg naar de test al deelvragen over de mol zouden moeten oplossen, of opdrachten waarin hints naar de mol zaten, dan zouden ze beloond worden voor hun juiste oplossingen. Uit de zakjes vissen, flessen katapulteren, en rode kubus bouwen kan ik iig geen hints halen of het moest terugslaan op uit de lucht vallen, net of net niet, en ...?

Dit dus! Je haalt me de woorden uit de mond.



Het vraagteken was een kunstmatige laag aanbrengen om het zogenaamd nog een spannende twist te geven, maar als de mol het vraagteken pakt -goed te doen omdat je lang hebt kunnen oefenen op de opdrachten-, heb je 1) een onverdachte doorgang naar de semi-finale èn vooral 2) gelijk speelveld voor de kandidaten.

En dat is dus exact wat er gebeurde: Mol Thomas pakte het vraagteken en zo kon hij dus door zonder dat we nog meer vraagtekens hoefden te zetten bij het feit dat het toch wel merkwaardig is dat iemand die telkens weer op een andere kandidaat zit (waarvan velen eruit vlogen) toch telkens door gaat. "Je gaat het pas zien als je het doorhebt", aldus de Grote Profeet met Nummer 14.   ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #36 Gepost op: 14-02-2022, 17:40:05 »
Gelijk speelveld werd het nooit met 0, 1 en 2 strafminuten.
- Thomas is 'gratis' door
- Everon door op Kim (geen straf)
- Kim door op Everon (+1)
- Laetitia weg op Kim (+2)

Vraag blijft hoe Kim van Laetitia kon winnen. Dat lukt alleen als Kim of Everon de Mol is of iedereen verkeerd zit. Dat laatste kan ik me in deze fase nauwelijks voorstellen, dus dan zou ik geneigd zijn Thomas en Fresia af te strepen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #37 Gepost op: 14-02-2022, 17:52:00 »
Vraag blijft hoe Kim van Laetitia kon winnen. Dat lukt alleen als Kim of Everon de Mol is of iedereen verkeerd zit. Dat laatste kan ik me in deze fase nauwelijks voorstellen, dus dan zou ik geneigd zijn Thomas en Fresia af te strepen.

En toch is dat waarschijnlijk precies wat er aan de hand is! Daarom is die vraag van Rik vooraf aan de mollie/millie-opdracht ook zo leuk: ze zeggen allemaal (behalve Thomas) dat ze weten wie de Mol is. Kun je je de slotuitzending voorstellen waarin die beelden worden vertoond en Rik droog opmerkt dat op dat moment nog niemand de Mol in het vizier had? Rik schreef in het Mol-boekje dat dit de beste van de laatste vijf seizoenen is. Dat gaat hij natuurlijk niet zeggen als de Mol al lang voor de finale door bijna iedereen ontmaskerd is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #38 Gepost op: 14-02-2022, 18:13:55 »
Ze zitten verkeerd  ::bravo::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #39 Gepost op: 14-02-2022, 21:55:58 »
Goed gezien ::bravo::