Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette  (gelezen 14278 keer)

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #40 Gepost op: 14-02-2022, 22:13:38 »
Ik kan me alleen maar aansluiten bij een aantal eerdere reacties....
Die laatste proef had echt niets met Wie is de Mol te maken. Er wordt geen geld verdiend, er kan of hoeft niet gemold te worden. Voor Expeditie Robinson een prima proef, maar binnen dit spel voor de kijkers totaal zinloos; een ook voor de deelnemers geen enkele mogelijkheid om meer te weten te komen over de Mol.

Tel daarbij op de totaal onmogelijke schapenopdracht (wel erg grappig natuurlijk! maar waarom wil de productie zelfs bij dit soort lage potstanden alsnog geld uit een pot trekken) en een foto-opdracht die iedere kandidaat (alweer!) in zn eentje uitvoert en waarbij je dus weer niets van je tegenstanders en dus de Mol te weten kan komen, dan blijft er toch weinig over deze aflevering van het concept: ontdek de Mol.....
Jammer

Offline Didier

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 😁😁
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #41 Gepost op: 14-02-2022, 23:16:50 »
Gelijk speelveld werd het nooit met 0, 1 en 2 strafminuten.
- Thomas is 'gratis' door
- Everon door op Kim (geen straf)
- Kim door op Everon (+1)
- Laetitia weg op Kim (+2)

Vraag blijft hoe Kim van Laetitia kon winnen. Dat lukt alleen als Kim of Everon de Mol is of iedereen verkeerd zit. Dat laatste kan ik me in deze fase nauwelijks voorstellen, dus dan zou ik geneigd zijn Thomas en Fresia af te strepen.
Je zegt dus dat Kim alleen van Laetitia kon winnen als of zij of Everon of Thomas of Fresia de mol is????? Ik snap de logica niet.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #42 Gepost op: 15-02-2022, 00:08:48 »

Rik schreef in het Mol-boekje dat dit de beste van de laatste vijf seizoenen is. Dat gaat hij natuurlijk niet zeggen als de Mol al lang voor de finale door bijna iedereen ontmaskerd is.

Bij Everon valt het wel mee. Twee harde verdenkingen en een halve tot nu toe. Er is nog niemand op hem afgevallen.

Heb je de -5000 nog. Ik kan me zo'n uitspraak wel voorstellen (ook al ben ik het er waarschijnlijk niet mee eens)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #43 Gepost op: 15-02-2022, 11:45:21 »
Wat ik vooral opvallend vind bij deze opdracht is dat de testbiechten er naar neigen dat bijna niemand meer spreidt. Kim-Lian zegt dat ze vol op Everon zit. Bij Everon krijgen we te zien dat Kim zijn hoofdverdachte is. En bij Thomas gaat het alleen over Kim. De boodschap die moet overkomen is: iedereen zit op Kim behalve Kim zelf.

Maar op het moment dat Thomas moet aangeven wie hij denkt dat de test het slechts heeft gemaakt blijkt dat hij Everon en Kim verdenkt. Ik kan dan het scenario dat Kim de Mol is domweg niet geloven en het meest waarschijnlijke is dan dat Everon de Mol is. Immers, Fresia zit ook op Everon en het lijkt me stug dat niemand op de goede Mol zit. De kandidaten zitten toch 24 uur op elkaars lip, die moeten toch meer doorkrijgen dan wij als kijkers.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #44 Gepost op: 15-02-2022, 12:21:35 »
Dat in deze fase van het spel nog niemand op de juiste mol zit is vaker voorgekomen hoor. Denk alleen maar aan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Ik sluit niets uit.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 12:26:18 door Heinz »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #45 Gepost op: 15-02-2022, 21:08:25 »
Ik heb  het al eerder ergens gelezen maar zag het nu weer bij het terugkijken:
Bij de testvraag die Everon invult staat geen optie voor Fresia.

Foutje?

In de app kregen we deze week ook deze testvraag. De optie voor Fresia was hier wel toegevoegd.
( de mol deed niet mee aan de opdracht i.v.m. een vrijstelling o.i.d.)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #46 Gepost op: 15-02-2022, 21:21:47 »
Ja, het lijkt erop dat destijds toen het spel gespeeld werd de productie aan de deelnemers heeft weggegeven dat Fresia niet de Mol is... Of ze is wel de Mol, maar degene die de vragen maakte was even vergeten dat ze haar Groene Vrijstelling nog moest inzetten. In beide  gevallen een forse blunder, die ze kennelijk recht hebben gezet voor de app.

Ik vraag me echter wel af hoe ze dit recht hebben gezet tegenover de kandidaten? Want die kunnen hebben geconstateerd dat Fresia de Mol niet is en dus vervolgens hun antwoorden daarop hebben aangepast. Een slimme kandidaat denkt dan immers 'Ho, wacht eens even!' en gaat, mocht hij/zij op Fresia zitten gauw al zijn/haar antwoorden aanpassen en zich op een andere kandidaat richten.

Destijds was het met Stine al een behoorlijke blunder, maar omdat dit het verloop van het spel beïnvloed heeft, is dit eigenlijk een kapitale fout. Ben benieuwd of we hier nog over horen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #47 Gepost op: 15-02-2022, 21:25:49 »
Het lijkt me dat Fresia gewoon valt onder het antwoord "Nee". Er is er maar één op wie "Ja" slaat, en dat is Thomas. Voor de anderen moet je "Nee" aanklikken.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #48 Gepost op: 15-02-2022, 21:28:36 »
Het lijkt me dat Fresia gewoon valt onder het antwoord "Nee". Er is er maar één op wie "Ja" slaat, en dat is Thomas. Voor de anderen moet je "Nee" aanklikken.

Dat lijk mij ook. Moet wel zeggen dat de makers dit jaar niet in vorm zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #49 Gepost op: 15-02-2022, 21:30:25 »
Het lijkt me dat Fresia gewoon valt onder het antwoord "Nee". Er is er maar één op wie "Ja" slaat, en dat is Thomas. Voor de anderen moet je "Nee" aanklikken.

Als dat zo was, dan had men voor de app de vraag niet hoeven aan te passen en dat heeft men toch gedaan!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #50 Gepost op: 15-02-2022, 21:51:56 »
Toen ik die vraag in de app zag, dacht ik meteen dat hier alleen een ja en nee antwoord onder zou staan. Ik vond die vraag raar omdat nee voor alle kandidaten behalve Thomas juist is. Ik zag dit al een aanwijzing dat Thomas wel eens de Mol zou kunnen zijn, want waarom zou je anders deze vraag stellen. Een soort van instinker dus. Misschien dus wel een subtiele hint aan de kandidaten dat ze toch maar eens goed over Thomas als Mol moesten nadenken! Wat mij betreft een van de sterkste aanwijzingen dat Thomas de Mol zou kunnen zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #51 Gepost op: 15-02-2022, 22:07:25 »
Ja, en dat zou er dan ook op wijzen dat Thomas op dat moment nog steeds totaal onverdacht was. En het sluit ook weer aan bij het 'twee petten'-verhaal: het was Thomas die achter de anderen langszij kwam.

Ik heb na de proloog in augustus voor mezelf uitgemaakt dat ik Arno en Thomas als potentiële mollen in de smiezen ging houden. Jammergenoeg heb ik in het begin teveel op Arno gelet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #52 Gepost op: 15-02-2022, 22:40:22 »
Toen met Stine was het ook niet het werkelijke scherm dat de kandidaten zagen, dus kan ook gewoon een productie foutje zijn.

+ de kandidaten krijgen een mix van 20 vragen waar soms maar 1 antwoord op iemand slaat en het andere antwoord op de rest van de groep (zoals bij de vraag getoond in de aflevering).

Wij krijgen maar 1 vraag, dan is een vraag waar ja maar naar 1 iemand wijst wat dunnetjes. Daarom hebben ze hem mogelijk aangepast, nu valt er nog wat te kiezen.

Ik zoek er zelf niet zoveel achter (in ieder geval zeker niet dat de kandidaten nu al hadden kunnen weten dat Fresia de mol niet is, omdat ik het antwoord nee idd ook aan Fresia link in de aflevering).

Waarom ze dan voor deze vraag kiezen en die aanpassen en niet een totaal andere vraag is mij een raadsel. Maar ik ben sowieso niet super onder de indruk van de gekozen vragen. Die kentekens was ook een gekke vraag de gemiddelde kijker heeft dat niet paraat (en daarnaast ook nog een typo..). Aangezien je hem alleen op maandag kan beantwoorden vind ik vragen waarvoor je de aflevering terug moet kijken niet zo geschikt.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 22:44:54 door Martje »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #53 Gepost op: 15-02-2022, 22:48:13 »
Toen ik die vraag in de app zag, dacht ik meteen dat hier alleen een ja en nee antwoord onder zou staan. Ik vond die vraag raar omdat nee voor alle kandidaten behalve Thomas juist is. Ik zag dit al een aanwijzing dat Thomas wel eens de Mol zou kunnen zijn, want waarom zou je anders deze vraag stellen.

Dit is idd opvallend en velen zullen niet direct begrijpen wat je bedoelt..

Indien Thomas de mol is.. en nog totaal niet verdacht wordt.. zullen ze kleine zaadjes planten. Want immers willen ze niet dat de mol uiteindelijk niet ontdekt wordt.
Dit soort bijna suggestieve vragen zijn precies zo’n zaadje.

Maar het kan ook niks zijn. Soms wordt er minder over nagedacht dan wij doen  ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #54 Gepost op: 15-02-2022, 22:58:32 »
Destijds met Stine ging het om vraag 20 waar haar naam niet bijstond. De gedachte was toen dat een verkeerd testscherm was gebruikt nl. één van een volgende aflevering waardoor verwacht werd dat Stine zou afvallen en dat bleek te kloppen. Daar hebben we destijds toch nog enkele topicpagina's over gediscussieerd.

Deze keer is het iets anders, de vraag gaat over een opdracht. Maar de vraag zoals die gesteld is impliceert wat mij betreft dat de mol aan de opdracht heeft meegedaan.

"Schoot de mol als eerste alle flessen kapot?"
De vraag is voor de app gewijzigd , voor de hand liggende conclusie is dan dat het inderdaad een fout was.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #55 Gepost op: 15-02-2022, 23:49:19 »
We weten niet of er überhaupt al vragen in de test zaten over de derde opdracht. De test was immers aansluitend aan die opdracht en dan kan er ook in de snelheid nog iets mis gegaan zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #56 Gepost op: 16-02-2022, 00:05:37 »
Hoe dan ook zullen de vragen zijn gemaakt voordat de opdracht begon en toen was nog niet bekend of Fresia de vrijstelling in ging zetten. Het kan ook een bewuste keuze zijn geweest want met de vraag op zich is niets mis, zoals hier al eerder is opgemerkt.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #57 Gepost op: 16-02-2022, 07:18:07 »
Want immers willen ze niet dat de mol uiteindelijk niet ontdekt wordt.
Waarom niet?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #58 Gepost op: 16-02-2022, 07:21:14 »
Hoe dan ook zullen de vragen zijn gemaakt voordat de opdracht begon en toen was nog niet bekend of Fresia de vrijstelling in ging zetten. Het kan ook een bewuste keuze zijn geweest want met de vraag op zich is niets mis, zoals hier al eerder is opgemerkt.
Ja goed punt natuurlijk, als Fresia haar vrijstelling niet in zou zetten(wat heel vreemd zou zijn want dit was de laatste mogelijkheid) dan zou het antwoord dat de mol niet meedeed nergens op slaan. Kan me goed voorstellen dat de vragen idd al in beton gegoten waren voor aanvang van de opdracht.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Testafette
« Reactie #59 Gepost op: 16-02-2022, 08:44:27 »
Dat zal het inderdaad zijn. De optie dat er een vrijstelling ingezet zou worden was heel reëel maar geen zekerheid.