Auteur Topic: [Voorbeschouwing] Ontknoping (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)  (gelezen 10661 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #20 Gepost op: 2-03-2022, 10:49:34 »
"jongens, ik heb nou toch eens een goed idee: wat nou als we alle kandidaten in het land houden zodat de mol zich daar aan het eind voor iedereen kan ontmaskeren. Doen we lekker helemaal in thema met gemaskerd bal enzo.
Maar, en dan komt nu de twist, die ontmaskering doen we dus niet"

Fantastisch idee!  ::)

Waar komt dit stukje tekst eigenlijk vandaan? Ik vind het maar een vaag verhaal.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #21 Gepost op: 2-03-2022, 10:55:42 »
Ik kan het me ook moeilijk voorstellen dat het zo gegaan is. ::rofl::

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #22 Gepost op: 2-03-2022, 10:56:29 »
Het lijkt mij dat de 3 finalisten het sowieso wel van elkaar weten, maar vaag verhaal inderdaad...

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #23 Gepost op: 2-03-2022, 10:57:25 »
Ik heb hier de nieuwe AvroBode liggen (het zit nog in het plastic) met op de cover Hila.Ik zal eens kijken.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Wie is de mol - 2022
« Reactie #24 Gepost op: 2-03-2022, 10:58:21 »
Hila zegt toch duidelijk van niet. Ik denk dat Arno alleen een sterk vermoeden heeft.

Goh, dit werpt weer een heel ander licht op de zaken als de winnaar en verliezer inderdaad nog niet bekend zijn.
Arno in RTL Boulevard op de vraag of jullie (de afvallers) weten wie de mol is:
"Ik weet wie het is. Ik weet ook wie de twee finalisten zijn."
Over het gemaskerd bal zegt hij: "Het Venetiaans bal, waarin de mol ontmaskerd wordt. Daar waren wij bij. Tipje van de sluier. Wij worden op een gegeven moment op de schouder getikt, Venetiaans masker, ja ja, en dan gaat het masker... (maakt beweging met de vingers omhoog).. meer zeg ik niet."

https://www.rtlboulevard.nl/video/online-video/video/5289332/arno-kantelberg-kijkt-vol-afgunst-naar-widm-had-zo-graag-gebleven

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #25 Gepost op: 2-03-2022, 11:03:15 »
Zou het kunnen dat vooral bedoeld werd dat ze nog niet weten wie de winnaar is, maar dat toen een redacteur dacht 'oei, hiermee verklappen we dat Everon het is. Dus even de tekst aanpassen'?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #26 Gepost op: 2-03-2022, 11:04:39 »
@Delightz: Duidelijk, dank je!

@Brtdm: Goh, dan zou het ook nog Fresia kunnen zijn. Alleen Kim-Lian valt af als Mol als alleen de Mol bekend is gemaakt en niet de winnaar.

Of de afvallers weten alleen wie de Mol is en de finalisten nog niet.

(Vaag allemaal. ::rofl::)
« Laatst bewerkt op: 2-03-2022, 11:06:11 door Heinz »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #27 Gepost op: 2-03-2022, 11:06:42 »
Of het masker van Hila zelf paste gewoon niet goed. Ze kon niet door haar eigen masker kijken.  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #28 Gepost op: 2-03-2022, 11:08:26 »
Als ik beide berichten combineer en ervan uitga dat er alleen waarheid in staat kom ik tot de conclusie dat de afvallers weten wie de Mol is maar de twee overige finalisten weten het nog niet. Verder weet dus nog niemand wie de winnaar en wie de verliezer is (al kunnen de afvallers dat wel deduceren aan de hand van wie de Mol is).

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #29 Gepost op: 2-03-2022, 11:11:54 »
Het stukje komt uit Max magazine

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #30 Gepost op: 2-03-2022, 11:13:01 »
Er staat een interview in de AvroBode met Hila. Het interview eindigt met:

Voorheen wist je als afvaller pas bij de grote finale wie de winnaar en wie de mol is. Hoe is dat nu?
Hila:"Hetzelfde. Wij weten voor de grote ontknoping ook niets. We wisten wel wie de laatste paar spelers waren maar verder niks. Zelfs de finalisten weten nu nog niet wie de uiteindelijke winnaar zal zijn. Het wordt pas voor iedereen duidelijk tijdens de grote ontknoping op zaterdagavond.

Een tekstje bij TV deze week zaterdag:
"Het masker van de mol gaat eindelijk af. Hij of zij maakt zichzelf bekend op een gemaskerd bal in Albanië. Uiteraard wordt duidelijk hoe de mol het spel heeft tegengewerkt en welke hints naar de saboteur verwezen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #31 Gepost op: 2-03-2022, 11:14:41 »
Oh, max heeft gewoon verkeerd geciteerd van de AvroBode.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #32 Gepost op: 2-03-2022, 11:19:49 »
Als ik beide berichten combineer en ervan uitga dat er alleen waarheid in staat kom ik tot de conclusie dat de afvallers weten wie de Mol is maar de twee overige finalisten weten het nog niet. Verder weet dus nog niemand wie de winnaar en wie de verliezer is (al kunnen de afvallers dat wel deduceren aan de hand van wie de Mol is).
Logisch gezien een mogelijkheid, maar wat gebeurd er dan verder op dat gemaskerd bal? De mol maakt zich bekend bij de afvallers vóór de twee finalisten arriveren en verder gebeurd er niets op dat gemaskerde bal? Ze werken een heel seizoen naar de ontmaskering van de mol op het gemaskerd bal toe en houden de kandidaten er allemaal voor op locatie. Het zou toch wel een beetje een anti-climax zijn. Ze hadden dan net zo goed een gemaskerd bal in Nederland kunnen organiseren. Ik kan me er weinig bij voorstellen en vermoed dat de ontknoping op locatie is gebeurd, maar we gaan het zien zaterdag.
Zelfs de finalisten weten nu nog niet wie de uiteindelijke winnaar zal zijn. Het wordt pas voor iedereen duidelijk tijdens de grote ontknoping op zaterdagavond.
Dus de mol is wel ontmaskerd voor alle kandidaten, maar de winnaar/verliezer zijn nog niet bekend gemaakt?

Dat zou het onwaarschijnlijk maken dat Kim-Lian de mol is.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #33 Gepost op: 2-03-2022, 11:20:46 »
@Memmymol: Waar is dat stukje uit?

Hila wordt als volgt geciteerd: "Zelfs de finalisten weten nu nog niet wie de uiteindelijk winnaar zal zijn. Dus wie de Mol van 2022 is, wordt echt pas voor iedereen duidelijk tijdens de grote ontknoping op zaterdagavond."

Ik vind dit echt heel gek, vanwaar die heisa van het bal dan haha.

Ik dacht dat ze bedoelde dat alleen de winnaar nog niet bekend is en dat ze met “ Dus wie de Mol van 2022 is, wordt echt pas voor iedereen duidelijk tijdens de grote ontknoping op zaterdagavond” iedereen de mensen thuis bedoelde.

Het is wat gek allemaal.. ben heel benieuwd nu

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #34 Gepost op: 2-03-2022, 11:22:38 »
Zou het kunnen dat vooral bedoeld werd dat ze nog niet weten wie de winnaar is, maar dat toen een redacteur dacht 'oei, hiermee verklappen we dat Everon het is. Dus even de tekst aanpassen'?

Ik denk inderdaad dat er tijdens het interview iets mis gegaan is.

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de ontmaskering niet helemaal is uitgevoerd op dat bal

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #35 Gepost op: 2-03-2022, 11:24:19 »
Oh, max heeft gewoon verkeerd geciteerd van de AvroBode.

Dit is het cruciale rare stukje dat zowel in Avrobode als Max Magazine staat:

Zelfs de finalisten weten nu nog niet wie de uiteindelijke winnaar zal zijn.

Maar misschien is Hila verkeerd begrepen en bedoelde ze: de finalisten wisten pas tegelijk met ons afvallers wie de winnaar was. En sprak ze dus over de verleden tijd, de ontknoping die in Albanië plaatsvond. (Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de hele groep samen terugreist waarbij alleen de finalisten niet weten hoe het in elkaar zit. ::rofl::)

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #36 Gepost op: 2-03-2022, 11:25:43 »
Er staat een interview in de AvroBode met Hila. Het interview eindigt met:

Voorheen wist je als afvaller pas bij de grote finale wie de winnaar en wie de mol is. Hoe is dat nu?
Hila:"Hetzelfde. Wij weten voor de grote ontknoping ook niets. We wisten wel wie de laatste paar spelers waren maar verder niks. Zelfs de finalisten weten nu nog niet wie de uiteindelijke winnaar zal zijn. Het wordt pas voor iedereen duidelijk tijdens de grote ontknoping op zaterdagavond.


Zou Hila het hier misschien hebben over de tijd in het afvallers hotel?

Dat zij dus voor het gemaskerde bal nog niks wisten, toen zij in het hotel zaten dus.

En dat ze niet bedoeld dat zij het deze zaterdag pas weten maar dat zij het pas wisten op het moment dat wij zaterdag tr zien krijgen

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #37 Gepost op: 2-03-2022, 11:26:25 »
Ja, zo zit het denk ik. En zie mijn verklaring hierboven voor het rare zinnetje over de finalisten. ::jaja::

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #38 Gepost op: 2-03-2022, 11:28:09 »
Die zag ik pas nadat ik mijn bericht gepost had, maar inderdaad, ik denk ook dat Hila het zo bedoeld.
Ze heeft het gewoon wat raar verwoord haha

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #39 Gepost op: 2-03-2022, 11:31:43 »
Het zal eerder aan de redacteur liggen denk ik die even een telefonisch gesprekje deed. Ik heb wel raardere verdraaiingen van woorden gezien in dit soort artikeltjes. En het is ook wel een beetje ingewikkeld natuurlijk voor niet-molloten zo'n "live ontknoping" die al geweest is. ;D