Auteur Topic: [Voorbeschouwing] Ontknoping (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)  (gelezen 10657 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #40 Gepost op: 2-03-2022, 11:32:31 »
Arno heeft het er ook over dat hij weet wie de twee finalisten zijn. Hij zegt niet dat hij weet wie de winnaar is. Het is consistent met het stukje van Hila die aangeeft dat de finalisten nu nog niet weten wie de winnaar is. Dat zou betekenen dat de mol ontmaskerd werd in Albanië, maar de winnaar nog niet bekend is. Dit zou dan pas zaterdag bekend zijn.

Ik kan me niet goed voorstellen dat dit is hoe het gegaan is, maar als dit waar is (en nogmaals, het is te rijmen met de quotes van zowel Hila als Arno), dan betekent dit dat Kim-Lian waarschijnlijk niet de mol is. Als ze het wel is, zou Everon vanzelf de winnnaar zijn.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #41 Gepost op: 2-03-2022, 11:34:34 »
Zullen we Hila anders even bellen wat ze bedoelde? ::rofl::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #42 Gepost op: 2-03-2022, 11:40:22 »
Ik kan me niet goed voorstellen dat dit is hoe het gegaan is, maar als dit waar is (en nogmaals, het is te rijmen met de quotes van zowel Hila als Arno), dan betekent dit dat Kim-Lian waarschijnlijk niet de mol is. Als ze het wel is, zou Everon vanzelf de winnnaar zijn.

En als Fresia de Mol is dan is het een rare manier om Kim-Lian en Everon nog in spanning te laten zitten. Wie van hen heeft er per ongeluk gewonnen?

Het zou alleen nog een klein beetje logisch zijn als Everon de Mol is, al blijft een ontknoping zonder te weten wie de winnaar is geen echte ontknoping maar een anticlimax.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #43 Gepost op: 2-03-2022, 11:41:50 »
Als ik beide berichten combineer en ervan uitga dat er alleen waarheid in staat kom ik tot de conclusie dat de afvallers weten wie de Mol is maar de twee overige finalisten weten het nog niet. Verder weet dus nog niemand wie de winnaar en wie de verliezer is (al kunnen de afvallers dat wel deduceren aan de hand van wie de Mol is).
In de Niet de Mol video met de drie finalisten kijken Fresia, Kim en Everon met Splinter naar de laatste aflevering. Daarna zie je de eerste beelden van het gemaskerd bal (vanaf 13:10) die we al aan het begin van aflevering 1 zagen. Dan gaan de handen naar de laptop om de video op stop te zetten. Lijkt mij duidelijk dat zij allemaal weten wie de mol is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #44 Gepost op: 2-03-2022, 11:42:29 »
Lijkt mij duidelijk dat zij allemaal weten wie de mol is.

Ja, maar misschien dus nog niet wie de winnaar is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #45 Gepost op: 2-03-2022, 11:43:15 »
Alles is weer logisch als Everon de mol is  ::rofl::

Maar ik denk dat t gewoon is hoe Hila het zegt. Ze weten nog niet wie de winnaar is


Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #46 Gepost op: 2-03-2022, 11:46:59 »
Ja, maar misschien dus nog niet wie de winnaar is.
Dat denk ik ook. Mooi om dit in de live uitzending bekend te maken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #47 Gepost op: 2-03-2022, 11:47:11 »
Alles is weer logisch als Everon de mol is  ::rofl::

Dan kloppen de quotes van Hila én Arno:

- Iedereen weet al wie de Mol is en wie de finalisten zijn
- Niemand weet wie de winnaar is en wie de verliezer is
- Wel beetje jammer dat wij hierdoor nu weten dat Everon de Mol is :P

Andere optie: niet alle informatie in de artikeltjes klopt.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #48 Gepost op: 2-03-2022, 11:49:24 »
Alles is weer logisch als Everon de mol is  ::rofl::
We gaan zien wat dit met de poll gaat doen. ;D For the record, het is nu 70 (Everon); 71 (Fresia); 100 (Kim-Lian).

Als deze quotes blijken te kloppen geven ze (onbedoeld) toch wel wat weg.

Maar goed, als de maskerhint er niet was geweest denk ik dat meer dan 90% van het forum al lang op Everon zou zitten als mol.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2022, 11:50:59 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #49 Gepost op: 2-03-2022, 11:50:28 »
Het blijft n beetje gissen maar ik denk oprecht dat t masker afging…Everon erachter zit en dat het tot zaterdag spannend blijft wie de winnaar is.

Dit soort interviews kunnen ze beter achterwege laten

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #50 Gepost op: 2-03-2022, 11:52:15 »
- Wel beetje jammer dat wij hierdoor nu weten dat Everon de Mol is :P

Waar baseer je dit op?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #51 Gepost op: 2-03-2022, 11:53:29 »
Waar baseer je dit op?

Wat ik al eerder schreef: als Fresia bekend was gemaakt als Mol was het een raar soort "spanning" geweest wie de winnaar is, namelijk degene die per ongeluk de meeste vragen goed had. Als Kim de Mol is, is het duidelijk dat Everon de winnaar is.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #52 Gepost op: 2-03-2022, 11:57:23 »
Bijzondere manier om winnaar/verliezer te bewaren tot de ontknoping in Nederland aanstaande zaterdag. Betekent dan wel dat de persoon in het rode gewaad en gouden masker wel de mol is. Die loopt iedereen bij langs en tikt de afvallers op de schouders. En eenmaal afgedaald van de trappen (preview beelden) doet het masker af en tada.

Hoe mensen hier dan de conclusie aan verbinden dat dan dus alleen Everon nog de mol kan zijn volg ik niet. Maargoed eens met enkel mol onthullen nogal anti climax is. Je bouwt meer spanning op door het 'jij bent niet de winnaar, jij bent niet de verliezer' in aflevering 9 dan dit.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #53 Gepost op: 2-03-2022, 11:58:08 »
Ik denk dat als Fresia de Mol is Kim en Everon hun testen dan live opnieuw mogen maken (als ze daarvoor kiezen). Kijken wie het meeste van Fresia weet ...en/of het snelste is.



Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #54 Gepost op: 2-03-2022, 12:00:43 »
Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat de kandidaten allemaal aanwezig zijn, een voor een hun masker afzetten, maar opdracht hebben gekregen met hun rug naar de laatste drie te blijven staan. Die hebben zich dan een voor een achter hun rug ontmaskerd waardoor de kandidaten ook niet al die tijd het geheim hebben hoeven meedragen? Stelt ook de opmerking van Glen in een ander perspectief. Wellicht verwees hij alleen naar Arno, waarvan hij wist dat die het niet was?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #55 Gepost op: 2-03-2022, 12:02:22 »
Hoe mensen hier dan de conclusie aan verbinden dat dan dus alleen Everon nog de mol kan zijn volg ik niet.

Als Kim als Mol onthuld was wisten Fresia en Everon toch meteen wie er gewonnen had? Of dacht je dat ze van elkaar geheim zouden kunnen houden de hele terugreis en terug in Nederland wie wie verdacht? Natuurlijk niet, Fresia haar mond zou zo gaan als ze ontdekte dat niet Everon de Mol was:  ::oink::

Ik denk dat als Fresia de Mol is Kim en Everon hun testen dan live opnieuw mogen maken (als ze daarvoor kiezen). Kijken wie het meeste van Fresia weet ...en/of het snelste is.

Dat zou het ineens veranderen van de spelregels zijn terwijl er volgens de spelregels gewoon een winnaar was, tenzij er evenveel fouten gemaakt waren én er precies op de seconde gelijk over de test gedaan werd.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #56 Gepost op: 2-03-2022, 12:02:34 »
Wat ik al eerder schreef: als Fresia bekend was gemaakt als Mol was het een raar soort "spanning" geweest wie de winnaar is, namelijk degene die per ongeluk de meeste vragen goed had. Als Kim de Mol is, is het duidelijk dat Everon de winnaar is.
Maar we kunnen toch concluderen dat de winnaar nog niet bekend is? Dus als Fresia de mol is, waar volgens mij de Niet de Mol video op meerdere momenten op hint, met name door de reacties van Kim naar Fresia, dan kan toch nog steeds Kim of Everon de winnaar zijn?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #57 Gepost op: 2-03-2022, 12:02:49 »
Dan kloppen de quotes van Hila én Arno:

- Iedereen weet al wie de Mol is en wie de finalisten zijn
- Niemand weet wie de winnaar is en wie de verliezer is
- Wel beetje jammer dat wij hierdoor nu weten dat Everon de Mol is :P

Andere optie: niet alle informatie in de artikeltjes klopt.
Dit begint bijna op zo'n logische puzzel/logiquiz te lijken ;D

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #58 Gepost op: 2-03-2022, 12:03:47 »
Ik denk dat als Fresia de Mol is Kim en Everon hun testen dan live opnieuw mogen maken (als ze daarvoor kiezen). Kijken wie het meeste van Fresia weet ...en/of het snelste is.
Er is iemand die de test het beste gemaakt heeft op Fresia of het snelste klaar was met dezelfde score. Die zou dan de winnaar moeten zijn volgens de normale executieregels.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #59 Gepost op: 2-03-2022, 12:04:49 »
Maar we kunnen toch concluderen dat de winnaar nog niet bekend is? Dus als Fresia de mol is, waar volgens mij de Niet de Mol video op meerdere momenten op hint, met name door de reacties van Kim naar Fresia, dan kan toch nog steeds Kim of Everon de winnaar zijn?

Ja, hier heb je wel gelijk in. Het is mogelijk, maar ik zou het raar vinden omdat Kim en Everon dan dus al weten dat ze compleet fout zaten en dan toch nog maanden moeten wachten wie er het minst fout zat. Maar goed, het kan.