Auteur Topic: [Voorbeschouwing] Ontknoping (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)  (gelezen 10658 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #60 Gepost op: 2-03-2022, 12:05:43 »
Het is een beetje een rare uitspraak van Hila. Toch kan ik wel begrijpen dat de makers gewoon drie scenario's hebben gefilmd. Bij Rupaul's Drag Race doen ze dat ook. De finalisten zelf weten ook niet welke versie uiteindelijk op tv komt. Bovendien waren er ook figuranten op het gemaskerd bal aanwezig en ik denk dat ze geen risico wilden nemen. De drie mogelijke scenario's lijken mij: 1. Kim mol, Everon winnaar. 2. Everon mol, Fresia winnaar. 3. Fresia mol, Kim winnaar.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #61 Gepost op: 2-03-2022, 12:07:08 »
Ik denk dat Fresia het opzich nog wel kan zijn. Er is simpelweg geen winnaar bekend gemaakt in Albanië. Het zal duidelijk veel verwarring hebben opgeleverd op het moment, maar Hila kan prima zeggen dat niemand weet wie de winnaar is.

Theoretisch kan Kim-Lian het ook nog wel zijn. Er is dan geen winnaar aangekondigd, al zou het voor iedereen wel duidelijk moeten zijn gezien de verbazing van Fresia. Dus opzich weet iedereen wel wie de winnaar is, al is het niet bevestigd.

Meest logische scenario is er natuurlijk voor Everon.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #62 Gepost op: 2-03-2022, 12:16:21 »

Dat zou het ineens veranderen van de spelregels zijn terwijl er volgens de spelregels gewoon een winnaar was, tenzij er evenveel fouten gemaakt waren én er precies op de seconde gelijk over de test gedaan werd.

Er is iemand die de test het beste gemaakt heeft op Fresia of het snelste klaar was met dezelfde score. Die zou dan de winnaar moeten zijn volgens de normale executieregels.

Als ze er allebei voor kiezen zie ik het probleem niet zo. Je geeft hen de mogelijkheid.

Willen ze het niet, ook goed. Wil eentje het niet, doe je het ook niet.

Het geld gaat toch naar een goed doel. Eer is er ook niet aan te behalen als je als kandidaat 10 afleveringen lang hebt liggen slapen  ::rofl::

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #63 Gepost op: 2-03-2022, 12:19:16 »
Ik heb er even over nagedacht en ik denk dat het simpelweg Hila is die zich niet wil laten verleiden tot het doen van een uitspraak over de mol/winnaar. Die zegt dus maar gewoon dat ze het allemaal nog niet weten.

Het zou anders wel een erge anti-climax worden allemaal.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #64 Gepost op: 2-03-2022, 12:20:41 »
Als ze er allebei voor kiezen zie ik het probleem niet zo. Je geeft hen de mogelijkheid.

Willen ze het niet, ook goed. Wil eentje het niet, doe je het ook niet.

Het geld gaat toch naar een goed doel. Eer is er ook niet aan te behalen als je als kandidaat 10 afleveringen lang hebt liggen slapen  ::rofl::

Dus dan zouden we zaterdag Rik krijgen die na de bekendmaking van Fresia voorstelt aan de kandidaten of ze nog een test willen doen of niet? Ik snap wat je bedoelt maar het scenario lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Net zo onwaarschijnlijk als dat Kim als Mol bekend is gemaakt en Fresia en Everon moeten doen alsof ze nog niet weten hoe de vork in de steel zit.

Nog een andere optie is dat de Mol zich alleen bekend heeft gemaakt aan de afvallers (dit zou kloppen met de quotes) maar dit lijkt me ook onwaarschijnlijk omdat iedereen samen terug is gereisd en dan zou je dus twee finalisten hebben die van niks weten en afvallers die wél weten wie de Mol is.

Laatste optie blijft dat niet alle informatie uit de stukjes klopt. Anders moet het volgens mij echt Everon zijn. ::rofl::

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #65 Gepost op: 2-03-2022, 12:28:55 »
Ja, hier heb je wel gelijk in. Het is mogelijk, maar ik zou het raar vinden omdat Kim en Everon dan dus al weten dat ze compleet fout zaten en dan toch nog maanden moeten wachten wie er het minst fout zat. Maar goed, het kan.
Ook als Kim of Fresia de winnaar is, in het geval Everon de mol is, moeten zij maanden wachten. Ik zie het verschil niet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #66 Gepost op: 2-03-2022, 12:32:41 »
Ook als Kim of Fresia de winnaar is, in het geval Everon de mol is, moeten zij maanden wachten. Ik zie het verschil niet.

Het verschil is dat ze dan allebei goed zaten en het nog spannend is wie de beste was in plaats van dat ze allebei fout zaten en het spannend is wie per ongeluk de minst slechte was. Dat is wat mij betreft een nog raardere anticlimax.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #67 Gepost op: 2-03-2022, 12:37:17 »
Volgens mij is hier al uitgebreid besproken dat het bijzonder zou zijn, maar niet uniek, dat niemand de mol heeft weten te ontmaskeren, en dat dit de opmerking van Rik zou verklaren dat deze WIDM een van de beste seizoenen is. En mogelijk ook Glens opmerking "you don't know shit."

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #68 Gepost op: 2-03-2022, 12:43:09 »
Wel uniek want het is nog nooit gebeurd.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #69 Gepost op: 2-03-2022, 12:44:38 »
Alles is weer logisch als Everon de mol is  ::rofl::

Maar ik denk dat t gewoon is hoe Hila het zegt. Ze weten nog niet wie de winnaar is

Dat klinkt inderdaad het meest logisch.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #70 Gepost op: 2-03-2022, 13:05:08 »
Ik heb het filmpje van RTL Boulevard net teruggekeken. Mij viel het volgende op:

Op de vraag van Bridget:"Weten jullie wel al wie de mol is? antwoord Arno: "Ik weet wie het is ja."
Bridget vraagt vervolgens door:"Dus het is al bekend gemaakt daar?"

en dan begint Arno te hakkelen.
"Nou, ja, nee, kijk, wij zaten in het afvallershotel, daar kwamen steeds de anderen bij en  daardoor werden we weer bijgepraat. En nu zijn er nog vier over." ( Thomas was nog niet afgevallen)

"Ik weet wie het is en ik weet ook wie de 2 finalisten zijn."

Arno praat dus over de vraag heen of de mol daar bekend is gemaakt. Uit zijn woorden kun je ook opmaken dat hij door deductie zijn eigen conclusies heeft getrokken. Dat hele verhaal over het bal vertelt hij ook met een grijns en komt niet overeen met de mol in de rode mantel boven aan de trap.

Dus ik neem dit met een korreltje zout......

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #71 Gepost op: 2-03-2022, 13:16:02 »
Maar dan krijg je dus wat Brtdm al zei: de afvallers die in een hotel verblijven zodat ze samen naar een bal kunnen waar ze vervolgens geen bal te zien krijgen?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #72 Gepost op: 2-03-2022, 13:22:13 »
Maar dan krijg je dus wat Brtdm al zei: de afvallers die in een hotel verblijven zodat ze samen naar een bal kunnen waar ze vervolgens geen bal te zien krijgen?

Ik denk dat ze gewoon 3 scenario's hebben gefilmd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #73 Gepost op: 2-03-2022, 13:24:57 »
Hoe bedoel je dat dan? Je schreef eerder: dat ze drie verschillende mollen bekend maken. Dat begrijp ik niet.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #74 Gepost op: 2-03-2022, 13:25:09 »
Er staat een interview in de AvroBode met Hila. Het interview eindigt met:

Voorheen wist je als afvaller pas bij de grote finale wie de winnaar en wie de mol is. Hoe is dat nu?
Hila:"Hetzelfde. Wij weten voor de grote ontknoping ook niets. We wisten wel wie de laatste paar spelers waren maar verder niks. Zelfs de finalisten weten nu nog niet wie de uiteindelijke winnaar zal zijn. Het wordt pas voor iedereen duidelijk tijdens de grote ontknoping op zaterdagavond.

Een tekstje bij TV deze week zaterdag:
"Het masker van de mol gaat eindelijk af. Hij of zij maakt zichzelf bekend op een gemaskerd bal in Albanië. Uiteraard wordt duidelijk hoe de mol het spel heeft tegengewerkt en welke hints naar de saboteur verwezen.

We proberen het allemaal weer in te vullen maar als ik deze tekst juist interpreteer dan zien we een ontknoping die we wel vaker gezien hebben. Hila's antwoord is "Hetzelfde" ( zoals in voorgaande jaren dus) Ze spreekt in tegenwoordige tijd over de ontknoping en in de verleden tijd over wat ze weten.

De winnaar is wel vaker pas bekend gemaakt bij de ontknoping. In 2018 zat de verliezer verkeerd en dat gaf mooie beelden bij de ontknoping. Dat kan ook de reden zijn dat de ontknopig weer op deze manier gedaan wordt, de ontknoping wordt een verassing. Dan kan Fresia de mol zijn of Fresia had de verkeerde mol.

Als Everon de mol is dan is er geen verassende ontknoping alleen is onduidelijk wie er gewonnen heeft.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #75 Gepost op: 2-03-2022, 13:27:03 »
Ik heb het filmpje van RTL Boulevard net teruggekeken. Mij viel het volgende op:

Op de vraag van Bridget:"Weten jullie wel al wie de mol is? antwoord Arno: "Ik weet wie het is ja."
Bridget vraagt vervolgens door:"Dus het is al bekend gemaakt daar?"

en dan begint Arno te hakkelen.
"Nou, ja, nee, kijk, wij zaten in het afvallershotel, daar kwamen steeds de anderen bij en  daardoor werden we weer bijgepraat. En nu zijn er nog vier over." ( Thomas was nog niet afgevallen)

"Ik weet wie het is en ik weet ook wie de 2 finalisten zijn."

Arno praat dus over de vraag heen of de mol daar bekend is gemaakt. Uit zijn woorden kun je ook opmaken dat hij door deductie zijn eigen conclusies heeft getrokken. Dat hele verhaal over het bal vertelt hij ook met een grijns en komt niet overeen met de mol in de rode mantel boven aan de trap.

Dus ik neem dit met een korreltje zout......
Je vergeet wat Arno aan het eind van de video over het gemaskerd bal zegt: "Het Venetiaans bal, waarin de mol ontmaskerd wordt. Daar waren wij bij. Tipje van de sluier. Wij worden op een gegeven moment op de schouder getikt, Venetiaans masker, ja ja, en dan gaat het masker... (maakt beweging met de vingers omhoog).. meer zeg ik niet."

In de Niet de Mol video met de drie finalisten wordt de video op de laptop waar zij naar kijken bij de beginbeelden van het Gemaskerd Bal stopgezet, met de opmerking "Neeeehh."
Kan ik niet anders interpreteren dan dat dit de beelden zijn waarop de mol zijn gezicht heeft laten zien.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #76 Gepost op: 2-03-2022, 13:28:57 »
We moeten t denk niet ingewikkelder maken dan t is.
Hila en Arno komen overeen met hun verhaal.
De mol is ontmaskerd. Zaterdag weten zij en wij pas wie er gewonnen heeft

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #77 Gepost op: 2-03-2022, 13:33:08 »
We moeten t denk niet ingewikkelder maken dan t is.
Hila en Arno komen overeen met hun verhaal.
De mol is ontmaskerd. Zaterdag weten zij en wij pas wie er gewonnen heeft
En, niet geheel onbelangrijk, weten wij wie de Mol is.  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #78 Gepost op: 2-03-2022, 13:34:54 »
We moeten t denk niet ingewikkelder maken dan t is.
Hila en Arno komen overeen met hun verhaal.
De mol is ontmaskerd. Zaterdag weten zij en wij pas wie er gewonnen heeft

Maar het moeilijke daarvan is de conclusie dat Kim niet de Mol is. ::rofl::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #79 Gepost op: 2-03-2022, 13:35:54 »
Hoe bedoel je dat dan? Je schreef eerder: dat ze drie verschillende mollen bekend maken. Dat begrijp ik niet.

Dat ze hebben gefilmd dat Kim, Fresia en Everon het masker af doen om te voorkomen dat iemand op het bal zijn mond voorbij praat én dan blijft het voor de afvallers ook nog spannend. Tijdens de ontknoping laten ze de ontmaskering van de mol zien.