Auteur Topic: [Voorbeschouwing] Ontknoping (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)  (gelezen 11030 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #80 Gepost op: 2-03-2022, 13:36:21 »
Maar het moeilijke daarvan is de conclusie dat Kim niet de Mol is. ::rofl::

Dat gevoel heb ik al heel lang  ::rofl::

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #81 Gepost op: 2-03-2022, 13:44:27 »
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze weten wie de mol is. Er was tijdens het gemaskerd bal alleen de opname van het ontmaskeren van de mol.
We zien toch bij de eerste beelden dat de kandidaten/figuranten zich traag omdraaien op het moment dat de in het rood gehulde persoon boven aan de trap verschijnt. Ik denk dat dan het masker afging maar enkel om dat te tonen bij de live onthulling, als het masker afgaat stapt de mol naar voren en zegt "Ik ben de mol". Misschien heeft die wel op schouders getikt, zoals Arno zei.
De figuranten/afvallers/finalisten vertrekken terug ieder apart in een auto, zodat niemand weet wie wie is.

Daarbij weten de afvallers op wie iedereen zat, inclusief Thomas. Nu de uitzendingen getoond zijn weet Arno ook op wie de finalisten zaten en hij maakt daar een eigen conclusie, "die" is de mol.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #82 Gepost op: 2-03-2022, 13:50:08 »
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze weten wie de mol is. Er was tijdens het gemaskerd bal alleen de opname van het ontmaskeren van de mol.
We zien toch bij de eerste beelden dat de kandidaten/figuranten zich traag omdraaien op het moment dat de in het rood gehulde persoon boven aan de trap verschijnt. Ik denk dat dan het masker afging maar enkel om dat te tonen bij de live onthulling, als het masker afgaat stapt de mol naar voren en zegt "Ik ben de mol". Misschien heeft die wel op schouders getikt, zoals Arno zei.
De figuranten/afvallers/finalisten vertrekken terug ieder apart in een auto, zodat niemand weet wie wie is.

Daarbij weten de afvallers op wie iedereen zat, inclusief Thomas. Nu de uitzendingen getoond zijn weet Arno ook op wie de finalisten zaten en hij maakt daar een eigen conclusie, "die" is de mol.
In theorie is dat mogelijk, maar hoe verklaar je dan de opmerking van Glen, "you dont' know shit" en die van Sahil dat hij voor de eerste aflevering bij de Mol in de lift heeft gestaan?

Ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat er met veel bombarie een gemaskerd bal wordt opgetuigd waarin de afvallers en finalisten niets te zien krijgen. Dan hadden ze de afvallers net zo goed direct naar huis kunnen sturen.

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #83 Gepost op: 2-03-2022, 13:57:28 »
In theorie is dat mogelijk, maar hoe verklaar je dan de opmerking van Glen, "you dont' know shit" en die van Sahil dat hij voor de eerste aflevering bij de Mol in de lift heeft gestaan?

Ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat er met veel bombarie een gemaskerd bal wordt opgetuigd waarin de afvallers en finalisten niets te zien krijgen. Dan hadden ze de afvallers net zo goed direct naar huis kunnen sturen.

Volgens mij hielden ze alle kandidaten daar zodat mensen in Nederland niet wisten wie er afvalt. De kandidaten waren namelijk al bekend bij de opnames door de livestream. Het daarblijven heeft dus niet persé met het gemaskerde bal te maken.

Wat bedoel je trouwens met die opmerking over Sahil? Die heb ik denk ik gemist.  ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #84 Gepost op: 2-03-2022, 14:08:05 »
Het lijkt me echt een goed idee dat kandidaten geen interviews meer geven over WIDM voor de ontknoping.
Ze geven meer weg dan ze doorhebben.

Dus Rick .. als je meeleest  ::vergroot::

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #85 Gepost op: 2-03-2022, 14:12:34 »
Volgens mij hielden ze alle kandidaten daar zodat mensen in Nederland niet wisten wie er afvalt. De kandidaten waren namelijk al bekend bij de opnames door de livestream. Het daarblijven heeft dus niet persé met het gemaskerde bal te maken.
Je hebt gelijk.

Wat bedoel je trouwens met die opmerking over Sahil? Die heb ik denk ik gemist.  ;D

Uit het Dagboek van een afvaller:

Het is de avond voordat het spel begint. Ik sta alleen met de Mol in een hotellift. Iets aan de energie van de persoon naast mij voelde gek. Alsof diegene zich voorbereidde om een marathon te lopen. Ik wendde me tot diegene en riep, als een detective die een dief op heterdaad betrapte, heel hard “jij bent de Mol!”.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #86 Gepost op: 2-03-2022, 14:14:10 »
In theorie is dat mogelijk, maar hoe verklaar je dan de opmerking van Glen, "you dont' know shit" en die van Sahil dat hij voor de eerste aflevering bij de Mol in de lift heeft gestaan?

Ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat er met veel bombarie een gemaskerd bal wordt opgetuigd waarin de afvallers en finalisten niets te zien krijgen. Dan hadden ze de afvallers net zo goed direct naar huis kunnen sturen.
Sahil kan net als Arno zelf hebben uitgedokterd wie de mol dan wel moest zijn, en dat hij bij die in de lift heeft gestaan en zo'n "mol-gevoel" van kreeg. Of die persoon zat bij zijn vertrek nog in het spel.
Glen zegt na zijn aflevering (de 2de) dat ze steeds weer verbaasd waren wie er bij kwamen in het afvallershotel, en dat wat hij nu allemaal leest op sociale media "you don't know shit". Hij kan het hebben over de afvallers die op dat moment nog verdacht worden door het publiek, maar toch nog zullen afvallen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #87 Gepost op: 2-03-2022, 14:15:37 »
Dus dan zouden we zaterdag Rik krijgen die na de bekendmaking van Fresia voorstelt aan de kandidaten of ze nog een test willen doen of niet? Ik snap wat je bedoelt maar het scenario lijkt me erg onwaarschijnlijk.

In die vorm is dat idd geen goede tv. Had er nog geen mental image bij gemaakt  ::rofl::

De dagen voor de uitzending de test opnieuw maken kan wel, denk ik (ja, alleen ik  ::)). Maar snap ook wel dat Everon veel meer voor de hand ligt.

Ondanks dat Everon zo duidelijk lijkt, hou ik de uitspraken van Hila met Splinter in m'n achterhoofd. Die kwamen neer op: 'Was ik maar blijven spreiden i.p.v. all-in te gaan op iemand'. Geloof echt dat ze alleen Sahil, Fresia, Kim en Thomas nog niet had gestreept. Everon zat ook in de 2 afleveringen ervoor niet in haar top-2.

Omdat ze zei dat ze Everon had gestreept en hem het penningmeesterschap gunde denk ik dat ze hem al langer niet meer echt verdacht. Hila benadrukt in de VARA-gids van deze week nog maar eens hoe eerlijk ze het spel heeft gespeeld.

Om de uitspraken van haar passend te krijgen met een molschap van Everon moet je al best wat denkstapjes zetten.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #88 Gepost op: 2-03-2022, 14:30:16 »
Je vergeet wat Arno aan het eind van de video over het gemaskerd bal zegt: "Het Venetiaans bal, waarin de mol ontmaskerd wordt. Daar waren wij bij. Tipje van de sluier. Wij worden op een gegeven moment op de schouder getikt, Venetiaans masker, ja ja, en dan gaat het masker... (maakt beweging met de vingers omhoog).. meer zeg ik niet."

In de Niet de Mol video met de drie finalisten wordt de video op de laptop waar zij naar kijken bij de beginbeelden van het Gemaskerd Bal stopgezet, met de opmerking "Neeeehh."
Kan ik niet anders interpreteren dan dat dit de beelden zijn waarop de mol zijn gezicht heeft laten zien.

En juist dat verhaal van Arno neem ik met een korreltje zout. Dat strookt niet met de beelden van de mol in rode mantel bovenaan de trap. Zijn verhaal strookt ook niet met wat Hila zegt. Hila zegt dat ze het niet weten en Arno zegt dat hij het wel weet. Hij omzeilt daarbij, al hakkelend,  de vraag van Bridget die het over jullie heeft en of het in Albanië bekend is gemaakt.

Maar afijn, ons is een spannende ontknoping beloofd en dat wordt het ;D




Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #89 Gepost op: 2-03-2022, 14:34:41 »
En juist dat verhaal van Arno neem ik met een korreltje zout. Dat strookt niet met de beelden van de mol in rode mantel bovenaan de trap.

Waarom niet dan?
Het strookt prima. De mol komt de trap af en tikt mensen op de schouder en haalt zn masker af.

Precies wat Arno zegt

Hila zegt dat de winnaar zaterdag bekend wordt gemaakt.

Ik lees nergens tegenstrijdigheden. Het past alleen niet in mensen hun tunnel. Daarom is t jammer dat deze info naarbuiten komt.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #90 Gepost op: 2-03-2022, 14:38:14 »
Sahil kan net als Arno zelf hebben uitgedokterd wie de mol dan wel moest zijn, en dat hij bij die in de lift heeft gestaan en zo'n "mol-gevoel" van kreeg. Of die persoon zat bij zijn vertrek nog in het spel.
Dagboek van Sahil is na de opnames geschreven:
Maanden later bevind ik me toch op dit punt en schrijf ik de bladzijde van mijn Molboek, waarvan ik nooit had gedacht dat ik hem zou schrijven. De bladzijde van de afvaller.

Citaat
Glen zegt na zijn aflevering (de 2de) dat ze steeds weer verbaasd waren wie er bij kwamen in het afvallershotel, en dat wat hij nu allemaal leest op sociale media "you don't know shit". Hij kan het hebben over de afvallers die op dat moment nog verdacht worden door het publiek, maar toch nog zullen afvallen.

Dat ook, maar hij zegt het ook als reactie op wat hij allemaal op social media voorbij ziet komen, dus dat gaat zeker ook over de zoektocht naar de mol, lijkt mij.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #91 Gepost op: 2-03-2022, 14:41:12 »
Waarom niet dan?
Het strookt prima. De mol komt de trap af en tikt mensen op de schouder en haalt zn masker af.

Precies wat Arno zegt

Hila zegt dat de winnaar zaterdag bekend wordt gemaakt.

Ik lees nergens tegenstrijdigheden. Het past alleen niet in mensen hun tunnel. Daarom is t jammer dat deze info naarbuiten komt.

Als er drie scenario's zijn opgenomen klopt het nog steeds allemaal.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #92 Gepost op: 2-03-2022, 14:46:47 »
Dagboek van Sahil is na de opnames geschreven:
Maanden later bevind ik me toch op dit punt en schrijf ik de bladzijde van mijn Molboek, waarvan ik nooit had gedacht dat ik hem zou schrijven. De bladzijde van de afvaller.


Laat ons dan zeggen dat degene in de lift 1 van de finalisten is en diegene die Sahil nu als mol verdenkt.

Maar eigenlijk weet ik het ook niet zeker, ik zeg alleen hoe ik het zie, we zullen het zaterdag allemaal te weten komen.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #93 Gepost op: 2-03-2022, 14:50:36 »
Ik kan me echt niet voorstellen dat ze in Albanië een gemaskerd bal organiseren dat ze de ontmaskering noemen, en dat de mol daar niet zou zijn ontmaskerd.

Dat de winnaar nog niet bekend is gemaakt, dat zou kunnen. Maar al is die winnaar daar inderdaad nog niet bekend gemaakt, dat zegt toch niets over wie de mol is of niet is? De afvallers hebben wel kennis, ook verkregen van de laatste afvallers die als het goed is het meeste weten. Maar ze hebben de afleveringen niet gezien en weten dus niet op wie de kandidaten hebben ingezet bij de laatste test. Ze zullen wel een vermoeden hebben, maar ze hebben niet gezien wat wij op TV te zien kregen. En weten dus nog niets.

Wij als kijkers weten wel op wie er bij de laatste test is ingezet. Maar wij weten nog niet wie de mol is. Voor ons worden zowel de mol als de winnaar komende zaterdag bekend gemaakt. Daardoor kunnen we toch nog geen conclusies trekken over wie de mol niet kan zijn of wie de mol is?

Toch lijkt het me zeer sterk dat tijdens de ontmaskering nog geen winnaar/verliezer bekend is gemaakt. Dat zou echt vreselijk lullig zijn tegenover de finalisten en afvallers.  Een paar dagen wachten, oké. Maar een paar máánden?

Dat de finalisten de test opnieuw mogen maken als Fresia de mol blijkt te zijn, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Als ze dat zouden doen, dan leggen ze alleen maar nog meer de nadruk op de anticlimax.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #94 Gepost op: 2-03-2022, 14:54:00 »
Als er drie scenario's zijn opgenomen klopt het nog steeds allemaal.
Maar niet de meest voor de hand liggende verklaring...
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #95 Gepost op: 2-03-2022, 14:59:11 »

Dat de winnaar nog niet bekend is gemaakt, dat zou kunnen. Maar al is die winnaar daar inderdaad nog niet bekend gemaakt, dat zegt toch niets over wie de mol is of niet is?

Dit is al meerdere keren goed uitgelegd.
De finalisten weten van elkaar wie ze hebben ingevuld. Kim en Fresia weten van elkaar dat ze op Everon gaan.
Het idee dat ze dit niet van elkaar weten is volstrekt onmogelijk

Als Kim de mol is is Everon de winnaar en hoeft er niks geheim gehouden te worden.

Alleen als Everon de mol is is het onduidelijk wie de winnaar is.

(Fresia neem ik ff niet mee in dit verhaal.. zou theoretisch kunnen maar echt heel onwaarschijnlijk)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #96 Gepost op: 2-03-2022, 15:14:53 »
Dit is al meerdere keren goed uitgelegd.
De finalisten weten van elkaar wie ze hebben ingevuld. Kim en Fresia weten van elkaar dat ze op Everon gaan.
Het idee dat ze dit niet van elkaar weten is volstrekt onmogelijk

Als Kim de mol is is Everon de winnaar en hoeft er niks geheim gehouden te worden.

Alleen als Everon de mol is is het onduidelijk wie de winnaar is.

(Fresia neem ik ff niet mee in dit verhaal.. zou theoretisch kunnen maar echt heel onwaarschijnlijk)

Als je naar de verdenkingen kijkt is het minstens zo onwaarschijnlijk, zo niet nog onwaarschijnlijker, dat Kim de Mol is. In dat geval, ik zeg het nog maar eens, had niet Fresia, maar Thomas of misschien wel Laetitia of Sahil in de finale gestaan.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #97 Gepost op: 2-03-2022, 15:16:20 »
Dat is precies wat ik zeg.. kim is niet de mol

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #98 Gepost op: 2-03-2022, 15:24:04 »
Dit is al meerdere keren goed uitgelegd.
De finalisten weten van elkaar wie ze hebben ingevuld. Kim en Fresia weten van elkaar dat ze op Everon gaan.
Het idee dat ze dit niet van elkaar weten is volstrekt onmogelijk

Als Kim de mol is is Everon de winnaar en hoeft er niks geheim gehouden te worden.

Alleen als Everon de mol is is het onduidelijk wie de winnaar is.

(Fresia neem ik ff niet mee in dit verhaal.. zou theoretisch kunnen maar echt heel onwaarschijnlijk)

Deze uitleg is me wel duidelijk, daar gaat het me niet om. De finalisten weten dan misschien wel wie de winnaar moet zijn, de afvallers weten dat niet. Want die weten niet op wie de finalisten hebben ingezet tijdens de laatste test. De enigen voor wie het dan misschien geen verrassing meer is, zijn de finalisten. Die keuze kunnen ze toch gemaakt hebben? Ze zullen dit al veel eerder gepland hebben, nog voor ze wisten wie wie zou gaan verdenken in de laatste afleveringen.

Toch denk ik dat de kans er dik inzit dst gewoon alles bekend is gemaakt tijdens de ontmaskering in Albanië. Ze konden niet van te voren weten hoe de situatie hier nu zou zijn, qua Corona-regels. Dat kon toen nog alle kanten op. Lijkt me de meest veilige optie om alles al van begin tot eind gefilmd te hebben. Ze hebben de kandidaten echt wel geïnstrueerd wat ze wel en niet mogen zeggen tijdens eventuele interviews.


« Laatst bewerkt op: 2-03-2022, 15:27:24 door Nemi »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontknoping Wie is de Mol? (live vanuit de Rode Hoed, 5 maart)
« Reactie #99 Gepost op: 2-03-2022, 15:27:09 »
Hila zegt:
 
“Zelfs de finalisten weten nu nog niet wie de uiteindelijke winnaar zal zijn”

Het lijkt me echt n case closed.

Tenzij we nog een bizarre Fresiawending krijgen. Ik hoop t ergens maar ik geloof er precies 0% in