Auteur Topic: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig  (gelezen 14648 keer)

Offline Tungsten

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #120 Gepost op: 23-02-2022, 17:46:55 »
Foxhunter, ik heb het screenshot teruggevonden (30:21 Youtube).Op D3 staan wel degelijk 4 namen, geen 5.

Iemand enig idee wat hier kan staan? Ik denk dat er Arno, Fresia, Leatitia, Sahil staat.

Ik denk "Fresia" duidelijk te herkennen. De namen staan altijd op alfabetische volgorde. Construeer zelf: Arno, Everon, Fresia, Glen, Hila, Kim-Lian, Laetitia, Sahil, Suzanne, Thomas, Welmoed

Ik ben niet zo bezig met deze opdracht, maar deze vraagstelling vind ik niet vreemd. Er waren 3 klokken. De ene klok valt niet van de andere te onderscheiden. Dus als je een vraag over een specifieke klok wilt stellen moet je één iemand noemen die bij die klok stond. De rest komt dan in het antwoord.

Daar heb je een punt  ::jaja::

Ik heb er nog even over nagedacht, maar ik zou het alsnog gek vinden dat er 2 vragen zijn over 1 opdracht  :-\\
« Laatst bewerkt op: 23-02-2022, 17:58:35 door Tungsten »
Glow in the dark

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #121 Gepost op: 23-02-2022, 18:12:29 »
Mee eens dat dat er staat. De andere namen klinken niet echt logisch.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #122 Gepost op: 23-02-2022, 18:43:41 »
D4 is sowieso verdacht, omdat dat de enige afwijkende Maersk is. Valt vast niet direct op, zeker niet voor de mensen beneden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #123 Gepost op: 23-02-2022, 19:02:25 »
Foxhunter, ik heb het screenshot teruggevonden (30:21 Youtube).Op D3 staan wel degelijk 4 namen, geen 5.

Iemand enig idee wat hier kan staan? Ik denk dat er Arno, Fresia, Leatitia, Sahil staat.

Ik denk "Fresia" duidelijk te herkennen. De namen staan altijd op alfabetische volgorde. Construeer zelf: Arno, Everon, Fresia, Glen, Hila, Kim-Lian, Laetitia, Sahil, Suzanne, Thomas, Welmoed

Daar heb je een punt  ::jaja::

Ik heb er nog even over nagedacht, maar ik zou het alsnog gek vinden dat er 2 vragen zijn over 1 opdracht  :-\\

Ik heb me verkeken, dat shot op 29:22 minuut van de download is niet D3 maar C4. Dus een enkele. D3 is dan zoals je zegt Arno Fresia, Laetitia Sahil zo rond 30:20.

Passende vraag zou zijn: <Wie haalde bij vakbondje>  <een vrijstelling> maar die vraag hebben we niet gezien.  Arno Fresia, Laetitia Sahil.
Nu zie je een mix ontstaan tussen jokers bij vakbondje (Thomas) en vrijstellingen bij vakbondje (AFLS).

Lijst bijgewerkt.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2022, 19:25:01 door foxhunter »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #124 Gepost op: 23-02-2022, 19:25:11 »
Ik heb me verkeken, dat shot op 29:22 minuut van de download is niet D3 maar C4. Dus een enkele. D3 is dan zoals je zegt Arno Fresia, Laetitia Sahil zo rond 30:20.

Passende vraag zou zijn: <Wie haalde bij vakbondje>  <een vrijstelling> maar die vraag hebben we niet gezien.  Arno Fresia, Laetitia Sahil.
Hoewel ik ook dacht dat er slechts 1 vraag per opdracht was, zou dit wel eens kunnen. Kim leest op het einde een deelvraag Wie heeft jokers verkregen..., die was al geweest. Fresia reageert daarop Ja, das Thomas, vrijstellingen verkregen en eentje was een joker. Het lijkt dat ze wil zeggen dat er ook een vraag was met vrijstellingen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #125 Gepost op: 23-02-2022, 19:38:47 »
Hoewel ik ook dacht dat er slechts 1 vraag per opdracht was, zou dit wel eens kunnen. Kim leest op het einde een deelvraag Wie heeft jokers verkregen..., die was al geweest. Fresia reageert daarop Ja, das Thomas, vrijstellingen verkregen en eentje was een joker. Het lijkt dat ze wil zeggen dat er ook een vraag was met vrijstellingen.

Goed gevonden!

Wij zitten hier eindeloos op te speuren om er dan achter te komen dat iemand een bordje verwisseld, verkeerde container op haalt, of een vraag expres verkeerd samenstelt, verkeerd antwoord geeft of een antwoord niet noemt in de hoop dat niemand het weet. Was er zon moeilijke vraag?  Het moet wel uitvoerbaar blijven zowel op de grond als in de toren.

Fresia weet al te benoemen dat jokers en vrijstellingen bij hoog spel spelen te combineren zijn. Dat is geen mol. Fresia doet goede voorstellen.
Everon doet alleen maar foute dingen, foute antwoorden, foute container ophalen, mogelijk bordje verwisselen, waardoor de container met geld allang weg is.
Kim-Lian komt op zijn best neutraal over, ze leest de vragen voor, maar kan er weinig mols in ontdekken. Doet geen foute voorstellen.

Plaatje: Everon heel serieus: en af en toe wilde jij geen vraag stellen. Fresia trekt een gekbekkie.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2022, 19:48:34 door foxhunter »

Offline Tungsten

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #126 Gepost op: 23-02-2022, 19:46:58 »
Fresia weet al te benoemen dat jokers en vrijstellingen bij hoog spel spelen te combineren zijn. Dat is geen mol. Fresia doet goede voorstellen.
Everon doet alleen maar foute dingen, foute antwoorden, foute container ophalen, mogelijk bordje verwisselen, waardoor de container met geld allang weg is.
Kim-Lian komt op zijn best neutraal over, ze leest de vragen voor, maar kan er weinig mols in ontdekken. Doet geen foute voorstellen.
Eens wb Kim-Lian.
Ik zelf twijfel qua mol tussen Fresia en Everon. Maar heb toch het idee dat Everon hier zit te vissen naar een mol. Thomas heeft hij al lang afgeschreven en met zijn 2 mogelijke mollen bovenin, kan hij op deze manier prima een beetje checken wie er mogelijk foute antwoorden geeft = mollen.

Maar het is lastig in te schatten, na de eerste 5 a 6 containers  missen we een heel stuk over waarom er containers weg gaan en op welke vragen..

Ik durf te zeggen dat C3 de 2e Thomas is.
Als we Everon mogen geloven in wat hij ZEGT, begint container C2 met "Arno, Fresia, Hila, Kim-Lian.." (dit is mogelijk een dubbele van B5). Maar dan is het dus niet de "Kim-Lian, Fresia, Leatitia" container. Dat moet dus wel D1 zijn, zoals Annebeestje eerder al aangaf.

Ik heb voor mezelf in ieder geval alle containers duidelijk  ::ok::

Alle vragen, en mogelijke vragen lijken me ook duidelijk. Lekker gepuzzeld guys  ::bravo::
Glow in the dark

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #127 Gepost op: 23-02-2022, 20:29:02 »
Complimenten voor alle puzzelaars, wat een werk hebben jullie er in gestopt!
Wat mij vooral opviel was dat Fresia aan het begin van de opdracht vooral aandacht had voor Kim’s computer. Het duurde echt even voor ze eindelijk naar haar eigen scherm keek, wie weet welke vragen/antwoorden ze daardoor gemist hebben. Vind dat erg mols van Fresia.
Fabienne

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #128 Gepost op: 23-02-2022, 20:32:23 »
D4 is sowieso verdacht, omdat dat de enige afwijkende Maersk is. Valt vast niet direct op, zeker niet voor de mensen beneden.
Vond ik ook toen ik oversicht zag.
Vanuit een F is de mol redenatie zie ik hier dan de 2 overgebleven molvangers staan…

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #129 Gepost op: 23-02-2022, 20:51:59 »
Wat mij vooral opviel was dat Fresia aan het begin van de opdracht vooral aandacht had voor Kim’s computer. Het duurde echt even voor ze eindelijk naar haar eigen scherm keek, wie weet welke vragen/antwoorden ze daardoor gemist hebben. Vind dat erg mols van Fresia.

Of kandidaat Fresia die haar Mol goed in de gaten houdt.

Offline wismo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #130 Gepost op: 23-02-2022, 23:10:33 »
Ik heb een idee hoe Fresia ervoor kon zorgen dat de container met geld werd weggezet, namelijk door op het juiste moment met de portofoon te mollen:

De opdracht houdt in dat na het weghalen van alle containers met de juiste antwoorden, er 1 container overblijft waar geld in zit. Als Glen, Kim-Lian, Suzanne inderdaad een combinatie is waar geen vraag bij past, en dus niet een juist antwoord kan zijn, moet dit de container zijn waar geld in zat.

Hoe heeft Fresia ervoor kunnen zorgen dat deze container toch werd gezien als een container met een juist antwoord?

Hypothese:

Fresia noemt bij de vraag "Wie begonnen bij de opdracht Avondklok" een tweede antwoordalternatief, namelijk "... de plek waar Arno, Glen, Kim-Lian, Suzanne stonden" (weet niet hoe deze plek in de opdracht heette). Het begin van deze vraag stond op de laptop van Kim-Lian, en het eind "..in de kerk" stond bij Fresia, dus een tweede alternatief zou logischerwijs ook op de laptop van Fresia staan en valt dus niet meteen op bij Kim-Lian (of wel, zodat Kim-Lian hierdoor Fresia is gaan verdenken. Kim-Lian benadrukt na de opdracht in elk geval hoe goed de jongens de opdrachten van boven hebben uitgevoerd).

Vervolgens geeft Fresia de opdracht om de container met de combinatie "Arno, Glen, Kim-Lian, Suzanne" weg te halen, zonder te zeggen welke vraag daarbij hoort (Everon zegt na de opdracht dat Fresia af en toe de vraag niet wilde noemen).

Daarbij zorgt ze er voor, dat ze de spreekknop van de portofoon pas indrukt na het uitspreken van de naam Arno. Everon hoort dus alleen "Glen, Kim-Lian, Suzanne", en haalt zonder het te weten de container met geld weg.


« Laatst bewerkt op: 23-02-2022, 23:23:26 door wismo »

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #131 Gepost op: 23-02-2022, 23:32:04 »
Zou echt een gave actie zijn inderdaad!

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #132 Gepost op: 24-02-2022, 10:14:09 »
Of kandidaat Fresia die haar Mol goed in de gaten houdt.

Klopt, sluit dat ook zeker niet uit, maar alsnog missen ze daardoor de eerste vragen/antwoorden die op het scherm verschijnen. Kim-Lian focust zich op haar eigen scherm en lijkt niets te merken.
Maar ik geef toe, ik zit in de Fresia-tunnel, Kim-Lian heb ik eigenlijk al een tijdje geleden afgeschreven.
Fabienne

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #133 Gepost op: 24-02-2022, 12:57:23 »
Ik denk ook dat de beelden niet in de juiste volgorde zijn gemonteerd, maar ik ben er can overtuigd dat de achterste container Glen Kim Lian Susanne is en die ervoor AHLSTW. Ik was op een gegeven moment ook N de war, maar uit de beelden van de bordjes van beide container kán het alleen maar zijn wat ik hierboven zeg. Zie ook het screenshot eerder van foxhunter.

Oh ja ik zie het. Was zo naar de grond aan het staren dat ik me in de bordjes heb vergist..

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #134 Gepost op: 24-02-2022, 23:15:20 »
Ik ben niet zo bezig met deze opdracht, maar deze vraagstelling vind ik niet vreemd. Er waren 3 klokken. De ene klok valt niet van de andere te onderscheiden. Dus als je een vraag over een specifieke klok wilt stellen moet je één iemand noemen die bij die klok stond. De rest komt dan in het antwoord.
Dat is wel zo, maar ze hadden ook kunnen vragen: welk team heeft de klok op tijdstip x stilgezet.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #135 Gepost op: 25-02-2022, 11:04:03 »
Dat is wel zo, maar ze hadden ook kunnen vragen: welk team heeft de klok op tijdstip x stilgezet.
Het ging er mij om dat Tungsten schreef "Al is natuurlijk wel extra verdacht omdat we daar geen vraag bij kunnen bedenken". Ik ben in de eerste aflevering op zoek gegaan naar dat groepje en gekeken naar de vraagdelen die we gezien hebben. Op basis daarvan kon ik wel een vraag bedenken..., maar dat was dan ook alles...

Overigens kan jouw suggestie niet, want de groepjes konden juist niet zien op welk tijdstip ze de klok stilgezet hadden. Bij de bekendmaking door Rik zijn de klokken niet meer te koppelen aan het groepje.

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #136 Gepost op: 25-02-2022, 17:55:08 »
Het ging er mij om dat Tungsten schreef "Al is natuurlijk wel extra verdacht omdat we daar geen vraag bij kunnen bedenken". Ik ben in de eerste aflevering op zoek gegaan naar dat groepje en gekeken naar de vraagdelen die we gezien hebben. Op basis daarvan kon ik wel een vraag bedenken..., maar dat was dan ook alles...

Overigens kan jouw suggestie niet, want de groepjes konden juist niet zien op welk tijdstip ze de klok stilgezet hadden. Bij de bekendmaking door Rik zijn de klokken niet meer te koppelen aan het groepje.
Ik meen dat met de bekendmaking van Rik toen wel enkele groepjes reageerden dat zij een bepaalde tijd gezet hadden. Maar dat moet ik terugzien om zeker te zijn.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #137 Gepost op: 26-02-2022, 18:33:03 »
Aan allen die zoveel werk hebben gemaakt van de schema's, héél véél dank!
Wat een werk! ::bravo::

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #138 Gepost op: 26-02-2022, 20:20:13 »
Ja heel veel respect voor al dit gepuzzel!