Auteur Topic: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig  (gelezen 14661 keer)

Offline Tungsten

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #100 Gepost op: 22-02-2022, 16:46:57 »
Ik wilde precies zeggen wat foxhunter zegt, op dezelfde basis: die vloer die je daaronder ziet staan. De open container is dus container D met daarop Arno, Hila, Laetitia, Suzanne, Thomas, Welmoet
Dat is wel een juist antwoord. Dus dan zou het niet logisch zijn dat daar geld in zit.

Ik bedenk me overigens nu: thomas zien we nooit in beeld samen met het bord je op container D. Je hoort hem in de voice over wel precies dat bordje opnoemen. Zou container D ook een rode dubbelganger hebben? Is hij daarom niet weggehaald, omdat de rode versie is weggehaald? ::vergroot::
Glow in the dark

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #101 Gepost op: 22-02-2022, 16:55:00 »
Ik wilde precies zeggen wat foxhunter zegt, op dezelfde basis: die vloer die je daaronder ziet staan. De open container is dus container D met daarop Arno, Hila, Laetitia, Suzanne, Thomas, Welmoet
Dat is wel een juist antwoord. Dus dan zou het niet logisch zijn dat daar geld in zit.

Ik bedenk me overigens nu: thomas zien we nooit in beeld samen met het bord je op container D. Je hoort hem in de voice over wel precies dat bordje opnoemen. Zou container D ook een rode dubbelganger hebben? Is hij daarom niet weggehaald, omdat de rode versie is weggehaald? ::vergroot::
Ik heb ik mijn overzicht al drie dubbelgangers benoemd. A3/A5 B5/C2 en B4/C3 alleen twijfel ik aan laatste vanwege C3; deze wordt weggehaald door Everon als zijnde een Thomas, maar dat hoeft geen Thomas te zijn.

De AHLSTW was de vraag bij Aftroeven, die moest dus weg. Bordjes wisselen kan, maar zouden Fresia en Kim-Lian dat niet gemakkelijk kunnen spotten van boven in de kraan?
Kim en Fresia verdenken Everon al een tijdje. Dus dat maakt Everon niet uit, daar valt niks te winnen of te verliezen. Als Thomas er maar niet achter komt. Everon kan gewoon door mollen, die andere twee staan boven, die gaan hem niet tegenhouden.

De eerste foto. Dit is het moment voordat Thomas container D5 (Thomas Laetitia) gaat ophalen. Everon heeft net met zijn rode kraan een container weggebracht en staat nu bij A1/A2, linksboven in. Ze staan nu zover mogelijk bij elkaar vandaan. Waarschijnlijk is hij nu bezig om de naamborden om te wisselen. A1 krijgt naambord GWS en A2 naambord AHLSTW.
Container Glen Kim-Lian Susanne (GKS) waarvoor wij geen vraag gehoord hebben wordt later door Thomas aangezien voor container AHLSTW (naamafkortingen) en afgevoerd.
Hier zat vermoedelijk het geld in, in de container op A2.

Tot slot de bijgewerkte lijsten.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2022, 09:41:20 door foxhunter »

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #102 Gepost op: 22-02-2022, 19:41:50 »
Slechte saaie opdracht. Kandidaten die een beetje mogen wijzen. Nu begrijp ik wel dat ze dat lasergamen ieder seizoen zo overhypen.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #103 Gepost op: 22-02-2022, 23:37:24 »
Op 29:44 vindt Thomas de container AHLSTW en kijk naar de betonvloer.
Dit is de een na achterste container.
Op 30:27 haalt Thomas de achterste container weg.
Je kunt ook aan de bandensporen zien dat de verkeerde wordt weggehaald.
Thomas haalt een container weg die door Thomas is gespot.
Nou schijnt Thomas af en toe wat warrig te zijn, maar zo erg dat hij de verkeerde container weg laat halen?
Daarom denk ik dat de borden verwisseld zijn.
De GKS container is dan verwijderd of door een bordenwissel of door de warrigheid van Thomas.

En misschien heeft de productie de container met GKS-bordje erop open gemaakt en gezien dat er niks in zat, omdat het bordje gewisseld was?

Aangezien de camerabeelden nooit chronologisch worden getoond, ben ik ervan overtuigd dat het shot op 30:27 niet bij dat fragment van 29:44 hoort. Volgens mij is de container AHLSTW gewoon de achterste en is hij dus correct weggehaald. De een na achterste is onbekend en mogelijk die van Glen, Kim-Lian, Suzanne.

Iemand opperde dit volgens mij al: de container van de mol en haar twee eerste afvallers?

Offline Tungsten

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #104 Gepost op: 23-02-2022, 01:25:41 »
Aangezien de camerabeelden nooit chronologisch worden getoond, ben ik ervan overtuigd dat het shot op 30:27 niet bij dat fragment van 29:44 hoort. Volgens mij is de container AHLSTW gewoon de achterste en is hij dus correct weggehaald. De een na achterste is onbekend en mogelijk die van Glen, Kim-Lian, Suzanne.

Iemand opperde dit volgens mij al: de container van de mol en haar twee eerste afvallers?

Ik denk ook dat de beelden niet in de juiste volgorde zijn gemonteerd, maar ik ben er can overtuigd dat de achterste container Glen Kim Lian Susanne is en die ervoor AHLSTW. Ik was op een gegeven moment ook N de war, maar uit de beelden van de bordjes van beide container kán het alleen maar zijn wat ik hierboven zeg. Zie ook het screenshot eerder van foxhunter.
Glow in the dark

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #105 Gepost op: 23-02-2022, 07:55:36 »

Iemand opperde dit volgens mij al: de container van de mol en haar twee eerste afvallers?

Precies. Als je hetzelfde principe toepast als waar de opdracht om draait, namelijk opruimen en dan zien wat er dan overblijft, dan houd je KL over.

En als we even meezweven met Kim’s tarot hobby, lijkt dat principe past ook weer mooi bij tarot kaart 21 uit Kims stapeltje.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #106 Gepost op: 23-02-2022, 09:52:13 »
Ik heb de schema's in de vorige post nog bijgewerkt, er is geen ruimte voor een extra container, alle velden zijn bezet. Er is dus geen container Everon of container Kim-Lian.

Als je Kim-Lian wilt verdenken, dan kan dat aan de hand van vraag zeven over het laser gamen. Kim stelt de vraag, Everon staat bij container C2 en leest AFH? en zegt Kim jij had geld he? Kim antwoord Nee, ik had geen geld.
Het antwoord van Kim met dubbele ontkenning zal voor de door de zon verhitte Everon knap lastig zijn geweest.
Dit is alles wat we van dit moment zien. Het antwoord wordt niet gegeven, de vraag is vergeten.

Container C4 die hoort bij het antwoord op de vraag wordt  door Kim aangewezen om niet open te maken.

edit : C4 en D3 zijn na nader onderzoek een dubbele container: EFHKW.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2022, 12:57:40 door foxhunter »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #107 Gepost op: 23-02-2022, 09:59:42 »
Hmm ik heb wel ruimte in mijn schema. Maar een fout is hier zo gemaakt.
Schiet er maar op!


Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #108 Gepost op: 23-02-2022, 12:25:49 »
Everon, Laetitia, Sahil en Kim hebben allemaal 4 zwanen ingeleverd bij zwanenmeer. Dus ik denk dat dat de vraag is geweest.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #109 Gepost op: 23-02-2022, 12:34:17 »
Ik heb je tabel naast die van mij gezet en ik kom tot de volgende verschillen. Zie eerste tabel.
In de kolom B en C had ik een wat onhandige nummering vandaar een kolom Corr.
In rood wat in jouw overzicht volgens mij niet klopt.
In groen een regel toegevoegd, omdat het zich toespitste op container D3. Dat is een EFHKW, de vierde!  dubbele container.
Dan waren er 13 hele vragen, 4 dubbele containers, dat is 17.
En dan de halve vraag:
 ".....tijdens de livestream bij de opdracht ontmaskerd" en daar is het antwoord Glen Kim Susanne (GKS) op.

mijns inziens heeft Everon A1 en A2 verwisseld door een bordwissel, zoals eerder genoemd.
Daarnaast heeft Everon uit zichzelf container D4 opgehaald als een FKTAS maar dit was een EKLS (sahil).

Ik heb mijn lijsten weer bijgewerkt met name vanwege D3, die ik nu zelf gevonden heb.

Bij eindstand A2 heb ik vanwege de wissel een AHLSTW, zonder wissel is dit waarschijnlijk Glen Kim Susanne (GKS).
« Laatst bewerkt op: 23-02-2022, 12:52:16 door foxhunter »

Offline Tungsten

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #110 Gepost op: 23-02-2022, 15:34:16 »
Ik heb even alles wat visueler gemaakt, vind ik zelf altijd makkelijker.
Ik heb de naamgeving van foxhunter overgenomen (denk ik?).

De gestreepte vakjes zijn sterke vermoedens die eerder geopperd zijn, waarvan ik denk dat die best een zouden kunnen kloppen, ondersteund door beelden of audio in de uitzending.
Als alle rode containers dubbel zouden zijn, is er wel een probleem: We weten zeker dat er een bordje moet zijn met "Fresia, Kim-Lian, Laetitia", maar alleen D1 is nog vrij in onderstaande visual, en dat kán dan geen dubbele zijn.. Wat hier dan weer van te denken? Kan de rode zijn dubbelen-theorie dan in de prullenbak?

Het screenshot van het bordje van 3D (uit excel foxhunter) heb ik nog eens goed bekeken, de namen die ik eruit kan halen heb ik even uitgeprobeerd in een visual. Wat denken jullie? Foxhunter, op welke tijd zie je dit shot ongeveer? Mssn dat bewegend beeld iets duidelijker maakt.


Over de vragen:
We hebben een groot aantal vragen gehoord. Een aantal antwoorden kunnen we zelf van een vraag voorzien, máár we weten niet of die vragen ook in de opdracht zaten. Ook al kunnen we er een vraag bij bedenken, we weten niet zeker of de vraag erin zat, en dus niet of die containers weg moesten.

Dit maakt containers A1, D4, D3 en D1 verdacht. A1 is natuurlijk wel extra verdacht omdat we daar geen vraag bij kunnen bedenken
Glow in the dark

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #111 Gepost op: 23-02-2022, 15:55:56 »
D3 van de download.mp4 : op 29.22 vijf namen te zien.  op 30:21 ook te zien, maar is niet de container die opgehaald wordt! Ik dacht eerst vier maar Hila staat er ook bij.

In je graphic nog geen D1 opgenomen?
« Laatst bewerkt op: 23-02-2022, 16:28:11 door foxhunter »

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #112 Gepost op: 23-02-2022, 16:22:20 »
A1 is natuurlijk wel extra verdacht omdat we daar geen vraag bij kunnen bedenken
Wie begonnen er bij de opdracht avondklok...samen met Arno bij de klok?

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #113 Gepost op: 23-02-2022, 16:25:07 »
Wie begonnen er bij de opdracht avondklok...samen met Arno bij de klok?

Deze vraag was “in de kerk?” Toch? Ik vond dit sowieso al gek omdat ik niet het idee kreeg dat er bij die ruďnes een kerk was. Ik zou dan eerder denken aan de opdracht met de beelden en de runen

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #114 Gepost op: 23-02-2022, 16:34:25 »
Deze vraag was “in de kerk?” Toch? Ik vond dit sowieso al gek omdat ik niet het idee kreeg dat er bij die ruďnes een kerk was. Ik zou dan eerder denken aan de opdracht met de beelden en de runen

Ja, dat vond ik ook al raar ::rofl::.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #115 Gepost op: 23-02-2022, 16:51:41 »
Hier heb je C4 en D3 samen, de onduidelijk afdruk is van D3 met witte letters.
De layout is exact gelijk.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #116 Gepost op: 23-02-2022, 17:00:59 »
Deze vraag was “in de kerk?” Toch? Ik vond dit sowieso al gek omdat ik niet het idee kreeg dat er bij die ruďnes een kerk was. Ik zou dan eerder denken aan de opdracht met de beelden en de runen

Ik vond dat ook vreemd. Daarom heb ik het gisteren opgezocht. Het klopt dus wel.

Rozafa Castle:
Within the Castle there are the ruins of a 13th-century Venetian Catholic church, considered by scholars as the St. Stephen's Cathedral, which after the siege of Shkodër in the 15th century, when the Ottoman Empire captured the city, was transformed into the Fatih Sultan Mehmet Mosque.





Offline Tungsten

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #117 Gepost op: 23-02-2022, 17:06:00 »
In je graphic nog geen D1 opgenomen?

Over D1 heb ik geen enkele informatie gevonden in beeld of geluid in de aflevering, dus ik kan daar niks over opnemen in de visual leek mij.



Ik heb het over het bordje wat in plaatje 8.2 containertabel.png post (uit de quote van hierboven). Dat is niet hetzelfde bordje dat je later in je excel hebt staan.

Dat plaatje uit 8.2 containertabel.png heb ik zelf niet eerder gezien geloof ik. Ik kan het niet thuisbrengen. Ik wil graag weten waar dit specifieke screenshot vandaan komt.

De C4 en D3 die je net hebt samengevoegd, bevat niet het plaatje wat ik zoek volgens mij.

Wie begonnen er bij de opdracht avondklok...samen met Arno bij de klok?
Ik zou dit een heel vreemde vraagstelling vinden. Waarom zouden ze Arno niet gewoon in het antwoord opnemen? Dit zou ook niet in lijn zijn met de andere vragen die we hebben gezien/gehoord.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2022, 17:23:10 door Tungsten »
Glow in the dark

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #118 Gepost op: 23-02-2022, 17:25:45 »
Ik vond dat ook vreemd. Daarom heb ik het gisteren opgezocht. Het klopt dus wel.

Rozafa Castle:
Within the Castle there are the ruins of a 13th-century Venetian Catholic church, considered by scholars as the St. Stephen's Cathedral, which after the siege of Shkodër in the 15th century, when the Ottoman Empire captured the city, was transformed into the Fatih Sultan Mehmet Mosque.

Ah Oké  ::ok::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 2 - Heftig
« Reactie #119 Gepost op: 23-02-2022, 17:43:04 »
Wie begonnen er bij de opdracht avondklok...samen met Arno bij de klok?
Ik zou dit een heel vreemde vraagstelling vinden. Waarom zouden ze Arno niet gewoon in het antwoord opnemen? Dit zou ook niet in lijn zijn met de andere vragen die we hebben gezien/gehoord.
Ik ben niet zo bezig met deze opdracht, maar deze vraagstelling vind ik niet vreemd. Er waren 3 klokken. De ene klok valt niet van de andere te onderscheiden. Dus als je een vraag over een specifieke klok wilt stellen moet je één iemand noemen die bij die klok stond. De rest komt dan in het antwoord.