Auteur Topic: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers  (gelezen 17314 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #40 Gepost op: 26-02-2022, 23:14:22 »
Volgens mij is Everon degene die bird watcher wel degelijk voorstelt als ze de foto’s proberen te combineren? Het is in elk geval wél genoemd. Maar niemand ging er op in

Fresia en KL zitten beiden op Everon, omgekeerde psychologie?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #41 Gepost op: 26-02-2022, 23:27:52 »
Bij het combineren van letters:

Everon: 'ik voel echt dat het iets met Bird moet zijn'
Kim-Lian pakt twee foto's: met SP en I : "Kijk, dit kan 'spion' zijn, dit zijn in ieder geval twee foto's waarvan...
...we niet zeker zijn" en legt ze weg... "Welke weten we wel zeker?"
Fresia en Everon: "die", ze draaien ze  om: ENT R RD
Kim-Lian: "agent, iets met agent"
Fresia: "bridge agent, dat moet t zijn"

Het meest stuurt Kim-Lian. Ik denk dat op de vier goede foto's B I RD WA oid stond, en feit dat Kim-Lian resoluut de I weglegt vind ik mols, de rest kan nu alleen maar op (bridge) agent komen ...
In Bridge zit natuurlijk ook een I, mijn punt is dat Kim-Lian de aandacht van Everon zijn gevoel wegstuurt en door ENT op tafel te leggen stuurt op 'agent'...

edit: hah ik zie dat de I een foto van een vrouw is  ;D zou dat dan toch de birdwatcher zijn?
« Laatst bewerkt op: 27-02-2022, 00:22:46 door Mollem »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #42 Gepost op: 26-02-2022, 23:29:00 »
Fresia's voorstel om alle foto's mee te nemen is erg verdacht. Dit kost tijd, foto's kunnen kwijt raken en mensen kunnen uit beeld lopen. Maar aan de andere kant moet je wat als je niet zeker bent. De anderen gaan ook mee in dit voorstel / plan, dus de mol kan ook lekker achterover zijn gaan leunen.

ik vind dit juist helemaal niet verdacht. je doet er véél langer over om alles vanuit je geheugen te doen, en je kiest dan ook veel makkelijker een fout iemand

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #43 Gepost op: 26-02-2022, 23:31:18 »
In eerste instantie dacht ik ook: mogelijk een mol-actie, indien de plek waar de foto's hingen nog belangrijk zouden zijn bij het oplossen, maar dat bleek achteraf toch niet het geval te zijn.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #44 Gepost op: 26-02-2022, 23:45:39 »
De RD staat achterop de foto van de man met de vervalste paspoorten (Fresia had die man)

En die is dus goed en ENT niet. Blijft vreemd dat geen van de drie bedenkt dat bridge geen “rd” heeft. Tijdsdruk ?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #45 Gepost op: 26-02-2022, 23:48:21 »
Het beslissende mol moment is bij de black light room. Fresia maakte het al lastig genoeg door gewoon alle foto's mee te nemen. Ze moesten zelfs terug naar de observatieruimte om te dubbelchecken hierdoor = kost tijd. KL deed de voorzet iets met agent: Fresia kopt Bridge agent ipv bird watcher in.

En dan super fanatiek Everon en KL leiden naar het mingeld. Zou ik ook doen als mol. En het kwaad is dan allang geschied.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #46 Gepost op: 26-02-2022, 23:54:12 »
Kim-Lian is in de fotokamer al de letters op de achterkant aan het checken. Wil ze op deze manier zeker weten welke foto ze straks als de goede (lees de foute)  moet aanwijzen?

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #47 Gepost op: 27-02-2022, 00:19:07 »
Mij viel iets heel anders op wat ik nog niet voorbij heb zien komen.
Op de enveloppe van de Bridge Agent stond een straatnaam met huisnummer 12 (de andere enveloppen zagen we niet duidelijk in beeld). De groep herhaalt het adres met nr 12. Toch hoor je Everon duidelijk nr 32 zeggen als ze bij het gebouw aankomen, waar komt die 32 ineens vandaan?  ???
Ik denk dat alle agenten in hetzelfde gebouw zaten, maar Everon noemt expres het verkeerde huisnummer op. En de juiste Agent zat dus wel in dat gebouw maar in flat nummer 12 ipv 32.
Fabienne

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #48 Gepost op: 27-02-2022, 00:25:26 »
De onderste linker enveloppe heeft ook adres dat begint met Ho(use of leaves) en R(rugo) -waarschrijnlijk 'straat'- zou het allemaal het zelfde appartementenblok zijn? dat maakt het voor de productie wel een stuk overzichtelijker.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #49 Gepost op: 27-02-2022, 00:49:35 »
Mij viel iets heel anders op wat ik nog niet voorbij heb zien komen.
Op de enveloppe van de Bridge Agent stond een straatnaam met huisnummer 12 (de andere enveloppen zagen we niet duidelijk in beeld). De groep herhaalt het adres met nr 12. Toch hoor je Everon duidelijk nr 32 zeggen als ze bij het gebouw aankomen, waar komt die 32 ineens vandaan?  ???
Ik denk dat alle agenten in hetzelfde gebouw zaten, maar Everon noemt expres het verkeerde huisnummer op. En de juiste Agent zat dus wel in dat gebouw maar in flat nummer 12 ipv 32.

Je hebt gelijk! Het is nummer 12 dat ze zoeken en welke envelop voorop in beeld wordt gebracht. Wanneer ze bij het gebouw aankomen lopen zegt Everon: “Het is nummer 32.” Hij heeft zelf de envelop vast, dus niet erg makkelijk te controleren voor de anderen.

Edit: Fresia vraagt zelfs nog: “Hoe kan dit nou? Wat staat er op de envelop?” Everon pakt hem dan van tafel, draait hem om en laat haar dan de achterkant met bridge agent zien.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2022, 01:02:32 door Elliebellie »

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #50 Gepost op: 27-02-2022, 01:07:35 »
Precies! Toen ik dat hoorde wist ik het zeker! Everon is de 8)
 Dank voor het screenscot!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #51 Gepost op: 27-02-2022, 01:40:21 »
Case closed!  ::tandpastasmiley::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #52 Gepost op: 27-02-2022, 01:48:13 »
Everton kan ook gewoon het nummer verkeerd hebben gezien :P.

Offline Demolition

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #53 Gepost op: 27-02-2022, 04:34:55 »
Op de envelop van de Bridge Agent stond inderdaad 12, maar zodra ze aanbellen bij 32 treffen ze de juiste persoon daar wel aan.

Dus op welke manier heeft Everon dan hier lopen mollen door het huisnummer te verwisselen? Lijkt eerder op een soort productiefout waarbij de huisnummers niet overeenkwamen met de kamers waar de personen geplaatst waren. En dat de deelnemers daar tijdens de opdracht van op de hoogte zijn gebracht omdat de opdracht anders buiten hun schuld zou mislukken.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #54 Gepost op: 27-02-2022, 08:42:44 »
Ze zeggen ook allemáál dat ze naar nr 32 moeten, ook Kim Lian in de biecht.
Fresia heeft het adres ook op 1 of ander briefje? Als ze het aan de jongen heeft gevraagd en Kim Lian trekt haar route in twijfel zegt ze: Ik heb gevraagd het op Google maps te zoeken en dit (wit briefje) is het adres.

Lijkt er echt op dat nr 32 wel degelijk klopt. Alle geheim agenten zaten in een appartement (denk inderdaad in hetzelfde gebouw?) en het punt is vooral de juiste envelop kiezen. Dat deden ze niet. Ze kozen de koerier (en daar kwamen ze dus ook gewoon uit!) en niet de bird watcher (de dame van Everon, die uit het raam keek). Als ze haar hadden gekozen qua envelop waren ze bij haar appartement uitgekomen.


Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #55 Gepost op: 27-02-2022, 10:27:24 »
Ik vond de start wel opvallend. Everon krijgt de enveloppe met info van Rick en Fresia/Kim vragen wat er op de enveloppe staat. Dat was "Wie is de Mol 11-22". Waarom zou dit erop staan?  ???


edit: bij afrekenen komt Fresia precies in beeld op het moment dat ze nog 11 minuten en 22 seconden heeft.

Misschien toch een hint naar haar.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2022, 10:50:02 door Gerard »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #56 Gepost op: 27-02-2022, 10:40:04 »
Ik schreef Fresia even af toen ze bird watcher er naar mijn mening doorheen drukte (dacht dat dat goed was omdat we de brief al gezien hadden bij de pakketjes). Bleek het juist niet goed. Heel verdacht mijn inziens.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #57 Gepost op: 27-02-2022, 10:44:49 »
Misschien moet ik mijn profielnaam veranderen in Spuit11 denk ik soms...
Dat adres op de voorkant van de enveloppe lijkt van het House of Laaves, dat in de Rruga ibrahim rugova is.
"Nr 32" kan dus prima het juiste adres zijn.

 

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #58 Gepost op: 27-02-2022, 10:54:09 »
Aangezien het museum standaard op maandag dicht is (net als vrijwel alle andere musea), zou het heel goed kunnen dat dit op maandag gefilmd is. Tenzij het museum toen vanwege Covid helemaal gesloten was natuurlijk.

Ik probeer intussen het huisnummer van House of Leaves te vinden. Dat lijkt geen gewoon huisnummer te zijn. En dat zou ook bij de andere adressen aan de gand kunnen zijn: een combinatie van een huisnummer en een kamernummer binnen het appartementencomplex.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #59 Gepost op: 27-02-2022, 11:07:26 »
Wat ik niet helemaal snap.. de opdracht zelf was in the house of leaves. Daar is het museum gevestigd. Vervolgens kregen ze de adresssen. En daar stond ook house of leaves op met het juiste adres in de Rruga Ibrahim Rugova? (Huisnr kan ik niet achterhalen) Toch moesten ze best een eindje lopen naar dat adres om de envelop op te halen. Het lijkt dus een heel ander adres te zijn waar ze naartoe moesten. Tenzij Fresia ze via een omweg aan de achterkant van hetzelfde gebouw heeft laten uitkomen  ::rofl::

EDIT ik heb het teruggekeken. Eerst leest Fresiahet adres voor an de envelop. Alleen ze maakt een leesfoutje, ze zegt ‘Rruga Ibrahim Rugana’. Later op straat vragen ze om het adres ‘Rruga Haidar Hidi’. Het is dus inderdaad een ander adres als wat er op de envelop stond.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2022, 11:27:35 door Nemi »