Auteur Topic: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers  (gelezen 16327 keer)

Offline ozziek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #20 Gepost op: 26-02-2022, 22:17:43 »
In Moltalk hinten Marlijn en Rop dat het Birdwatcher had moeten zijn en dat ze dat weten omdat ze "wel eens wat horen".

Dit is dan de verkeerde foto die ze "zeker wisten" met ENT achterop.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #21 Gepost op: 26-02-2022, 22:19:35 »
Deze opdracht moet ik even terugkijken, want op het einde ging het me even te snel.
Waarom moesten ze het beroep van die mensen achterhalen, moest er iets met die info worden gedaan?
Uiteindelijk ging het toch puur om de foto’s van die mensen?

1. De 5 beroepen achterhalen door de teksten.
2. De beroepen van de mensen in beeld achterhalen.
3. De foto's van de 5 mensen vinden
4. Op de achterkant van de juiste foto's staan letters waarmee je het beroep van de persoon met het geld kunt puzzelen.
5. Met het juiste beroep kom je met het adres bij de juiste spion die het geld heeft. De anderen hebben waarschijnlijk allemaal -geld.


Offline ozziek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #22 Gepost op: 26-02-2022, 22:30:12 »
Het is Everon die gelijk naar de (gevallen) foto van de oude dame greep (10:57 in de video)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #23 Gepost op: 26-02-2022, 22:31:53 »
Dus dan heeft mol Everon die foto achtergelaten..?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #24 Gepost op: 26-02-2022, 22:34:13 »
Opvallend is hier dat het niet alleen mislukt om het juiste anagram te maken die naar de juiste persoon leidt  maar dat ze ook echt een fout anagram kunnen maken met de letters van de portretten en zo naar een verkeerde persoon gaan, wat mingeld oplevert.

Daar is dus serieus gemold. Dat lijkt toch echt door Fresia te gebeuren. Ze laat een goede foto op de grond liggen (de birdwatcher vrouw), ze kiest fotos uit die waarschijnlijk niet kloppen (oudere vrouw met kort haar) en heeft vervolgens als eerste het voorzetje dat t bridge agent moet zijn. Everon en KL gaan erin mee, want als je 1 van de 5 codenamen uit het anagram kan halen moet dat wel goed zijn toch?

Vervolgens zorgt zei er op straat ook nog voor dat ze daadwerkelijk bij het mingeld komen. En lijkt zo weer de fanatieke kandidaat.

Ze was ook erg voortvarend om uberhaupt te zorgen dat ze bij deel 2 van de opdracht kwamen (oa de fotos meenemen naarboven). Regie-asssistent omdat anders een belangrijk deel van de opdracht niet gespeeld wordt en het levert mingeld op.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #25 Gepost op: 26-02-2022, 22:38:33 »
Ze besluiten dus dat het de agent moet zijn, vervolgens staan ze bij de courier aan de deur en fresia zegt ‘hee die is van mij, we zitten goed’ (zoiets). Hoezo goed..?

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #26 Gepost op: 26-02-2022, 22:40:02 »
1. De 5 beroepen achterhalen door de teksten.
2. De beroepen van de mensen in beeld achterhalen.
3. De foto's van de 5 mensen vinden
4. Op de achterkant van de juiste foto's staan letters waarmee je het beroep van de persoon met het geld kunt puzzelen.
5. Met het juiste beroep kom je met het adres bij de juiste spion die het geld heeft. De anderen hebben waarschijnlijk allemaal -geld.

Die stappen had ik begrepen inderdaad. Ik dacht alleen dat ze op het einde een envelop met hierop, in tekst, het beroep pakten. In dat geval kon je stap 2 overslaan, want dat is dan niet relevant.
Maar het kan zijn dat de enveloppen bij een foto van de mensen stond of er op de envelop een foto stond, dat had ik even gemist. In dat geval is stap 2 wel relevant uiteraard.

Maar anyway, het is duidelijk wat hier de molactie is. De mol weet precies welke foto(‘s) essentieel is/zijn voor het raden van het woord. En welke verkeerde foto ervoor in de plaats moet komen.

De namen van de beroepen lijken niet op elkaar, dus het is bijna een wonder hoe je op het verkeerde woord terecht kan komen. Dan moet je al minimaal de helft verkeerde foto’s hebben.


Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #27 Gepost op: 26-02-2022, 22:42:06 »
Het is Everon die gelijk naar de (gevallen) foto van de oude dame greep (10:57 in de video)

Goed gevonden Ozziek! En Everon geeft gelijk Fresia de schuld, klassiek molgedrag.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #28 Gepost op: 26-02-2022, 22:42:15 »
Dit is dan de verkeerde foto die ze "zeker wisten" met ENT achterop.

Gek genoeg lag bij de foto’s die ze zeker wisten ook de “rd”… dat kan helemaal niet bij bridge agent”… Fresia is degene die het foute voorstel doet, de andere twee gaan zonder morren mee. Niemand die zegt dat het onmogelijk is dat woord te vormen. ENT en RD kunnen niet tegelijkertijd goed zijn

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #29 Gepost op: 26-02-2022, 22:43:02 »
Ik ben het ermee eens dat het misgaat bij het combineren van letters,

[...] Ze laat een goede foto op de grond liggen (de birdwatcher vrouw), [...].

maar we waren er inmiddels bijna achter dat Everon de Birdwatcher foto van de lijn haalt en hij het kan zijn geweest die die foto heeft achtergelaten.

Het is denk ik ook behoorlijk van belang wie het portret heeft doorgedrukt waarop 'ENT' staat want daarmee moet je bij lettercombineren wel op 'agent'  uitkomen...
« Laatst bewerkt op: 26-02-2022, 23:20:16 door Mollem »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #30 Gepost op: 26-02-2022, 22:43:26 »
Het is natuurlijk heel logisch dat Bird Watcher en Bridge Agent door elkaar gehaald kan worden.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #31 Gepost op: 26-02-2022, 22:46:53 »
Volgens mij is Everon degene die bird watcher wel degelijk voorstelt als ze de foto’s proberen te combineren? Het is in elk geval wél genoemd. Maar niemand ging er op in

KL noemt Spion, maar dat wordt snel afgeschoten wegens ontbreken van genoeg zekere foto’s

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #32 Gepost op: 26-02-2022, 22:50:00 »
Ik ben het ermee eens dat het misgat bij het combineren van letters,

maar we waren er inmiddels bijna achter dat Everon de Birdwatcher foto van de lijn haalt en hij het kan zijn geweest die die foto heeft achtergelaten.

Het is denk ik ook behoorlijk van belang wie het portret heeft doorgedrukt waarop 'ENT' staat want daarmee moet je bij lettercombineren wel op 'agent'  uitkomen...
Maar dat wil niet zeggen dat hij de foto op de grond gooit. En als hij dat doet zou het wel raar zijn om dan een ander te zeggen dat die fotos op de grond heeft gegooid, zo kan zijn eigen foto die hij wou wegwerken dan gevonden worden.

Offline ozziek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #33 Gepost op: 26-02-2022, 22:51:29 »
Op 14:00 zegt Kim als eerste “Ent… agent.. secret agent of wat was het nou?”

Waarna Fresia gelijk verbeterd met “Bridge Agent” en Everon de envelop met Bridge Agent aanwijst. “Ik denk echt dat dit hem is.”

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #34 Gepost op: 26-02-2022, 22:53:54 »
Overigens is Everon nog aa  het puzzelen met bird, dat zou de mol ook niet doen.

Fresia maakt er bridge agent van.

Offline ozziek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #35 Gepost op: 26-02-2022, 23:01:03 »
Gek genoeg lag bij de foto’s die ze zeker wisten ook de “rd”… dat kan helemaal niet bij bridge agent”… Fresia is degene die het foute voorstel doet, de andere twee gaan zonder morren mee. Niemand die zegt dat het onmogelijk is dat woord te vormen. ENT en RD kunnen niet tegelijkertijd goed zijn

De RD staat achterop de foto van de man met de vervalste paspoorten (Fresia had die man)

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #36 Gepost op: 26-02-2022, 23:04:23 »
Waarom niet? Het kost tijd.... En hij weet dat hij wordt verdacht dus dat ze hem toch niet geloven. Terwijl Fresia ongeduldig is en dus te snel wat verkeerds roept wat wel wordt geloofd door Kim Lian....Gewoon rustig wachten tot het fout gaat.

Offline ozziek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #37 Gepost op: 26-02-2022, 23:08:42 »
Het lijkt er echt op alsof de foto met ENT door Kim Lian gekozen is. Kim pakte zijn foto in de fotokamer. Everon had 1 scherm met een vrouw, Fresia had 2 schermen, man en vrouw. Beide foto’s liggen bij degene die ze ‘zeker wisten’ en Kim had de 2 twijfelgevallen van het linkerscherm terwijl we de keuze van de Sleeper niet te zien kregen. Of hij is er stiekem tussen gelegd door Fresia / Everon. (De foto zat in het stapeltje van Fresia)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2022, 23:10:42 door ozziek »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #38 Gepost op: 26-02-2022, 23:09:58 »
zooooo'n leuk spel, ik wil dit als escape room doen ;D

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #39 Gepost op: 26-02-2022, 23:13:56 »
Fresia's voorstel om alle foto's mee te nemen is erg verdacht. Dit kost tijd, foto's kunnen kwijt raken en mensen kunnen uit beeld lopen. Maar aan de andere kant moet je wat als je niet zeker bent. De anderen gaan ook mee in dit voorstel / plan, dus de mol kan ook lekker achterover zijn gaan leunen.