Auteur Topic: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers  (gelezen 16317 keer)

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #60 Gepost op: 27-02-2022, 11:20:56 »
Ze moesten naar het adres van de afzender, dat staat op de achterkant.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #61 Gepost op: 27-02-2022, 11:23:46 »
Ja inderdaad. op de achterkant. Nr.32

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #62 Gepost op: 27-02-2022, 11:31:13 »
Ik vond de start wel opvallend. Everon krijgt de enveloppe met info van Rick en Fresia/Kim vragen wat er op de enveloppe staat. Dat was "Wie is de Mol 11-22". Waarom zou dit erop staan?  ???
Dat viel me ook meteen op. Zal toch op een manier een hint zijn (was bijv. ook de tijd op de klokken in de eerste aflevering).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #63 Gepost op: 27-02-2022, 11:34:03 »
Dan zal dit het adres wel zijn:
Rruga Hajdar Hidi 32
https://maps.app.goo.gl/BXXhJK9mo3bErGFu7

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #64 Gepost op: 27-02-2022, 11:37:16 »
Wat mij overigens nog opviel, was dat ze op een gegeven moment nog naar 2 minuten en een beetje hadden, en toen waren ze nog aan het puzzelen. Het kan nooit dat ze in de resterende tijd daarheen zijn gelopen. Nu heb ik ook niet helemaal opgelet aan het begin: was die drie kwartier voor de hele opdracht, of alleen voor het deel in het gebouw?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #65 Gepost op: 27-02-2022, 11:38:39 »
Ze kregen 45min voor research in het gebouw. Daarna was er geen tijdslimiet.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2022, 14:10:17 door Mollem »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #66 Gepost op: 27-02-2022, 11:46:45 »
Ze moesten naar het adres van de afzender, dat staat op de achterkant.

Ja zie je wel, het adres klopte dus gewoon. Het leek me al gek dat daarmee gemold moest worden aangezien ze sowieso al het foute adres hadden omdat ze de bridge agent hadden gekozen. De keuze voor die bridge agent zal dus wel een molactie geweest kunnen zijn. Al blijf ik het apart vinden dat geen van hun 3en bedacht heeft dan er iets mis moest zijn met de fotokeuzes, aangezien de letters niet naar 1 beroep verwezen. Ze hadden sowieso een deel van bridge agent en een deel van bird watcher. Dan zou je toch zeggen dat er een belletje moet gaan rinkelen dat er iets niet klopt.

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #67 Gepost op: 27-02-2022, 11:48:23 »
Ze moesten naar het adres van de afzender, dat staat op de achterkant.

Ah top! Dat heb ik over het hoofd gezien en verklaart alles. Pff, kan ik toch in m’n Fresia-tunnel blijven.  :)
Fabienne

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #68 Gepost op: 27-02-2022, 11:59:06 »
De keuze voor die bridge agent zal dus wel een molactie geweest kunnen zijn. Al blijf ik het apart vinden dat geen van hun 3en bedacht heeft dan er iets mis moest zijn met de fotokeuzes, aangezien de letters niet naar 1 beroep verwezen. Ze hadden sowieso een deel van bridge agent en een deel van bird watcher. Dan zou je toch zeggen dat er een belletje moet gaan rinkelen dat er iets niet klopt.
Ik denk dat ze zich dat wel realiseerden, maar ze hadden nog een minuut dus hebben onder tijdsdruk gekozen.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #69 Gepost op: 27-02-2022, 12:59:37 »
Hollandse gierigheid van de makers als Everon de mol is.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #70 Gepost op: 27-02-2022, 13:57:14 »
1. De 5 beroepen achterhalen door de teksten.
2. De beroepen van de mensen in beeld achterhalen.
3. De foto's van de 5 mensen vinden
4. Op de achterkant van de juiste foto's staan letters waarmee je het beroep van de persoon met het geld kunt puzzelen.
5. Met het juiste beroep kom je met het adres bij de juiste spion die het geld heeft. De anderen hebben waarschijnlijk allemaal -geld.
Eigenlijk is bij stap 1 alleen het vinden van de opdrachttekst relevant. Die beelden uitkijken en de beroepen bepalen voegt helemaal niets toe. Het gaat er om dat je de juiste personen op de foto's moet herkennen. Dus als ze gelijk de foto's van de lijn hadden gehaald en vervolgens waren gaan kijken dan was er meer kans op succes. Want toen ze teruggingen was iederen uit beeld.. Misschien mocht dat niet hoor, maar degene die benadrukt om alles zo netjes mogelijk te doen (en lang te doen over het duiden van de beroepen) is wel wat verdacht op deze manier.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #71 Gepost op: 27-02-2022, 14:14:25 »
Bij het ontdekken van de tekstfragmenten was duidelijk geworden dat ze na het observeren de bijbehorende portretten moesten zoeken en ze konden dus al weten dat ze goed op de subjecten moesten letten.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #72 Gepost op: 27-02-2022, 15:09:30 »
Helemaal in het begin had Everon al een match maar hij zei van niet, tijdrekken?

Offline Q4

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #73 Gepost op: 27-02-2022, 16:08:25 »
Op 11:11 van het filmpje (geen hint naar carnaval):
Kim-Lian: "Jongens, wacht effe. Ik zie hier ook letters, hè, achterop. Dit maakt nu nog niks, maar misschien kunnen we zonder dat we teruglopen al... iets van een euhh, iets van een woord maken."

Met tientallen foto's. Tijdrekken? Verdacht...

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #74 Gepost op: 27-02-2022, 16:31:03 »
Behalve dat de Birdwatcher helemaal niet meer tussen de foto's zit (we zien alleen niet hoe en wat) zijn bij Kim beide personen uit beeld. Op een van de beelden is zo gedraaid en ingezoomd met de camera, dat er nooit een persoon op kan verschijnen. Verder vind ik haar erg sturend door wel de foto met -ent om te draaien en te roepen dat het -agent moet zijn.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #75 Gepost op: 27-02-2022, 16:34:00 »
Eigenlijk is bij stap 1 alleen het vinden van de opdrachttekst relevant. Die beelden uitkijken en de beroepen bepalen voegt helemaal niets toe. Het gaat er om dat je de juiste personen op de foto's moet herkennen. Dus als ze gelijk de foto's van de lijn hadden gehaald en vervolgens waren gaan kijken dan was er meer kans op succes. Want toen ze teruggingen was iederen uit beeld.. Misschien mocht dat niet hoor, maar degene die benadrukt om alles zo netjes mogelijk te doen (en lang te doen over het duiden van de beroepen) is wel wat verdacht op deze manier.
Het achterhalen van de beroepen is wel relevant want uiteindelijk moeten ze met de letters één beroep vinden en naar die persoon toegaan. Ze kunnen alleen een persoon kiezen als ze weten wie welk beroep heeft.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - ????
« Reactie #76 Gepost op: 27-02-2022, 17:46:20 »
Ze kwamen uiteindelijk bij wie zij dachten dat de bridge agent /koerier was. Dus lijkt me dan geen verkeerd adres?

Het was Everon die de eerste keuze maakte om Bridge Agent te kiezen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #77 Gepost op: 27-02-2022, 19:04:46 »
Everon kiest eerst voor birdwatcher, wat ook logisch lijkt met de combinatie -rd. Kim draait uiteindelijk -ent om, roept meteen 'agent'. De rest gaat daarin mee.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #78 Gepost op: 27-02-2022, 19:17:47 »
Ja hij roept meteen: “ik voel toch iets met bird”

Super onmols dus want dat was de goede

Kim springt meteen in met spion en agent.. hierdoor komen ze op t verkeerde spoor

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Binnenskamers
« Reactie #79 Gepost op: 27-02-2022, 21:02:29 »
Everon zei meerdere keren dat het iets met 'bird' te maken heeft (correct). Kim-Lian zag de letters ENT en zei dat het 'agent' moest zijn. Fresia haakte daar snel op in en stuurde richting 'bridge agent'.