Auteur Topic: [Algemeen] Wie is de mol 2023  (gelezen 127542 keer)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #380 Gepost op: 23-09-2022, 16:55:06 »
Merijn zou wel een WIDM-naam zijn!

Ik weet zeker dat het beleid is dat je elkaar niet gaat volgen op Instagram na de opnames. Meerdere BN'ers die nog niets te maken hebben met WIDM volgen Rick (bijv. Sylvia Geersen). Deze mensen lijken me gewoon fan van WIDM, net als Ortál.

Misschien kennen jullie het wel, het SBS-programma De Alleskunners VIPS. Hierin strijden momenteel 68 (!!!) BN'ers tegen elkaar. Er zitten vast toekomstige WIDMmers tussen. Merijn zat er vorig seizoen in trouwens. Als je aan zoiets wilt meedoen, wil je vast ook aan de mol meedoen ;)

Offline Thunderclaw

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #381 Gepost op: 25-09-2022, 13:07:46 »
Merijn zou wel een WIDM-naam zijn!

Ik weet zeker dat het beleid is dat je elkaar niet gaat volgen op Instagram na de opnames. Meerdere BN'ers die nog niets te maken hebben met WIDM volgen Rick (bijv. Sylvia Geersen). Deze mensen lijken me gewoon fan van WIDM, net als Ortál.

Misschien kennen jullie het wel, het SBS-programma De Alleskunners VIPS. Hierin strijden momenteel 68 (!!!) BN'ers tegen elkaar. Er zitten vast toekomstige WIDMmers tussen. Merijn zat er vorig seizoen in trouwens. Als je aan zoiets wilt meedoen, wil je vast ook aan de mol meedoen ;)

Het is zeker een WIDM-naam! Alleen denk ik nog steeds niet dat hij dit jaar meedoet, aangezien die vakantie op Malta iets te dicht op de opnametijd zit.
« Laatst bewerkt op: 29-09-2022, 11:19:41 door Thunderclaw »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #382 Gepost op: 28-09-2022, 17:58:57 »
De pijlers op foto 1 en 3 van Rick zijn mogelijk van de Katima Mulilo brug. Ik was alleen vergeten te melden dat deze brug niet in Namibië ligt, maar in het aangrenzende Zambia. Dus ik hoop voor je dat je het juiste boek uitgezocht hebt.  ;D

Ja, maar die brug ligt vlakbij de grens met Namibië en is zelfs genoemd naar de Namibische grensplaats Katima Mulilo.
Namibië heeft een enorm lang (circa 400 km) uitstekende deel, dat zorgt dat Angola en Botswana nergens aan elkaar grenzen.

Deze zogenoemde Caprivistrook eindigt net niet in een vier landenpunt. Wel zijn er daar twee drielandenpunten die op 100 meter van elkaar liggen.
Namelijk het drielandenpunt tussen Namibië, Botswana en Zambia en het drielandenpunt tussen Zambia, Zimbabwe en Botswana. Precies dwars er doorheen loopt ook nog eens een brug, die officieel alleen op het grondgebied van Botswana en Zambia ligt. Mocht Wie is de Mol inderdaad in deze contreien zijn opgenomen, dan acht ik de kans groot dat we ook deze brug te zien krijgen. Het is immers een uniek situatie in de wereld.

Streetview ter plekke.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #383 Gepost op: 5-10-2022, 17:08:58 »
widm_pro noemt Jacob Derwig en Anna Gimbrère als mogelijke namen. Grappig dat Anna op die post reageert.

https://www.instagram.com/widm_pro/?hl=en

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #384 Gepost op: 6-10-2022, 18:20:40 »
Dan zal Anna niet meedoen denk ik dan..

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #385 Gepost op: 6-10-2022, 23:27:51 »
Nog iemand die Zuid-Afrika noemt als locatie


Maksymilian Miśkiewicz
9 days ago
Volgensmij mij bronnen is het idd ook zuid-afrika

https://www.youtube.com/watch?v=3sUVIq2KgtE


Heel vaag allemaal, maar lijkt op het 1e gezicht een echt persoon te zijn. Z'n YouTube playlists zien er niet verdacht uit i.i.g. ...worden regelmatig geüpdatet met Poolse muziek.

Het kan dat ze naast Namibië ook in andere landen hebben gedraaid.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #386 Gepost op: 7-10-2022, 07:30:02 »
Er is een bekende route die vaak bij groepsreizen wordt aangeboden: van Kaapstad in Zuid-Afrika via Namibië en Botswana naar de Victoriawatervallen. Misschien hebben ze die route wel gevolgd. Dan hebben zowel de mensen die Zuid-Afrika zeggen gelijk als de mensen die Namibië zeggen, en is het ook mogelijk dat ze een uitstapje naar Zambia hebben gemaakt via de Katima Mulilo-brug en/of de eerder genoemde Kazungula-brug. Het zijn wel veel landen dan, maar misschien hebben ze zoiets van: na zoveel jaren 1 land per serie en de laatste jaren Europa, pakken we groot uit qua locaties.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #387 Gepost op: 7-10-2022, 10:04:38 »
Zou Thor Braun een mogelijkheid kunnen zijn?

Ik hoop al jarenlang dat zijn moeder Maike Meijer meedoet maar ik vind hem ook wel een leuke optie!

Of misschien iemand anders uit Oogappels, zoals Juna de Leeuw?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #388 Gepost op: 7-10-2022, 10:16:59 »
Er is een bekende route die vaak bij groepsreizen wordt aangeboden: van Kaapstad in Zuid-Afrika via Namibië en Botswana naar de Victoriawatervallen. Misschien hebben ze die route wel gevolgd. Dan hebben zowel de mensen die Zuid-Afrika zeggen gelijk als de mensen die Namibië zeggen, en is het ook mogelijk dat ze een uitstapje naar Zambia hebben gemaakt via de Katima Mulilo-brug en/of de eerder genoemde Kazungula-brug. Het zijn wel veel landen dan, maar misschien hebben ze zoiets van: na zoveel jaren 1 land per serie en de laatste jaren Europa, pakken we groot uit qua locaties.

Dacht ik ook al eventjes aan. Vooral omdat Tim Momo rond de opnames van afl. 2 in Kaapstad kon plaatsen.

De foto van de Katima Mulilo-brug lijkt me echt een match. Is het zelfs goedkoper om via de Victoriawatervallen terug te reizen naar Schiphol.

Direct stroomafwaarts van de watervallen heb je het beste wildwater van heel Afrika. Is misschien een tikje gevaarlijk om daar te raften met een paar random BN'ers, maar de begeleiding is heel goed. Ik denk dat het net kan.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #389 Gepost op: 7-10-2022, 17:14:39 »
Er is een bekende route die vaak bij groepsreizen wordt aangeboden: van Kaapstad in Zuid-Afrika via Namibië en Botswana naar de Victoriawatervallen. Misschien hebben ze die route wel gevolgd. Dan hebben zowel de mensen die Zuid-Afrika zeggen gelijk als de mensen die Namibië zeggen, en is het ook mogelijk dat ze een uitstapje naar Zambia hebben gemaakt via de Katima Mulilo-brug en/of de eerder genoemde Kazungula-brug. Het zijn wel veel landen dan, maar misschien hebben ze zoiets van: na zoveel jaren 1 land per serie en de laatste jaren Europa, pakken we groot uit qua locaties.

Mocht dit kloppen, dan heeft de crew wellicht een thematisch tintje eraan gegeven. In zuidelijk Afrika zijn er enkele bezienswaardigheden die op de Werelderfgoedlijst van Unesco prijken, bijvoorbeeld twee in de buurt van Kaapstad en ook de Victoriawatervallen (zie het kaartje hieronder). Ten tijde van de opnames viert die lijst z’n 50-jarig bestaan. Er zullen genoeg losse opdrachten voorkomen, hoor, maar de Werelderfgoedlijst kan dan fungeren als een soort rode draad. Van Zuid-Afrika trekken de kandidaten heel misschien naar de Namibwoestijn (de eerdergenoemde spookstad Kolmanskop ligt in die woestijn) en de Twyfelfontein in Namibië. Daarna trekt de karavaan mogelijk verder naar Botswana (Tsodilo en een plek die Amethyst eerder al benoemde: de Okavangodelta), gevolgd door de Victoriawatervallen. In het kaartje heb ik die route met een groene kleur aangegeven.

Het zijn enorme afstanden die afgelegd moeten worden. Een andere thematiek bij seizoen 23 zou ook kunnen, maar ik zou het vreemd vinden om ‘zomaar’ een gigantische reis te maken. Eén land ligt dan meer voor de hand. Het is wel zo dat een visum niet vereist is voor Zuid-Afrika, Namibië en Botswana. Voor Zambia/Zimbabwe is een visum bij aankomst nodig.
« Laatst bewerkt op: 7-10-2022, 17:18:40 door Molzkovicz »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #390 Gepost op: 8-10-2022, 20:35:17 »
Grappig dat er nog steeds mensen zijn die Momo getraceerd menen te hebben als crewlid tijdens de WIDM-opnames. Er zijn ook mensen die aangeven dat hij deze editie niet mee was, maar beide opties zijn niet hard te maken. Overigens is hij, zoals een paar seizoenen geleden werd aangenomen, geen drone-operator. Voor zover ik weet is hij verantwoordelijk voor het geluid.

Bovendien was er iemand die de achternaam van regisseur Rick koppelde aan iemand die tijdens de opnameperiode zijn locatie op Zuid-Afrika had staan. Het toeval wil dat deze persoon dan wel de achternaam deelt met de regisseur, maar het betreft hier een gitarist, die als zodanig niets met WIDM van doen heeft. Wellicht familie, maar geen directie connectie met seizoen 23.

Verder: alle genoemde opties voor de locatie staan nog open.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #391 Gepost op: 15-10-2022, 10:42:18 »
De releasedatum voor het molboekje zegt niets, die wordt altijd verlaat

De verschijning van het Molboekje is met een week uitgesteld. Het Molboekje is naar verwachting vanaf 29 november verkrijgbaar ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #392 Gepost op: 15-10-2022, 14:36:17 »
Goeie traditie wel ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Thunderclaw

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #393 Gepost op: 15-10-2022, 15:53:31 »
Dit heeft weinig met WIDM 23 te maken, maar volgens mij heeft Rick zijn Insta-account verwijdert, of hij is ten minste niet meer beschikbaar voor mij.

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #394 Gepost op: 15-10-2022, 18:06:54 »
Dit heeft weinig met WIDM 23 te maken, maar volgens mij heeft Rick zijn Insta-account verwijdert, of hij is ten minste niet meer beschikbaar voor mij.

Nou, ik vind het wel raar. Maar wat je er uit kan concluderen? Geen idee.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #395 Gepost op: 16-10-2022, 19:20:09 »
Het lijkt dat we Kaj Gorgels ook wel af kunnen strepen, hij zit in Special Forces VIPS.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #396 Gepost op: 17-10-2022, 11:08:20 »
Nou, ik vind het wel raar. Maar wat je er uit kan concluderen? Geen idee.

Naar aanleiding van de post #394 ging ik ook kijken. Niemand weet wat de reden is. Misschien gewoon gehackt. Account is in elk geval weg.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #397 Gepost op: 17-10-2022, 18:09:07 »
Dat is helemaal prima  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #398 Gepost op: 18-10-2022, 12:11:39 »
Ik verlang eerlijk gezegd wel weer eens naar een bekendmaking van de kandidaten zoals voor het seizoen 2015: dat alle kandidaten stuk voor stuk werden bekendgemaakt in diverse programma's op tv...

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #399 Gepost op: 18-10-2022, 13:42:06 »
Ik denk ook niet dat het perse nodig is om één land te kiezen als decor voor een seizoen Wie is de Mol?. We hebben afgelopen jaar in de Vlaamse De Mol kunnen zien dat de Canarische Eilanden (als kleiner onderdeel van Spanje) of WIDM seizoen 17 in Oregon ook prima kan. Het tegenovergestelde is ook mogelijk: een bepaalde regio die over twee of meerdere landen zijn verspreid, zoals Patagonië of bijvoorbeeld een gebied in Zuidelijk Afrika.

Namibië lijkt me heel tof, van wat ik er nu allemaal over lees! (mocht dat het geval zijn)