Auteur Topic: [Hints] De hints die in de serie verstopt zaten  (gelezen 3288 keer)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De hints die in de serie verstopt zaten
« Reactie #20 Gepost op: 8-03-2022, 10:25:20 »
Achteraf een mooie hint. Maar wel volledig gelijkwaardig aan Kim-Lian die als enige een envelop krijgt waarvan het lakzegel niet te zien is. Zelfde redenering: de mol hoeft zichzelf niet uit te nodigen voor het bal.
Everon was niet beeld en kreeg dus niet te horen dat hij was ingedeeld. Kim was wel in beeld toen ze de uitnodiging van de Mol kreeg. Dat de lakzegel op de envelop niet in beeld was vind ik een niet erg overtuigende hint en dat bleek ook het geval. Bovendien ligt het niet voor de hand om pas aan het einde van aflevering 9 een hint te geven.

Ik ben het met Talpavenator eens dat je de mol ontmaskert door zijn gedrag, acties en uitspraken, en dit te combineren met hints, die niet al te ver gezocht zijn.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2022, 14:14:45 door Delightz »

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Hints] De hints die in de serie verstopt zaten
« Reactie #21 Gepost op: 8-03-2022, 13:16:36 »
Ik verdenk de makers er sterk van dat ze helemaal geen verborgen aanwijzingen hebben bedacht dit jaar maar gewoon de leukste die ze op dit forum hebben gevonden in elkaar gemonteerd. Er zijn immers genoeg toevalligheden te vinden dit naar een bepaald persoon leiden en de molloten weten die feilloos op te sporen.  ::jaja::

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Hints] De hints die in de serie verstopt zaten
« Reactie #22 Gepost op: 8-03-2022, 15:09:54 »
Ik vond de hint WIDM E SANE wel heel  erg mooi, maar dat blijkt dan weer geen hint geweest te zijn. Dat is dan weer teleustellend.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De hints die in de serie verstopt zaten
« Reactie #23 Gepost op: 8-03-2022, 15:36:50 »
Ik vond de hint WIDM E SANE wel heel  erg mooi, maar dat blijkt dan weer geen hint geweest te zijn. Dat is dan weer teleustellend.

 ::pinokkio::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De hints die in de serie verstopt zaten
« Reactie #24 Gepost op: 8-03-2022, 17:59:41 »
De hint van het vloerkleed vond ik ook nogal vergezocht. Ik zie het eigenlijk nog steeds niet.  ::rofl::
Als je bv het doolhof ziet bij (Af)troeven, kun je daarin ook allerlei letters ontdekken.

Met een beetje wil kan ik 'nietszeggend' ombuigen naar Everon, maar hij had ook best kunnen verwijzen naar een zwijgende Fresia.

Bird 33 vind ik een twijfelgevalletje; de verwijzing naar het shirt en de tweekoppige vogel.

(Af)troeven--> everon, tja... Dan houd je nog steeds een t over, ze zeiden de t van tweeëntwintig, maar ik kan me voorstellen dat geen kandidaat het ziet.

De mooiste hint naar Everon, en misschien wel enige echt sterke aanwijzing? , is volgens mij toch dat hij als enige niet hoort bij welk team de mol hem heeft ingedeeld.
En op nr. 2 de geboortedatum: duidelijk (al had ik dat zelf niet gevonden   ;D ).

WIDM E SANE vind ik ook prachtig gevonden, jammer dat het geen echte hint was.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De hints die in de serie verstopt zaten
« Reactie #25 Gepost op: 8-03-2022, 20:50:06 »
Ik verdenk de makers er sterk van dat ze helemaal geen verborgen aanwijzingen hebben bedacht dit jaar maar gewoon de leukste die ze op dit forum hebben gevonden in elkaar gemonteerd. Er zijn immers genoeg toevalligheden te vinden dit naar een bepaald persoon leiden en de molloten weten die feilloos op te sporen.  ::jaja::
Die indruk heb ik al jaren! Als de kandidaten bijvoorbeeld worden vervoerd in een bus waarvan de bekleding toevallig een bloemetjes (margrieten) motief heeft en ene Margriet van der Linden is de Mol, dan roep je natuurlijk achteraf dat we dus hadden kunnen weten dat Margriet de Mol was. Bij vissersboten en Susan Visser idem dito. En altijd heeft de Mol tijdens een aflevering wel iets gedaan wat aan een titel, met bijvoorbeeld een werkwoord erin, gelinkt kan worden.
Ik heb meerdere seizoenen gezien waarbij ik (bijna) elke afleveringstitel perfect kon koppelen aan de Mol, die later de Mol niet bleek te zijn... Daarom mogen die "hints" voor mij ook wegblijven.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2022, 20:51:38 door MartinJ »