Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 95125 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #660 Gepost op: 14-02-2023, 00:03:15 »
Zeg, we zijn niet gehackt of zo!  ;) :P

Jurre it is. Kees closed.  ;D

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #661 Gepost op: 14-02-2023, 00:55:34 »
Thomas werd rond deze tijd ook al enorm verdacht hier, terwijl geen van de kandidaten hem doorhad. Dat lag deels aan de duinopdracht, maar ook omdat zijn profiel gewoon goed paste in ons beeld van wat een Mol moet doen. Meestal betekent het dus dat de Mol eigenlijk gewoon goed bezig is, en om eerlijk te zijn vind ik Jurre tot nu toe een stuk kleurrijker mollen dan Thomas ::regenboog::

Thomas idd ook. Inge ook. Milouska. Klaas en zo zijn er best veel geweest. Ik heb zelfs Jan destijds na afl 4 ofzo weggestreept omdat het te duidelijk was met Kiev in afl 1 en het dus eigenlijk niet meer kon. Wat op het einde weer een mindfuck bleek te zijn. 🤣 ik heb liever een mol die wel echt molt dan een mol waar we niets van gezien hebben.

Ik vind het zelf wel grappig; Het constante: “Jongens, Kijk even mee wat ik doe zodat jullie niet denken dat ik mol ben “ en dan gewoon nog mollen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Online KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #662 Gepost op: 14-02-2023, 09:13:47 »
Ik wil er niet aan dat Jurre De Mol is. Ligt er echt veel te dik bovenop...

Daniel is denk ik de reden dat Froukje en Sander er uit zijn gevlogen, die schrijf ik ook af.

Soy schrijf ik na het boogschieten ook af. Geloof nooit dat dat een actie is om je minder verdacht te maken. Haalt veel geld binnen.

Ranomi zou nog kunnen, maar die haalt wel erg veel binnen. Hou ik niet echt rekening mee.

Dus.... Anke!!  ::bravo::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #663 Gepost op: 14-02-2023, 09:38:06 »
Anke, die geen zier doet? Die bij het pijlen vangen alleen maar een beetje staat te kijken? Die Anke?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #664 Gepost op: 14-02-2023, 09:51:17 »
Soy schrijf ik na het boogschieten ook af. Geloof nooit dat dat een actie is om je minder verdacht te maken.

Ik zit na het "foutje" in de app weer op Soy (de walm van een Rolex Rick Special ruik ik van mijlenver), maar vind deze ook lastig te verklaren. Aan de andere kant... Anke bracht het geld van het boogschieten onnodig binnen. Jurre schoot rakelings langs het goede ei. Daniel was als een malle pijlen aan het vangen. Alleen Ranomi niet overduidelijk onmols in deze deelopdracht... maar ik vind haar niet sturend genoeg voor een Mol.

Misschien Soy per ongeluk het goede 🥚 geraakt. Is wel een smet op een eventueel molschap. In de opdracht 1.1. ook al +1000. Dat was makkelijk te zien als een mislukte molactie, want vertraagde daar op het belachelijke af. Die zie ik door de vingers, deze niet.

Maar Soy 👑 dus. Het Lijdensweg thema is ook alleen aan hem te linken.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2023, 19:36:05 door Amethyst »

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #665 Gepost op: 14-02-2023, 09:59:58 »
Het feit dat het overduidelijk Jurre is, is de enige reden voor mij dat ik denk dat hij het niet kan zijn. Maar dan blijven er weinig over wie wel.

Soy en Ranomi sluit ik al vanaf begin uit. Blijven over Daniel en Anke. Daniel doet echt te veel goed maar is wel soms heel sturend en niet altijd de goede kant op. Anke had ik lang hoop op maar die koffertjes (0 euro voor (P)Annick) en afgelopen aflevering erg observerend. Enige dat voor haar pleit is dat ze de 2e stoel pakte. De 1e wilde ze absoluut niet. De tweede verrassend genoeg opeens wel. De mol zal zeker niet als 1e de stoel pakken met oog op het feit dat de mol niet alleen bij de executie mag komen te zitten. Daniel wilde de eerste stoel wel hebben.

Wel of geen stoel voor de mol? Ik kan me goed voorstellen dat de mol daarvoor past maar het is wel weer een gelegenheid tot -500.

Ik stem op Jurre maar hoop op een exit van Jurre voor de finale en dan toch opeens Anke of Daniel.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2023, 10:02:22 door Anonymol »

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #666 Gepost op: 14-02-2023, 10:08:56 »
Maar Soy  dus. Het Lijdensweg thema is ook alleen aan hem te linken.
Hier ook nog altijd Soy.

Die lijdensweg slaat op alle Soystemmers in de app. Dit was niet de eerste keer dat de testvraag voor hen onmogelijk te beantwoorden was. Dan heb ik het over de vraag wat de mol in de roze kerk verdiend had.

Het is dus volkomen willekeur wie de poules gaat winnen. Gesteld dat Soy het is, dat moge duidelijk zijn. En mails beantwoorden ho maar. Jammer dat ze daarin zulke grote steken laten vallen.

Als je een fout maakt, zet het dan gewoon recht.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2023, 10:49:28 door Dusss »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #667 Gepost op: 14-02-2023, 12:36:57 »
Bij de allereerste opdracht vond ik het al erg verdacht dat Jurre en Sarah als eerste uit de kist kwamen wat erg kandidaats lijkt maar het absoluut niet is. Daardoor misten anderen informatie die nodig was om uit hun kist te komen. Vanwege de verdubbeling per kist zou het grote geld pas worden verdiend bij de laatste 2 kisten. Dat ging nu dus niet meer gebeuren.
Sinds die tijd heb ik alleen maar bewijzen gezien dat ik op de juiste Mol zat.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #668 Gepost op: 14-02-2023, 12:49:12 »
Ik blijf nog even op Jurre als mol.

Als ik kijk naar wat er verdiend is, vakken Daniel en Ranomi toch echt af. Ik weet dat het eerder is gebeurd, dat de mol zowat het meest verdiend heeft, maar dat zijn voor mij de minst leuke seizoenen. Hopelijk dit jaar niet weer zo'n seizoen.

Dan blijven Anke en Soy over. Maar die hebben beide voor mij op belangrijke momenten te goede dingen gedaan of juist nagelaten te mollen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #669 Gepost op: 14-02-2023, 13:27:08 »
Bij de allereerste opdracht vond ik het al erg verdacht dat Jurre en Sarah als eerste uit de kist kwamen wat erg kandidaats lijkt maar het absoluut niet is. Daardoor misten anderen informatie die nodig was om uit hun kist te komen. Vanwege de verdubbeling per kist zou het grote geld pas worden verdiend bij de laatste 2 kisten. Dat ging nu dus niet meer gebeuren.
Sinds die tijd heb ik alleen maar bewijzen gezien dat ik op de juiste Mol zat.

Precies dit! De allereerste opdracht en het blokkeren van het antwoord op de algemene vraag over de vierkante meters waren duidelijke aanwijzingen. Vervolgens de lichaamstaal en het duidelijke acteren  van Jurre.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #670 Gepost op: 14-02-2023, 13:34:29 »
Ik vond Jurre ook verdacht toen al, maar raakte op een ander spoor, Sander. Die ook snel uit de kist was. Nadat Sander een rood scherm had, ben ik goed alle acties uit gaan pluizen, en Jurre stond steevast op de goede molpositie, EN er ging steeds geld uit. Waarbij het leek alsof hij daar schuldig aan was.

Andere kandidaten wel blijven overwegen, maar nu Nabil een rood scherm had, kan het bijna niet anders meer. De vier andere kandidaten om meerdere redenen ieder afgeschreven.

Dus Jurre.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #671 Gepost op: 15-02-2023, 06:54:24 »
Ik twijfel al sinds afl 2 tussen Anke en Jurre en dat is nog steeds niet veranderd. Jurre doet precies wat je van de mol zou verwachten, maar alles schreeuwt dat het er te dik bovenop ligt. Anke heeft behalve de geldkoffer naar Annick nog niets gedaan waarvan ik denk: wow wat een goede actie. En die kofferactie zou zomaar kunnen dat ze dacht teveel in de belangstelling te staan als ze daar veel geld wegspeelt.

Ik vind het ook raar dat Jurre's verdenkingen zo vaag blijven. Meestal is dat bij de mol niet zo vaag.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #672 Gepost op: 15-02-2023, 11:44:58 »
Bij de allereerste opdracht vond ik het al erg verdacht dat Jurre en Sarah als eerste uit de kist kwamen wat erg kandidaats lijkt maar het absoluut niet is. Daardoor misten anderen informatie die nodig was om uit hun kist te komen. Vanwege de verdubbeling per kist zou het grote geld pas worden verdiend bij de laatste 2 kisten. Dat ging nu dus niet meer gebeuren.
Sinds die tijd heb ik alleen maar bewijzen gezien dat ik op de juiste Mol zat.
Dit hele verhaal gaat 100% op voor Anke. Kwam uit de kist, laat de anderen informatie missen en vanwege de verdubbeling per kist mist veel geld.

Alleen was het Jurre die de lijnen goed trok en alle 4 naar Rik leidde. Dat is nu juist heel kandidaats. Anke wint hier duidelijk de molpunten want als het aan haar had gelegen was er niks verdiend.

Dit is iets wat hij maar eens moet gaan uitleggen in afl. 10 mocht hij echt de mol zijn ::jaja::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #673 Gepost op: 15-02-2023, 12:23:34 »
Alleen was het Jurre die de lijnen goed trok en alle 4 naar Rik leidde. Dat is nu juist heel kandidaats.


Nee, dat is dus juist Mols in de zin van productie-assistent. De allereerste opdracht van een nieuw seizoen, waarbij Rik tegen de lucht staat te kletsen omdat er niemand bij hem gearriveerd is, dat kan natuurlijk niet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #674 Gepost op: 15-02-2023, 13:06:38 »
Rik had beter tegen 10 kunnen staan praten dan wat nu gebeurde: voor 6/10e deel in de lucht praten. De fase Productieassistent was al geweest toen deze twee uit de kist ontsnapten. Ik gooi de vraag in het Vragenvuur, het zal Jurre nog warm worden ::regenboog:: ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #675 Gepost op: 15-02-2023, 14:10:28 »
Hoe vaak is de mol nu daadwerkelijk een productieassistent geweest in het verleden? Want in dit geval slaat dat toch werkelijk nergens op. Rik had net zo goed tegen 10 kandidaten kunnen zeggen "Helaas, jullie waren niet op de juiste plek. €0 in de pot"

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #676 Gepost op: 15-02-2023, 14:18:46 »
slaat dat toch werkelijk nergens op. Rik had net zo goed tegen 10 kandidaten kunnen zeggen "Helaas, jullie waren niet op de juiste plek. €0 in de pot"
Klopt helemaal. Rik stond ergens op een balkon, meer bijzonders was er niet te melden over de locatie. Zelfs helemaal niks want die locatie bleek opeens totaal ergens anders te zijn.

De mol is echt niet voor elk wissewasje Productieassistent, en dit was nog niet eens een wissewasje.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #677 Gepost op: 15-02-2023, 23:21:37 »
Daniël nu ::jaja::

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #678 Gepost op: 15-02-2023, 23:27:19 »

Nee, dat is dus juist Mols in de zin van productie-assistent. De allereerste opdracht van een nieuw seizoen, waarbij Rik tegen de lucht staat te kletsen omdat er niemand bij hem gearriveerd is, dat kan natuurlijk niet.
Vind dit dan wel heel slap als productie-assistent. Jan's bommetje in 2018 was productie-assistent waardig en zo ook het grote bedrag in de koffers in aflevering 5/6  ::hypocriet::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #679 Gepost op: 16-02-2023, 12:01:03 »
Anke
Ranomi
Jurre
Soy

Laatste paar afleveringen heb ik het idee dat leader foto shot Jurre beetje bij na voren word geschoven en zie dat ook bij Anke en Soy. Soort podium 2 1 3 setting. Jurre de winnaar, Anke 2e (De verliezer) en Soy als backup verliezer.

En wie valt er buiten de boot, van haar troon de mol Ranomi. Ook de persoon die gewend is op een podium te willen.

Maar ja kan ook beteken dat Jurre de mol is, Anke de Winnaar en Soy de verliezer en Ranomi de 2e verliezer of de laatste afvaller.

Maar nu voor nog Anke als mol, Ranomi als winnaar en Jurre als verliezer en Soy als laatste afvaller.

Ik twijvel over Anke en wil ook niet afstappen dat de mol een vrouw, ondanks dat in eerste aflevering al gehint dat de mol man is.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2023, 12:08:44 door Pierce_Brosnan »