Auteur Topic: [De Mol] Jurre Geluk  (gelezen 66363 keer)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #440 Gepost op: 25-02-2023, 22:43:32 »
Jurre is in zijn reacties nu eenmaal graag wat over de top (dat herken ik van andere programma's die hij doet). Ik zie dit niet als acteren, maar gewoon hoe hij is. Persoonlijk vind ik hem erg leuk, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hier niet van houden.

Dat inderdaad en hij acteert ook daadwerkelijk, hij speelt de rol van mol.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #441 Gepost op: 25-02-2023, 22:50:08 »
Het is niet Jurres schuld dat het zo scripted bedacht is allemaal. Dat wordt voor hem bepaald. Ik heb eigenlijk n beetje medelijden met m want het is echt wel n geschikte gozer.

Ik heb precies hetzelfde. Als Jurre de mol is, hebben we eindelijk weer een mol die voluit molt met lef en toch niet verdacht wordt door de kandidaten.
Eigenlijk een perfect resultaat,
Alleen door hoe de opdrachten in elkaar zitten, waarbij er eigenlijk per opdracht maar één goede manier is om te mollen, komt het niet helemaal uit de verf.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #442 Gepost op: 25-02-2023, 22:52:20 »
Als ze het nú nog niet weten, dacht ik bij het lasergamen waar Jurre zijn briefje verloren had dat we even later zagen verbranden.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #443 Gepost op: 25-02-2023, 22:52:26 »
Hij is duidelijk van de roze kerk met bijbehorend cliche-gedrag.

Dat zijn/waren een Kees Tol, Patrick Martens en Piepkuiken ook, maar
die vond ik allemaal een stuk minder irritant dan Jurre om eerlijk te zijn.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #444 Gepost op: 25-02-2023, 22:54:46 »
Ik vind Jurre een topgozer en een fantastische mol met veel lef.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #445 Gepost op: 25-02-2023, 22:55:35 »
Ik zit inmiddels dik in deze tunnel maar waarom geeft Jurre Soy de opdracht penningmeester te worden? Weet hij dat de andere 2 VOL op hem zitten? Ik kan het niet zo rijmen dat de mol 1 kandidaat die belangrijke informatie zomaar geeft.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #446 Gepost op: 25-02-2023, 22:55:39 »
Zullen we het respectvol houden ("piepkuiken" is dat niet) en de seksuele voorkeur van de kandidaten buiten beschouwing laten? Lijkt me niet relevant.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #447 Gepost op: 25-02-2023, 23:00:26 »
Ik zit inmiddels dik in deze tunnel maar waarom geeft Jurre Soy de opdracht penningmeester te worden? Weet hij dat de andere 2 VOL op hem zitten? Ik kan het niet zo rijmen dat de mol 1 kandidaat die belangrijke informatie zomaar geeft.

Dat zou heel goed kunnen denk ik.
Aangezien Soy bij het lasergamen Daniël als eerste afschiet, lijkt me dat hij zijn hoofdverdachte is. Dan heeft Jurre, door het bondje aan te halen en een super kandidaats plan te bedenken, Soy toch weer in een andere richting kunnen sturen

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #448 Gepost op: 25-02-2023, 23:37:06 »
Ik geniet enorm van Jurre. Heerlijk zijn humor😊.
Zit al enkele weken op hem als Mol. Echter door wat tunnelaars op hem hiet allemaal opperen en vooral hoe zijn gedrag soms wordt geinterpreteerd twijfel ik toch of hij wel echt de mol is.
Ik denk steeds vaker... hij acteert niet hij is zo! Laat hem lekker zichzelf zijn.
Deze afl vond ik Soy juist meer verdacht. Vooral zijn houding en zijn blikken.
Twijfel twijfel....

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #449 Gepost op: 25-02-2023, 23:54:17 »
Als Jurre het echt is, vraag ik me wel af: wat valt er dan nog te tonen qua molacties in aflevering 10?
Voor mijn gevoel hebben we dan wel al (zeker in de laatste paar afleveringen) bijna alle molacties vol in beeld gezien......

Ik vind het ook moeilijk om in de rest nog een mol te zien, maar juist ook omdat momenteel 58% (!) van het kijkerspubliek ook op hem zit en de nummer 2 niet eens in de buurt van dat percentage komt begint me toch weer het gevoel te bekruipen dat hij het toch niet is.
Het lijkt haast wel alsof de productie als Jurre de mol is niet eens echt de moeite neemt om te verbergen dat hij het is (ook vanwege de scripted reality die er in dat geval zou zijn), wat ik niet vind passen binnen het programma.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #450 Gepost op: 26-02-2023, 00:09:26 »
Ik geniet enorm van Jurre. Heerlijk zijn humor😊.
Zit al enkele weken op hem als Mol. Echter door wat tunnelaars op hem hiet allemaal opperen en vooral hoe zijn gedrag soms wordt geinterpreteerd twijfel ik toch of hij wel echt de mol is.
Ik denk steeds vaker... hij acteert niet hij is zo! Laat hem lekker zichzelf zijn.
Deze afl vond ik Soy juist meer verdacht. Vooral zijn houding en zijn blikken.

Twijfel twijfel....

Dit heb ik ook. Vanaf het moment dat Jurre uit de kist kwam en samen met Sarah als eerste binnen kwam is hij mijn mol.

Ik heb wat filmpjes met Jurre op internet bekeken en daar is hij precies hetzelfde.  Soy is ook erg verdacht met name de laatste afleveringen. Bovendien verdient hij vrijwel niets en is best vaak een stoorzender. En inderdaad zijn grijns. Als kandidaat met het rode scherm en die zijn hoofdverdachte  Nabil zag vertrekken zou hij toch  veel onzekerder moeten zijn. 

Het kan zijn dat hij als finalist nog verdacht neergezet wordt maar daar is het nu toch al te laat voor.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #451 Gepost op: 26-02-2023, 00:13:39 »
Ik vind het ook moeilijk om in de rest nog een mol te zien, maar juist ook omdat momenteel 58% (!) van het kijkerspubliek ook op hem zit en de nummer 2 niet eens in de buurt van dat percentage komt begint me toch weer het gevoel te bekruipen dat hij het toch niet is.
De vraag is natuurlijk wel hoeveel geswitcht zijn om de punten veilig te stellen. Je weet immers dat Jurre niet kan afvallen. Dus ja, hij zal vast bovenaan hebben gestaan, maar of dat nu echt met deze cijfers was?

Maar eens, begin ook weer steeds meer te twijfelen. Misschien toch Soy eens opnieuw bekijken (Daniel gewoon echt teveel geld en Ranomi geloof ik niet in).

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #452 Gepost op: 26-02-2023, 00:19:19 »
De vraag is natuurlijk wel hoeveel geswitcht zijn om de punten veilig te stellen. Je weet immers dat Jurre niet kan afvallen. Dus ja, hij zal vast bovenaan hebben gestaan, maar of dat nu echt met deze cijfers was?
Is de huidige tussenstand (in Moltalk en op de website/app) niet gebaseerd op de volgende stemronde?

Volgens mij had sinds het begin van de app alleen bij Klaas het grote publiek de juiste hoofdverdachte (maar verbeter me als ik het mis heb.)
...óf niet!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #453 Gepost op: 26-02-2023, 00:20:44 »
Is de huidige tussenstand (in Moltalk en op de website/app) niet gebaseerd op de volgende stemronde?

Volgens mij had sinds het begin van de app alleen bij Klaas het grote publiek de juiste hoofdverdachte (maar verbeter me als ik het mis heb.)
Volgens mij bij Jan Versteegh ook, wat ironisch was omdat de grote fancommunities juist niet op Jan zaten  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #454 Gepost op: 26-02-2023, 00:25:16 »
Is de huidige tussenstand (in Moltalk en op de website/app) niet gebaseerd op de volgende stemronde?

Volgens mij had sinds het begin van de app alleen bij Klaas het grote publiek de juiste hoofdverdachte (maar verbeter me als ik het mis heb.)
Hij heeft een vrijstelling, dus gaat de volgende ronde niet afvallen. Dus ook voor de volgende ronde veel mensen die hun punten veilig willen stellen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #455 Gepost op: 26-02-2023, 00:26:37 »
Oeps ::fluit:: Kan natuurlijk nog steeds dat hij als verliezer bekend wordt gemaakt, maar wij weten wel beter ;)
...óf niet!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #456 Gepost op: 26-02-2023, 04:27:24 »
Wow, is het ooit zo duidelijk geweest? Naast Klaas meest verdachte mol ooit denk ik. Qua kijkers.

Komt ook omdat de rest gewoon niet zo verdacht doet.

Ik vind Jurre totaal niet over de top, los van of hij mol is of kandidaat. Bij over de top denk ik meer aan Marije Knevel of Imanuelle o.i.d. (beide leuk in mijn ogen) en ook dat valt nog wel mee toch.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #457 Gepost op: 26-02-2023, 08:38:13 »
Ik vind het ook TE duidelijk. Paar weken geleden nog een uitstapje naar Daniel gemaakt maar die is het echt niet. Ranomi vind ik af en toe ook wel wat verdacht, maar zij kan het qua verdenkingen van afvallers niet meer zijn.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2023, 08:53:39 door suuuus »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #458 Gepost op: 26-02-2023, 12:33:49 »
Zullen we het respectvol houden [...] en de seksuele voorkeur van de kandidaten buiten beschouwing laten? Lijkt me niet relevant.

Geheel met je eens inzake pejoratieve bijnamen, en ik snap ook heus wel wat je met je laatste opmerking bedoelt, maar seksuele voorkeur is voor de makers wel degelijk een issue. Elk jaar wordt er immers minstens één lhtbi-kandidaat gecast, en kandidaten uit die categorie hebben statistisch gezien een onevenredig grote kans om de mol te zijn. De hoeveelste lhbti-mol zou Jurre inmiddels wel niet zijn? Dat is geen waardeoordeel, maar wel een m.i. relevante observatie.
Woosie down?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #459 Gepost op: 26-02-2023, 12:39:07 »
Aangezien 1 op de 10 mensen LHBTI is en in showbizz land ws nog wel wat meer is dat er elk jaar 1 kandidaat tussen zit opzich niet heel opmerkelijk. 't zou idd wel al vrij vaak de mol geweest zijn.