Auteur Topic: [Aflevering 9] - Molafspraak  (gelezen 17729 keer)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #40 Gepost op: 4-03-2023, 22:44:36 »
Wat nou als de makers alles gefilmd hadden, dus ik bedoel Jurre in gesprek met Ranomi als mol en Daniël als mol apart van elkaar natuurlijk, Ranomi in gesprek met als mol Daniël en als mol Jurre, Daniël in gesprek met als mol Jurre en als mol Ranomi? Dan hebben ze alvast alles opgenomen en kunnen ze bij de editen beslissen met welke kandidaat zijn of haar mol spreekt, om nog even een bepaalde kandidaat heel verdacht te maken. Want ik vond zelf heel verrassend dat Ranomi op Daniël zit, want ik dacht dat ze Jurre door kreeg..

Ik vond het ook verrassend dat ze op Daniels zit. Maar ik denk niet de ze een trucje uitgehaald hebben. Dat zou pas echt stom zijn.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #41 Gepost op: 4-03-2023, 22:46:49 »


En waar was "Dit ziet u volgende week"? ::oink::

Ik miste dat ook. Ik denk dat ze gewoon "klaar" waren in Zuid-Afrika, en dat ze die scene bewaard hebben voor Soestdijk.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #42 Gepost op: 4-03-2023, 22:55:16 »
Mooi dat de telefoon terug is, maar wat mis ik de oldschool finaleopdrachten, opdrachten met ongelooflijk veel sfeer en een wauw effect. De abseilopdracht was nog wel aardig, maar die kledingruil was echt verschrikkelijk.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #43 Gepost op: 4-03-2023, 23:14:06 »
Ik zag de telefoon als alternatief voor het praatje van de presentator, in dat opzicht vond ik het weer eens wat anders.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #44 Gepost op: 4-03-2023, 23:19:57 »
Ik hoorde tijdens het telefoongesprek toch dat je een afspraak met de mol had als je op de juiste mol zat? Ik snapte dus niet helemaal hoe het kan dat ze alle drie een gesprek hebben dan? Natuurlijk wel voor de spanning en TV, maar dan snap ik die zin niet tijdens het gesprek. Of heb ik het verkeerd verstaan?
Meer L

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #45 Gepost op: 4-03-2023, 23:22:42 »
Ik hoorde tijdens het telefoongesprek toch dat je een afspraak met de mol had als je op de juiste mol zat? Ik snapte dus niet helemaal hoe het kan dat ze alle drie een gesprek hebben dan? Natuurlijk wel voor de spanning en TV, maar dan snap ik die zin niet tijdens het gesprek. Of heb ik het verkeerd verstaan?


Ja dat klopt. Heb je goed verstaan.
Maar dat klopt dan toch nog steeds omdat je alleen maar een afspraak met de mol hebt als je op de juiste mol zat, anders zit je daar met een kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2023, 23:24:45 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #46 Gepost op: 4-03-2023, 23:29:20 »

Ja dat klopt. Heb je goed verstaan.
Maar dat klopt dan toch nog steeds omdat je alleen maar een afspraak met de mol hebt als je op de juiste mol zat, anders zit je daar met een kandidaat.
Je weet dus niet met wie je zit nu. En ik haalde uit de tekst dat je alleen een afspraak zou hebben als je op het juiste pad zat, anders geen afspraak. Die toevoeging hadden ze wel even kunnen geven. Had ook verwacht dat we volgende week dan pas zouden zien wie een afspraak had…

Heel opvallend dat jurre zijn hand uitstak en gefeliciteerd zei. Vreemd moment, zo ook het gesprek.
Meer L

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #47 Gepost op: 4-03-2023, 23:31:32 »
Wat ik ook gek vind:
Wat heeft Jurre nou precies gedaan met de testvragen die op het geld stonden? Soy moest zo nodig penningmeester worden, maar er is verder niks meer gebeurd met dat geld of met de testvragen. Wat was het nut hiervan?
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #48 Gepost op: 4-03-2023, 23:35:51 »
Je weet dus niet met wie je zit nu. En ik haalde uit de tekst dat je alleen een afspraak zou hebben als je op het juiste pad zat, anders geen afspraak. Die toevoeging hadden ze wel even kunnen geven. Had ook verwacht dat we volgende week dan pas zouden zien wie een afspraak had…

Heel opvallend dat jurre zijn hand uitstak en gefeliciteerd zei. Vreemd moment, zo ook het gesprek.

Volgens mij werd er iets gezegd in de trant van.

Nog een laatste kans bladiebla. Oog in oog met de mol bladiebla.  als je op de juiste mol zit tenminste.

Dus ik haalde hem er wel zo uit.

Ja dat feliciteren was inderdaad heel opvallend. Ik denk dat 90% van Nederland daar zoiets had van huh? Is dit het einde al? Wordt de winnaar daar nu al bekend gemaakt??  ::rofl::
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #49 Gepost op: 4-03-2023, 23:41:57 »
Volgens mij werd er iets gezegd in de trant van.

Nog een laatste kans bladiebla. Oog in oog met de mol bladiebla.  als je op de juiste mol zit tenminste.

Dus ik haalde hem er wel zo uit.

Ja dat feliciteren was inderdaad heel opvallend. Ik denk dat 90% van Nederland daar zoiets had van huh? Is dit het einde al? Wordt de winnaar daar nu al bekend gemaakt??  ::rofl::
Precies dat  ::rofl::
Meer L

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #50 Gepost op: 4-03-2023, 23:42:40 »
Over het algemeen ben ik erg kritisch op WIDM, maar ik vond het op de keper beschouwd wel een relaxte finale. Het hele seizoen - met uitzondering van een enkele opdracht - is al vlees noch vis, dus de verwachtingen waren al niet zo hoog gespannen. Ik ben er persoonlijk heel blij mee dat we géén getut met soepjurken en smokings - zie je Daniël, een sympathieke figuur maar niet gehinderd door gratie of tafelmanieren al in zo'n kostuum? - te zien kregen, of ellenlange quasi-mysterieuze en nietszeggende toespraakjes van Rik moesten aanhoren.

Die speedbootopdracht viel wellicht wat al te zeer uit de toon, maar ik geef het je te doen om voor de miljoenste keer een opdracht te verzinnen voor drie of vier personen. Dat draait meestal uit op golfen of zoiets sufs. Of een groots opgezet decor met allemaal moeilijke fakkels of flesjes op een strand met het ene droneshot na het andere, waar niemand veel wijzer van wordt.
Woosie down?

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #51 Gepost op: 4-03-2023, 23:50:20 »
Ik hoorde Rik ook zeggen Wie Soy wie Soy niet de mol is.

Zei Jurre nou als enige niks toen hij de telefoon opnam? Je hoeft je zelf natuurlijk ook niet te begroeten als je met de jezelf belt.

Geen zwart en geel meer bij de kistjes opdracht dus ze zijn gestopt met verwijzingen naar olympische Ranomi.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #52 Gepost op: 5-03-2023, 00:00:42 »
Jep. Beide vielen mij ook op. Soyiezo en dat Jurre idd heel
Stil was aan de telefoon.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #53 Gepost op: 5-03-2023, 00:20:15 »
Zei Jurre nou als enige niks toen hij de telefoon opnam? Je hoeft je zelf natuurlijk ook niet te begroeten als je met de jezelf belt.
Viel mij ook op. Zou de titel kunnen verklaren. Mol-af-spraak. Mol zonder spraak.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #54 Gepost op: 5-03-2023, 00:26:54 »
Zoals hier al gezegd. Een seizoen met heel hoge pieken en diepe dalen.

Maar door de hoge pieken vond ik het echt een fantastisch seizoen!  ::bravo:: Er zaten een paar juweeltjes van opdrachten bij en je merkt echt dat ze meer uitproberen dat ze voorheen niet deden.

Al is dit wel een trend die ik zie. Er is een creatieve frisse wind , maar deze frisse wind krijgt nog niet de overhand.

Leuke finale aflevering, vooral de laatste 20min waren heel leuk bedacht.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #55 Gepost op: 5-03-2023, 00:55:34 »
Voor mij was deze aflevering absoluut finale onwaardig. Het contrast met de finale uit het seizoen dat ook in Zuid-Afrika speelde kon haast niet groter zijn. Het begin van de serie was wel goed maar ze hebben dit helaas niet vol kunnen houden.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #56 Gepost op: 5-03-2023, 01:11:31 »
Ik vond met name die opdracht op die speedboat dramatisch. Hilarisch voor de kandidaten, maar voor de kijkers? Typisch een geval van: Daar had je bij moeten zijn...

Het abseilen was wel aardig. Maar al met al geen spannende aflevering, geen mooie finale. Scheelt ook dat ik Soy wel verwacht had als laatste afvaller, dus ook daar geen verrassing. De grootste verrassing was nog dat Ranomi op Daniël zit.

Ben benieuwd naar volgende week. En dan snel door naar De Mol.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #57 Gepost op: 5-03-2023, 01:17:31 »
Ben eigenlijk helemaal niet benieuwd naar volgende week want de meeste molacties hebben we al uitvoerig besproken op dit forum. Gelukkig komt De Mol snel na WIDM dit jaar.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #58 Gepost op: 5-03-2023, 01:47:07 »
Een van de testvragen die in beeld kwam was:
Hoeveel pakbonnen heeft de mol in handen gehad in het doolhof?
Antwoorden: 2, 4 of 5.

Ranomi had deze opdracht succesvol uitgevoerd, met twee pakbonnen in haar hand.

Jurre werd gepakt met vier pakbonnen in zijn hand.

Daniel had er tjdens deze opdracht vijf in zijn hand, en werd uiteindelijk gepakt met twee enveloppen. Hij is er drie kwijtgeraakt tijdens de opdracht, dus lijkt mij duidelijk dat hij de mol wel moet zijn.


Offline cygnusx

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #59 Gepost op: 5-03-2023, 06:48:34 »
Wat mij opviel is dat Jurre in het telefoongesprek met de Mol oplegde en toen "Ja" zei, waarbij de laatste vraag en de telefoon was "of ben jij de Mol?"