Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning  (gelezen 28103 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #140 Gepost op: 5-02-2023, 20:44:44 »
Citaat
Ook de opdrachttitels van deze aflevering wijzen naar de Mol. Bij "Vlag Uithangen" is de Mol in een shot te zien met de vlag van Colombia. En de Mol was "Stapelgek" door een blokje met het woord Mol erop op het voorhoofd te houden. Om met de woorden van de Mol zelf te spreken: "Je zou bijna denken dat het een aanwijzing is."

WIDM 19

Citaat
Daarnaast waren er dit seizoen een aantal opdrachttitels die naar Everon verwezen: ‘Net of net niet’, ‘Binnen en buiten bereik’,

WIDM 22

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #141 Gepost op: 5-02-2023, 20:52:00 »
Haha zo recent dus.

Ik heb met de opdrachttitels en afleveringstitels als hint wel vaak een "mwaaaah" gevoel.
Bijvoorbeeld "Verschijnen" kan je ook interpreteren als "verkeerd schijnen". Het schijnen verprutsen.
Valt me nog mee dat de titel niet Ver Schijnen was.  ;D

« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 22:04:33 door annebeestje »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #142 Gepost op: 5-02-2023, 20:58:17 »
Het is weleens gebeurd. Vrij recent volgens mij. Ik kan het zo snel niet terugvinden maar het moet hier ergens staan: https://www.wieisdemol.com/widm-archief-hints/

Thanks wist ik niet. Nog meer te speuren dus 🙈

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #143 Gepost op: 5-02-2023, 21:18:32 »
Haha zo recent dus.

Ik heb met de opdrachttitels wel vaak een "mwaaaah" gevoel.
Bijvoorbeeld "Verschijnen" kan je ook interpreteren als "verkeerd schijnen". Het schijnen verprutsen.
Valt me nog mee dat de titel niet Ver Schijnen was.  ;D
Dat verkeerd schijnen past dan wel weer leuk in de discussie of de binnen groep de morsecode van Ranomi heeft gesaboteerd  ;D
(Wandel intusen voorzichtig de Jurre tunnel weer uit)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #144 Gepost op: 5-02-2023, 21:53:06 »
Vreemd dat Soy al direcft naar de achterkant van het portret kijkt en ziet dat daar een woord staat.
Het lijkt alsof hij wist dat dit de bedoeling was. voorkennis als mol?

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #145 Gepost op: 5-02-2023, 22:01:17 »
Nee hoor, hij ziet het toevallig
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #146 Gepost op: 5-02-2023, 22:05:20 »
Vreemd dat Soy al direcft naar de achterkant van het portret kijkt en ziet dat daar een woord staat.
Het lijkt alsof hij wist dat dit de bedoeling was. voorkennis als mol?

Op zich niet zo vreemd. Het was een soort escape room en dan helpt het wel eens om alles te bekijken

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #147 Gepost op: 5-02-2023, 22:30:27 »
Vreemd dat Soy al direcft naar de achterkant van het portret kijkt en ziet dat daar een woord staat.
Het lijkt alsof hij wist dat dit de bedoeling was. voorkennis als mol?

Ja ik vond dit ook een gek moment. Net als het voorlezen van de woorden op de spiegel door Anke, net alsof ze het sneller las dan de woorden er stonden.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #148 Gepost op: 5-02-2023, 22:56:52 »
Dat zou kunnen. Ik ben ook best goed in spiegelschrift lezen. Vaak kun je al wel beetje raden wat er staat of hoe de zin eindigd dus dat hoeft niet perse voorkennis te zijn.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #149 Gepost op: 5-02-2023, 22:57:17 »
En net zoals Nabil die bij het recht hangen van de schilderijen op de trap het bewuste schilderij waar de sleutel achter hing oversloeg en toen bleek dat de schilderijen scheef moesten hangen extra moest schudden aan het schilderij voordat de sleutel viel. ::rofl::
Je zou bijna denken dat het retakes zijn....

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #150 Gepost op: 5-02-2023, 22:59:30 »
Haha ja dat was ook een aparte actie van nabil, maar met terug kijken vindt hij het schilderij al recht hangen en bij de tweede keer bleef ie niet schuin hangen waardoor ie bleef klooien. Dus daar zie ik geen mol actie in ;-)

Offline Exspecto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Ik zoek naar het onverwachte"
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #151 Gepost op: 5-02-2023, 23:04:59 »
Theorie: Nabil (of Soy, of Anke) is de mol en heeft de karaktereigenschap “Vilein” veranderd naar Klein. Ipv: kort kort kort lang kort kort is er lang kort lang doorgegeven. Ik zie nu al een shot voor me waarbij de mol triomfantelijk het licht aan/uit doet.

Synoniem villein:
Verraderlijk, laag bij de grond, schurk etc. Past perfect bij een mol.

Gezien het de eigenschap van Ranomi moest zijn kan deze hint ook naar haar wijzen uiteraard.
"Tunnelvisie vermoordt je inzicht"

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #152 Gepost op: 5-02-2023, 23:08:41 »
De opdracht bestaat uit 2 delen.
Bij deel 2 moeten Soy en Nabil de overige kandidaten overtuigen welke envelop ze in hun kistje moeten kiezen...geld of joker.
Dit deel van het spel kan alleen doorgang vinden als Nabil en Soy aan de tafel zitten.
Zonder hen kan het spel NIET gespeeld worden!

Dus moeten hun Omschrijving gevonden en gemaakt worden, Eerlijk?

Alleen de 3 kandidaten die buiten waren kunnen dit regelen voor Soy en Nabil.

Daniel wilde binnen blijven.
Maar moest naar buiten.
Niet zijn keuze.
Ranomi wilde naar buiten maar was alleen verantwoordelijk voor de communicatie.
Heeft weinig tot niets gedaan om de morse codes te ontcijferen.


En dan Jurre...hij was zo bang.
En vooral voor een Spookhuis, hij kon de grond wel inzakken.
En dan ook nog dat zijn portret in een Spookhuis hangt...
Ok?  Hoe weet je dat voor de opdracht nog moet starten?

Jurre was degene die schreef.
Jurre benoeide zich vooral met de eerste morse codes...Eerlijk?

Per toeval of ongeluk werd de morse code van Ranomi even nog verkeerd ingevuld

Jurre is dus de enige die buiten de regie in handen had en de opdracht in leven heeft gehouden inclusief een joker pakken en Ancke daar ook naar toe heeft gepraat.



Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #153 Gepost op: 6-02-2023, 01:03:11 »
Ik lees meerdere reacties dat ze binnen misschien de code bij Ranomi hebben verstoord.

Stel de mol is verantwoordelijk voor de fout in de morsecode bij Ranomi. Kan de binnenploeg dit veroorzaakt hebben? Ze kunnen wellicht rommelen met de aan/uit knop. Maar de code herhaalt zich steeds. Hoe weet de binnenploeg dan op welk moment de buitenploeg bezig is met die code? Er werd natuurlijk gecommuniceerd door de buitenploeg hierover, maar de timing is wel lastig. En dan moet de mol als deze binnen zit die fout ook een paar keer herhalen. Want ze bekeken niet 1x maar lieten het vaker voorbij komen.

Dan lijkt het woord klef als oplossing het meest aannemelijk, ook al past het voor mijn gevoel niet bij de rest van de woorden. De f is ..-. Een spatie ertussen en je hebt 2 letters .. (i) -. (n).
Een spatie is dan het makkelijkste, alleen het licht even uit zetten.

Blijft de vraag, is er binnen iemand geweest die dit heeft kunnen doen? Is er iemand zo lang alleen geweest?
De mensen binnen konden niet mollen met de morsecode. Die konden alleen 1x op de knop drukken om de morselampen aan te zetten.

Kan zijn dat ie zelfs al het geld zegt. Moet ik even weer terug kijken. 
Maar ik vond dat juist spreken voor dat ze dus niet al het geld hadden hoeven in te zetten.

Edit hij zegt:

Het zal jullie niet ontgaan zijn maar Soy en Nabil hebben de inhoud van hun 2 geldkoffers ingezet voor deze opdracht. In totaal 4750 euro en ze hopen dat vanavond hier te verdubbelen.


Nabil en Soy hebben zelf bepaald wat ze in welke envelop hebben gedaan.
als ze mochten kiezen hoeveel geld erin ging was dat wel gezegd. Ik vind het vrij duidelijk dat ze geen keus hadden, behalve in welke envelop het moest, maar niet om slechts een deel in te zetten.

Er moest ook gewoon veel geld uit de pot want er werd zoveel geld beschikbaar gesteld en verdiend in het begin, dat ik, samen met dat er nog geen fysiek geld was, al vermoedde dat ze mss nog een keer om datzelfde geld moesten spelen, waarbij niet alle biljetten in de pot zouden komen.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 01:11:03 door Theovv »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #154 Gepost op: 6-02-2023, 01:45:53 »
Als je kan drukken om de morselampen aan te zetten, kun je toch ook even drukken om ze kort weer uit en bij nog keer drukken weer aan te zetten .

Hierdoor zou idd het begin van het woord verkeerd kunnen overkomen , als je dat goed kan timen .

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #155 Gepost op: 6-02-2023, 06:57:23 »
Het viel me op dat Rik bevestigt dat Anke slinks is, terwijl hij bij de andere kandidaten niets zegt na het bekend of ze de juiste karaktereigenschap hebben.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #156 Gepost op: 6-02-2023, 07:37:16 »
De slechte leugen van Soy bij Jurre over 4 jokers is niet consequent met het spreken van de waarheid over de inhoud van de enveloppes. Op deze manier klinkt het als: Deze jokers worden u aangeboden door Soy Kroon.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 07:39:11 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #157 Gepost op: 6-02-2023, 09:19:48 »
Na 8 pagina's heeft nog niemand Jurre zijn extreem onmolse bedracht benoemd. Hij stuurt Anke duidelijk aan naar het openen van de geldenveloppe, waar ook het geld inzat. Mol Anke speelt uiteraard het geld weg en zal wel met een lichtknop hebben geprutst.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #158 Gepost op: 6-02-2023, 09:29:37 »
Na 8 pagina's heeft nog niemand Jurre zijn extreem onmolse bedracht benoemd. Hij stuurt Anke duidelijk aan naar het openen van de geldenveloppe, waar ook het geld inzat. Mol Anke speelt uiteraard het geld weg en zal wel met een lichtknop hebben geprutst.

Of hij denkt (net als Nabil) dat je bij Anke die omgekeerde psychologie moet toepassen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #159 Gepost op: 6-02-2023, 09:32:52 »
Na 8 pagina's heeft nog niemand Jurre zijn extreem onmolse bedracht benoemd. Hij stuurt Anke duidelijk aan naar het openen van de geldenveloppe, waar ook het geld inzat. Mol Anke speelt uiteraard het geld weg en zal wel met een lichtknop hebben geprutst.

Welke aflevering heb jij gekeken?