Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning  (gelezen 28088 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #180 Gepost op: 7-02-2023, 13:29:46 »
Het licht dat je bij het jezusbeeld ziet knipperen in in de traveler's chapel, met de code voor Daniel. Dat is niet naast de school (die dus in de rechtbank zit).

Nr. 16 is court house/school
Nr. 18 is de kapel


Aha, je hebt een kaart gevonden met legenda met nummers. Ik had er alleen 1 gevonden zonder de nummers (of gewoon niet ingezoomd :o )

Dan was het het licht uit de pink church (nr. 19) dat knipperde bij de school en daarna meteen beelden van de travellers chapel (nr 18). Lekker verstopt dan in de edit.

Dan is het licht in de school uit gezet en het licht in de pink church aangezet op 'klein'. Iemand is teruggegaan om bij het schilderij van Ranomi de schakelaar uit te zetten en die van de roze kerk aan.

Dan is iemand binnen geweest of Ranomi die zogenaamd op verkenningstocht is gegaan terwijl de heren de morsecode aan het ontcijferen waren. Of de portostoring heeft voorgewend om een excuus te hebben om dat even na te vragen waarom dat ding het niet deed. Dat lijkt me een mooie moloptie. Op avontuur, naar binnen sneaken, het licht van de roze kerk aanzetten en dan nog de trap op moeten sneaken...naar je eigen schilderij en dan daar de schakelaar om zetten. Dat laatste kan al heel vroeg gebeurd zijn, want als Nabil en Anke de schakelaar weer omzetten, dan gaat het licht in de school uit en dan is Ranomi al lang weer terug !!!! Dit is een aflevering 10 momentje.

Ranomi die wist dat Jurre naar buiten wilde vanwege zijn spookhuizen angst, hem vasthield en omdat zij niet zo verdacht wordt wilden velen naar binnen. Je ziet haar bevestigend knikken als de rest keuzes maakt, zij vind het best.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2023, 14:08:07 door foxhunter »

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #181 Gepost op: 7-02-2023, 17:50:59 »
Er is geen school. Na wat rondzoeken ben ik erachter gekomen dat het gebouw waar in de aflevering PUBLIC SCHOOL op staat helemaal niet een school is, maar de court house (nr 16). Ik heb werkelijk geen idee waarom ze dat veranderd hebben  ???



Oh wauw, huhhh. Wat een goede vondst zeg!!!  ::ok:: Ik heb nu ook zitten zoeken en inderdaad nergens een afbeelding met deze letters erop gevonden. Ook deze foto op Instagram gevonden, die is 3 dagen geleden gedeeld door iemand. https://www.instagram.com/p/CoO2C8PtFe8/?igshid=MDJmNzVkMjY= Geen spoor van letters, maar duidelijk hetzelfde gebouw.

Ik zit nu te denken, hebben ze die letters er met AfterEffects opgezet ofzo?  ??? Maar waarom??? Ik ben redelijk in de war nu...

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #182 Gepost op: 7-02-2023, 18:02:46 »
Het kan ook bedrukt transparant plastic zijn dat ze met wat visdraad hebben opgehangen.

Als Jurre en Daniel het woord voor Ranmoni staan uit te zoeken, staat er geen k voor kort bij de letter E.

Het woord sluw staat er ook al boven, dus ze zijn daarvoor al bij de kerk geweest, in plaats van erna.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2023, 18:17:35 door Ronaldanius »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #183 Gepost op: 7-02-2023, 19:19:08 »
Heel vaag allemaal.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #184 Gepost op: 7-02-2023, 19:47:20 »
Ranomi heeft verdachte dingen, maar het lijkt me sterk dat zij het hotel binnen is geslopen. Veel te groot risico om gezien te worden en als mol ontmaskerd. De mensen binnen bleven niet op één plek.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #185 Gepost op: 7-02-2023, 21:20:50 »
Nu dat schooltje toch onder het vergrootglas licht.

Altaar Ego.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #186 Gepost op: 7-02-2023, 21:55:36 »
Nu dat schooltje toch onder het vergrootglas licht.

Altaar Ego.
Als Ranomi de mol is is dit echt een joekel van een hint.  ::ok::
Balen dat ze mollenstreken uithaalt in de laatste aflevering. Daar gaat mijn tunnel.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #187 Gepost op: 7-02-2023, 22:50:34 »
Nu dat schooltje toch onder het vergrootglas licht.

Altaar Ego.
Kan je uitleggen wat de hint is? Dat er ook een leraar bij de stoelenopdracht was?

Er is inderdaad iets geks aan de hand met dat 'schooltje', maar wat ???
...óf niet!

Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #188 Gepost op: 7-02-2023, 22:58:59 »
Kan je uitleggen wat de hint is? Dat er ook een leraar bij de stoelenopdracht was?

Zie portret Ranomi - zit bij dezelfde post.


Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #189 Gepost op: 7-02-2023, 23:01:30 »
Van alle ambachten die in de kerk voor het altaar zaten, komt in de volgende opdracht alleen de leraar als portret terug.

bakker
leraar
kunstenaar
supermarkt eigenaar
fruitplukker
postbode
wijnmaker
fruitkweker

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #190 Gepost op: 7-02-2023, 23:08:57 »
Ook een portret van Jurre als wijnmaker

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #191 Gepost op: 7-02-2023, 23:42:05 »
Zie portret Ranomi - zit bij dezelfde post.
Ik snap alleen nog niet zo goed hoe je 'leraar' vervolgens aan 'mol' koppelt. Blijkbaar is er met een naambordje van een gebouw gespeeld om een school in het spel te brengen. Er is rook, maar is er vuur?
...óf niet!

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #192 Gepost op: 8-02-2023, 00:20:33 »
Ik snap alleen nog niet zo goed hoe je 'leraar' vervolgens aan 'mol' koppelt. Blijkbaar is er met een naambordje van een gebouw gespeeld om een school in het spel te brengen. Er is rook, maar is er vuur?
Vanwege de link met de titel van de opdracht.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #193 Gepost op: 8-02-2023, 00:21:24 »
Ook een portret van Jurre als wijnmaker
Mooi, kan ik in mijn tunnel blijven.
Ik kon het al niet plaatsen.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #194 Gepost op: 8-02-2023, 11:20:05 »
Situatie: Nabil en Anke gaan naar de kinderkopjes in de hal. Daar vlakbij gaat een deur dicht. Dat is Soy die snel een schilderij gaat verwisselen. Namelijk in de kamer waar Nabil en Anke even later de schilderijen van Daniel en Ranomi aantreffen. Soy heeft daar een schilderij van een mol verwisseld met dat van Ranomi. De schakelaar naast haar schilderij geeft 'klein' door, de eigenschap van de mol.  ::vergroot::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #195 Gepost op: 8-02-2023, 11:36:37 »
Vanwege de link met de titel van de opdracht.
Dan hadden ze de naam van de rechtbank niet hoeven veranderen. Ze hadden bijvoorbeeld ook de finale van de opdracht in de rechtbank kunnen laten afspelen, en Ranomi's locatie in de kerk maken. Dan zou Altaar Ego ook een stuk logischere hint zijn.
...óf niet!

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #196 Gepost op: 8-02-2023, 11:58:53 »
Ja verrek, een sleutel lijkt wel.

De kamer met de schilderijen van Ranomi en Daniel heeft twee toegangsdeuren. Soy zou binnendoor gekund hebben en even beneden in de hal de deur dicht gedaan hebben.

Een sleutel van die schilderijenkamer?

Edit: huh? Ik reageerde op een post die nu weg is. Soy raapt iets op, een sleutel lijkt wel.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2023, 12:16:59 door Dusss »

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #197 Gepost op: 8-02-2023, 12:17:17 »
Helemaal op het einde na de joker-discussie tussen Nabil en Soy, krijgen we nog een apart shot van Soy die in zen eentje Katie's room verlaat, en naar de entree wandelt.

Hij lijkt geen haast te hebben, dus het zou me verbazen moest dit tijdens de opdracht zijn gebeurd. Maar je weet nooit.

« Laatst bewerkt op: 8-02-2023, 12:18:56 door Molshoop_ »

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #198 Gepost op: 8-02-2023, 12:17:31 »
Situatie: Nabil en Anke gaan naar de kinderkopjes in de hal. Daar vlakbij gaat een deur dicht. Dat is Soy die snel een schilderij gaat verwisselen. Namelijk in de kamer waar Nabil en Anke even later de schilderijen van Daniel en Ranomi aantreffen. Soy heeft daar een schilderij van een mol verwisseld met dat van Ranomi. De schakelaar naast haar schilderij geeft 'klein' door, de eigenschap van de mol.  ::vergroot::

Geen idee of het precies zo is gegaan, maar het idee van een schilderij verwisselen als molactie vind ik wel een hele leuke vondst!  ;D
Het punt is alleen dat er dan ook twee eingeschappen verwisseld zouden moeten zijn, en dat is niet gebeurd...
« Laatst bewerkt op: 8-02-2023, 12:30:43 door annebeestje »

Offline poploo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #199 Gepost op: 8-02-2023, 13:16:21 »
Geen idee of het precies zo is gegaan, maar het idee van een schilderij verwisselen als molactie vind ik wel een hele leuke vondst!  ;D
Het punt is alleen dat er dan ook twee eingeschappen verwisseld zouden moeten zijn, en dat is niet gebeurd...

Zeker een leuke vondst, maar als er twee eigenschappen verwisseld zouden zijn, lijkt het me dat de aandacht wel erg verlegd wordt naar degenen die binnen waren.
Ik had het idee dat afgelopen aflevering vooral afleiding van de echte mol was, door vooral Jurre als mol centraal te zetten.