Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 95912 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #840 Gepost op: 25-02-2023, 23:42:56 »
Geluk is een keuze! ::wijn::
...óf niet!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #841 Gepost op: 25-02-2023, 23:53:06 »
Pokerface is gewoon de gimmick van dit jaar, zoals het vorig jaar maskers was. Rik paste zijn presentatietekstje ook snel aan nadat de kandidaten hun envelop geopend hadden. Hij zei zoiets als "soort van pokerface" want van een pokerface was niet echt sprake. ;D

Inderdaad en je zou kunnen zeggen dat Jurre gepokerd heeft met zijn face (aan de telefoon met Everon bij de keuze mol of kandidaat) toen hij juist geen pokerface opzette. ::vergroot::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #842 Gepost op: 25-02-2023, 23:54:06 »
Dit doet me denken aan Patrick Stoofs reactie op het winnen van een vrijstelling. Die was helemaal absurd. ::rofl::

Maar toen hadden we Art nog als bliksemafleider........
Dit jaar hebben  we geen Tygo, Nathan, Art, Olcay of whatever.
Dit jaar hebben we helaas voor de mol enkel brave kandidaten.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #843 Gepost op: 26-02-2023, 00:13:36 »
Maar toen hadden we Art nog als bliksemafleider........
Dit jaar hebben  we geen Tygo, Nathan, Art, Olcay of whatever.
Dit jaar hebben we helaas voor de mol enkel brave kandidaten.

Het lijkt ook wel of ze geen poging doen om iemand in ons gezicht te duwen. Dat kan een afwijking van de formule zijn, iets wat ik in principe aanmoedig (die hele bliksemafleider opzet werd wat voorspelbaar, zeker voor ervaren kijkers), maar met deze mol pakt het niet lekker uit. In theorie is het natuurlijk interessanter zo, maar het vereist wel opdrachten die ingenieus in elkaar zitten.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #844 Gepost op: 26-02-2023, 00:22:16 »
Ik ben in dubio, want ik weet eigenlijk niet meer wat ik flauwer zou vinden: Jurre is wel de mol of Jurre is niet de mol.

Dus een beetje een anticlimax wat mij betreft. Als hij het wel is, ligt het er te dik bovenop. Als hij het niet is, heeft de werkelijke mol heel veel hulp gehad van een nepmol en van de productie.

Ik hoop stiekem nog op een mooie onverwachtse plottwist die mij wel kan bekoren  ::hypocriet:: Niemand is de mol! Twee mensen zijn de mol  ::rofl:: Nee, grapje natuurlijk

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #845 Gepost op: 26-02-2023, 08:52:25 »
Ik zie dat sommigen die in een Soytunnel zaten zijn gaan twijfelen.  :-\\
Ik niet. Waarom zou ik? Soy is de mol.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #846 Gepost op: 26-02-2023, 10:19:09 »
Ik zie dat sommigen die in een Soytunnel zaten zijn gaan twijfelen.  :-\\
Ik niet. Waarom zou ik? Soy is de mol.

Als ik kon tunnelen zat ik hier nog, maar ik kom misschien wel terug ...zie nog genoeg aanknopingspunten : )
« Laatst bewerkt op: 26-02-2023, 23:38:13 door Amethyst »

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #847 Gepost op: 26-02-2023, 10:34:18 »
Ik ben in dubio, want ik weet eigenlijk niet meer wat ik flauwer zou vinden: Jurre is wel de mol of Jurre is niet de mol.

Dus een beetje een anticlimax wat mij betreft. Als hij het wel is, ligt het er te dik bovenop. Als hij het niet is, heeft de werkelijke mol heel veel hulp gehad van een nepmol en van de productie.

Ik hoop stiekem nog op een mooie onverwachtse plottwist die mij wel kan bekoren  ::hypocriet:: Niemand is de mol! Twee mensen zijn de mol  ::rofl:: Nee, grapje natuurlijk

Dit vat het goed samen. Er is geen oplossing meer. Ik heb lang gehoopt op een grote twist die het seizoen op stelten zou zetten. Maar zo’n twist is inmiddels net zo flauw of nog flauwer dan dat Jurre gewoon de mol is.

Laten we eerlijk zijn, de meeste mensen weten/vermoeden al een maand (en dan  moeten we nog twee weken!) dat Jurre de mol is. Sommigen (waaronder ik) hebben tegen beter weten nog een tijdje wat anders gestemd omdat ze zich niet konden voorstellen dat de productie ons de mol op een presenteerblaadje zou aanreiken.

Wat mij betreft is het seizoen verprutst en mislukt (anderen kunnen daar heel anders over denken), maar tegelijkertijd is er laten zien dat er voldoende potentieel is voor nog een paar prachtige seizoenen.

Op naar reeks 2024 (en België)!

En o ja, Jurre is natuurlijk gewoon een slechte mol fanboys en fangirls van hem :-). Een mol doet zijn ding uit zicht,  ondergronds. We kijken nu naar WIDS oftewel Wie is de Saboteur? Volgend seizoen een betere mol kiezen zou ook behoorlijk helpen.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #848 Gepost op: 26-02-2023, 12:05:59 »
Ik ben in dubio, want ik weet eigenlijk niet meer wat ik flauwer zou vinden: Jurre is wel de mol of Jurre is niet de mol.

Dus een beetje een anticlimax wat mij betreft. Als hij het wel is, ligt het er te dik bovenop. Als hij het niet is, heeft de werkelijke mol heel veel hulp gehad van een nepmol en van de productie.

Ik hoop stiekem nog op een mooie onverwachtse plottwist die mij wel kan bekoren  ::hypocriet:: Niemand is de mol! Twee mensen zijn de mol  ::rofl:: Nee, grapje natuurlijk

Eens. Ik zou Jurre trouwens geen slechte mol vinden, hij doet wat hij moet doen. Spijtig vooral dat de fotografie-opdracht in deze aflevering zo 'plat' was, vind ik. Waardoor je als mol doeltreffend maar wel overduidelijk kunt mollen. Door te kiezen voor de juiste envelop, deze behouden of envelop wisselen. Het is dan wel duidelijk dat die te winnen 2000 nooit de pot gaat bereiken.

Alle kandidaten nog maar even bij langs:

Jurre: doet mols, wordt ook al verdacht door anderen (helemaal door Daniël, maar krijg de indruk dat Soy en Ranomi hem ook beginnen mee te nemen)
Soy: heeft zeker rare acties gedaan (Schip) en beetje geniepig ook hoe hij zijn mede-kandidaten afschiet.
Ranomi: lijkt veel goed te doen en lijkt vooral te observeren; oogt wat passief soms. Als ze de mol is, dan is het erg onopvallend allemaal (tegen-mol van Jurre  ;D ).
Daniël: oogt als dé kandidaat, ik vind het wat té. Ook hoe hij de nadruk legt op het 'groepsgevoel'/kudde bij de foto-opdracht. Iets te ideaal ofzo. De kans is groot dat hij kandidaat is, maar toch... Hij kan met de morse van Ranomi hebben geknoeid, met de pakbonnen in het doolhof en hij stond vooraan bij het schip om geld in te wisselen voor jokers; maar ja, deze dingen gelden ook voor Jurre eigenlijk.  ::rofl::

Als ik verstandig ben, moet ik echt de Daniël-tunnel uit. Want eigenlijk kan het bijna niet anders dan dat Jurre de mol is.
De kans op een 'Jurre-is-niet-de-mol-twist' wordt steeds kleiner, denk ik. Maar is toch nog niet 0. En gevoelsmatig twijfel ik nog steeds of Daniël is wie hij is.
Dan toch maar Daniël; dan maar een elektrische shock van VK.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #849 Gepost op: 26-02-2023, 13:48:04 »
Wauw 118 (79.7%) op Jurre. Is het dan zoooooo duidelijk? ::oink::

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #850 Gepost op: 26-02-2023, 14:10:10 »
Ik zie dat sommigen die in een Soytunnel zaten zijn gaan twijfelen.  :-\\
Ik niet. Waarom zou ik? Soy is de mol.

Ik twijfel niet hoor, heb ook weer Soy ingevuld.

Het is bijzonder jammer dat er dit seizoen weinig opdrachten zijn waar de mol echt iets kan of hoeft te doen. En dan is er ook nog een Jurre die het werk waar dat wel kan meestal overneemt.

Maar ook gister zette Soy waar dat wel kon het eerste voorzetje door heel opzichtig direct voor envelop 2 te gaan. En schoot hij de andere kandidaten af, zodat er minder kans was geld te pakken met het laseren. Vorige week kwam hij direct met een plan waardoor geld niet verdiend zou worden met het paragliden. Soy was bij de portretten even productie-assistent door te wijzen op de achterkanten van de portretten. (Onder die portretten stond 'ik ben ...', wat hij benadrukte door te zeggen 'dat ben ik'. In het doolhof vorige week zei hij nog eens 'dat ben ik')

En zo zijn er meer subtiele en minder subtiele (foto-opdracht aflevering 2) acties en hints.

Toegegeven, Jurre doet verdachte dingen en er zijn ook wat hints (het woord 'geluk' dat meerdere keren terug komt vooral) naar hem. Ik kan me alleen niet voorstellen dat het echt zo simpel en in your face is. Wat zouden we van Jurre nog kunnen zien in aflevering 10 dat we nog niet gezien hebben?

Ik zie niet in waarom Soy het niet zou kunnen zijn. De acties zijn er, de hints zijn er, en het ligt er niet dik bovenop. Daarbij zit Ranomi vol op hem en zit zij er ook nog steeds in.  En Soy is kampioen schuld afschuiven / anderen verdacht maken. Wat typisch is voor een mol.

Dus hoe teleurstellend de opdrachten dit seizoen ook waren qua molspeuren (ik ben het met velen volmondig eens dat de productie het spel 'wie is de mol' (al enkele seizoenen) volledig uit het oog verloren is, en dat het helaas meer een 'reisprogramma met BN'ers' is geworden) ... in ieder geval heb ik nog hoop dat de mol voor velen een verrassing gaat zijn.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2023, 14:18:53 door tumtum22 »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #851 Gepost op: 26-02-2023, 14:45:43 »
Dit vat het goed samen. Er is geen oplossing meer. Ik heb lang gehoopt op een grote twist die het seizoen op stelten zou zetten. Maar zo’n twist is inmiddels net zo flauw of nog flauwer dan dat Jurre gewoon de mol is.

Laten we eerlijk zijn, de meeste mensen weten/vermoeden al een maand (en dan  moeten we nog twee weken!) dat Jurre de mol is. Sommigen (waaronder ik) hebben tegen beter weten nog een tijdje wat anders gestemd omdat ze zich niet konden voorstellen dat de productie ons de mol op een presenteerblaadje zou aanreiken.

Wat mij betreft is het seizoen verprutst en mislukt (anderen kunnen daar heel anders over denken), maar tegelijkertijd is er laten zien dat er voldoende potentieel is voor nog een paar prachtige seizoenen.

Op naar reeks 2024 (en België)!

En o ja, Jurre is natuurlijk gewoon een slechte mol fanboys en fangirls van hem :-). Een mol doet zijn ding uit zicht,  ondergronds. We kijken nu naar WIDS oftewel Wie is de Saboteur? Volgend seizoen een betere mol kiezen zou ook behoorlijk helpen.

Jammer genoeg mee eens. Blijf hopen op een andere mol dan Jurre, maar zelfs dan is het een grote domper dat we de Grote Jurre (afleidings)Show hebben moeten doorstaan al die afleveringen. Er zullen vast goede molacties getoond worden achteraf, maar zijn gebrek aan subtiliteit in verschillende opzichten zou hem wat mij betreft meer een WIDM Junior mol maken. Hoop van harte op een gigantische aardverschuiving hier met Soy of Daniel als mol, of dan zelfs Ranomi nog liever. Maar het is hopen tegen beter weten in.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #852 Gepost op: 26-02-2023, 14:53:56 »
Er zullen vast goede molacties getoond worden achteraf, maar zijn gebrek aan subtiliteit in verschillende opzichten zou hem wat mij betreft meer een WIDM Junior mol maken.

De juniormollen waren top. ;D ::bravo::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #853 Gepost op: 26-02-2023, 15:00:46 »
De juniormollen waren top. ;D ::bravo::

Nu je het zegt.. Klopt!  ;D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #854 Gepost op: 26-02-2023, 16:47:47 »
Daarbij zit Ranomi vol op hem en zit zij er ook nog steeds in. 

Nee hoor, Ranomi zit op Jurre.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #855 Gepost op: 26-02-2023, 16:50:18 »
Volgens mij zit Ranomi nog steeds verkeerd. En dat is een hele prestatie van Jurre.
Dit jaar hebben we helaas voor de mol enkel brave kandidaten.
Dat is wel een beetje zo na het vertrek van Annick Paniek. Toch blijf ik erbij dat de productie hier veel meer van had kunnen maken. Meester-ingredient: een mol die tot heeeeeel laat in het spel onverdacht blijft. Pas nu begint Soy een beetje te schuiven, verder was het alleen Daniel de hele tijd. Tweede ingredient dat hielp was dat na Froukje elke afvaller dom ging tunnelen. Te braaf inderdaad.

Met deze ingredienten kon je echt veel meer doen i.p.v. Jurre al bij aflevering 5 gevonden door de molloten. Bij een goede edit zou Jurre pas nu echt zijn komen bovendrijven.

Onmolse dingen benadrukken, zoals al meteen in afl. 1 onnodig voor geld zorgen door de lijnen goed te trekken en bijv. in het doolhof al na een minuut uitgespeeld zeggen te zijn en terug bij af. Er was genoeg te benadrukken waar andere kandidaten op het eerste oog meer molpunten verdienden.

Maar met name dus door laten klinken dat hij daadwerkelijk onverdacht was. Dat gaat toch knagen, want je denkt, de mol is toch meestal al wel vrij snel gevonden door de kandidaten ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #856 Gepost op: 26-02-2023, 18:52:31 »
Dit jaar wordt inderdaad waarschijnlijk de mol eerder ontmaskerd door de kijkers dan door de kandidaten zelf. Dat blijf ik heel vreemd vinden en geeft mij een naar voorgevoel dat toch ineens Jurre het is niet, maar het lijkt dat het niet anders kan dan Jurre.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #857 Gepost op: 26-02-2023, 19:10:12 »
Soy werd samen met Annick heel erg verdacht neergezet de eerste 4-5 afleveringen. En werd ook door de kijkers erg verdacht. Dat is dan normaal gesproken niet de mol.
Jurre kwam pas na aflevering 5 bij de meeste in het vizier. Dat is een paar afleveringen te vroeg.

Maar iedere andere mol zou raar zijn. Waarom haal je veel geld binnen?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #858 Gepost op: 26-02-2023, 19:22:40 »
Als ik mij goed herinner waren er al vraagtekens mbt Jurre bij 1.2 het koor. Daar viel hij al erg op door zgn niet te kunnen zingen en dat hij het zoooo moeilijk vond, terwijl hij een musicalopleiding heeft.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #859 Gepost op: 26-02-2023, 21:16:09 »
En de volgende aflevering werd hij beschuldigd dat hij slechte foto's had genomen van de samenstellingen bij de prop opdracht. Komt goed in beeld dat hij de camera scheef houdt en later wordt er door de zoekers nog eens de nadruk op gelegd.
Nabil zegt (ik dacht in het dagboek) dat bij de roadtripp hij zelf alles gesaboteerd had om verdacht te worden.