Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 94691 keer)

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #400 Gepost op: 28-01-2023, 22:54:33 »
Ik kijk nooit naar volgende week in widm ( dus dat laatste stukje ) en omdat ik hier nu dus lees dat er dus nog iets met de koffertjes gebeuren kan , maakt dat het concluderen over opdracht drie van afl4 dus veel lastiger.
Ik keek er ook niet naar, maar vanwege de opmerkingen even teruggekeken. Enige wat ze zeggen is dat de 2 koffers met de hoogste bedragen de inzet bepalen van een spel. Er wordt niets gezegd over dat het mingeld zou kunnen zijn.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #401 Gepost op: 28-01-2023, 23:19:47 »
Ja, dat vind ik juist veel minder mols van Soy. Jurre zorgt er altijd voor dat hij niet de eindverantwoordelijke is. Hij kan altijd de schuld delen of op een ander schuiven.

Dat is wel zo slim bedacht door Jurre maar maakt het voor mij dan weer minder sterk: van ja de groep ging akkoord dus hey ik ben niet de boosdoener. Niettemin wel efficiënt maar ik denk dat met een Nabil en Soy hoe dan ook die enveloppe ging open. Annick kon hier niets tegen doen.

Ik zat zelf tussen Anke en Nabil te twijfelen. Maar of ik Anke wegstreep en Jurre ervoor terug neem hangt van die vervolgopdracht af voor Nabil en Daniel. Als hun kofferinhoud speelgeld wordt en nog uit de pot kan wil de mol juist wel een hoog bedrag claimen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #402 Gepost op: 28-01-2023, 23:27:59 »
Jurre!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #403 Gepost op: 28-01-2023, 23:30:11 »
Jurre, doet altijd alsof hij alles overlegd en geeft de rest de schuld, maar is ondertussen zelf op molposities.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #404 Gepost op: 28-01-2023, 23:32:01 »
Ik keek er ook niet naar
Dit hoort toch gewoon bij WIDM))?? Waar zappen jullie zo snel naar toe dan? Moltalk begint echt pas als WIDM helemaal is afgelopen hoor  ::rofl:: ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #405 Gepost op: 28-01-2023, 23:36:35 »
Dit hoort toch gewoon bij WIDM))?? Waar zappen jullie zo snel naar toe dan? Moltalk begint echt pas als WIDM helemaal is afgelopen hoor  ::rofl:: ::)
Hahaha, je hebt gelijk hoor. Maar sla het op de een of andere manier nooit op. Bezig de indrukken te verwerken van de aflevering of zoiets  ::schaam::
Gelukig kunen wij makelijk terugkijken  ::rofl::

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #406 Gepost op: 29-01-2023, 08:22:06 »
Alles wijst nu naar Jurre. Nabil is nog mogelijk.

Anke kan eigenlijk niet meer na die laatste opdracht met de koffertjes (en eigenlijk was de case tegen haar op basis van molgedrag altijd zwak). Soy kan eigenlijk niet meer na het afvallen van Sander. Ranomi haalde geld op, waardoor ze ook wegzakt van long shot mol naar erg onwaarschijnlijk. Daniel stond al lange tijd onderaan en deze aflevering verandert daar niet veel aan.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #407 Gepost op: 29-01-2023, 09:08:50 »
Ik blijf bij Jurre.


Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #408 Gepost op: 29-01-2023, 09:53:52 »
Na aflevering 4 zet ik definitief alles in op Jurre. Anke (die ik ook verdacht) is niet de mol en Nabil wordt te verdacht neergezet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #409 Gepost op: 29-01-2023, 10:13:38 »
Ik heb toch nog wel twijfels over Jurre, zoals ik ze vanaf het begin had. Ik kende de man niet, maar toen ik zijn mollicitatie zag waarin hij zoiets zei als dat alles in zijn leven ertoe leidde dat hij nu de Mol zou zijn dacht ik: goh, dan kiezen ze die dus. Net zoals Rob en Everon die het ook koste wat kost wilden worden.

Vervolgens koos ik Jurre juist niet als schot-voor-de-boeg omdat ik liever een onwaarschijnlijke kandidaat uitpik (Sarah in dit geval) die je niet zo snel zou verdenken. Jurre ondertussen was meteen erg verdacht in aflevering 1 door met name zijn acties bij het zingen. Te verdacht vond ik. Maar hierna viel het mollen van Jurre juist weer een beetje tegen. Misschien werd ie teveel in de gaten gehouden? Denk aan de kunstopdracht.

Via Sarah - Soy - Sander koos ik na aflevering 3 toch voor Jurre als Mol, maar nog niet overtuigd. Aflevering 4 kijkend lette ik erg op Jurre (tunnelvisie?) en alles was ineens mols. En nu gaat ie als een raket naar de nummer 1 in de poll hier. Een rode vlag? Of hebben we 'm te pakken? ::vlaglinks::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #410 Gepost op: 29-01-2023, 10:29:34 »
Ja het feit dat nu zoveel mensen ineens op hem zitten, maakt dat ik onrustig word, al verdenk ik hem vanaf dag 1. Ik zie ook kandidaatse acties bij hem, maarja dat zie je tegelijk bij iedereen.

Eerst maar rustig terug kijken ;-)



Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #411 Gepost op: 29-01-2023, 10:39:20 »
Via Sarah - Soy - Sander koos ik na aflevering 3 toch voor Jurre als Mol, maar nog niet overtuigd. Aflevering 4 kijkend lette ik erg op Jurre (tunnelvisie?) en alles was ineens mols. En nu gaat ie als een raket naar de nummer 1 in de poll hier. Een rode vlag?
Ja dat is het he, Daniel en daarna Nabil stonden in de poll ook als een raket op 1, opeens was het Sander, toen Anke, nu weer Jurre. En landelijk regeert Soy al weken. Het schiet als een gek heen en weer. Ik ben zelf meer van het tunnelen.... er moet wel een goede reden zijn om van een mol af te stappen. Die is er nog niet voor Anke. Het is duidelijk dat de koffertjesopdracht nog niet af is en ruim de helft van de pot nu 'speelgeld' is. Anke zal ooit iets moeten met al dat opgebouwde vertrouwen dat ze heeft, dus zaterdag is haar moment ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #412 Gepost op: 29-01-2023, 10:59:51 »
JurNAnkebil is de mol ::jaja::

Jurre, Nabil en Anke dus het meest verdacht bij mij.In de poll heb ik dit keer Jurre aangeklikt, de vorige keer Nabil.

Niets veranderd sinds vorige week, behalve dat ik nu ietsje meer op Jurre zit  8)
« Laatst bewerkt op: 29-01-2023, 11:20:11 door Miss Marvel »
Ma how, zeg!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #413 Gepost op: 29-01-2023, 11:25:03 »
Ik blijf bij Nabil (vanuit mijn zorgvuldig opgebouwde tunnel vanaf het moment dat hij concludeerde dat een geel hesje dus kist geel is), maar Jurre die stijgt met stip naar 2.

De mol
1. Nabil
2. Jurre

Misschien de mol
3. Anke (is iets gedaald door deze aflevering)
4. Soy (maak maar open blijft verdacht)

Niel de mol
5. Ranomi
6. Daniël

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #414 Gepost op: 29-01-2023, 11:46:16 »
En als je zo'n rangschikking moet maken op het terugkerende thema Pokerface? Ik vind die badeendjes geen hint maar dat Pokerface echt wel een grote hint. Als er iemand geen Pokerface heeft maar juist een face die werkelijk alle kanten opgaat is dat Jurre, dus die staat onderaan :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #415 Gepost op: 29-01-2023, 12:08:10 »
En als je zo'n rangschikking moet maken op het terugkerende thema Pokerface? Ik vind die badeendjes geen hint maar dat Pokerface echt wel een grote hint. Als er iemand geen Pokerface heeft maar juist een face die werkelijk alle kanten opgaat is dat Jurre, dus die staat onderaan :o

Daniël trekt wat mij betreft de beste poker-face. Keek bij de koffertjes exact zoals bij het telefoontje ;-) en is niets aan af te lezen.
Al zegt poker-face natuurlijk niets over of de mol dat wel of niet doet of kan, ze zeggen alleen dat het verstandig is om een poker-face op te zetten, niet dat de mol daar goed in is ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #416 Gepost op: 29-01-2023, 12:13:55 »
Ik vond het wel opvallend dat Rik zijn praatje hield, individueel naar elke kandidaat. En ja hoor, wie kwam in beeld toen hij het over de Pokerface had? Anke.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #417 Gepost op: 29-01-2023, 12:21:11 »
Daniël trekt wat mij betreft de beste poker-face. Keek bij de koffertjes exact zoals bij het telefoontje ;-) en is niets aan af te lezen.

Ja, eens.

Ik heb toch nog wel twijfels over Jurre, zoals ik ze vanaf het begin had. Ik kende de man niet, maar toen ik zijn mollicitatie zag waarin hij zoiets zei als dat alles in zijn leven ertoe leidde dat hij nu de Mol zou zijn dacht ik: goh, dan kiezen ze die dus. Net zoals Rob en Everon die het ook koste wat kost wilden worden.

Tygo wilde het ook heel graag zijn.

Rob was een goede keuze. Everon ook wel, maar ging maar net goed ...had het heel zwaar. Jurre lijkt me minder solide dan Everon.

We hebben nog steeds geen gewoon scherm van Daniël gezien. Deze was veel makkelijker voor de Mol. Ben toch wel benieuwd. Als Daan het is speelt-ie het briljant.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #418 Gepost op: 29-01-2023, 12:40:39 »
Het is of Anke of Jurre.
Jurre was mijn schot voor de boeg en zat ik na afl 1 vol op. Weet niet zo goed waarom ik van m af ben gestapt. Vond t ook vrij boring t/m afl 3.
Na de vlg afl zal meer duidelijk worden.

De rest is t niet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #419 Gepost op: 29-01-2023, 12:53:23 »
Ik heb hem nooit goed gevolgd maar ik vond afl. 1 nou net zo'n teken dat hij de mol NIET is. Immers bezorgde hij alle bedragen in de pot door de lijnen goed te trekken en Anke/Sander mee te slepen naar Rik. Anke deed het nu juist WEL goed daar, door weldegelijk uit de kist te komen maar geen aanzet gaf om goed te gaan.

In de Wie verdenkt wie wordt hij ook gestreept omdat Froukje er op hem uitvloog. Ik had de indruk dat die twee jokers hem nog redden de vorige keer. Nu zegt hij in de testbiecht niets meer over wie hij verdenkt dus hij kan er maar zo uitvliegen zaterdag. Ik vul dat wel in in de pool, kan ik nu mooi scoren  ::trots:: ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)